Skocz do zawartości

Obrotomierz - wiejski tuning ;)


marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

siemka!

Czy ktoś z was może instalował w aucie coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item549501324_wskaznik_zegar_dodatkowy_obrotomierz_indiglo.html

Jak mocuje sie te obudowy do takich obrotomierzy?

Interesuje mnie zamocowanie obrotomierza w lewym przednim słupku (przednia szyba). Jak wykonać coś takiego. Jak macie jakieś zdjęcia to wrzucajcie je tutaj. Auto to Palio 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siemka!

> Czy ktoś z was może instalował w aucie coś takiego:

> http://moto.allegro.pl/item549501324_wskaznik_zegar_dodatkowy_obrotomierz_indiglo.html

> Jak mocuje sie te obudowy do takich obrotomierzy?

> Interesuje mnie zamocowanie obrotomierza w lewym przednim słupku

> (przednia szyba). Jak wykonać coś takiego. Jak macie jakieś

> zdjęcia to wrzucajcie je tutaj. Auto to Palio 1.4.

w sprawach wiejskiego tuningu nie wypowiadamy się...

co najwyżej śmiejemy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sprawach wiejskiego tuningu nie wypowiadamy się...

> co najwyżej śmiejemy

Hehe! Ale w sumie to nie jest śmieszne, nie posiadam fabrycznego obrotomierza, a przydałby się taki wskażnik chociażby tylko do tej kontroli obrotów,

No a jak już coś kupować i robić to niech to już jakoś wygląda wink.gif, a ze troche zalatuje wiochą.... kto by się tam przejmował wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe! Ale w sumie to nie jest śmieszne, nie posiadam fabrycznego

> obrotomierza, a przydałby się taki wskażnik chociażby tylko do

> tej kontroli obrotów,

> No a jak już coś kupować i robić to niech to już jakoś wygląda , a ze

> troche zalatuje wiochą.... kto by się tam przejmował

to daj ładne zegary i będzie 100x lepiej i profesjonalniej. załóż piękne chromowane obwódki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie, ale ile to roboty z tym przerabianiem, pół deski rozmontowanej i nie mam pewności że to wszystko będzie działać jak powinno. Trochę boje się takiej roboty i ewnetualnych uszkodzeń i zniszczeń.

Choruje na coś takiego mocowanego do słupka, z zamontowanym , podświetlonym na zielono obrotomierzem:

http://moto.allegro.pl/item561285589_obudowa_wskaznikow_na_slupek_1x52mm_z_abs_u.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no w sumie, ale ile to roboty z tym przerabianiem, pół deski

> rozmontowanej i nie mam pewności że to wszystko będzie działać

> jak powinno. Trochę boje się takiej roboty i ewnetualnych

> uszkodzeń i zniszczeń.

co to przekładki zegarów sam nie zrobisz?? kilka wtyczek rozpiąć i podpiąć i jeden kabel przeciągnąć... wszystko jest opisane

a w tym Twoim, to kto wie, jak bardzo dokładny będzie ten sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no w sumie, ale ile to roboty z tym przerabianiem, pół deski

> rozmontowanej i nie mam pewności że to wszystko będzie działać

> jak powinno. Trochę boje się takiej roboty i ewnetualnych

> uszkodzeń i zniszczeń.

> Choruje na coś takiego mocowanego do słupka, z zamontowanym ,

> podświetlonym na zielono obrotomierzem:

> http://moto.allegro.pl/item561285589_obudowa_wskaznikow_na_slupek_1x52mm_z_abs_u.html

Kup zegary z obrotomierzem i nie pier...

W razie co każdy na forum chętnie pomoże ok.gif

Nie ma sensu pchać się w jakiś g.. obrotomierz, to nie 126p wink.gif

EDIT: zegary z obrotkiem powinieneś kupić za ok 60-100zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No znalazłem, zrobie coś takiego:

>

> tylko z czarną tarczą i zielonym podświetleniem (jak zegary)

o matkoboskozktóregobądźkościoła... pad.gif

wtedy to już NIEWIELE zobaczysz przez słupek. nie dość, że te słupki grube i niebezpieczne, a Ty go jeszcze bardziej zawalisz takim graciarstwem, to już może być niebezpiecznie!! ja bym Ci radził najpierw sprawdzić, widoczność z czymś takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o matkoboskozktóregobądźkościoła...

> wtedy to już NIEWIELE zobaczysz przez słupek. nie dość, że te słupki

> grube i niebezpieczne, a Ty go jeszcze bardziej zawalisz takim

> graciarstwem, to już może być niebezpiecznie!! ja bym Ci radził

> najpierw sprawdzić, widoczność z czymś takim

Wiem, może tak być jak mówisz, ale istnieje jeszcze możliwosć zamontowania na przeciwległym słupku (prawym).

Hehe! No akurat ten co to montowal zrobił to po chamsku wink.gif Ta śrubka szpeci jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, może tak być jak mówisz, ale istnieje jeszcze możliwosć

> zamontowania na przeciwległym słupku (prawym).

możliwość jest, ale jak zamierzasz to wykorzystywać i jak to będzie wyglądało?? zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możliwość jest, ale jak zamierzasz to wykorzystywać i jak to będzie

> wyglądało??

