Skocz do zawartości

P II 1.2 16V Turbo


Neo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

1. czy spotyka się wogóle ?

2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i programowaniem chipa ?

3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana (modyfikowana) jest głowica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

> 1. czy spotyka się wogóle ?

> 2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i

> programowaniem chipa ?

> 3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana

> (modyfikowana) jest głowica ?

Jeśli chcesz " uturbić " to znacznie lepiej do tego nadaje się motorek 1,2 8V

Przyrost mocy naturalnie będzie wprost proporcjonalny do wydanej kaski cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

> 1. czy spotyka się wogóle ?

> 2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i

> programowaniem chipa ?

> 3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana

> (modyfikowana) jest głowica ?

jest z noviteca

ten zestaw akurat jest do 1,2 z 60 kucykami

NOVITEC Y turbo conversion 74 kW (101 hp) 3,399.00EUR

based on 1.2 with 44 kW (60 hp) and based on 1.1 with 40 kW (55 hp)"

a do 1,2 16V

jak dobrze pamietam to robil G-Tech ale nigdzie nie umie znalesc teraz informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

> 1. czy spotyka się wogóle ?

Reczej nie, centomania kilka razy próbowała i się to zawsze źle kończyło, podobno jest jakiś problem z wytrzymałością tłoków

> 2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i

> programowaniem chipa ?

wszystko zalezy kto ci to zrobi ale jak w pożądnej firmie to licz coś koło 7 - 10kzł

> 3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana

> (modyfikowana) jest głowica ?

w skrócie, nowy kolektor wydechowy z flansza na turbine, doprowadzenie do turbiny powietrza -> montaż IC, WG, BOV'a, poprowadzenie przewodów olejowych do chłodzenia turbiny, zmiana wtryskiwaczy, zmiana pompy paliwa, zmiana uszczelki pod głowicą.

Sama głowica nie musi być modyfikowana co nie znaczy że nie da jej się modyfikować w celu zwiększenia mocy, ale to już w bardziej zaawansowanych modyfikacjach czyli wraz ze zmianą tłoków, korb itp wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlosnik.gif czyli do turbo trzeba doliczyć kute tłoki i korbowody + zmiana hamulców + wymiana półosi + wymiana sprzęgła (bo inaczej wymieniłoby się samo przy ostrzejszym depnięciu - bo ze 140 KM z turbo by wyszło) biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif Słowem wartosć samocodu podwoiłaby się biglaugh.gif

> Reczej nie, centomania kilka razy próbowała i się to zawsze źle

> kończyło, podobno jest jakiś problem z wytrzymałością tłoków

> wszystko zalezy kto ci to zrobi ale jak w pożądnej firmie to licz coś

> koło 7 - 10kzł

> w skrócie, nowy kolektor wydechowy z flansza na turbine,

> doprowadzenie do turbiny powietrza -

> Sama głowica nie musi być modyfikowana co nie znaczy że nie da jej

> się modyfikować w celu zwiększenia mocy, ale to już w bardziej

> zaawansowanych modyfikacjach czyli wraz ze zmianą tłoków, korb

> itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli do turbo trzeba doliczyć kute tłoki i korbowody + zmiana

> hamulców + wymiana półosi + wymiana sprzęgła (bo inaczej

> wymieniłoby się samo przy ostrzejszym depnięciu - bo ze 140 KM z

> turbo by wyszło) Słowem wartosć samocodu podwoiłaby się

> > itp

to czy nie było by taniej zamienić silnik z 1.2 16V na 1.8 z HGT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

> 1. czy spotyka się wogóle ?

raczej za cienkie denko tłoka jest i zbyt duża kompresja

> 2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i programowaniem chipa ?

po ukuciu dołu około 10-12 kpln

> 3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana (modyfikowana) jest głowica ?

nie musi być modyfikowana, ale może i powinna jeżeli przyrost mocy będzie znaczny ok.gif

przy ukutym dole mógłbyś się pokusić o jakieś 180-200 km z tego motoru yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś w skrócie mógłby napisać:

> 1. czy spotyka się wogóle ?

> 2. Ile (szacunkowo) kosztowałaby taka maniana (z intercoolerem i

> programowaniem chipa ?

> 3. Jak technicznie wygląda montaż turbiny czy zmieniana

> (modyfikowana) jest głowica ?

Tez przechodzilem fascynacje nad mym wozem i ewentualnymi modami . To nie ma sensu , lepiej zamienic auto . Bo pozadna instalacja turbo z nowa sprezarka to koszta ponad 10tys zl , i bez kutych gratow moc max z 1.2 16v to ~120KM . Jakbys byl chetny to na PW moge Ci wiecej szczegolow podac i polecic firme .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez przechodzilem fascynacje nad mym wozem i ewentualnymi modami . To

> nie ma sensu , lepiej zamienic auto . Bo pozadna instalacja

> turbo z nowa sprezarka to koszta ponad 10tys zl , i bez kutych

> gratow moc max z 1.2 16v to ~120KM . Jakbys byl chetny to na PW

> moge Ci wiecej szczegolow podac i polecic firme .

