Skocz do zawartości

Golf Var TSI 122 KM vs 160 KM/ Trend vs.Comf


bnow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ojciec przymierza się do takiego auta.

No i dwie kwestia.

1.

Różnica w cenie pomiędzy silnikami niewielka.

Ale:

- gość w salonie twierdził, że 160 KM jest głośniejszy od 122 KM,

- przez to ma szybciej opony zdzierać hehe.gif

- ojciec się zastanawia, czy mu takie osiągi potrzebne - ja argumentuję, że mocy nigdy za wiele. A spalanie mają oba silniki zbliżone.

2.

Czy warto dopłacać Waszym zdaniem do Comfortline?

Z ważniejszych dodatków jest tam:

- lepsza tapicerka,

- komfortowe fotele - rzeczywiście lepsze niż zwykłe?

Ojciec ma kłopoty z krzyżem, więc wg mnie warto dopłacić, jeśli fotele faktycznie są lepsze,

- tempomat,

- konsola środkowa z podłokietnikiem,

- chromowe obramowania.

W trendline nie ma silnika 160 KM.

Do każdej wersji bralibyśmy i tak:

- ksenony,

- alu felgi+MFA w jakimś pakiecie 990,

- ESP,

- parktronic w pakiecie drogowym,

- lakier metalic.

Różnica w cenie między Trendline 122KM, a Comfortline 160 KM to ok 4.000 PLN, a między Comfortline 122 KM, a Comfortline 160 KM to raptem ca 2900 PLN.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest czy nie ma zawsze warto się zastanowić, czy warto za to płacić.

> Po to pytam

Sam napisales mocy nigdy za duzo. Wiec nad czym sie zastanawiac.

Co do podnoszenia komfortu ja tez bym sie nie zastanawial jezeli mam kase napewno doplacilbym do bogatszego wyposazenia. chyba ze tato jezdzi raczej na krotkich odcinkach i wszelkiego rodzaju bajery typu MFA sa mu niepotrzebne.

Np moj ojciec robi 14km dziennie i jemu w aucie potrzebne jest to aby jechal do przodu reszta to zbedna rzecz ktora moze sie popsuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np moj ojciec robi 14km dziennie i jemu w aucie potrzebne jest to aby

> jechal do przodu reszta to zbedna rzecz ktora moze sie popsuc.

No właśnie, mój też robi bardzo niewiele km. Rocznie może z 10 tys. A auto ma być na dobre 8 latek.

Mocy nigdy za wiele, ale to moje zdanie. On tam coś dyskutować próbuje zlosnik.gif.

No i pytanie jak 160 KM z tak małego silnika w praktyce wygląda i jak się tym jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocniejsze auto z wyzszym wyposazeniem ok.gif model Comfort od Trenda nie rozni sie tylko pierdolami, ale przede wszystkim ma lepsze materialy wykonczeniowe. Ja raczej celowalbym w Comforta. Jezeli 160 KM to tylko z DSG.

Jezdzilem Golfem VI w wersji Highline 2.0 TDI z DSG - i to jest to zlosnik.gif

> Do każdej wersji bralibyśmy i tak:

> - ksenony,

A juz sa dostepne hmm.gif w Holandii jeszcze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocniejsze auto z wyzszym wyposazeniem model Comfort od Trenda nie

> rozni sie tylko pierdolami, ale przede wszystkim ma lepsze

> materialy wykonczeniowe. Ja raczej celowalbym w Comforta. Jezeli

> 160 KM to tylko z DSG.

> Jezdzilem Golfem VI w wersji Highline 2.0 TDI z DSG - i to jest to

> A juz sa dostepne w Holandii jeszcze nie.

Variant w VI będzie dopiero w drugiej połowie 2009.

W V jest wersja Trendline, Comfortline i Sportline (przynajmniej w PL).

