Skocz do zawartości

Regeneracja turbosprezarki


SebeKK

Rekomendowane odpowiedzi

> Podpowiem Ci:

> a TA SAMA turbosprężarka z metką Audi i na półce w ASO będzie

> kosztowała tyle samo ? ;-)

Ja też coś Tobie podpowiem - zanim zaczniesz podawać ceny z kosmosu zweryfikuj swoją wiedzę, a nie zasłaniasz się cenami z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też coś Tobie podpowiem - zanim zaczniesz podawać ceny z kosmosu

> zweryfikuj swoją wiedzę, a nie zasłaniasz się cenami z ASO.

Napisałem jasno i wyraźnie, że chodzi mi o ceny ASO - w obu przypadkach (regenerat/nowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kto komu każe w ASO kupować

Zdrowy rozsądek ?

Chęć uniknięcia problemów z cyklu "nie słyszałem, żeby regenerowana pociągnęła więcej jak 10 kkm" ?

Po prostu - w pewnych sytuacjach nie każdy lubi zostawać z ręką w nocniku, a świadomość, że w razie fuckupu wyjmujesz telefon, zawiadamiasz warsztat o miejscu postoju "zwłok", po czym oddalasz się z miejsca awarii, a warsztat ma doprowadzić auto do stanu wyjściowego - bezcenna.

Zwłaszcza, że wywalenie się turbosprężarki w dieslu może być potencjalnie śmiertelne dla silnika.

Zauważ, że nie uważam za sensowne patroszenia 5+ kpln za same klamoty, gdy ten sam efekt można osiągnąć poprzez regenerację/wymianę na regenerat* za 1/3 tej ceny.

* opcja naprawy na powierzonych częściach nie wchodzi w grę, gdyż wówczas nie ma czegoś wysoce pożądanego przy kosztownych i "strategicznych" naprawach - gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu - w pewnych sytuacjach nie każdy lubi zostawać z ręką w

> nocniku, a świadomość, że w razie fuckupu wyjmujesz telefon,

> zawiadamiasz warsztat o miejscu postoju "zwłok", po czym

> oddalasz się z miejsca awarii, a warsztat ma doprowadzić auto do

> stanu wyjściowego - bezcenna.

takie rzeczy to tylko z AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie rzeczy to tylko z AC

Niekoniecznie.

Wiesz, ja jak najbardziej zgadzam się z tym, że MOŻNA zrobić taniej.

Wszystko.

Kwestia, czy w ostatecznym rozrachunku to się opłaci i decyzja każdego konkretnego człowieka.

W tym konkretnym przypadku, o ile wymianę turbosprężarki na fabrycznie nową w gustownym pudełeczku z logo producenta uważam za zbytek, o tyle już nie szedłbym w naprawę ani na częściach nowych ale z sieci niezależnych dystrybutorów, ani w niezależnym warsztacie.

Oszczędziłbym powiedzmy 1 000 pln na całej naprawie, ale zostałbym z loterią - uda się-nie uda się i ew płakałbym potem, że "10 kkm i kuniec regenerowanej turbosprężarki".

W moim przypadku kalkulacja zdecydowała o naprawie w ASO, co nie znaczy, że każdy, a nawet ktokolwiek inny musi robić tak jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie.

> Wiesz, ja jak najbardziej zgadzam się z tym, że MOŻNA zrobić taniej.

> Wszystko.

> Kwestia, czy w ostatecznym rozrachunku to się opłaci i decyzja

> każdego konkretnego człowieka.

> W tym konkretnym przypadku, o ile wymianę turbosprężarki na

> fabrycznie nową w gustownym pudełeczku z logo producenta uważam

> za zbytek, o tyle już nie szedłbym w naprawę ani na częściach

> nowych ale z sieci niezależnych dystrybutorów, ani w niezależnym

> warsztacie.

> Oszczędziłbym powiedzmy 1 000 pln na całej naprawie, ale zostałbym z

> loterią - uda się-nie uda się i ew płakałbym potem, że "10 kkm i

> kuniec regenerowanej turbosprężarki".