W 12 tyś spokojnie by się wyrobił z kutym dołem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej za cienkie denko tłoka jest i zbyt duża kompresja

> po ukuciu dołu około 10-12 kpln

> nie musi być modyfikowana, ale może i powinna jeżeli przyrost mocy

> będzie znaczny

> przy ukutym dole mógłbyś się pokusić o jakieś 180-200 km z tego

> motoru

a przy zakuciu dołu na jaki przebieg mozna liczyć? bo jak jak cały dół zakyty to kolejna rzecz która moze nie wytrzymać to głowica, czy blok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to idąc dalej może lepiej poprostu zaturbić HGT jeszcze leprzy efekt

wyciagniesz np 312 kucykow za jedyne 11,990.00EUR

NOVITEC X-one engine conversion kit.

based on 1.8 HGT with 96 kW (130 hp)

Kit X-one: 150-229 kW (204-312 hp) export version !!!

NOVITEC supercharger-kit incl. NOVITEC intercooler, NOVITEC oilcooler, NOVITEC TECTRONIC, CANTRONIC,

NOS-system, titanium connection rods, forget pistons, reinforced cluntch, NOVITEC X-treme exhaust system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale te 312 koni to moc chwilowa gdy dajesz podtlenkiem w palnik ,

> normalnie auto ma ~200 koni .

> To juz wole GT Stage 3 za 6000 euro .

dalem tylko przyklad wink.gif

a za te 11kEURO

to juz bym myslal nad przeszczepem silnika z alfy 156 gt wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz to juz wiemy co bysmy zrobilio z wolnymi 11000 euro

Niom, za taka kase powierzyl bym autko Mariotti Racing cfaniaczek.gif.

W skrocie:

  • silnik 2.0 20V turbo z Coupe Turbo
  • skrzynia 6-biegowa ze szpera ViscoDrive z Coupe Turbo
  • uklad przniesienia napedu na tyl wraz z tylnym dyfrem z Delty HF Integrale
  • rozne akcesoria robione na zamowienie
Ehh, az sie rozmarzylem... serduszka.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niom, za taka kase powierzyl bym autko Mariotti Racing .

> W skrocie: silnik 2.0 20V turbo z Coupe Turbo skrzynia 6-biegowa ze

> szpera ViscoDrive z Coupe Turbo uklad przniesienia napedu na

> tyl wraz z tylnym dyfrem z Delty HF Integrale rozne akcesoria

> robione na zamowienie Ehh, az sie rozmarzylem...

ja osobiscie wolal bym oddac do chlopakow z LOTUS`a wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niom, za taka kase powierzyl bym autko Mariotti Racing .

> W skrocie: silnik 2.0 20V turbo z Coupe Turbo skrzynia 6-biegowa ze

> szpera ViscoDrive z Coupe Turbo uklad przniesienia napedu na

> tyl wraz z tylnym dyfrem z Delty HF Integrale rozne akcesoria

> robione na zamowienie Ehh, az sie rozmarzylem...

Hehe niezla fantazja , mialem taka sama . Niestety 2.0 20v nie wejdzie do punto2 (5 cylindrow to o 1 za duzo) , natomiast 2.0 16v mozeby wlazl , ale jak patrzylismy to mocowania sa nieteges. Kolega z PxS wsadza 2.0t 16v do bravy smile.gif

Robienie 1.2 16v na turbo ma taka zalete ze mozna startowac w mini+ i miec spore szanse na pudlo , oraz to ze ten silnik malo wazy z osprzetem , wiec autko na turbo wazylo by mniej niz tone i taki 120konny wozik spokojnie objezdzalby wiekszosc wozidel ,a pozakuciu dajac powiedzmy nitro na wyscigi to bylby niezly killer grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe niezla fantazja , mialem taka sama . Niestety 2.0 20v nie

> wejdzie do punto2 (5 cylindrow to o 1 za duzo) , natomiast 2.0

> 16v mozeby wlazl , ale jak patrzylismy to mocowania sa nieteges.

> Kolega z PxS wsadza 2.0t 16v do bravy

> Robienie 1.2 16v na turbo ma taka zalete ze mozna startowac w mini+ i

> miec spore szanse na pudlo , oraz to ze ten silnik malo wazy z

> osprzetem , wiec autko na turbo wazylo by mniej niz tone i taki

> 120konny wozik spokojnie objezdzalby wiekszosc wozidel ,a

> pozakuciu dajac powiedzmy nitro na wyscigi to bylby niezly

> killer

120 kucy to robisz na silniku 8v z turbiną, a nawet więcej (ok. 140 PS ) ...więc nie widzę sensu uturbiać 16v zlosnik.gif

ed; poza tym 120 konne punto w mini+ dostało by takie baty, że hej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio widzialem co zrobili z lady (tej podobnej do 125p)

> normalnie mi sie wlaczylo

widze ze topgear oglądasz smile.gif wyglądało to bardzo ładnie, tak jak naprzykład ponad czasowy Lotu Esprit, swietny samochód, ponad czasowa linia, do dupy skrzynia biegów. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120 kucy to robisz na silniku 8v z turbiną, a nawet więcej (ok. 140

> PS ) ...więc nie widzę sensu uturbiać 16v

> ed; poza tym 120 konne punto w mini+ dostało by takie baty, że hej

Daj dane o tym 140km projekcie , bez zakucia i odprezenia .8v jest wytrzymalsze od 16v , ale trzeba wiecej ladowac by efekt byl odpowiedni, odprezac nie trzeba do jakis 0.5-0.6bara itd... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj dane o tym 140km projekcie , bez zakucia i odprezenia .8v jest

> wytrzymalsze od 16v , ale trzeba wiecej ladowac by efekt byl

> odpowiedni, odprezac nie trzeba do jakis 0.5-0.6bara itd...

