Skocz do zawartości

Toyota Avensis - wady i zalety


el_diablo

Rekomendowane odpowiedzi

> Konkretnie model z silnikiem 2.4 benzyna i skrzynią tiptronic,

> rocznik 2004-2005.

> Jakie są wady i zalety tego samochodu i ogólnie tej generacji

> Avensisa? Czy ten model ma jakieś typowe bolączki?

Ot, d**pwoz, na naszym rynku szalenie malo popularny i dosc trudno znalezc kogos kto tym jezdzil. 2.4 ma raptem 163 KM, automat starszej generacji 5-biegowy i generalnie jest to auto do spokojnego przemieszczania sie; wiekszosc ludzi uwaza ze nie ma sensu przeplacac, bo jezdzi praktycznie tak samo jak 2.0 benzyna 150 KM z manualem

Jesli juz brac, to raczej model po FL, ktory pozbawiony zostal paru drobnych bolaczek poprzednika (zwlaszcza slabe reflektory ksenonowe), ale generlanie Avensis jest raczej bezproblemowym autem - choc oczywiscie niektorzy mowia ze to juz nie to co kiedys i model srednio udany

Jak to powiedzial Clarckson: "Gdyby ludzie nie mieli gustu to bysmy wszyscy Toyotami jezdzili" biglaugh.gif

Moja tesciowka ma Avensisa 2.0 po FL z automatem 4-biegowym (ktorego normalnie w PL ofercie nie ma), troche sie tym najezdzilem - zle to nie nie jezdzi ale szalu nie ma - ot wygodne i leniwe auto

U mnie jest 2.2 D-CAT i zgodzilem sie na awensisa tylko pod warunkiem ze wezmiemy z najmocniejszym silnikiem, ktory mimo wszystko polecam bo jezdzi to calkiem przyzwoicie (choc pali wiecej niz mozna by oczekiwac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są wady i zalety tego samochodu i ogólnie tej generacji

> Avensisa? Czy ten model ma jakieś typowe bolączki?

O silniku nic nie powiem bo mam 1.8 grinser006.gif

Avensisa to się raczej kupuje rozumem niż emocjami. Potwierdzam zdanie przedmówcy, że przeciętne w każdym zakresie. Cięzko tu znaleźć jakieś specjalne zalety, ale nie ma też istotnych wad. Prowadzi sie gorzej niż Passat czy Mondeo, ale jest wygodniej i ciszej itp. Bezproblemowość na wysokim poziomie (jak sie ma zaufane ASO to jest jeszcze lepiej grinser006.gif). U mnie jak do tej pory 130kkm bez awarii (tylko planowa wymiana tarcz z przodu po 125kkm, amortyzatory fabryczne). Wkurza tylko trzeszcząca tylna półka (liftback) passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O silniku nic nie powiem bo mam 1.8

> Avensisa to się raczej kupuje rozumem niż emocjami. Potwierdzam

> zdanie przedmówcy, że przeciętne w każdym zakresie. Cięzko tu

> znaleźć jakieś specjalne zalety, ale nie ma też istotnych wad.

> Prowadzi sie gorzej niż Passat czy Mondeo, ale jest wygodniej i

> ciszej itp. Bezproblemowość na wysokim poziomie (jak sie ma

> zaufane ASO to jest jeszcze lepiej ). U mnie jak do tej pory

> 130kkm bez awarii (tylko planowa wymiana tarcz z przodu po

> 125kkm, amortyzatory fabryczne). Wkurza tylko trzeszcząca tylna

> półka (liftback)

Jak masz 1.8 benzyna to go lepiej serwisuj w aso tak żeby było wszystko udokumentowane, bo jakaś seria jest z marnym blokiem silnika. Pierwszym objawem jest ogromny apetyt na olej, a to już znak że trzeba to zgłosić w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz 1.8 benzyna to go lepiej serwisuj w aso tak żeby było

> wszystko udokumentowane, bo jakaś seria jest z marnym blokiem

> silnika. Pierwszym objawem jest ogromny apetyt na olej, a to już

> znak że trzeba to zgłosić w aso.

Jak człowiek 3 lata serwisuje japońca w ASO (gwarancja) to chyba sie do tego przyzwyczaja. Osobiście nigdy nie serwisowałem swoich aut poza ASO i raczej na tym zyskałem.

Benzynowe VVTi (zz-ty) tak do połowy 2004 miały problem w związku z drobnym konstrukcyjnym przeoczeniem , który w połaczeniu z castrolem slx powodował, że wcześniej czy później silnik nadawał sie do remontu (początkowo wymieniali pierścienie, ale skutkowała tylko wymiana short blocka).

Ci co jeździli na Mobilu1 mieli duże szanse nie spotkać się z ta przypadłością. Tak czy inaczej TMP przyznała sie do winy i wymieniała (wymienia) silniki bez oporów. Warunek - przeglądy w ASO.

U mnie oleju nie żarł, ale i tak jestem, po wymianie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, dostawali tylko odroczenie o kilkadziesiąt kkm :-(

Niby tak, ale jest także mnóstwo przypadków ZZ-tów z 200kkm przelotu bez objawów "choroby" (znam ponad 10 takich przypadków). Tak czy inaczej przy kupnie używki warto zerknąć czy w książce gwarancyjnej jest wpis o wymianie shorta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiesz o T22 po FL?

To samo - tez wygodny d**powoz o bardzo zachowawczej stylistyce

Najezdzilem sie tez troche T22, bo tesciowka przedtem miala 2.0 benzyna, oczywiscie z automatem

> Szczególnie interesuj mnie opinia o silniku 2.0 D4D - jakie są jego

> bolączki, najczęstsze problemy.

No tu juz wiele nie powiem, ale wielu uzytownikow i wiecej szczegolowych opinii znajdziesz na pewno na http://avensis.info i http://www.toyotaklub.org.pl/forum/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale jest także mnóstwo przypadków ZZ-tów z 200kkm przelotu

> bez objawów "choroby" (znam ponad 10 takich przypadków). Tak czy

> inaczej przy kupnie używki warto zerknąć czy w książce

> gwarancyjnej jest wpis o wymianie shorta.

A najlepiej mieć taką, która ma niewymieniony, ale kwalifikuje się do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki ZZ to jakie konkretnie modele (pojemności) benzyniaków?

> Silniki ZZ to jakie konkretnie modele (pojemności) benzyniaków?

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine

W PL to tak w największym skrócie:

1,3 (Yarek)

1,4 (Corolla)

1,5 (Yarek)

1,6 (Corolla, Aven)

1,8 (Aven)

ALEEEEEE

Nie każde ZZ miało problem olejowy - 2ZZ-GE już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine

> W PL to tak w największym skrócie:

> 1,3 (Yarek)

> 1,4 (Corolla)

> 1,5 (Yarek)

> 1,6 (Corolla, Aven)

> 1,8 (Aven)

> ALEEEEEE

> Nie każde ZZ miało problem olejowy - 2ZZ-GE już nie.

a w d4d 2.0 tego problemu nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w d4d 2.0 tego problemu nie było?

jakieś pogłoski były, że coś się działo, ale nie znam szczegółów.

Wiem, że w 1,4 D4D 75KM w jarkach na początku jegoż produkcji podobno coś było nie tak i wymieniano tłoki, ale szczegółów nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.