Skocz do zawartości

A co mogę zrobić z moim Uno Diesel , hmm?


Elfuello

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3

I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę poprzerabiać?

Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO):

http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg

Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja

> mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3

> I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach

> tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla

> gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś

> wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten

> temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i

> ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez

> większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak

> zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w

> necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś

> dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę

> poprzerabiać?

> Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO):

> http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg

> Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:)

potrzebne ci beda:

-elektryk

-zegary od uno 1,4 TD

-deska rozdzielcza i konsola srodkowa od uno po 90r

i atakujesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja

> mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3

tez mialem dieselka 1,3 z 1987r, ale go troche przeklepałem zlosnik.gif

http://team.fiatuno.pl/index.php?id=nadeslane&go=pepej_opis

i tak teraz wyglada

http://team.fiatuno.pl/index.php?id=nadeslane&go=pepej

> I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach

> tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla

> gościa, którego nie stać na nowe auto

mnie tez nie bylo stać na nawe, zlosnik.gif a suma sumarum wpakowalem w niego łącznie z ze zmiana silnika i instalką LPG kolo 9000zł, a za te kase mozna juz cos fajnego kupić, wiec zastanów się czy Ci sie opłaca inwestować

> ale chciałby coś nie coś

napisz troche o swoich gustach to moze wspólnymi silami sie cos wymysli ok.gif

> wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten

> temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i

> ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez

> większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak

> zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w

> necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś

> dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę

> poprzerabiać?

> Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO):

> http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg

> Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:)

ta deska to marzenie wiekszości unomaniaków , jak masz troche zdolnosci lub znajomego tapicera to koszty obicia takiej konsoli nie powinnu przekroczyć 300zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja

> mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3

> I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach

> tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla

> gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś

> wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten

> temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i

> ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez

> większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak

> zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w

> necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś

> dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę

> poprzerabiać?

> Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO):

> http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg

> Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:)

jeśli chodzi o sam silnik to raczej nie warto w nim zwiekszać dawki paliwa , ani jego maksymalnych obrotów ze względu na ograniczoną wytrzymałośc zmęczeniową wału korbowego.( lubią pękąć przy wiekszym przebiegu )

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o sam silnik to raczej nie warto w nim zwiekszać dawki

> paliwa , ani jego maksymalnych obrotów ze względu na ograniczoną

> wytrzymałośc zmęczeniową wału korbowego.( lubią pękąć przy

> wiekszym przebiegu )

> pozdr

Witam,

Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic?

Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily.

Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce smile.gif ) nie powinna wplynac tak na parametry?

Vmax przed to jakies 120-130 km/h

teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem - doszedlem do 130km/h i odpuscilem.

Dzieki, pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic?

> Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska

> rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily.

u mnie po wymianie paska efekt był odwrotny niz u Ciebie osiągi spadły , przez co musialem jechać do innego warsztatu , a by przywrócić ustawienia sprzed wymiant paska, cala regulacja to ustawienie odpowiedniego kąta wtrysku, bez zwiekszania dawki paliwa, podejrzewam że przed wymiana mialeś źle ustawiony kat wtrysku dlatego był mułowaty ok.gif

> Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa

> "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce ) nie

> powinna wplynac tak na parametry?

> Vmax przed to jakies 120-130 km/h

> teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem -

> doszedlem do 130km/h i odpuscilem.

> Dzieki, pozdrawiam

> Andrzej

mój 1,3D spokojnie rozpedzal sie do 150, a vmax to 160km/h 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic?

> Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska

> rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily.

> Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa

> "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce ) nie

> powinna wplynac tak na parametry?

> Vmax przed to jakies 120-130 km/h

> teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem -

> doszedlem do 130km/h i odpuscilem.

> Dzieki, pozdrawiam

> Andrzej

dawkę ustawia sie aby była jak najwieksza , ale żeby występowało tylko minimalne dymienie , lub jego brak (bez demontazu pompy) . lub na stanowsiku probierczym (z demontażem pompy)

licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160 - 170 km/h

Tak wiec znaczy , że coś wcześniej było nie tak , teraz powinno być ok. Pepej ma racje.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160

> - 170 km/h

nie wiem czy wiesz Pawełku grinser006.gif ale mówimy o 1301ccm ok.gif , a one troszke wolniej latają waytogo.gif

ogólnie to miło wspominam ten silnik cool.gif klekot był ale dawał przyjemność z jazdy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy wiesz Pawełku ale mówimy o 1301ccm , a one troszke

> wolniej latają

> ogólnie to miło wspominam ten silnik klekot był ale dawał

> przyjemność z jazdy

Ale odpowiadałem na posta kolegi PaAn , który ma 1,7 diesla... , a przynajmniej tak pisze w jego profilu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dawkę ustawia sie aby była jak najwieksza , ale żeby występowało

> tylko minimalne dymienie , lub jego brak (bez demontazu pompy) .

> lub na stanowsiku probierczym (z demontażem pompy)

> licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160

> - 170 km/h

> Tak wiec znaczy , że coś wcześniej było nie tak , teraz powinno być

> ok. Pepej ma racje.

> pozdr

Dzieki za uspokojenie. pewnie bylo cos namotane. Poza tym wydaje mi sie, ze moj wymaga przygladniecia sie wtryskiwaczom i paru innym duperelom, wiec Vmax moze byc nizsza niz fabryczna. BTW. Wczoraj okazalo sie, ze zuzycie paliwa w trybie 70% trasa i 30% miasto, srednia dlugosc odcinka 15km, jazda normalna = 5,3 L/100km. To chyba nie jest tak zle... hmm.gif

A odnosnie regulacji dawki paliwa:

mozesz opisac procedure ustawiania bez wyjmowania pompy (chociaz czy jest tam sens grzebac, skoro wtryskiwacze moga nie byc w naljepszym stanie confused.gif)?

Dzieki,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za uspokojenie. pewnie bylo cos namotane. Poza tym wydaje mi

> sie, ze moj wymaga przygladniecia sie wtryskiwaczom i paru innym

> duperelom, wiec Vmax moze byc nizsza niz fabryczna. BTW. Wczoraj

> okazalo sie, ze zuzycie paliwa w trybie 70% trasa i 30% miasto,

> srednia dlugosc odcinka 15km, jazda normalna = 5,3 L/100km. To

> chyba nie jest tak zle...

> A odnosnie regulacji dawki paliwa:

> mozesz opisac procedure ustawiania bez wyjmowania pompy (chociaz czy

> jest tam sens grzebac, skoro wtryskiwacze moga nie byc w

> naljepszym stanie )?

Jeśli masz pompę boschowską to do regulacji dawki służy śrubką z kontrą umieszczona na korpusie pompy ( w przypadku pompy lucasowskiej nie wiem , gdzie się reguluje dawke ). W zależności od tego czy auto kopciło , czy miało zbyt małą moc wykręcamy lub wkrecamy tą śrubkę , nie wiecej niż o pół obrotu jednorazowo. Następnie robimy jazdę próbną i oceniamy dymienie samochodu przy rozpędzaniu samochodu i pedałe gazu wciśnmietym do oporu. Dym nie powinien być prawie wcale widoczny.

W razie potrzeby powtarzamy całą operacje.

Jest to taka troche amatorska metoda , ale jak dotąd w miarę skuteczna.

pozdr

> Dzieki,

> Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.