cynamon Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Co to oznacza jeżeli na miarce oleju widać jakiś biały gęsty syf? Płyn chłodzący?? Dodam jeszcze że silnik palu dużo oleju. Chyba kupiłem padlinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Co to oznacza jeżeli na miarce oleju widać jakiś biały gęsty syf? > Płyn chłodzący?? majonez czyt. niedogrzany silnik > Dodam jeszcze że silnik palu dużo oleju znaczy ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > majonez > czyt. niedogrzany silnik Z tą teorią się nie zgodzę. Ja codziennie pokonuję 4 km (słownie cztery) w dwie strony do i z pracy. Silnik pracuje ciągle niedogrzany i takich objawów nie mam. Poprzednie auto (Omega A) też jeździła na tej trasie i też nie było majonezu. Omega zalana była Mobilem S a Astra zalana jest Valvoline MaxLife 10W-40. Moja teoria: dużo zależy od oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Ja codziennie pokonuję 4 km ale masz sprawny termostat. pytanie do autora wątku: jak tam temperatura stoi? koło 90-tki jest stale czy wskazówka tańczy po całym wskaźniku w zależności od warunków? i pyt 2: czy olej ma normalny kolor czy może kawa z mlekiem sie zrobiła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > ale masz sprawny termostat. Kolega z pracy dojeżdża tyle samo kilometrów Lanosem i ma sprawny termostat i ciągle ma majonez na korku wlewu oleju oraz na bagnecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALIEN_Rally Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 u mnie w astrze g 1.6 16V takie cos sie tez pojawia jak sie chlodniej zrobi i zauwazylem, ze to najprawdopodobniej wina tego,iz w rurce,w ktorej siedzi bagnet zbiera sie wilgoc,a ze jest ona nieco zagieta,wiec przy wkladaniu do niej bagnetu wilgoc miesza sie z olejem. zaznaczam,ze nie jest to bardzo duza ilosc tego ale widac na bagnecie. W ub roku myslalem wlasnie ze mi upg poleciala i zaczalem lekko panikowac, bo wiadomo,ze panewki wtedy dostaja troche no ale okazalo sie,ze to wynik wlasnie wilgoci w rurce w ktorej siedzi bagnet.polecam zwrocic na to uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 Termostat mam sprawny. Długo się nagrzewa (po około 8km) ale później temperatura trzyma sie na jednym poziomie. Olej wygląda normalnie, tylko ten majonez... Dojeżdzam do pracy 4km i silnik nie zdąży się nagrzać. Oleju bierze ponad 1l/1000km. Jadę dzisiaj sprawdzić ciśnienie na cylindrach i ustalić czy to pierścienie czy uszczelniacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 > Termostat mam sprawny. Długo się nagrzewa (po około 8km) ale później > temperatura trzyma sie na jednym poziomie. > Olej wygląda normalnie, tylko ten majonez... > Dojeżdzam do pracy 4km i silnik nie zdąży się nagrzać. > Oleju bierze ponad 1l/1000km. > Jadę dzisiaj sprawdzić ciśnienie na cylindrach i ustalić czy to > pierścienie czy uszczelniacze. Majonezem się nie przejmuję zawsze z tym walczyłem w zimie, poprzednio w Lanosie teraz w Astrze. A mi oleju pali 1,5L na 1kkm, ale nie będę tego robił bo mi się nie opłaca to w UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 > Majonezem się nie przejmuję zawsze z tym walczyłem w zimie, > poprzednio w Lanosie teraz w Astrze. A mi oleju pali 1,5L na > 1kkm, ale nie będę tego robił bo mi się nie opłaca to w UK. tak z czystej ciekawości: a przechodzisz tam bezproblemowo przegląd? spaliny sa w normie? chyba nie. ps. twój silnik ma wade fabryczna, więc w nim to standard, że bierze olej dopóki nie założysz mu nowych pierścieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 Dopiero w marcu mój pierwszy. Wieć będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach. 1 - 14bar, 2 - 13,8bar, 3 - 12,8bar, 4 - 11,8bar. Norma dla tego silnika to 12-15bar minimalne 9bar. Po dolaniu oleju na każdy z cylindrów, w 1, 2, 3 ciśnienie nie zmieniło się, ale w 4 wzrosło o 1,5bar. Wydaje mi się że nie ma sensu na razie ruszać głowicy. Spróbuję wymienić uszczelniacze i zobaczę czy będzie pił mniej oliwy. Może ktoś ma jakieś inne sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 Ewidentnie problem z czwartym cylindrem. Do uszczelniaczy też trzeba zdjąć głowicę. No chyba, że lubisz ginekologię . Z drugiej strony zwalać głowicę to zaraz koszty rosną. A za tą kasę można kupić duuuużo oleju na dolewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.