Elfuello Napisano 7 Września 2005 Udostępnij Napisano 7 Września 2005 Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3 I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę poprzerabiać? Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO): http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 7 Września 2005 Udostępnij Napisano 7 Września 2005 > Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja > mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3 > I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach > tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla > gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś > wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten > temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i > ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez > większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak > zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w > necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś > dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę > poprzerabiać? > Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO): > http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg > Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:) potrzebne ci beda: -elektryk -zegary od uno 1,4 TD -deska rozdzielcza i konsola srodkowa od uno po 90r i atakujesz ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 7 Września 2005 Udostępnij Napisano 7 Września 2005 > Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja > mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3 tez mialem dieselka 1,3 z 1987r, ale go troche przeklepałem http://team.fiatuno.pl/index.php?id=nadeslane&go=pepej_opis i tak teraz wyglada http://team.fiatuno.pl/index.php?id=nadeslane&go=pepej > I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach > tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla > gościa, którego nie stać na nowe auto mnie tez nie bylo stać na nawe, a suma sumarum wpakowalem w niego łącznie z ze zmiana silnika i instalką LPG kolo 9000zł, a za te kase mozna juz cos fajnego kupić, wiec zastanów się czy Ci sie opłaca inwestować > ale chciałby coś nie coś napisz troche o swoich gustach to moze wspólnymi silami sie cos wymysli > wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten > temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i > ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez > większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak > zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w > necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś > dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę > poprzerabiać? > Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO): > http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg > Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:) ta deska to marzenie wiekszości unomaniaków , jak masz troche zdolnosci lub znajomego tapicera to koszty obicia takiej konsoli nie powinnu przekroczyć 300zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 7 Września 2005 Udostępnij Napisano 7 Września 2005 > ta deska to marzenie wiekszości unomaniaków , jak masz troche > zdolnosci lub znajomego tapicera to koszty obicia takiej konsoli > nie powinnu przekroczyć 300zł ja tam juz w tym kierunku ide Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elfuello Napisano 7 Września 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2005 WHOA! Aż się nie spodziewałem tak szybkiej odpowiedzi. Dziękuję za porady! Jak znajdę troszkę więcej czasu to się rozpisze apropo gustu;) hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Września 2005 Udostępnij Napisano 9 Września 2005 > Wszystkie strony dot. UNIAKA skupiają się na benz. lub na gazie. Ja > mam fiacika Uno z 1987 o mocy silnika 1.3 > I niestety nie mam żadnych znajomych o podobnych do moich gustach > tuningowych....i proszę Was forumowicze o wszelkie porady dla > gościa, którego nie stać na nowe auto, ale chciałby coś nie coś > wyciągnąć z tego autka. Czytam juz wszystkie serwisy na ten > temat, ale gdzie są jakieś fajne punkty, gdzie dałbym autko i > ludzie znający się na tym, potrafiliby usprawnić je, bez > większych wydatków?? Poza tym interesuje mnei NAJBARDZIEJ! jak > zmienić kokpit. Normalnei tak mi się nei podoba, ze szok. A w > necie nie ma nic na ten temat:( Czy nie dałoby się jakoś > dopasowac kokpit z innego autka o podobnych wymiarach i trochę > poprzerabiać? > Chciałbym potwornie zrobić taki kokpit jak tutaj (także UNO): > http://www.toya.net.pl/~elfuello/uno.jpg > Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam:) jeśli chodzi o sam silnik to raczej nie warto w nim zwiekszać dawki paliwa , ani jego maksymalnych obrotów ze względu na ograniczoną wytrzymałośc zmęczeniową wału korbowego.( lubią pękąć przy wiekszym przebiegu ) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 12 Września 2005 Udostępnij Napisano 12 Września 2005 > jeśli chodzi o sam silnik to raczej nie warto w nim zwiekszać dawki > paliwa , ani jego maksymalnych obrotów ze względu na ograniczoną > wytrzymałośc zmęczeniową wału korbowego.( lubią pękąć przy > wiekszym przebiegu ) > pozdr Witam, Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic? Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily. Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce ) nie powinna wplynac tak na parametry? Vmax przed to jakies 120-130 km/h teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem - doszedlem do 130km/h i odpuscilem. Dzieki, pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 12 Września 2005 Udostępnij Napisano 12 Września 2005 > Witam, > Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic? > Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska > rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily. u mnie po wymianie paska efekt był odwrotny niz u Ciebie osiągi spadły , przez co musialem jechać do innego warsztatu , a by przywrócić ustawienia sprzed wymiant paska, cala regulacja to ustawienie odpowiedniego kąta wtrysku, bez zwiekszania dawki paliwa, podejrzewam że przed wymiana mialeś źle ustawiony kat wtrysku dlatego był mułowaty > Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa > "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce ) nie > powinna wplynac tak na parametry? > Vmax przed to jakies 120-130 km/h > teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem - > doszedlem do 130km/h i odpuscilem. > Dzieki, pozdrawiam > Andrzej mój 1,3D spokojnie rozpedzal sie do 150, a vmax to 160km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Września 2005 Udostępnij Napisano 12 Września 2005 > Witam, > Jaka jest prawidlowa dawka paliwa, jak ja sprawdzic i jak ustawic? > Mam podejrzenie ze mechanik zwiekszyl ja podczas wymiany paska > rozrzadu - autko lepiej jezdzi, osiagi sie poprawily. > Bo chyba wymiana rolek i paska rozrzadu, oleju i stosowanie paliwa > "pewnego" (o ile mozna tak powiedziec o paliwach w Polsce ) nie > powinna wplynac tak na parametry? > Vmax przed to jakies 120-130 km/h > teraz mysle ze do 140-150 km/h dal by rade, ale nie sprawdzalem - > doszedlem do 130km/h i odpuscilem. > Dzieki, pozdrawiam > Andrzej dawkę ustawia sie aby była jak najwieksza , ale żeby występowało tylko minimalne dymienie , lub jego brak (bez demontazu pompy) . lub na stanowsiku probierczym (z demontażem pompy) licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160 - 170 km/h Tak wiec znaczy , że coś wcześniej było nie tak , teraz powinno być ok. Pepej ma racje. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 12 Września 2005 Udostępnij Napisano 12 Września 2005 > licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160 > - 170 km/h nie wiem czy wiesz Pawełku ale mówimy o 1301ccm , a one troszke wolniej latają ogólnie to miło wspominam ten silnik klekot był ale dawał przyjemność z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Września 2005 Udostępnij Napisano 13 Września 2005 > nie wiem czy wiesz Pawełku ale mówimy o 1301ccm , a one troszke > wolniej latają > ogólnie to miło wspominam ten silnik klekot był ale dawał > przyjemność z jazdy Ale odpowiadałem na posta kolegi PaAn , który ma 1,7 diesla... , a przynajmniej tak pisze w jego profilu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 13 Września 2005 Udostępnij Napisano 13 Września 2005 > dawkę ustawia sie aby była jak najwieksza , ale żeby występowało > tylko minimalne dymienie , lub jego brak (bez demontazu pompy) . > lub na stanowsiku probierczym (z demontażem pompy) > licznikowa prędkość maksymalna dla uno 1,7 d oscyluje w okolicach 160 > - 170 km/h > Tak wiec znaczy , że coś wcześniej było nie tak , teraz powinno być > ok. Pepej ma racje. > pozdr Dzieki za uspokojenie. pewnie bylo cos namotane. Poza tym wydaje mi sie, ze moj wymaga przygladniecia sie wtryskiwaczom i paru innym duperelom, wiec Vmax moze byc nizsza niz fabryczna. BTW. Wczoraj okazalo sie, ze zuzycie paliwa w trybie 70% trasa i 30% miasto, srednia dlugosc odcinka 15km, jazda normalna = 5,3 L/100km. To chyba nie jest tak zle... A odnosnie regulacji dawki paliwa: mozesz opisac procedure ustawiania bez wyjmowania pompy (chociaz czy jest tam sens grzebac, skoro wtryskiwacze moga nie byc w naljepszym stanie )? Dzieki, Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Września 2005 Udostępnij Napisano 13 Września 2005 > Dzieki za uspokojenie. pewnie bylo cos namotane. Poza tym wydaje mi > sie, ze moj wymaga przygladniecia sie wtryskiwaczom i paru innym > duperelom, wiec Vmax moze byc nizsza niz fabryczna. BTW. Wczoraj > okazalo sie, ze zuzycie paliwa w trybie 70% trasa i 30% miasto, > srednia dlugosc odcinka 15km, jazda normalna = 5,3 L/100km. To > chyba nie jest tak zle... > A odnosnie regulacji dawki paliwa: > mozesz opisac procedure ustawiania bez wyjmowania pompy (chociaz czy > jest tam sens grzebac, skoro wtryskiwacze moga nie byc w > naljepszym stanie )? Jeśli masz pompę boschowską to do regulacji dawki służy śrubką z kontrą umieszczona na korpusie pompy ( w przypadku pompy lucasowskiej nie wiem , gdzie się reguluje dawke ). W zależności od tego czy auto kopciło , czy miało zbyt małą moc wykręcamy lub wkrecamy tą śrubkę , nie wiecej niż o pół obrotu jednorazowo. Następnie robimy jazdę próbną i oceniamy dymienie samochodu przy rozpędzaniu samochodu i pedałe gazu wciśnmietym do oporu. Dym nie powinien być prawie wcale widoczny. W razie potrzeby powtarzamy całą operacje. Jest to taka troche amatorska metoda , ale jak dotąd w miarę skuteczna. pozdr > Dzieki, > Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepej Napisano 13 Września 2005 Udostępnij Napisano 13 Września 2005 > Ale odpowiadałem na posta kolegi PaAn , który ma 1,7 diesla... , a > przynajmniej tak pisze w jego profilu. > pozdr nie doczytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.