Keryp_ Napisano 17 Października 2008 Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Szybkie pytanko - jest na pasku, czy na łańcuchu? Bo regulatory zaworowe, to chyba już ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 17 Października 2008 Udostępnij Napisano 17 Października 2008 łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 17 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2008 > łańcuch A wiesz może, czy "teoretycznie niewymienialny", czy faktycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 17 Października 2008 Udostępnij Napisano 17 Października 2008 > A wiesz może, czy "teoretycznie niewymienialny", czy faktycznie? tego to już nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > A wiesz może, czy "teoretycznie niewymienialny", czy faktycznie? Za małe naloty te sprzęty jeszcze mają, żeby móc faktycznie coś powiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > A wiesz może, czy "teoretycznie niewymienialny", czy faktycznie? na test benchach robią po 500000 km i dają radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > Za małe naloty te sprzęty jeszcze mają, żeby móc faktycznie coś > powiedzieć... To mnie trochę uspokoiłeś - interesuje mnie tak do 160/180 tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badi_ Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 łancuch, każde 2,2 maja lancuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 Czy w tym motorze jest filtr cząstek stałych (czy jak to się zwie), a jezeli jest - co ile się wymienia i jaki +/- koszt? [edit] Tu doczytałem, że w D-CAT jest montowany 4-funkcyjny reaktor katalityczny redukujący zawartość NOX i cząstek stałych (Diesel Particulate NOX Reduction, DPNR). Czy to cudo się wymienia - rozumiem, że to jest coś bliźniaczego do katalizatora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 7 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 > Czy w tym motorze jest filtr cząstek stałych (czy jak to się zwie), a > jezeli jest - co ile się wymienia i jaki +/- koszt? > [edit] > Tu doczytałem, że w D-CAT jest montowany 4-funkcyjny reaktor > katalityczny redukujący zawartość NOX i cząstek stałych (Diesel > Particulate NOX Reduction, DPNR). > Czy to cudo się wymienia - rozumiem, że to jest coś bliźniaczego do > katalizatora... Jak się zużyje to się wymienia, teoretycznie "bez wymiany", plusem (ale i poniekąd minusem) tej technologii jest uniknięcie systemów SCR, co nieco redukuje koszta serwisu - nie wiedzieć czemu, za uzupełnienie adblue w osobówkach serwisy krzyczą janosikowe stawki. Minus to to, że sprzęt jest MOCNO obwieszony czujnikami, oraz to, że przy jeździe stricte miejskiej czasem sprzęt się przytyka i trzeba jechać do serwisu. Mówię ogólnie o technice DPF, nie o samej D-CAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 > Mówię ogólnie o technice DPF, nie o samej D-CAT. No ale mi chodzi własnie konkretnie o D-CATa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 7 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 > No ale mi chodzi własnie konkretnie o D-CATa... To mówię, z jakimi ryzykami wiąże się ta konkretna technika. U siebie w sprzęcie opartym na tej technice już jednego fuckupa ćwiczyłem i problem został w sumie przypadkiem wykryty (uszkodzenie jednego z przewodów w wiązce), oczywiście mundre sprzęty diagnostyczne wykrywały tylko "przytkanie" filtra - trochę dziwny objaw jak na sprzęt z przebiegiem poniżej 1 tysiąca km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 > To mówię, z jakimi ryzykami wiąże się ta konkretna technika. Popraw mnie, jak się mylę, ale w DPF masz ten filtr cz.s., a w D-CAT nie - jest za to bardziej skomplikowany katalizator z tym doplaczem - dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 7 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2008 > Popraw mnie, jak się mylę, ale w DPF masz ten filtr cz.s., a w D-CAT > nie - jest za to bardziej skomplikowany katalizator z tym > doplaczem - dobrze myślę? DPF to ta sama technologia co w D-CAT - z grubsza - cedzenie spalin przez gęstą szmatę (katalizator), jak rurki różnicowe i czujniki podpowiedzą, że "się przytkło" to wówczas następuje zwiększenie temp na wydechu (czy to przez podanie dodatkowego paliwa do wydechu, czy to przez opóźnienie faz wtrysku). SCR to technologia oparta na dodatkach mocznikowych (adblue). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > plusem > (ale i poniekąd minusem) tej technologii jest uniknięcie > systemów SCR, co nieco redukuje koszta serwisu - nie wiedzieć > czemu, za uzupełnienie adblue w osobówkach serwisy krzyczą > janosikowe stawki. to nie jest adblue. nie mam teraz dostepu ale w pracy mam zapisana dokladna nazwe tego plynu. pug307 na adblue nie chcial jechac (obcinal moc przy 2000obr) nie pomogla tez procedura (z obdII) przepalania, dopiero po wlaniu prawidlowego plunu (bokiem udalo sie dostac za 400PLN) jedzil jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 10 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2008 > Minus to to, że sprzęt jest MOCNO obwieszony czujnikami, oraz to, że > przy jeździe stricte miejskiej czasem sprzęt się przytyka i > trzeba jechać do serwisu. Przecież DPF ma możliwość "samooczyszczenia".... Faktem jest, że w mieście ciężko go oczyścić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 10 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2008 > Przecież DPF ma możliwość "samooczyszczenia".... > Faktem jest, że w mieście ciężko go oczyścić... mój się jeszcze nie zapchał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 10 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2008 > mój się jeszcze nie zapchał Kapelusz.... I na dodatek kłamie, że niby dociera.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2008 > Przecież DPF ma możliwość "samooczyszczenia".... > Faktem jest, że w mieście ciężko go oczyścić... I sam sobie odpowiedziałeś. Zawsze jest też tzw procedura serwisowa oczyszczenia filtra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2008 > to nie jest adblue. nie mam teraz dostepu ale w pracy mam zapisana > dokladna nazwe tego plynu. pug307 na adblue nie chcial jechac > (obcinal moc przy 2000obr) nie pomogla tez procedura (z obdII) > przepalania, dopiero po wlaniu prawidlowego plunu (bokiem udalo > sie dostac za 400PLN) jedzil jak trzeba Możliwe, że różni się proporcjami, tym niemniej jest to dodatek mocznikowy, bo do tego się de facto technologia SCR sprowadza. W teorii możnaby naszczać ciepłym moczem i też masz mocznik ;-D, tyle, że to byłby "adyellow" ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 11 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2008 > I sam sobie odpowiedziałeś. > Zawsze jest też tzw procedura serwisowa oczyszczenia filtra... Dlatego warto kupić nowego Accorda z silnikiem 2.2 i-DTEC... Umiejscowienie filtra przy bloku silnika (zaraz za kolektorem) powoduje, że oczyszczenie DPF'u następuję już podczas jazdy z prędkością 60 km/h i to tylko przez kilka minut.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bouler Napisano 11 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2008 Jeżeli dobrze pamiętam w Subaru Boxer Diesel filtr jest tuż za sprężarką i też szybko się nagrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2008 > Dlatego warto kupić nowego Accorda z silnikiem 2.2 i-DTEC... > Umiejscowienie filtra przy bloku silnika (zaraz za kolektorem) > powoduje, że oczyszczenie DPF'u następuję już podczas jazdy z > prędkością 60 km/h i to tylko przez kilka minut.... Ależ tu nie chodzi o prędkość jazdy, tylko właśnie o te "kilka minut" - jazdy ze stałą prędkością. Anałej - DPF jest IMHO rozwiązaniem dość niedoskonałym, właśnie ze względu na wymagane pewne obostrzenia w eksploatacji, które mogą z czasem doprowadzić do problemów. Przyszłość może być w systemach SCR, problemem jednak (przynajmniej na razie) będzie w osobówkach słabo rozwinięta sieć dystrybucji dodatków, bądź - w zastępstwie - inne, dość drogie dodatki "skoncentrowane". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.