Skocz do zawartości

Mitsubishi Outy - potrzebne jakieś materiały dot. napędu.


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Yo.

Szwagier właśnie kupił nowego miśka outlandera i wczoraj go upalaliśmy trochę w śniegu, przy czym nasunęło nam się kilka pytań na myśl.

Jak właściwie działają w nim napędy?

Stanęliśmy w 35cm śniegu pod stromą górkę tak żeby się zakopał.

Wbiliśmy tryb 4x4 lock i próbowaliśmy ruszyć.

Wyglądałem przez okno ale nie wszystkie koła się kręciły.

Dopiero jak dostał po garach to zaczęły się wszystkie kręcić.

Pomimo trybu lock można sobie skręcać i zawracać i w ogóle niewiem.gif

Coś czuję że to jest takie 4x4 jak... no...

Będę wdzięczny za jakikolwiek namiar na materiały (strony) dotyczące tego napędu w outy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wbiliśmy tryb 4x4 lock i próbowaliśmy ruszyć.

> Wyglądałem przez okno ale nie wszystkie koła się kręciły.

> Dopiero jak dostał po garach to zaczęły się wszystkie kręcić.

> Pomimo trybu lock można sobie skręcać i zawracać i w ogóle

> Coś czuję że to jest takie 4x4 jak... no...

z tego co piszą

Quote:

AWC – All Wheel Control

Elektronicznie kontrolowany system 4WD nowego Outlandera zawiera skrzynię rozdzielczą nowej generacji. Częścią nowego układu jest mniejszy mechanizm różnicowy oraz zmienione przełożenia biegów, dzięki czemu zużycie paliwa zostaje obniżone. System AWC może pracować w 3 trybach:

* W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.

* W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych.

* W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach.


lock to taka niby blokada międzyosiowa, tzn masz stały napęd na obie osie - 50/50 - teoretycznie

w praktyce w miśku jest to tylko zwiększenie proporcji do max 60%

normalnie przy 4x4 jest 15-40%

wychodzi że w obu przypadkach rozdziałem mocy steruje elektronika frown.gif

nie znaczy też, że masz zblokowane wszystkie koła - do tego służą blokady osiowe - takie ma nie wiele aut

dlatego możesz normalnie skręcać, a przy ruszaniu nie wszystkie koła kręcą się jednakowo wink.gif

nie wiem czy masz tam TCczy jak to się zwie z miśku,

ten elektroniczny wynalazek, zastępuje trochę blokady osiowe

tzn przyhamowuje koło które się obraca, dzięki temu więcej momentu trafia na to stojące

widziałem kiedyś filmik z nowym disco i dość fajnie to szło

acha, w jakimś aucie (nie wiem czy nie nowej GV) włączenie 4x4 lock odłącza kontrole trakcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy masz tam TCczy jak to się zwie z miśku,

> ten elektroniczny wynalazek, zastępuje trochę blokady osiowe

> tzn przyhamowuje koło które się obraca, dzięki temu więcej momentu

> trafia na to stojące

> widziałem kiedyś filmik z nowym disco i dość fajnie to szło

> acha, w jakimś aucie (nie wiem czy nie nowej GV) włączenie 4x4 lock

> odłącza kontrole trakcji

No jest kontrola trakcji i faktycznie działa tak jak piszesz, nawet to skuteczne jest.

No to już wszystko wiem.

Dzięki za pomoc. Niebawem będziemy upalać uoty w dzień, to nakręcimy jakieś video grinser006.gif ale na wiele się nie nastawiam bez blokad icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za pomoc. Niebawem będziemy upalać uoty w dzień, to nakręcimy

> jakieś video ale na wiele się nie nastawiam bez blokad

spokojnie daje radę, potem i tak śnieg wlatuje na szybę i g... z jazdy grinser006.gif

moja suka na ATkach daje rade to i misiek powinien wink.gif

282014937-zima_2009_01s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yo.

> Szwagier właśnie kupił nowego miśka outlandera i wczoraj go

> upalaliśmy trochę w śniegu, przy czym nasunęło nam się kilka

> pytań na myśl.

