Skocz do zawartości

termostat w vectrze


whitepawer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po sasiedzku. w vectrze rodzicow, nie domaga termostat, silnik nagrzewa sie nawyzej do 80 stopni, pacjent to 1.8 ECOTEC (jesli trzeba dokladniejszych danych to pisac), w budzie vectry b(jesli ma to jakies znaczenie). gdzie jest umiejscowiony termostat i czy w garazu/kanalu da sie go samemu wymienic czy trzeba jechac do mechaniora. z gory dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie jest umiejscowiony termostat

na wierzchu, z lewej strony, wychodzi z niego gruby wąż do chłodnicy

lekko zasłania go pompa wspomagania

> i czy w garazu/kanalu da sie go samemu wymienic czy trzeba jechac

> do mechaniora.

da się samemu

nie podałeś rocznika auta, od tego sporo zależy

jeśli masz przedliftowe x18xe, to możesz spokojnie wymieniać sam wkład termostatu

w poliftowym x18xe1 już tak prosto nie jest, bo wkład niekoniecznie będzie pasował

powiedzmy, że da się, ale bez 100% gwarancji rezultatu

niestety, termostat do x18xe1 to już poważniejszy wydatek, od 160 do 300zł

(są w nim zamontowane dwa czujniki temperatury)

w jeszcze nowszym z18xe jest identycznie jak w x18xe1

z odkręceniem termostatu trzeba się trochę nagimnastykować,

bo przeszkadza wspomaganie, o czym wyżej pisałem

wcześniej oczywiście trzeba zdjąć górną osłonę silnika...

ale dostęp do śrub samego termostatu jest w miarę dobry ok.gif

tak to wygląda dla x18xe1:

281775299-term_x18xe1.JPG

pamiętaj, że po odłączeniu węża wypłynie trochę płynu chłodzącego idea.gif

post-30072-14352499155595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie szukalem na forum vectra polska, silnik to x18xe, wymienimy caly termostat, chyba ze, sami powiecie ze sam wklad wystarczy? co lepiej? naczytalem sie ze mozna popsuc obudowe, dokladniej jakies blaszski.. poradzcie czy nie bawic sie i odrazu caly zapodac? ewentualnie jak sie wklad wyciaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest trudna robota,

dłubałeś już coś przy aucie ?

proponuję tak:

zdemontuj stary termostat z obudową i spróbuj wyciągnąć wkład

będziesz widział jak ci idzie

jak pójdzie źle, kupisz nowy komplet i zamontujesz

a jak wykażesz zdolności manualne wymienisz sobie sam wkład

trzymam kciuki

ps. jak lubisz pstrykać fotki to możesz się pochwalić z przebiegu prac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest trudna robota,

> dłubałeś już coś przy aucie ?

przy tym jeszcze nie, bo chodzil ok.gif

> proponuję tak:

> zdemontuj stary termostat z obudową i spróbuj wyciągnąć wkład

> będziesz widział jak ci idzie

> jak pójdzie źle, kupisz nowy komplet i zamontujesz

w sumie dobry pomysl, sprobuje

> a jak wykażesz zdolności manualne wymienisz sobie sam wkład

> trzymam kciuki

> ps. jak lubisz pstrykać fotki to możesz się pochwalić z przebiegu

> prac

jak nie zapomne to pstrykne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.