Skocz do zawartości

czujnik temperatury


dar_o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam zalozony nowy czujnik temperatury reduktora. mam 2 pytania w zwiazku z nim :

1. czy zrobienie oslony przed nim pomoze lepiej przelaczac go na LPG ?? znajduje sie on przed reduktorem i wpadajace pod maske powietrze moze go chlodzic - wiec falszuje... nieraz temperatura silnika wynosi z 80 stopni a on sie nie wlacza - wlacza mi sie rano po jakis 7 km jazdy miejskiej... moze jakby go oslonic od przodu ...

2. czy mozna go wylaczyc po prostu odpinajac jeden zkabelkow don idących czy trzeba to zrobic w jakis okreslony sposob ??

3. co moze spowodowac zbyt wczesne przelaczanie na lpg - zbyt zimny reduktor ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz w komputerze za pomoca programu przestawic temp przy jakiej

> moze sie przelaczyc na gaz....

http://hobby-elektronika.eu/wskaznik.html

nie mam kompa i interfejsu. temperature czujnika mam na 25 stopni ustaw. ale w czasie jazdy wpada powietrze pod maske ktore chlodzi mi czujnik - bo jest przed reduktorem... i to jest problem - zastanawiam sie, czy zasloniecie go pomoze cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nic nie kombinować. Zawsze dobrze jest odpalać na benzynie i parę kilometrów przejechać na niej. Jak będzie LPG za szybko się przełączać to jak będzie zimno zawsze będziesz miał problemy z jazdą na PB no i zaczniesz się zastanawiać co się dzieje. Ja osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem są instalacje LPG z odpalaniem autek tylko na benzynie i przełączaniem się na GAZ min po 2-4 min i po przejechaniu min 500-600 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję nic nie kombinować. Zawsze dobrze jest odpalać na benzynie

> i parę kilometrów przejechać na niej. Jak będzie LPG za szybko

> się przełączać to jak będzie zimno zawsze będziesz miał problemy

> z jazdą na PB no i zaczniesz się zastanawiać co się dzieje. Ja

> osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem są instalacje LPG z

> odpalaniem autek tylko na benzynie i przełączaniem się na GAZ

> min po 2-4 min i po przejechaniu min 500-600 m

Hehe --> tez tak uwazam, ale chce kombinowac. Bo jesli na PB dojade do roboty, a auto na LPG mi sie po 7 km przelacza to jest absurd.... chcialbym te 500-600 m 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam kompa i interfejsu. temperature czujnika mam na 25 stopni

> ustaw. ale w czasie jazdy wpada powietrze pod maske ktore

> chlodzi mi czujnik - bo jest przed reduktorem... i to jest

> problem - zastanawiam sie, czy zasloniecie go pomoze cos.

Jeśli reduktor będzie się wolno nagrzewał to dłużej trzeba będzie czekać na przełączenie. Spróbuj przysłonić wlot powietrza na reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli reduktor będzie się wolno nagrzewał to dłużej trzeba będzie

> czekać na przełączenie. Spróbuj przysłonić wlot powietrza na

> reduktor.

A w jaki sposob mozna go odlączyć -> czy wystarczy np odcięcie przewodów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w jaki sposob mozna go odlączyć -> czy wystarczy np odcięcie

> przewodów ??

Odciecie nie wystarczy. Ten czujnik, to standardowy termistor, ktory pod wplywem temperatury zmniejsza lub zwiekasz swoja rezystancje. Najprostrzym sposobem, to udac sie do gazownika, aby zmniejszyl Ci temperature przelaczania na gaz, lub zmierzyc omomierzem przy temperaturze np 30 st. jego rezystancje i w to miejsce wpiac rezystor o takiej samej wartosci. Hmm.... szczerze, to nie polecam tego. Ja mam ustawiony prog przelaczania, na 5 stopni i jest wszystko o.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ u mnie czujnik jest oddalony od reduktora ok 2 cm i nagrzewa się poprzez mosiężny płaskowniczek to nałożyłem na czujnik kawałek styropianu coby go właśnie ochronić przed wiatrem. Przyczyną długiego nagrzewania może być zapowietrzony reduktor albo mały przepływ płynu chłodzącego przez reduktor. Poprawisz szybkość nagrzewania jeśli zrezygnujesz z ogrzewania wnętrza zlosnik.gif przynajmniej do czasu przełączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odciecie nie wystarczy. Ten czujnik, to standardowy termistor, ktory

> pod wplywem temperatury zmniejsza lub zwiekasz swoja

> rezystancje. Najprostrzym sposobem, to udac sie do gazownika,

> aby zmniejszyl Ci temperature przelaczania na gaz, lub zmierzyc

> omomierzem przy temperaturze np 30 st. jego rezystancje i w to

> miejsce wpiac rezystor o takiej samej wartosci. Hmm....

> szczerze, to nie polecam tego. Ja mam ustawiony prog

> przelaczania, na 5 stopni i jest wszystko o.k.

Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się przełączał odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się

> przełączał odrazu.

TO ZNACZY KTORY ??

JESLI NA WSZELKI WYPADEK PODLACZE DO MASY OBA TO NIC NIE ZEPSUJE ?? :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy podłączyć kabelek od czujnika do masy i będzie się

> przełączał odrazu.

OD czujnika idą dwa przewody. Jeden do obudowy reduktora - to zapewne masa.... a drugi pod spodem niknie w jakiejs grubszej wiązce. Trochęboję się go zwierać z masą- zeby nic nie spalić... Co się stanie jak go po prostu odetnę - przestanie działać i będzie swobodnie przełączać, czy też w ogóle przestanie przełączać na LPG.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OD czujnika idą dwa przewody. Jeden do obudowy reduktora - to zapewne

> masa.... a drugi pod spodem niknie w jakiejs grubszej wiązce.

> Trochęboję się go zwierać z masą- zeby nic nie spalić... Co

> się stanie jak go po prostu odetnę - przestanie działać i będzie

> swobodnie przełączać, czy też w ogóle przestanie przełączać na

> LPG.??

Jeśli go odetniesz to może nie przełączać. Weź go podłącz do masy, a przełączał będzie nie zależnie od temperatury. Luz zlosnik.gif nie spali się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.