Tyle ze to wszystko sztuka dla sztuki - 1.4 jest duzo wytrzymalszy i jego rozbudowa ma wieksze perspektywy 270751858-jezyk.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj dane o tym 140km projekcie , bez zakucia i odprezenia .8v jest

> wytrzymalsze od 16v , ale trzeba wiecej ladowac by efekt byl

> odpowiedni, odprezac nie trzeba do jakis 0.5-0.6bara itd...

w auto-moto jest artykuł o SC 1.2T jednego centomaniaka...ponad 130 PS z ok.1 bara..silnik 1.2 od punto 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 8v to jest dobre ze mozna sie pobawic glowica,zaworami itd , co da prosto sporo mocy , jednak z 8v zeby zrobic 120KM trza wiecej kasy niz zeby zrobic z 16v smile.gif Chodzi o odprezenie glownie , a przekroczenie 100KM z 1L w obu przypadkach konczy sie wymiana na kute elementy , chociaz sadze ze oba silniki 130-140KM mozeby zniosly . Osobiscie uwazam ze najlepsze co mozna wlozyc do punto2 to silnik 1.9jtd 16v z alfy badz stilo o mocy 140KM , ktory latwo mozna podkrecic do 170KM , a dodajac nowy IC,turbo 200KM i masakryczny moment , choc wtedy polosie,skrzynia,sprzeglo moga szybko pujsc w zapomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 8v to jest dobre ze mozna sie pobawic glowica,zaworami itd , co

> da prosto sporo mocy , jednak z 8v zeby zrobic 120KM trza wiecej kasy niz zeby zrobic z 16v Chodzi o odprezenie glownie

nieprawda zlosnik.gif

> przekroczenie 100KM z 1L w obu przypadkach konczy sie wymiana na kute elementy , chociaz sadze ze oba silniki 130-140KM mozeby zniosly .

8V spokojnie 150km bez kucia ok.gifzlosnik.gif

> Osobiscie uwazam ze najlepsze co mozna wlozyc do punto2 to silnik 1.9jtd 16v z alfy badz stilo o mocy 140KM , ktory latwo mozna podkrecic do 170KM , a dodajac nowy IC,turbo 200KM i masakryczny moment , choc wtedy polosie,skrzynia,sprzeglo moga szybko pujsc w zapomnienie

niewyobrażalne koszty wymiany wszystkiego poza budą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj dane o tym 140km projekcie , bez zakucia i odprezenia .8v jest

> wytrzymalsze od 16v , ale trzeba wiecej ladowac by efekt byl

> odpowiedni, odprezac nie trzeba do jakis 0.5-0.6bara itd...

po 20kkm na 0,7bara przy nieodprężonym silniku wywalio mi uszczelkę pomiędzy 1-2 i 3-4 tłokiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niom, za taka kase powierzyl bym autko Mariotti Racing .

> W skrocie: silnik 2.0 20V turbo z Coupe Turbo skrzynia 6-biegowa ze

> szpera ViscoDrive z Coupe Turbo uklad przniesienia napedu na

> tyl wraz z tylnym dyfrem z Delty HF Integrale rozne akcesoria

> robione na zamowienie Ehh, az sie rozmarzylem...

aż za bardzo, tam nie jest 20v który by się za chiny nie zmieścił tylko 16v jednak sporo mniejsze bo jeden cylinder mniej grinser006.gif

http://www.puntopower.com/mariotti_gt_2l16v.html

ale fakt faktem nieziemska machina serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sa jakies opisy , dane z hamowni itd ? Sam jestem ciekaw , choc

> pewnie duzego przebiegu to nie wytrzyma .

poszukaj sobie na centomanii, jest tam ilka wykresow z turbionka... co do zywotnosci to 120 km jest jaknajbardziej lajtowe, hardcore zaczyna sie dopiero powyzej 150km clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aż za bardzo, tam nie jest 20v który by się za chiny nie zmieścił

> tylko 16v jednak sporo mniejsze bo jeden cylinder mniej

Ale ja nie chcial bym wiernej kopii tylko po czesci swoj pomysl grinser006.gif. Ta dwulitrowka z Delty jest fajna ale nie AZ TAK fajna zeby ja pakowac do kropy. Mk1, w przeciwienstwie do Mk2, przy odrobinie pieszczenia miesci 5-cylindrowke - co do tego nie ma watpliwosci cfaniaczek.gif. A ona ma duzo wieksze perspektywy latwego i przyjemnego zwiekszania mocy przy stosunkowo niewielkim nakladzie finansowym devil.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.