skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Witam Jakie powinno być napięcie na konektorkach tylnej szyby ?? Co jeszcze można pomierzyć poza napięciem aby mieć pewność, że ogrzewanie szyby działa poprawnie pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Witam > Jakie powinno być napięcie na konektorkach tylnej szyby ?? Co jeszcze > można pomierzyć poza napięciem aby mieć pewność, że ogrzewanie > szyby działa poprawnie > pozdro rezystancje, prund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > rezystancje, prund jak to pomierzyć zwykłym multimerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > jak to pomierzyć zwykłym multimerem nie wiem ja tylko podsunałem co mozna by pomierzyc (tak mi sie wydaje),ale jak to zrobic to Niech sie wypowiedza elektrycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eRd Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Jedno to pewnie bedzie oznaczone DCA - natezenie (prund ), a drugie moze byc oznaczone duza litera omega (opor,rezystancja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Jedno to pewnie bedzie oznaczone DCA - natezenie (prund ), a drugie > moze byc oznaczone duza litera omega (opor,rezystancja). Oznaczenia to znam, tylko w jaki sposób pomierzyć od technicznej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Co jeszcze > można pomierzyć aby mieć pewność, że ogrzewanie > szyby działa poprawnie hmm najlepiej włącz ogrzewanie szyby jak będzie zaparowana i obserwuj no bo prąd/oporność/napięcie to chyba wiesz jak pomierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > hmm > najlepiej włącz ogrzewanie szyby jak będzie zaparowana i obserwuj własnie o to koledze skalek chodzi, na kaciku opla opisywał swój "problem" a mianowicie ze za dlugo mu szyby odpuszczaja do calkowitego oczyszczenia, poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka "wydajnoscia" jak powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Oznaczenia to znam, tylko w jaki sposób pomierzyć od technicznej > strony Napięcie sprawdzisz podłączając miernik do konektorków na szybie. +do+ -do- (jak zamienisz w tym przypadku, to nic sie nie stanie co najwyżej pokaze ,,-" przed wartością V. Natężenie czyli wpinasz sie w obwód. Odłączasz jeden wtyk od szyby i zamykasz obwód miernikiem. Wcześniej przełóż czerwony kabel w mierniku w gniazdo oznaczone ,,A". i wybierz odpowiedni zakres pomiaru w mierniku. Nie wiem jak w Vectrze, ale w Astrze jeśli mnie pamięc nie myli to jest pod plastikową osłoną, koło anteny (jej mocowania) wtyczka. Właśnie w tej wtyczce jest kabel, najgrubszy w tym złączu. Kilka razy naprawiajac w autach ogrzewanie tej szyby, winne było to złącze, po prostu wypalało się w tym złączu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > na kaciku opla opisywał swój > "problem" a to nie wiedziałem bo nie zaglądam > poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka > "wydajnoscia" jak powinno założyłem więc wyżej że autokącikowicz z jego stażem powinien już wiedzieć jak "technicznie" do tego podejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > własnie o to koledze skalek chodzi, na kaciku opla opisywał swój > "problem" a mianowicie ze za dlugo mu szyby odpuszczaja do > calkowitego oczyszczenia, > poprzez pomiar chce sprawdzic czy ogrzewanie działa z taka > "wydajnoscia" jak powinno dzięki za wyjaśnienie problemu innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Napięcie sprawdzisz podłączając miernik do konektorków na szybie. > +do+ -do- (jak zamienisz w tym przypadku, to nic sie nie > stanie co najwyżej pokaze ,,-" przed wartością V. > Natężenie czyli wpinasz sie w obwód. Odłączasz jeden wtyk od szyby i > zamykasz obwód miernikiem. Wcześniej przełóż czerwony kabel w > mierniku w gniazdo oznaczone ,,A". i wybierz odpowiedni zakres > pomiaru w mierniku. dzięki o to chodziło > Nie wiem jak w Vectrze, ale w Astrze jeśli mnie pamięc nie myli to > jest pod plastikową osłoną, koło anteny (jej mocowania) wtyczka. > Właśnie w tej wtyczce jest kabel, najgrubszy w tym złączu. Kilka > razy naprawiajac w autach ogrzewanie tej szyby, winne było to > złącze, po prostu wypalało się w tym złączu. podsufitke rozbierałem i tam kostki nie było Jest kostka za tylną lampa ale tam chyba kabelki od lamp są, choć były i od oświetlenia bagażnika. Jakie powinno być napięcie na konektorach ?? Jutro poszukam dzięki jeszcze raz za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > a to nie wiedziałem bo nie zaglądam > założyłem więc wyżej że autokącikowicz z jego stażem powinien już > wiedzieć > jak "technicznie" do tego podejść domyślałem się, ale wolałem upewnić sie aby czegoś nie spalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Jakie powinno być napięcie na konektorach ?? powinno być takie jak w całej instalacji aczkolwiek przy sprawnym ogrzewaniu może być nieco mniejsze imo pomiar napięcia na niewiele się zda lepiej pomierz oporność "szyby" i pobór prądu przez nią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Pomiar prądu normalnym multimetrem bym sobie odpuścił. W eFce jest 30A bezpiecznik. Obciążenie jest rezystancyjne, więc znamionowy prąd może podchodzić pod tą wartość. Większość zwykłych multimetrów tego nie wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > Pomiar prądu normalnym multimetrem bym sobie odpuścił. > W eFce jest 30A bezpiecznik. Obciążenie jest rezystancyjne, więc > znamionowy prąd może podchodzić pod tą wartość. Większość > zwykłych multimetrów tego nie wytrzyma. Cenna uwaga bo multimer do 20 A wytrzymuje . To jak polecasz sprawdzić jej efektywność grzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > W eFce jest 30A bezpiecznik... > znamionowy prąd może podchodzić pod tą wartość zaraz zaraz to ile mocy ma grzałka na szybie, >300W? coś mi się kojarzy 80W, tak tu ktoś kiedyś pisał na kąciku jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > zaraz zaraz to ile mocy ma grzałka na szybie, > coś mi się kojarzy 80W, tak tu ktoś kiedyś pisał na kąciku jak dobrze > pamiętam sprawdzone w "sam naprawiam" i bezpiecznik jest 40 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 > zaraz zaraz to ile mocy ma grzałka na szybie, > coś mi się kojarzy 80W, tak tu ktoś kiedyś pisał na kąciku jak dobrze > pamiętam Te 80W to ja podałem (ze znakiem ?). Lelek to korygował w górę. Ale do 300 z kawałkiem chyba nie doszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Można zmierzyć opór grzałki. Będzie mały, więc trzeba uwzględnić opór przewodów miernika (omomierz na najmniejszy zakres, zewrzeć ze sobą końcówki i odczytać wynik. To co wyjdzie odjąć od wyniku pomiaru grzałki) Podstawić opór grzałki pod R w równaniu I=U/R. Pod U napięcie na zasilaniu grzałki. Wtedy wyjdzie mniej więcej prąd płynący przez nią. Jeśli będzie mniejszy niż 20A to można podpiąć miernik i zmierzyć dokładny prąd . Co do efektywności to nie wiem. U mnie po kilkunastu sekundach już widać, że grzałka działa. Po 2-3 minutach mam już środek szyby rozmrożony. Ale nigdy nie mierzyłem czasu, więc strzelam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.