Co do DSG, to mam to w Pasku i jest ok, ale przy założeniu, że biegi zmieniasz ręcznie - jest szybka (w dół trzeba z lekkim międzygazem, żeby nie szarpało).

Automat mnie nie przekonał szarpaniem, przy zrzucaniu w dół.

Zresztą dla mnie automat to musi mieć ponad 200 KM, żeby to ładnie współgrało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i pytanie jak 160 KM z tak małego silnika w praktyce wygląda i jak

> się tym jeździ.

Mam 150 KM w 1,4 Bravo i powiem Ci, że bardzo fajnie sie jeździ ok.gif Czy ten VW ma jeszcze kompresor?. Jeżeli tak to pewnie jeszcze fajniej musi jeździć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 150 KM w 1,4 Bravo i powiem Ci, że bardzo fajnie sie jeździ Czy

> ten VW ma jeszcze kompresor?. Jeżeli tak to pewnie jeszcze

> fajniej musi jeździć

Tak ten 160 KM ma turbo i kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4000 to żaden pieniądz przy tej cenie. Brać, aby później sobie w

> brodę nie pluć

To samo mówię ojcu. Niemniej jednak ciężko się przekonuje ojca. Pomijam już zupełnie fakt, że mam dobry upust branżowy i całość jest śmiesznie tania.

No nic, działamy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo mówię ojcu. Niemniej jednak ciężko się przekonuje ojca.

Mój też chodzi i jęczy tylko, że C4 sobie wymyslił. A że dobre upusty daja za 2008 to go chociaż na 1,6 122 KM przekonałem, a chciał dizla 90 lub 110 KM grinser006.gif

> Pomijam już zupełnie fakt, że mam dobry upust branżowy i całość

> jest śmiesznie tania.

> No nic, działamy

To działajta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój też chodzi i jęczy tylko, że C4 sobie wymyslił. A że dobre upusty

> daja za 2008 to go chociaż na 1,6 122 KM przekonałem, a chciał

> dizla 90 lub 110 KM

> To działajta

Dyskusji co do diesla wielkich na szczęście nie było. Bo raz, że się cenią, a dwa, że PD (1,9 TDI, bo 2,0 to już ma kosmiczną cenę) to jest jednak hałaśliwe dziadostwo.

Ja jakoś nigdy fanem 4 cyl. diesli nie lubiłem. Porządny duży V6 to ok może być. Ale 4 cyl. przynajmniej te z gruoy VAG to kompletnie wrażenia na mnie nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dyskusji co do diesla wielkich na szczęście nie było. Bo raz, że się

> cenią, a dwa, że PD (1,9 TDI, bo 2,0 to już ma kosmiczną cenę)

Cytryna z dizlem 110 KM droższa o 8000 zł, wychodzi, że po 9 latach przy rocznym 15000 km sie zwróci hahaha.gif

Bez sensu pchać się w dizla screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silniczek ładnie się zbiera w Golfie, oba są 1,4 więc nie ma różnicy przy wycenie ubezpieczenia (zresztą i tak do 8 lat można brać pakiet u dealera). W comfortline podłokietnik to jest to co lubię, materiał na siedzeniach jest dużo przyjemniejszy w dotyku. Czy w jakimś z tych wyposażeń jest pakiet skórzany na kierownicę, ręczny i gałkę biegów? Przy tym przebiegu rocznym nie wiem czy warto kupować mocniejszy motor zwłaszcza że ojciec jest nieprzekonany - lepiej wsadź go w obie wersje wyposażenia i niech zdecyduje gdzie mu się wygodniej siedzi - ja skłaniałbym się do comfortline ze słabszym silnikiem (8 lat planowanego użytkowania zaoszczędzi ewentualnych kłopotów z kompresorem wink.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wyposażenie - IMO warto dopłacić do Comfrotline - głownie za lepsze fotele. Poza innym wyprofilowaniem, lepszą tapicerką, Comfortline mają dodatkowo regulację podparcia lędźwiowego i regulację wysokości foteli, a na "plecach" kieszenie". Poza tym z wyposażenia w comfortline masz dodatkowo komputer pokładowy, między przednimi fotelami podłokietnik ze schowkiem i gniazdkiem 12v, podłokietnik z tyłu z i dziurę na narty. Więcej różnic nie pamiętam.

