Skocz do zawartości

COŚ KLEKOCZE W SILNIKU ?!


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

witam w moim uniaku 1.0 fire cos stuka klekocze w silniku doszłem do tego że gdy z prawej strony tam gdzie sa 4 takie fajki w czasie, gdy silnik pracuje i docisne mocno 2 fajki dolne przestaje klekotać w silniku.

W ZAŁĄCZNIKU DODAŁEM ZDJECIE:

na zdj pokazalem te 4 fajki gdy dociskam 2 dolne nie klekota w silniku oczywiście gdy jest odpalony

pomożecie coś z góry thx wink.gif

post-133379-14352500391367_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn chodzi o te 4 fajki czy dobrze siedzą ? dodam jeszcze że środki

> fajek śa pokryte zielonkawym nalotem

to jest kopułka i palec rozdzielacza... wymień i powinno być oki

groszowe sprawy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam tu dociskanie, poruszanie itp. manipulacje "obserwacyjne" bez dobrych rękawic elektroizolacyjnych, a najlepiej w ogóle oczywiście tylko w czasie pracy silnika; bo możesz nagle wierzgnąć, gdy na którymś kabelku wysokiego napięcia będzie przebicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odradzam tu dociskanie, poruszanie itp. manipulacje "obserwacyjne" bez dobrych rękawic elektroizolacyjnych, a najlepiej w ogóle oczywiście tylko w czasie pracy silnika; bo możesz nagle wierzgnąć, gdy na którymś kabelku wysokiego napięcia będzie przebicie.

2.Obejrzyj gniazda i wtyki fajek - często są obluzowane blaszane wtyki w fajkach kabli i luźno "latają" po włożeniu w gniazdach kopułki. Wtedy bywa tam też nalot, świadczący o iskrzenu i złym styku. Wtedy mozna to naprawić przez solidne wyczyszczenie korozji do czyściutkiego metalu, psik dobrym środkiem do styków typu elektrosol, a przede wszystkim usunięcie luzów lub wymianę kabli z luźnymi czy przekorodowanymi blachami wtyków. Często blaszki luźnych wtyków można uratować przez ich mechaniczne rozwarcie np. kawałkiem pręta odpowiedniej średnicy - tak, aby blachy po rozwarciu ciasno wchodziły w gniazdo kopułki. Często trudno to wyczuć, bo przeszkadzają gumowe oprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyscilem styki nic nie dalo jak docisne 2 dolne fajki w czasie pracy silnika to czuć jak cos ze srodka bije po tych 2 dolnych fajkach nie zeby je sciagało ale da sie lekko wyczuć gdy sie je trzyma no i gdy docisne faje klekota

co dalej panowie z fantem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdejmij wreszcie ta kopulke. To nie boli. 2 klipsy i bedziesz

> wiedzial na czym stoisz. Teraz zapewne kopulka i palec

> rozdzielacza do wymiany skoro zaczelo jedno o drugie ocierac.

Dokładnie i nie gmeraj w kablach WN bo mój tata elektryk przyzwyczajony to tego że może kopnąć dwa dni narzekał że przeze mnie mu ręka drętwieje biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam w moim uniaku 1.0 fire cos stuka klekocze w silniku doszłem do

> tego że gdy z prawej strony tam gdzie sa 4 takie fajki w czasie,

> gdy silnik pracuje i docisne mocno 2 fajki dolne przestaje

> klekotać w silniku.

> W ZAŁĄCZNIKU DODAŁEM ZDJECIE:

> na zdj pokazalem te 4 fajki gdy dociskam 2 dolne nie klekota w

> silniku oczywiście gdy jest odpalony

> pomożecie coś z góry thx

Mam tak samo i za bardzo nie wiem co to jest ale na 90% aparat zapłonowy, a tam mogą hałasować te ciężarki, albo łozyskowanie osi aparatu, ewentualnie może to być łożysko wałka rozrządu, ale to tylko taka moja hipoteza. Może z pomocą forumowiczów rozwiążemy ten problem. A i na zimnym silniku tego nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Mam tak samo i za bardzo nie wiem co to jest ale na 90% aparat

> zapłonowy, a tam mogą hałasować te ciężarki, albo łozyskowanie

> osi aparatu, ewentualnie może to być łożysko wałka rozrządu, ale

> to tylko taka moja hipoteza. Może z pomocą forumowiczów

> rozwiążemy ten problem. A i na zimnym silniku tego nie słychać.

Mi na zimnym and ciepłym tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak samo i za bardzo nie wiem co to jest ale na 90% aparat

> zapłonowy, a tam mogą hałasować te ciężarki, albo łozyskowanie

> osi aparatu, ewentualnie może to być łożysko wałka rozrządu, ale

> to tylko taka moja hipoteza. Może z pomocą forumowiczów

> rozwiążemy ten problem. A i na zimnym silniku tego nie słychać.

Jak ktoś ma smykałkę techniczną to warto rozebrać aparat zapłonowy i obadać ciężarki, u mnie przy jednym z nich puścił bolec na którym się wychyla i hałasowało, po zaklepaniu jest spokój, chociaż aparat zapłonowy i tak i tak troszkę hałasuje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.