dar_o Napisano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2005 Witam mam zalozony nowy czujnik temperatury reduktora. mam 2 pytania w zwiazku z nim : 1. czy zrobienie oslony przed nim pomoze lepiej przelaczac go na LPG ?? znajduje sie on przed reduktorem i wpadajace pod maske powietrze moze go chlodzic - wiec falszuje... nieraz temperatura silnika wynosi z 80 stopni a on sie nie wlacza - wlacza mi sie rano po jakis 7 km jazdy miejskiej... moze jakby go oslonic od przodu ... 2. czy mozna go wylaczyc po prostu odpinajac jeden zkabelkow don idących czy trzeba to zrobic w jakis okreslony sposob ?? 3. co moze spowodowac zbyt wczesne przelaczanie na lpg - zbyt zimny reduktor ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2005 Mozesz w komputerze za pomoca programu przestawic temp przy jakiej moze sie przelaczyc na gaz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 31 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2005 > Mozesz w komputerze za pomoca programu przestawic temp przy jakiej > moze sie przelaczyc na gaz.... http://hobby-elektronika.eu/wskaznik.html nie mam kompa i interfejsu. temperature czujnika mam na 25 stopni ustaw. ale w czasie jazdy wpada powietrze pod maske ktore chlodzi mi czujnik - bo jest przed reduktorem... i to jest problem - zastanawiam sie, czy zasloniecie go pomoze cos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dpalka Napisano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2005 Proponuję nic nie kombinować. Zawsze dobrze jest odpalać na benzynie i parę kilometrów przejechać na niej. Jak będzie LPG za szybko się przełączać to jak będzie zimno zawsze będziesz miał problemy z jazdą na PB no i zaczniesz się zastanawiać co się dzieje. Ja osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem są instalacje LPG z odpalaniem autek tylko na benzynie i przełączaniem się na GAZ min po 2-4 min i po przejechaniu min 500-600 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 1 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > Proponuję nic nie kombinować. Zawsze dobrze jest odpalać na benzynie > i parę kilometrów przejechać na niej. Jak będzie LPG za szybko > się przełączać to jak będzie zimno zawsze będziesz miał problemy > z jazdą na PB no i zaczniesz się zastanawiać co się dzieje. Ja > osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem są instalacje LPG z > odpalaniem autek tylko na benzynie i przełączaniem się na GAZ > min po 2-4 min i po przejechaniu min 500-600 m Hehe --> tez tak uwazam, ale chce kombinowac. Bo jesli na PB dojade do roboty, a auto na LPG mi sie po 7 km przelacza to jest absurd.... chcialbym te 500-600 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > nie mam kompa i interfejsu. temperature czujnika mam na 25 stopni > ustaw. ale w czasie jazdy wpada powietrze pod maske ktore > chlodzi mi czujnik - bo jest przed reduktorem... i to jest > problem - zastanawiam sie, czy zasloniecie go pomoze cos. Jeśli reduktor będzie się wolno nagrzewał to dłużej trzeba będzie czekać na przełączenie. Spróbuj przysłonić wlot powietrza na reduktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 1 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > Jeśli reduktor będzie się wolno nagrzewał to dłużej trzeba będzie > czekać na przełączenie. Spróbuj przysłonić wlot powietrza na > reduktor. A w jaki sposob mozna go odlączyć -> czy wystarczy np odcięcie przewodów ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 1 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > A w jaki sposob mozna go odlączyć -> czy wystarczy np odcięcie > przewodów ?? Odciecie nie wystarczy. Ten czujnik, to standardowy termistor, ktory pod wplywem temperatury zmniejsza lub zwiekasz swoja rezystancje. Najprostrzym sposobem, to udac sie do gazownika, aby zmniejszyl Ci temperature przelaczania na gaz, lub zmierzyc omomierzem przy temperaturze np 30 st. jego rezystancje i w to miejsce wpiac rezystor o takiej samej wartosci. Hmm.... szczerze, to nie polecam tego. Ja mam ustawiony prog przelaczania, na 5 stopni i jest wszystko o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 1 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 Ponieważ u mnie czujnik jest oddalony od reduktora ok 2 cm i nagrzewa się poprzez mosiężny płaskowniczek to nałożyłem na czujnik kawałek styropianu coby go właśnie ochronić przed wiatrem. Przyczyną długiego nagrzewania może być zapowietrzony reduktor albo mały przepływ płynu chłodzącego przez reduktor. Poprawisz szybkość nagrzewania jeśli zrezygnujesz z ogrzewania wnętrza przynajmniej do czasu przełączenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > Odciecie nie wystarczy. Ten czujnik, to standardowy termistor, ktory > pod wplywem temperatury zmniejsza lub zwiekasz swoja > rezystancje. Najprostrzym sposobem, to udac sie do gazownika, > aby zmniejszyl Ci temperature przelaczania na gaz, lub zmierzyc > omomierzem przy temperaturze np 30 st. jego rezystancje i w to > miejsce wpiac rezystor o takiej samej wartosci. Hmm.... > szczerze, to nie polecam tego. Ja mam ustawiony prog > przelaczania, na 5 stopni i jest wszystko o.k. Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się przełączał odrazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariuszmpj Napisano 1 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się > przełączał odrazu. Czy takie odłączenie dotyczy każdego reduktora czy tylko określonych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 1 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 > Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się > przełączał odrazu. TO ZNACZY KTORY ?? JESLI NA WSZELKI WYPADEK PODLACZE DO MASY OBA TO NIC NIE ZEPSUJE ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Czy takie odłączenie dotyczy każdego reduktora czy tylko określonych > marek. Obojętnie jakiego producenta jest taki termistor, a kabelek jeden z dwóch jest masą, więc wystarczy obydwa zewrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariuszmpj Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Obojętnie jakiego producenta jest taki termistor, a kabelek jeden z > dwóch jest masą, więc wystarczy obydwa zewrzeć. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Dzięki. dzieki sztywny ;> ... mam nadzieje ze jak zepne je razem t onie wyyyylece na orbite . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 3 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2005 > dzieki sztywny ; E tam, auto kupiłeś do latania czy jeżdżenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 3 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2005 > E tam, auto kupiłeś do latania czy jeżdżenia ? moj astrolot jak jedzie to tak jakby latał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dar_o Napisano 5 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2005 > Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się > przełączał odrazu. OD czujnika idą dwa przewody. Jeden do obudowy reduktora - to zapewne masa.... a drugi pod spodem niknie w jakiejs grubszej wiązce. Trochęboję się go zwierać z masą- zeby nic nie spalić... Co się stanie jak go po prostu odetnę - przestanie działać i będzie swobodnie przełączać, czy też w ogóle przestanie przełączać na LPG.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 5 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2005 > OD czujnika idą dwa przewody. Jeden do obudowy reduktora - to zapewne > masa.... a drugi pod spodem niknie w jakiejs grubszej wiązce. > Trochęboję się go zwierać z masą- zeby nic nie spalić... Co > się stanie jak go po prostu odetnę - przestanie działać i będzie > swobodnie przełączać, czy też w ogóle przestanie przełączać na > LPG.?? Jeśli go odetniesz to może nie przełączać. Weź go podłącz do masy, a przełączał będzie nie zależnie od temperatury. Luz nie spali się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.