Skocz do zawartości

Chrupanie w silniku [f]


lolekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczęło cos "chrupać"; w silniku, dźwięk jest co około 1s. Silnik chodzi równo lecz rytmicznie słychać chru chru chru:), bez problemu się odpala. Płyny wszystkie są w normie. Silnik nie bierze oleju Sprawdzając przewody i świece zauważyłem że przy wyjęciu jednego przewodu ze świecy (pierwszy z prawej, na najkrótszym przewodzie) nie zmienia się w ogóle praca silnika, w przeciwieństwie do 3 pozostałych gdzie od razu zaczyna się cos dziać. Iskra jest tam podawana, świeca jest ok. Zastanawia mnie czy tak powinno być?

Jutro pojadę na sprawdzenie ciśnienia. Co mogę jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam sobie odpowiedziales na pytanie, nie chodzi na jeden garnek (ten

> pierwszy) powodem moze byc kopolka, przewod lub swieca.

Kopółke wyczyściłem, świecę inna wsadziłem i dalej tak samo. Podmienie jeszcze przewód bo mam jeszcze jeden komplet, chodz wydaje mi sie że to nie to, bo po wykreceniu świecy i podłączeniu jej pod przewód iskra jest dobra podobnie jak sie odłącza przewód słychac jak iskra uderza o rurke w której są świece.

>a spalanie wzroslo?

a co do spalania to wzrosło z 10 l gazu na 14 l. tylko takie spalanie mam od jakiegos tygodnia a stukanie zaczelo sie dzisiaj.

Co może być jeszcze powodem tego że nie chodzi własnie na ten gar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem.

Najprawdopodobniej masz nieszczelność w rurkach doprowadzających podciśnienie do serwo hamulców i siłownika obiegu wewnętrznego. Jest ono pobierane z kolektora dolotowego właśnie z gałęzi 4-tego cylindra.

Lewe powietrze zubaża mieszankę do tego stopnia, że przestaje się ona zapalać.

Niedawno kolega Azja się w tym doktoryzował. Poszukaj w jego postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej masz nieszczelność w rurkach doprowadzających

> podciśnienie do serwo hamulców i siłownika obiegu wewnętrznego.

> Jest ono pobierane z kolektora dolotowego właśnie z gałęzi

> 4-tego cylindra.

> Lewe powietrze zubaża mieszankę do tego stopnia, że przestaje się ona

> zapalać.

> Niedawno kolega Azja się w tym doktoryzował. Poszukaj w jego postach.

Zaglądalem za ta nieszelnościa i nic nie zauwazylem szczegolnego, wiec sprobowalem czegos takiego, odkrecilem przewod przy dolocie ten od serwa i go zatkalem i dalej tak samo. Nie mam pojecia czy te sprawdzenie cokolwiek dalo ale tylko to mi do glowy wpadlo smile.gif

Zastanawia mnie czy brak pracy jednego gara powodowalo by te chrupotanie. Ten dźwiek mozna porownac do chrapania dokladnie ta sama czestotliwosc i prawie dzwiek.

Orochimaru gdybys mial chwilke moglbys podac link do tego watku gdzie kolega Azja opisywal przypadek lewego powietrza. Szukam go od godzinki i nic nie moge znalezc chyba ze go przeoczylem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaglądalem za ta nieszelnościa i nic nie zauwazylem szczegolnego,

> wiec sprobowalem czegos takiego, odkrecilem przewod przy dolocie

> ten od serwa i go zatkalem i dalej tak samo.

odkręć przy kolektorze dolotowym i zatkaj

zatkanie przy serwie nie wyklucza nieszczelności na drodze serwo-kolektor

> Orochimaru gdybys mial chwilke moglbys podac link do tego watku gdzie

> kolega Azja opisywal przypadek lewego powietrza. Szukam go od

> godzinki i nic nie moge znalezc chyba ze go przeoczylem

słabo szukałeś ;-)

klik

podobnych wątków jest więcej, wpisz w szukajkę +lew +powiet, kącik astry, zakres czasowy 1 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze kombinujesz waytogo.gif

Skoro to nic nie dało, to może być jeszcze pęknięty kolektor dolotowy, albo uszkodzona uszczelka między kolektorem i głowicą.

Chrupanie może oznaczać upalony zawór, albo jeszcze coś gorszego. Dlatego, skoro to co zrobiłeś nic nie dało, to - jak wspomniał kolega Piterus - trzeba zrobić pomiar kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkręć przy kolektorze dolotowym i zatkaj

> zatkanie przy serwie nie wyklucza nieszczelności na drodze

> serwo-kolektor

Zle sie wyrazilem, odkrecilem przy kolektorze dolotowym i zatkalem dokladnie jak napisales.

Zastanawia mnie czy brak pracy jednego gara powodowalo by te chrupotanie. Ten dźwiek mozna porownac do chrapania dokladnie ta sama czestotliwosc i prawie dzwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie czy brak pracy jednego gara powodowalo by te

> chrupotanie. Ten dźwiek mozna porownac do chrapania dokladnie ta

> sama czestotliwosc i prawie dzwiek.

ale tu nie ma się co zastanawiać ;-)

być może masz pęknięty kolektor, a może tylko walniętą uszczelkę w okolicy tego cylindra

trza to sprawdzić, bo na dłuższą metę nie robi to dobrze silnikowi idea.gif

jak wykluczysz lewe powietrze okaże się czy cylinder podejmie pracę

bo ciekaw jestem jak wygląda zawór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka znaleziona smile.gif

przyczyna chrupania byla pompa paliwa cos sie w niej sypnelo frown.gif zrobilem na niej okolo 50kkm (skf).

Planowalem wymiane calego rozrzadu, wiec czesci lezaly w domu i mechanik od razy wymienil wszystko cool.gif

Jezeli chodzi o prace ostatniego garu to jest cos bardzo dziwnego. Tak jak wczesniej pisalem brak reakcji przy odlaczeniu przewodu ze swiecy, najlepsze to ze dzieje sie tylko tak na gazie, na benzynie jest roznica przy odlaczeniu jak na pozostalych garach. Cisnienie mechanik sprawdzal i mowil ze jest dobre na wszystkich. i Sugerowal wybrac sie do gazownika.

Co wy o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usterka znaleziona

> przyczyna chrupania byla pompa paliwa cos sie w niej sypnelo

> zrobilem na niej okolo 50kkm (skf).

> Planowalem wymiane calego rozrzadu, wiec czesci lezaly w domu i

> mechanik od razy wymienil wszystko

Pompa paliwa i rozrząd ? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sprobuj tak: odlacz wszystkie kable od swiec, wloz w kable inne swiece i poukladaj na silniku. Inna osoba niech kreci rozrusznikiem i patrz, jaki wyglad ma iskra na poszczegolnych przewodach. Jesli bedzie roznica na 4-tym cylindrze, trzeba szukac usterki przed swieca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usterka znaleziona

> przyczyna chrupania byla pompa paliwa cos sie w niej sypnelo

> zrobilem na niej okolo 50kkm (skf).

> Planowalem wymiane calego rozrzadu, wiec czesci lezaly w domu i

> mechanik od razy wymienil wszystko

Skoro o rozrządzie mowa przypomniało mi się poszukiwanie przyczyny "chrapania" w moim aucie. Okazało się, że odgłos pochodził od paska rozrządu, a dokładniej nadruku na jego zewnętrznej części. Ten fragment przebiegając po napinaczu wydawał taki dźwięk. Szczególnie "muzyczny" był pasek Continentala, Gates jest znacznie cichszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.