Skocz do zawartości

Jakie napięcie na tylnej szybie ??


skalek

Rekomendowane odpowiedzi

> Jedno to pewnie bedzie oznaczone DCA - natezenie (prund ), a drugie

> moze byc oznaczone duza litera omega (opor,rezystancja).

Oznaczenia to znam, tylko w jaki sposób pomierzyć od technicznej strony wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm

> najlepiej włącz ogrzewanie szyby jak będzie zaparowana i obserwuj

własnie o to koledze skalek chodzi, na kaciku opla opisywał swój "problem" a mianowicie ze za dlugo mu szyby odpuszczaja do calkowitego oczyszczenia,

poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka "wydajnoscia" jak powinno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oznaczenia to znam, tylko w jaki sposób pomierzyć od technicznej

> strony

Napięcie sprawdzisz podłączając miernik do konektorków na szybie. +do+ -do- (jak zamienisz w tym przypadku, to nic sie nie stanie co najwyżej pokaze ,,-" przed wartością V.

Natężenie czyli wpinasz sie w obwód. Odłączasz jeden wtyk od szyby i zamykasz obwód miernikiem. Wcześniej przełóż czerwony kabel w mierniku w gniazdo oznaczone ,,A". i wybierz odpowiedni zakres pomiaru w mierniku.

Nie wiem jak w Vectrze, ale w Astrze jeśli mnie pamięc nie myli to jest pod plastikową osłoną, koło anteny (jej mocowania) wtyczka. Właśnie w tej wtyczce jest kabel, najgrubszy w tym złączu. Kilka razy naprawiajac w autach ogrzewanie tej szyby, winne było to złącze, po prostu wypalało się w tym złączu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na kaciku opla opisywał swój

> "problem"

a to nie wiedziałem bo nie zaglądam 270751858-jezyk.gifwink.gif

> poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka

> "wydajnoscia" jak powinno

założyłem więc wyżej że autokącikowicz z jego stażem powinien już wiedzieć

jak "technicznie" do tego podejść wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie o to koledze skalek chodzi, na kaciku opla opisywał swój

> "problem" a mianowicie ze za dlugo mu szyby odpuszczaja do

> calkowitego oczyszczenia,

> poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka

> "wydajnoscia" jak powinno

dzięki za wyjaśnienie problemu innym waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie sprawdzisz podłączając miernik do konektorków na szybie.

> +do+ -do- (jak zamienisz w tym przypadku, to nic sie nie

> stanie co najwyżej pokaze ,,-" przed wartością V.

> Natężenie czyli wpinasz sie w obwód. Odłączasz jeden wtyk od szyby i

> zamykasz obwód miernikiem. Wcześniej przełóż czerwony kabel w

> mierniku w gniazdo oznaczone ,,A". i wybierz odpowiedni zakres

> pomiaru w mierniku.

dzięki o to chodziło ok.gif

> Nie wiem jak w Vectrze, ale w Astrze jeśli mnie pamięc nie myli to

> jest pod plastikową osłoną, koło anteny (jej mocowania) wtyczka.

> Właśnie w tej wtyczce jest kabel, najgrubszy w tym złączu. Kilka

> razy naprawiajac w autach ogrzewanie tej szyby, winne było to

> złącze, po prostu wypalało się w tym złączu.

podsufitke rozbierałem i tam kostki nie było hmm.gif

Jest kostka za tylną lampa ale tam chyba kabelki od lamp są, choć były i od oświetlenia bagażnika.

Jakie powinno być napięcie na konektorach ??

Jutro poszukam dzięki jeszcze raz za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie wiedziałem bo nie zaglądam

> założyłem więc wyżej że autokącikowicz z jego stażem powinien już

> wiedzieć

> jak "technicznie" do tego podejść

domyślałem się, ale wolałem upewnić sie aby czegoś nie spalić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie powinno być napięcie na konektorach ??

powinno być takie jak w całej instalacji aczkolwiek

przy sprawnym ogrzewaniu może być nieco mniejsze wink.gif

imo pomiar napięcia na niewiele się zda

lepiej pomierz oporność "szyby" i pobór prądu przez nią idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiar prądu normalnym multimetrem bym sobie odpuścił.

> W eFce jest 30A bezpiecznik. Obciążenie jest rezystancyjne, więc

> znamionowy prąd może podchodzić pod tą wartość. Większość

> zwykłych multimetrów tego nie wytrzyma.

Cenna uwaga bo multimer do 20 A wytrzymuje crazy.gif. To jak polecasz sprawdzić jej efektywność grzania hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz zaraz to ile mocy ma grzałka na szybie,

> coś mi się kojarzy 80W, tak tu ktoś kiedyś pisał na kąciku jak dobrze

> pamiętam

Te 80W to ja podałem (ze znakiem ?). Lelek to korygował w górę. Ale do 300 z kawałkiem chyba nie doszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmierzyć opór grzałki. Będzie mały, więc trzeba uwzględnić opór przewodów miernika (omomierz na najmniejszy zakres, zewrzeć ze sobą końcówki i odczytać wynik. To co wyjdzie odjąć od wyniku pomiaru grzałki)

Podstawić opór grzałki pod R w równaniu I=U/R. Pod U napięcie na zasilaniu grzałki. Wtedy wyjdzie mniej więcej prąd płynący przez nią. Jeśli będzie mniejszy niż 20A to można podpiąć miernik i zmierzyć dokładny prąd smile.gif.

Co do efektywności to nie wiem. U mnie po kilkunastu sekundach już widać, że grzałka działa. Po niewiem.gif 2-3 minutach mam już środek szyby rozmrożony. Ale nigdy nie mierzyłem czasu, więc strzelam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.