DeL Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Witam stala sie rzecz tragiczna na gazie nie moge jezdzic po uwolnieniu wydechu ( przelot 2.5" ) na gazie powyzej 2.5tys ni kuta nie chce jechac, dlawi ktrzusi i zwalnia na jalowym jeszcze jako tako ( 1.5tys. mam ustawione cirka about ) i jak powolutku sobie jade to jako tako dawkuje ( blos przeczyszczony i wyczyszczony wiec tutaj raczej problemu nie powinno byc.. ) jak chce przyspieszyc to pffff i juz sobie pojechalem heh zastanawiam sie czy moze byc to wina a) padajacego parownika b) zafajdanego filtra gazu c) problemu na kablach, stykach? d) cos innego -> np. zle ustawiona dawka na benzynie.. ? macie koledzy jakies sugestie? chetnie wyslucham od czego zaczac naprawe by moc jezdzic za 2.20 za litr a nie 5pln... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > macie koledzy jakies sugestie? Sprawdź czy masz dobrze skręcony dolot - to mi wygląda na lewe powietrze ... Jeżeli chodzi o BLOSa, to można się zdziwić na jakich ustawieniach potrafi jeździć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 To się stało po zrobieniu wydechu? Nic więcej nie było grzebane, przerabiane, rozkręcane? Może przy wydechowej robótce ktoś niechcący młoteczkiem puknął w przewód miedziany prowadzący gaz i go spłaszczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 A podczas prac przy wydechu powinni zakręcić gaz na zbiorniku. A może go nie odkręcili właściwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > Sprawdź czy masz dobrze skręcony dolot - to mi wygląda na lewe > powietrze ... > Jeżeli chodzi o BLOSa, to można się zdziwić na jakich ustawieniach > potrafi jeździć ... dolot mam skrecony okej, moze powietrza po prostu dostaje za duzo ze stozka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > To się stało po zrobieniu wydechu? Nic więcej nie było grzebane, > przerabiane, rozkręcane? Może przy wydechowej robótce ktoś > niechcący młoteczkiem puknął w przewód miedziany prowadzący gaz > i go spłaszczył? robiony byl caly wydech od kolektora do konca, sugestia kontrowersyjna acz ciekawa, musze wejsc na kanal i looknac czy nigdzie nie ma splaszczenia przewodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > A podczas prac przy wydechu powinni zakręcić gaz na zbiorniku. A może > go nie odkręcili właściwie ? sam moge to jakos sprawdzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > dolot mam skrecony okej, moze powietrza po prostu dostaje za duzo ze > stozka? Rozbierałeś Blosa do czyszczenia? Może "gwizdek" włożyłeś otworem w stronę fitra, albo w ogóle Blosa dałeś odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > Rozbierałeś Blosa do czyszczenia? Może "gwizdek" włożyłeś otworem w > stronę fitra, albo w ogóle Blosa dałeś odwrotnie? najpredzej tak wlasnie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > Rozbierałeś Blosa do czyszczenia? Może "gwizdek" włożyłeś otworem w > stronę fitra, albo w ogóle Blosa dałeś odwrotnie? czyszczeniem zajmowal sie ziomek ktory zna sie na tym a wkladalem go tak jak byl... czyli poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > czyszczeniem zajmowal sie ziomek ktory zna sie na tym a wkladalem go > tak jak byl... czyli poprawnie No to wyjmij i zobacz czy gwizdek nie jest odwrotnie i czy strzałka na Blosie jest w stronę przepustnicy. Wygląda na to, że gaz nie może wydostać się przy większym przepływie lub klapka się nie otwiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinqueturbo Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > No to wyjmij i zobacz czy gwizdek nie jest odwrotnie i czy strzałka > na Blosie jest w stronę przepustnicy. Wygląda na to, że gaz nie > może wydostać się przy większym przepływie lub klapka się nie > otwiera. a może śruba na reduktorze przykręcona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > No to wyjmij i zobacz czy gwizdek nie jest odwrotnie i czy strzałka > na Blosie jest w stronę przepustnicy. Wygląda na to, że gaz nie > może wydostać się przy większym przepływie lub klapka się nie > otwiera. identyczna sytuacje mialem jak blosa zamontowalem odwrotnie , tylko do 2tys dało sie jechac , pozniej nie przyspieszał , pyrchał - wiec zgadzam sie z przedmowca ze trzeba to sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > identyczna sytuacje mialem jak blosa zamontowalem odwrotnie , tylko > do 2tys dało sie jechac , pozniej nie przyspieszał , pyrchał - > wiec zgadzam sie z przedmowca ze trzeba to sprawdzic okej dzisiaj to sprawdzam jak tylko wroce z pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 > okej dzisiaj to sprawdzam jak tylko wroce z pracy I jak sprawdzanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 6 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2008 > I jak sprawdzanie? blos zamontowany jest okej ( strzalka na blosie w strone rpzeciwna do filtra ), gwizdka nie sprawdzalem ale przy okazji dowiedzialem sie ze moj 7letni parownik ma moc max. do 100KM.... teraz jest juz ponad 140 wiec sadze ze sprawdzanie nalezy zaczac od wymiany dziadka na cos mocniejszego.