Co do silników. Jechałem 1.4 TSI 122 KM i było przyjemnie - przyzwoite osiągi, bardzo mi się podobała charakterystyka. Niedawno będąc w ASO zapytałem serwisanta na przyjęciach jak jeździ 160-ka. Powiedział że wprawdzie przyspiesza lepiej niż słabszy, ale osobiście woli 122, bo ma przyjemniejszą charakterystykę. 160-ka według niego, pomimo tego że ma kompresor, to ma laga dopóki nie zacznie pompować turbina, potem łapie oddech i wciska w fotel, a 122 ciągnie równo od 2000. Musże kiedyś to zweryfikować, bo zabrzmiało zaskakująco. Myślę że tutaj musiałbyś się oboma przejechać i wybór co lepsze zależy od Twoich osobistych preferencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do silników. Jechałem 1.4 TSI 122 KM i było przyjemnie -

> przyzwoite osiągi, bardzo mi się podobała charakterystyka.

> Niedawno będąc w ASO zapytałem serwisanta na przyjęciach jak

> jeździ 160-ka. Powiedział że wprawdzie przyspiesza lepiej niż

> słabszy, ale osobiście woli 122, bo ma przyjemniejszą

> charakterystykę. 160-ka według niego, pomimo tego że ma

> kompresor, to ma laga dopóki nie zacznie pompować turbina, potem

> łapie oddech i wciska w fotel, a 122 ciągnie równo od 2000.

122 ciągnie równo od dołu? icon_eek.gif

To mnie chyba oszukali na jeździe próbnej i dali auto z innym motorem... hehe.gif

PS. 122 tez chyba ma kompresor. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 122 ciągnie równo od dołu?

Spróbuj na 3-cim biegu rozpędzić się od 40km/h do końca, ciągnie aż miło palacz.gif

> To mnie chyba oszukali na jeździe próbnej i dali auto z innym

> motorem...

Jeździłem Golfem VI z tym silnikiem i wrażenia takie sobie, wydaje mi się że w V lepiej sie ten motor spisuje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie padło na Comfortline ze 160 KM.

Pamiętaj, że mocniejszy silnik spali więcej. Katalogowo podają około 1l więcej na każde 100km. Poza tym, mi także sprzedawca powiedział, że mocniejszy silnik jest głośniejszy. Coś w tym chyba musi być hmm.gif

Co do foteli -w Trendline z pakietem "990" są fotele kierowcy i opasażera z regulacją wysokości i z regulacją podparcia lędźwiowego. Ciekawi mnie czy od tych z wersji Comfortline różnią się wyprofilowaniem czy tylko tapicerką hmm.gif

A tak BTW, Golf to dobry wybór ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj, że mocniejszy silnik spali więcej. Katalogowo podają około

> 1l więcej na każde 100km.

Hmmm, na stronie, a w katalogu są zupełnie inne dane. Na stronie jest jeszcze silnik 140 i 170 KM. Praktyka pokaże.

Poza tym, mi także sprzedawca

> powiedział, że mocniejszy silnik jest głośniejszy. Coś w tym

> chyba musi być

Tu bym dyskutował. Miałem, czy jeździłem różnymi mocnymi autami. Generalnie zazwyczaj mocniejszy był cichszy...;-) No chyba, że miał być głośny smile.gif

> Co do foteli -w Trendline z pakietem "990" są fotele kierowcy i

> opasażera z regulacją wysokości i z regulacją podparcia

> lędźwiowego.

Pakiet 990 to:

- autoalarm,

- komp pokł,

- alu felgi,

- radio z CD,

- światła przeciwmgielne.