Siemano! Zamówiłem obrotek fi 52 mm, jaka jest rzeczywista wielkość tego urządzonka to się okaze jak będe go już miał. Dopiero wtedy ocenie jak go zamontuje.

A jak zamierzam wykorzystywać, prosto: bez obrotka nie wiem na jakiej części charakterystyki mocy i momentu się znajduje i nie wiem jak kręcić ten silnik aby jazda była najbardziej ekonomiczna. (kiedy zminiać biegi na wyższe i odwrotnie)

Z wykresu P do obr/min wynika że gdzieś ok 3000 obrotów jest największy moment więc bezcelowe jest kręcenie go powyżej tych obrotów.

Ponadto miałem wałki z obrotami i dobrze jest kontrolować co się dzieje po naprawie.

A tak na marginesie robiliście takie eksperymenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemano! Zamówiłem obrotek fi 52 mm, jaka jest rzeczywista wielkość

> tego urządzonka to się okaze jak będe go już miał. Dopiero wtedy

> ocenie jak go zamontuje.

> A jak zamierzam wykorzystywać, prosto: bez obrotka nie wiem na

> jakiej części charakterystyki mocy i momentu się znajduje i nie

> wiem jak kręcić ten silnik aby jazda była najbardziej

> ekonomiczna. (kiedy zminiać biegi na wyższe i odwrotnie)

> Z wykresu P do obr/min wynika że gdzieś ok 3000 obrotów jest

> największy moment więc bezcelowe jest kręcenie go powyżej tych

> obrotów.

> Ponadto miałem wałki z obrotami i dobrze jest kontrolować co się

> dzieje po naprawie.

> A tak na marginesie robiliście takie eksperymenty?

czy on będzie tak samo dokładnie wskazywał jak fabryczny?? jak go podepniesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wskazań to się nie wypowiem. Przypuszczalnie bedzie wskazywał gorzej ale myślę że w granicach do przyjęcia (fabryczne są wzorcowane i skalowane pod konkretny silnik, a te z allegro wskazują obroty dla wszystkich silników). Jak będzie odchyłka 100 obr/min od prawdziwych obrotów to może być. Zawsze to lepiej niż na słuch wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż foty...

Ale przyznam, że coś mi się widzi, że pobawisz się tydzień, opatrzysz i zaczniesz mieć chęć na demontaż tego cudeńka, bo to rzeczywiście podchodzi pod tzw. wiejski tuning. smile.gif

Swoją drogą to na słuch jeździ się równie dobrze jak z obrotomierzem, w końcu każdy czuje, czy auto jedzie i słyszy czy nie wyje i stosownie do tego zmienia przełożenia. (mam obrotomierz, żeby nie było - i korzystam, choć spokojnie obywałem się bez niego np. w Pandzie 1.1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lepiej kupić zegary z obrotkiem i jeden dodatkowy kabelek

> podciągnąć ?

> Ładniej i praktyczniej

Dodam, do tego, że takie zegary można kupić za 60zł hehe.gif

ok.gif Tylko, nasz forumowy kolega się uparł i tyle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam, do tego, że takie zegary można kupić za 60zł

> Tylko, nasz forumowy kolega się uparł i tyle

podałem mu linka do tuningowych zegarów... jeszcze 16 godzin ma na zastanowienie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema! Zdecydowanie kupię plastik (szary) na lewy słupek do palio/siena (niedrogo)

Uniwersalne obudowy śrenio pasują do palio wink.gif Są niewymiarowe i odstają od słupka, chociaż i tak fajnie się prezentują, Jest pomysł aby przerobić słupek oryginalny i wmontować część obudowy uniwersalnej. Jak będe miał słupek to zrobię manuala i foty.

Jeżeli chodzi o widoczność to w zależności od kąta ustawienia obudowy jest gorzej lub lepiej ale w żadnym wypadku nie ogranicza ona jakoś specjalnie widoku. (w linii ze słupkiem jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema! Zdecydowanie kupię plastik (szary) na lewy słupek do

> palio/siena (niedrogo)

Jak już się uparłeś na ten uniwersalny, to Ci jedną rzecz doradzę.

Na te plastiki nie ma zbytu (prawie nikt tego nie kupuje)

Ja za 2 sztuki w stanie IDEALNYM. Zapłaciłem 30zł (to była moja propozycja, bo szrot chciał 50zł, ale powiedziałem, ze to max co mogę dać wink.gif)

Spokojnie kupisz taki plastik w cenie ok 20zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już się uparłeś na ten uniwersalny, to Ci jedną rzecz doradzę.

> Na te plastiki nie ma zbytu (prawie nikt tego nie kupuje)

> Ja za 2 sztuki w stanie IDEALNYM. Zapłaciłem 30zł (to była moja

> propozycja, bo szrot chciał 50zł, ale powiedziałem, ze to max co

> mogę dać )

> Spokojnie kupisz taki plastik w cenie ok 20zł

Jutro śmigam po słupek do pobliskiego szrotu (jest siena po słuczce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.