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 > blos zamontowany jest okej ( strzalka na blosie w strone rpzeciwna do > filtra ), gwizdka nie sprawdzalem ale przy okazji dowiedzialem > sie ze moj 7letni parownik ma moc max. do 100KM.... teraz jest > juz ponad 140 wiec sadze ze sprawdzanie nalezy zaczac od wymiany > dziadka na cos mocniejszego.. niekoniecznie ja mam 133KM a reduktor do 90 KM i jezdzi ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_LukS_ Napisano 7 Września 2008 Udostępnij Napisano 7 Września 2008 > blos zamontowany jest okej ( strzalka na blosie w strone rpzeciwna do > filtra ), gwizdka nie sprawdzalem ale przy okazji dowiedzialem > sie ze moj 7letni parownik ma moc max. do 100KM.... teraz jest > juz ponad 140 wiec sadze ze sprawdzanie nalezy zaczac od wymiany > dziadka na cos mocniejszego.. No jak 7 lat to czas na wymianę membrany najwyższy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 11 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > No jak 7 lat to czas na wymianę membrany najwyższy... czy jesli zamontowalem zamiast tak -> ( tu gaz wchodzi z prawej strony ) tak jak na tej fotce ( rurke z LPG mam po lewej i ciezko byloby mi przekladac ) to jest to a) bardzo niedobrze b) da sie jezdzic wplywu miec nie bedzie ?? czekam na opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 11 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > czy jesli zamontowalem zamiast tak - > ( tu gaz wchodzi z prawej strony ) > tak jak na tej fotce ( rurke z LPG mam po lewej i ciezko byloby mi > przkladac ) > to jest to > a) bardzo niedobrze > b) da sie jezdzic wplywu miec nie bedzie > ?? > czekam na opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_LukS_ Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 Zamontowałeś do góry nogami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeL Napisano 11 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > Zamontowałeś do góry nogami ? tak,inaczej nie mam jak gaz doprowadzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > czy jesli zamontowalem zamiast tak - > ( tu gaz wchodzi z prawej strony ) > tak jak na tej fotce ( rurke z LPG mam po lewej i ciezko byloby mi > przekladac ) > to jest to > a) bardzo niedobrze > b) da sie jezdzic wplywu miec nie bedzie > ?? > czekam na opinie Rozkręcałem ten parownik w celu regeneracji i nie widziałem w nim nic, co by mogło działać inaczej w tej pozycji, jak pokazałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_LukS_ Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > Rozkręcałem ten parownik w celu regeneracji i nie widziałem w nim > nic, co by mogło działać inaczej w tej pozycji, jak pokazałeś. To chyba źle patrzyłeś bo do góry nogami to zawór (ten pod zielonym elektromagnesem) nie będzie blokował dopływu gazu, gdy samochód będzie zgaszony. Skutkować to będzie długotrwałym smrodkiem a czym jeszcze to poczekamy na opinie innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > To chyba źle patrzyłeś bo do góry nogami to zawór (ten pod zielonym > elektromagnesem) nie będzie blokował dopływu gazu, gdy samochód > będzie zgaszony. Skutkować to będzie długotrwałym smrodkiem a > czym jeszcze to poczekamy na opinie innych. Tam jeszcze jest sprężynka. Bez sprężynki ciśnienie gazu i tak by go podnosiło i cały zawór by nie działał. EDIT: Nie pamiętam, czy tam jest sprężynka, ale na 70% jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > czy jesli zamontowalem zamiast tak - > ( tu gaz wchodzi z prawej strony ) > tak jak na tej fotce ( rurke z LPG mam po lewej i ciezko byloby mi > przekladac ) > to jest to > a) bardzo niedobrze > b) da sie jezdzic wplywu miec nie bedzie > ?? > czekam na opinie Elektrozawór może działać nieprawidłowo to raz. Dwa: frakcje olejowe z odparowanego gazu, które normalnie zostają na dnie parownika teraz będą lecieć prosto do węża z gazem i dalej do blosa. Blos może się dość szybko zapaćkać i blokować w jednej pozycji. Zauważ że chyba wszystkie parowniki do I i II generacji mają wylot gazu w górnej części, a nie w dolnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 > Rozkręcałem ten parownik w celu regeneracji i nie widziałem w nim > nic, co by mogło działać inaczej w tej pozycji, jak pokazałeś. Odwołuje powyższe. Na dole jest spust szlamu. Jak będzie inaczej ustawiony, to szlam będzie szedł do węża, albo się zbierał bez odpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.