No i nie ma podparcia lędźwiowego. Przynajmniej tak jest na stronie VW.

Ciekawi mnie czy od tych z wersji Comfortline

> różnią się wyprofilowaniem czy tylko tapicerką

> A tak BTW, Golf to dobry wybór

W życiu bym o tym aucie nie pomyślał, ale mam specjalne warunki, z których żal nie skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, na stronie, a w katalogu są zupełnie inne dane. Na stronie jest

> jeszcze silnik 140 i 170 KM. Praktyka pokaże.

No tak, nie zauważyłem, że na stronce nie ma jeszcze tego silnika o mocy 160KM. Ale wątpię żeby palił mniej niż ten 140-konny wink.gif

> Pakiet 990 to:

> - autoalarm,

> - komp pokł,

> - alu felgi,

> - radio z CD,

> - światła przeciwmgielne.

> No i nie ma podparcia lędźwiowego. Przynajmniej tak jest na stronie

> VW.

Ja kupiłem Golfa z tym pakietem i mam fotele z podparciem lędźwiowym. Może w Variancie pakiet ich nie obejmuje. Z resztą u mnie w zwykłej V ten pakiet wyglądał zupełnie inaczej, to chyba wszystko tłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, nie zauważyłem, że na stronce nie ma jeszcze tego silnika o

> mocy 160KM. Ale wątpię żeby palił mniej niż ten 140-konny

W katalogu różnice były marginalne. Jakieś 0,3 litra chyba. Ehh zresztą przy ojca przebiegach to bez znaczenia.

> Ja kupiłem Golfa z tym pakietem i mam fotele z podparciem lędźwiowym.

> Może w Variancie pakiet ich nie obejmuje. Z resztą u mnie w

> zwykłej V ten pakiet wyglądał zupełnie inaczej, to chyba

> wszystko tłumaczy.

V już nie ma na stronie więc trudno mi sprawdzić.

Ale muszę powiedzieć, że i V i VI sprawiają wewnątrz wrażenie lepszego wykończenia niż Passat B6. A Octavia to już w ogóle jakoś ma bliżej do Audi ostatnio niż do VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale muszę powiedzieć, że i V i VI sprawiają wewnątrz wrażenie

> lepszego wykończenia niż Passat B6.

Subiektywne wrażenie. BTW - w salonie jak stały obok siebie V i VI, najpierw wsiadłem do V potem do VI - wrażenie jakbym się znalazł w samochodzie będącym o klasę wyżej. Czy B6 ma gorsze wykońćzenie niż golf VI .... ja mam wrażenie że nowy Golf osiągnął poziom B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie padło na Comfortline ze 160 KM. Trochę mnie zmartwiłeś tym,

> że niby ten dół jest gorszy niż w 122 KM. Ciekawe, czy ktoś

> jeździł tym 160 konnym?

O tym jak się ten silnik spisuje nic nie powie Ci więcej niż jazda próbna - zapisz się, przejedź się - to nic nie kosztuje smile.gif

Szczerze mówiąc mnie też zaskoczyła ta informacja o wyczuwalnym lagu. Musze kiedyś zweryfikować jak bardzo go czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy B6 ma gorsze

> wykońćzenie niż golf VI .... ja mam wrażenie że nowy Golf

> osiągnął poziom B6.

Może za krótko jechałem tym Golfem. Passata użytkuję na codzień i naprawdę część plastików jest kiepściutkiej jakości jak na auto, które zaczyna się od ca. 100 kpln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym jak się ten silnik spisuje nic nie powie Ci więcej niż jazda

> próbna - zapisz się, przejedź się - to nic nie kosztuje

Nie ma tych aut u dealera w Golfie V (przynajmniej u mojego), nie ma ich również u importera.

Nic, zamówienie już poszło. Będzie Comf i 160 KM.

Mam nadzieję, że ojciec będzie zadowolony.