> W moim przypadku kalkulacja zdecydowała o naprawie w ASO, co nie

> znaczy, że każdy, a nawet ktokolwiek inny musi robić tak jak ja.

A co za róznica czy ASO czy warsztat niezależny? oczywiście mowa o "normalnym " niezaleznym a nie pan henio mas ztakie samo prawo do reklamacji jak w ASO i w obu przypadkach moga cie zrobić a jajo waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co za róznica czy ASO czy warsztat niezależny? oczywiście mowa o

> "normalnym " niezaleznym a nie pan henio mas ztakie samo prawo

> do reklamacji jak w ASO i w obu przypadkach moga cie zrobić a

> jajo

Widzisz - to co napisałem wyżej.

Awaria turbosprężarki w benzynie jest zasadniczo małogroźna - zarzuci Ci olej świecę i stoisz, klnąc na czym świat stoi.

Nie wiem jak duży musiałby być niefart, żeby zaciągnęło do komory olej w ilości niesprężalnej zanim sprzęt nie stanie sam z siebie.

W dieslu jest niestety opcja p.t. rozbieganie się silnika, co może być dla sprzęta tragiczne w skutkach z fajerwerkami włącznie.

ZATEEEEMMMM...

Wolę mieć gwarancję warsztatu, dla którego ew kaplica silnika będzie do udźwignięcia.

Uwierz mi - przesypiałem się z tematem dłuższą chwilę.

Najtańszym sposobem było zrobić u siebie na miejscu, kupiwszy uprzednio klamoty, wybrałem jednak takie a nie inne rozwiązanie, jako najbardziej efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz - to co napisałem wyżej.

> Awaria turbosprężarki w benzynie jest zasadniczo małogroźna - zarzuci

> Ci olej świecę i stoisz, klnąc na czym świat stoi.

> Nie wiem jak duży musiałby być niefart, żeby zaciągnęło do komory

> olej w ilości niesprężalnej zanim sprzęt nie stanie sam z

> siebie.

> W dieslu jest niestety opcja p.t. rozbieganie się silnika, co może

> być dla sprzęta tragiczne w skutkach z fajerwerkami włącznie.

> ZATEEEEMMMM...

> Wolę mieć gwarancję warsztatu, dla którego ew kaplica silnika będzie

> do udźwignięcia.

> Uwierz mi - przesypiałem się z tematem dłuższą chwilę.

> Najtańszym sposobem było zrobić u siebie na miejscu, kupiwszy

> uprzednio klamoty, wybrałem jednak takie a nie inne rozwiązanie,

> jako najbardziej efektywne.

W takim razie uświadomie cie że w warsztatach jest coś takiego jak ubezpieczenie od błedu w sztuce i jest to to samo ubezpieczenie co w ASO ZATEEEEMMMM... zlosnik.gif

Troche więcej praktyki kolego a mniej twej teori 20.GIF bo nie tylko na tym motoryzacja sie opiera waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie uświadomie cie że w warsztatach jest coś takiego jak

> ubezpieczenie od błedu w sztuce i jest to to samo ubezpieczenie

> co w ASO ZATEEEEMMMM...

> Troche więcej praktyki kolego a mniej twej teori bo nie tylko na

> tym motoryzacja sie opiera

A to w jaki sposób warsztat "neutralizuje" sobie stratę to już jego sprawa.

Po prostu - ASO ma generalnie większy potencjał niż tzw warsztat niezależny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu - ASO ma generalnie większy potencjał niż tzw warsztat

> niezależny.

tacy sami a czasem nawet gorsi mechanicy niż w niezależnych warsztatach

często nie potrafią sobie dać rady z prostą naprawą bo u nich fukcjonuje zasada naprawa=wymiana często nawet zbyteczna

a diagnostyka to najczęsciej tylko podpięcie pod kompa na którym błędy wychodzą bardzo ogólnikowo

na kompie wyjdzie że turbina do wymiany a tak naprawde wina może leżeć w nieszczelności dolotu lub zepsutym jakimś zaworkiem

oni nie bedą sie cackać tylko wymienią wszystko a co za tym idzie koszty będą kosmiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.