Skocz do zawartości

Biały syf w oleju


cynamon

Rekomendowane odpowiedzi

> majonez

> czyt. niedogrzany silnik

Z tą teorią się nie zgodzę. Ja codziennie pokonuję 4 km (słownie cztery) w dwie strony do i z pracy. Silnik pracuje ciągle niedogrzany i takich objawów nie mam. Poprzednie auto (Omega A) też jeździła na tej trasie i też nie było majonezu. Omega zalana była Mobilem S a Astra zalana jest Valvoline MaxLife 10W-40. Moja teoria: dużo zależy od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja codziennie pokonuję 4 km

ale masz sprawny termostat.

pytanie do autora wątku:

jak tam temperatura stoi? koło 90-tki jest stale czy wskazówka tańczy po całym wskaźniku w zależności od warunków?

i pyt 2:

czy olej ma normalny kolor czy może kawa z mlekiem sie zrobiła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale masz sprawny termostat.

Kolega z pracy dojeżdża tyle samo kilometrów Lanosem i ma sprawny termostat i ciągle ma majonez na korku wlewu oleju oraz na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w astrze g 1.6 16V takie cos sie tez pojawia jak sie chlodniej zrobi i zauwazylem, ze to najprawdopodobniej wina tego,iz w rurce,w ktorej siedzi bagnet zbiera sie wilgoc,a ze jest ona nieco zagieta,wiec przy wkladaniu do niej bagnetu wilgoc miesza sie z olejem. zaznaczam,ze nie jest to bardzo duza ilosc tego ale widac na bagnecie.

W ub roku myslalem wlasnie ze mi upg poleciala i zaczalem lekko panikowac, bo wiadomo,ze panewki wtedy dostaja troche no ale okazalo sie,ze to wynik wlasnie wilgoci w rurce w ktorej siedzi bagnet.polecam zwrocic na to uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat mam sprawny. Długo się nagrzewa (po około 8km) ale później temperatura trzyma sie na jednym poziomie.

Olej wygląda normalnie, tylko ten majonez...

Dojeżdzam do pracy 4km i silnik nie zdąży się nagrzać.

Oleju bierze ponad 1l/1000km.

Jadę dzisiaj sprawdzić ciśnienie na cylindrach i ustalić czy to pierścienie czy uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat mam sprawny. Długo się nagrzewa (po około 8km) ale później

> temperatura trzyma sie na jednym poziomie.

> Olej wygląda normalnie, tylko ten majonez...

> Dojeżdzam do pracy 4km i silnik nie zdąży się nagrzać.

> Oleju bierze ponad 1l/1000km.

> Jadę dzisiaj sprawdzić ciśnienie na cylindrach i ustalić czy to

> pierścienie czy uszczelniacze.

Majonezem się nie przejmuję zawsze z tym walczyłem w zimie, poprzednio w Lanosie teraz w Astrze. A mi oleju pali 1,5L na 1kkm, ale nie będę tego robił bo mi się nie opłaca to w UK. ziew.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Majonezem się nie przejmuję zawsze z tym walczyłem w zimie,

> poprzednio w Lanosie teraz w Astrze. A mi oleju pali 1,5L na

> 1kkm, ale nie będę tego robił bo mi się nie opłaca to w UK.

tak z czystej ciekawości: a przechodzisz tam bezproblemowo przegląd? spaliny sa w normie? chyba nie.

ps. twój silnik ma wade fabryczna, więc w nim to standard, że bierze olej dopóki nie założysz mu nowych pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach. 1 - 14bar, 2 - 13,8bar, 3 - 12,8bar, 4 - 11,8bar. Norma dla tego silnika to 12-15bar minimalne 9bar.

Po dolaniu oleju na każdy z cylindrów, w 1, 2, 3 ciśnienie nie zmieniło się, ale w 4 wzrosło o 1,5bar.

Wydaje mi się że nie ma sensu na razie ruszać głowicy. Spróbuję wymienić uszczelniacze i zobaczę czy będzie pił mniej oliwy.

Może ktoś ma jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie problem z czwartym cylindrem. Do uszczelniaczy też trzeba zdjąć głowicę. No chyba, że lubisz ginekologię wink.gif.

Z drugiej strony zwalać głowicę to zaraz koszty rosną.

A za tą kasę można kupić duuuużo oleju na dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.