Tak zwane docieranie biglaugh.gif

> Jak właściwie działają w nim napędy?

> Stanęliśmy w 35cm śniegu pod stromą górkę tak żeby się zakopał.

> Wbiliśmy tryb 4x4 lock i próbowaliśmy ruszyć.

> Wyglądałem przez okno ale nie wszystkie koła się kręciły.

Mieliscie zblokowany tyl z przodem, ale wobec jednej osi pewnie nie. Do tego musialaby byc bolkada na osi lub przynajamniej szpera.

Ja u siebie jak dam w but.gif to widze uslizg dwoch kol tylnich (z tylu jest szpera) i fontanny sniegu z tylu. Przod tez wyraznie ciagnie i nie musze nic wlaczac biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zwane docieranie

> Mieliscie zblokowany tyl z przodem, ale wobec jednej osi pewnie nie.

> Do tego musialaby byc bolkada na osi lub przynajamniej szpera.

> Ja u siebie jak dam w to widze uslizg dwoch kol tylnich (z tylu

> jest szpera) i fontanny sniegu z tylu. Przod tez wyraznie

> ciagnie i nie musze nic wlaczac

Miał być forester ale się trafił tańszy misiek no i jest.

Szwagier i tak jeździ głównie po mieście to mu blokady nie potrzebne, ja bym sobie kupił l200 jakbym miał wybierać, ale ja mieszkam na wsi, mam co wozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yo.

> Szwagier właśnie kupił nowego miśka outlandera i wczoraj go

> upalaliśmy trochę w śniegu, przy czym nasunęło nam się kilka

> pytań na myśl.

> Jak właściwie działają w nim napędy?

> Stanęliśmy w 35cm śniegu pod stromą górkę tak żeby się zakopał.

> Wbiliśmy tryb 4x4 lock i próbowaliśmy ruszyć.

> Wyglądałem przez okno ale nie wszystkie koła się kręciły.

> Dopiero jak dostał po garach to zaczęły się wszystkie kręcić.

> Pomimo trybu lock można sobie skręcać i zawracać i w ogóle

> Coś czuję że to jest takie 4x4 jak... no...

> Będę wdzięczny za jakikolwiek namiar na materiały (strony) dotyczące

> tego napędu w outy.

> Tu filmik z jazdy po śniegu

Czesc,

Tu masz watek na ten temat na mitsumaniakach:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28762

a tutaj troszke zrodel EN:

http://www.worldcarfans.com/2060831.002/2007-mitsubishi-outlander-in-detail

Generalnie na poczatek w sniegu wylaczcie Active Skid and Traction Control (ASTC) to zaczna wam "kopac" tylne kola i uzyskacie wmiare staly podzial 50X50.

Sam mam takie auto i jak troszke "rozgryziesz" ten naped to okazuje sie calkiem fajny. W tym roku w gorach wiele SUVow "wylansowanych" mialo problemy (glownie z powodu opon szosowych) a ja moim Myskiem dawalem rade. Rowniez w blocie i kopnym piasku bylo wmiare OK (jak na SUVa) tylko trzeba pamietac o wylaczeniu ASTC bo potrafi np w piasku czy sniegu tak "zdusic moc", ze auto zgasnie.

Generalnie jak sie bawisz w trudnieszych warunkach to wylacz ASTC. Natomiast znakomicie sie sprawdza na sliskich drogach.

Pozdrawiam

Konar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie jak sie bawisz w trudnieszych warunkach to wylacz ASTC.

> Natomiast znakomicie sie sprawdza na sliskich drogach.

> Pozdrawiam

> Konar

Dzięki za linki.

Co do ASTC to już po pierwszych jazdach dało się zauważyć jak mocno dławi moc w kopnym śniegu.

Na dwójce pedał w podłodze a silnik niemal na wolnych obrotach pracuje i się nie rozpędza, tyle że nie było potrzeby się rozpędzać - szedł wolno ale szedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.