> Szczerze mówiąc mnie też zaskoczyła ta informacja o wyczuwalnym lagu.

> Musze kiedyś zweryfikować jak bardzo go czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy B6 ma gorsze

> Może za krótko jechałem tym Golfem. Passata użytkuję na codzień i

> naprawdę część plastików jest kiepściutkiej jakości jak na auto,

> które zaczyna się od ca. 100 kpln.

Nie przesadzajmy - zaczyna się od 73k wink.gif

Moim zdaniem poziom jest taki sam - no ale to moje wrażenie.

Co do taniości - jużchyba wiem o czym mówisz - pewno chodzi Ci o te plastiki na które,(wg marketingu) się mniej zwraca uwagę, czyli progi, wykończenia tunelu środkowego i bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma tych aut u dealera w Golfie V (przynajmniej u mojego), nie ma

> ich również u importera.

Nie musi być w V - trzeba się było przejechać choćby mk6 czy plusem z tym silnikiem - raczej zestaw silnik+skrzynia będą te same. Osiągi mogą się róznić, ale charakterystyka silnika pozostanie. No ale cóż - teraz to musztarda po obiedzie.

> Nic, zamówienie już poszło. Będzie Comf i 160 KM.

> Mam nadzieję, że ojciec będzie zadowolony.

Gratki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przesadzajmy - zaczyna się od 73k

Moja padlina kosztowała prawie 2* tyle. W życiu bym tyle za TO auto takiej kasy nie zapłacił. Ale moje to służbówka, więc w nosie mam. Za tę kasę, już ładne A4 można znaleźć.

> Moim zdaniem poziom jest taki sam - no ale to moje wrażenie.

> Co do taniości - jużchyba wiem o czym mówisz - pewno chodzi Ci o te

> plastiki na które,(wg marketingu) się mniej zwraca uwagę, czyli

> progi, wykończenia tunelu środkowego i bagażnika?

Dolna część deski rozdzielczej jest z jakiegoś twardego dziadostwa.

Drzwi to też tragedia.

Przynajmniej jak porównuję z moim poprzednim E39.

Wiem, wiem, że to premium, a to volks-wagen.

Ale mimo wszystko różnice są porażające i długo się nie mogłem przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem sprawdzic kilka urban legends z tego watku i pojezdzilem dzisiaj oboma wersjami Golfow szostek u dilera De Rooij devil.gif

160 KM chodzi ciutke glosniej ale za to ma wypierd od dolu czyli z pluca zlosnik.gif i IMO jest dwa razy zrywniejszy niz 120 KM. Roznica w jakosci wykonania w porownaniu z moja V - przepasc oslabiony.gif jest faktycznie troche lepiej niz w Passacie.

Fotele highlajna sa kapitalne. Pod plecami i tylkiem alkantara, boki welurek. Mozna usztywnic oparcie pod plecami.

Kijowe biale oswietlenie zegarkow i kompa a do tego niebieskie radio smirk.gif ksenonow nadal brak smirk.gif a na koniec w 160 KM skonczyla sie wacha i sciagali mnie z obwodnicy.

Dlugo zapamietaja moje proby drogowe biglaugh.gif bic kapitalistow biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 160 KM chodzi ciutke glosniej ale za to ma wypierd od dolu czyli z

> pluca i IMO jest dwa razy zrywniejszy niz 120 KM. Roznica w

> jakosci wykonania w porownaniu z moja V - przepasc jest

> faktycznie troche lepiej niz w Passacie.

No to git interes zrobiłem. zlosnik.gif

Co prawda szkoda, że to nie Variant VI, ale tego jeszcze pewnie długo w sprzedaży nie będzie oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co prawda szkoda, że to nie Variant VI, ale tego jeszcze pewnie długo

> w sprzedaży nie będzie

Prezentacja Varianta z frontem mk6 planowana jest dopiero na październik, czyli u nas pewno pojawi się w okolicach grudnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.