Skocz do zawartości

Pilne - Bravo 1.6 105km diesel


Rekomendowane odpowiedzi

> Klamka zapadła, wziąłem Bravolota, serce mnie boli jak patrzę na

> fakturę Trudnio decyzja zapadła teraz tylko walka na łokcie w

> urzędzie komunikacji

Gratuluję! Mnie jutro czeka może nie walka, ale jakaś sarpacka napewno - odbieram swojego Bravo i mam nadzieję że załatwię wsio w jeden dzień bo na wieczór umówiłem się już na montaż alu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rewelka. Samej frajdy z użytkowania życzę i zero usterek no i nie

> dziękuj, żeby nie zapeszać.

Jutro ide do Urzędu Komunikacjio, aż mi się odechciewa wszystkiego... Mam nadzieję że nię będzie problemów i tego samego dnia odbiorę tablice rej.... Pożyjemy Zobaczymy... Miłej nocki życzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam za sobą pierwsze 400km nowym autem. Wrażenia pozytywne zwłąszcza po przesiadce z Albei zeby.GIF. 105km rakietą nie jest i z BMW to się scigał nie będę ale do NORMALNEJ jazdy gdzie czasami trzeba coś wyprzedzić to da radę. Nigdy dieslem nie jeździłem trochę czytałem, wiem jedno w środku jest cicho i klekot silnika nie przeszkadza bo jest bardzo dobrze wytłumiony.

1.Pytanie kiedy wrzucać szósty bieg? W sensie od jakiej prędkości ew. jakie docelowe (po zmianie na 6tke) powinny być minimalne obroty?

2ga sprawa, autoalarm fabryczny MetaSystem - brak jego możliwości dezaktywacji. Generalnie nie jestem pewien ale chyba kapota? Jak AA zeświruje to nie da się go dezaktywować?

3cie pytanie , wspomaganie jest wyłącznie elektryczne? Nie widzę pod maską płynu do wspomagania hydr. Jakie są minusy i plusy wspomagania elektrycznego? Mam jakoś szczególnie na coś uważać?

Generalnie autko jest naprawdę super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1. Czy masz Blue&Me z portem USB pod sterowaniem ogrzewaniem/klimatyzacją? Jeśli tak, to polecam zainstalowanie na Komputerze programu Eco Drive. Są tam ogólne wskazówki dotyczące optymalnych obrotów do zmiany biegów. Trochę "kapeluszowe" wskazówki, ale zawsze coś.

Abstrahując od tego, szóstka to bieg, jak każdy inny. Nie zarzynaj silnika zbyt niskimi obrotami i tyle. Dla diesla to pewnie będzie jakieś 1,5 tys obr, ale niech się wypowiedzą też koledzy, którzy jeżdżą dieslami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 6tke zapodawaj tak zebys po zmianie na 6ty bieg mial min. jakies 1800rpm wtedy bedziesz mogl smigac smialo

3. calkowicie elektryczne, silnik jest w kol. kierowniczej na Twoimi kolanami wink.gif

+ brak przeciekow z przekladni kier.

+ brak usterek pomp wspomagania

+ szybsza wymiana w razie padniecia

- jak padnie to trudno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. 6tke zapodawaj tak zebys po zmianie na 6ty bieg mial min. jakies

> 1800rpm wtedy bedziesz mogl smigac smialo

> 3. calkowicie elektryczne, silnik jest w kol. kierowniczej na Twoimi

> kolanami

> + brak przeciekow z przekladni kier.

> + brak usterek pomp wspomagania

> + szybsza wymiana w razie padniecia

> - jak padnie to trudno

- słabe czucie prowadzenia auta i tego co się dzieje pod kołami. Wolę standardowe hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ad.1. Czy masz Blue&Me z portem USB pod sterowaniem

> ogrzewaniem/klimatyzacją? Jeśli tak, to polecam zainstalowanie

> na Komputerze programu Eco Drive. Są tam ogólne wskazówki

> dotyczące optymalnych obrotów do zmiany biegów. Trochę

> "kapeluszowe" wskazówki, ale zawsze coś.

> Abstrahując od tego, szóstka to bieg, jak każdy inny. Nie zarzynaj

> silnika zbyt niskimi obrotami i tyle. Dla diesla to pewnie

> będzie jakieś 1,5 tys obr, ale niech się wypowiedzą też koledzy,

> którzy jeżdżą dieslami.

Nie mam Blu&me

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. 6tke zapodawaj tak zebys po zmianie na 6ty bieg mial min. jakies

> 1800rpm wtedy bedziesz mogl smigac smialo

OK, dzieki nigdy diesla nie mialem i nie wiedziałem ze 1500 to np b.niskei obroty. Intuicyjnie czuję że ponizej to nie za zdrowo dla silnika. W instrukcji gucio pisza i taki lajkonik jak ja kombinuje na słuch wink.gif

BTW: do ilu ciągnąć obrotów silnik

a) w trakcie docierania?

b) po dotarciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, dzieki nigdy diesla nei mialem i nie wiedziałem ze 1500 to np

> b.niskei obroty.

szkoda obciazac za bardzo motor i 2masa kulejac na bardzo niskich obrotach, jak sobie wlaczysz spalanie chwilowe to bedziesz widzal ze kulejac na niskich rpm spalanie bedziesz mial wyzsze niz bys smigal sprawnie na 2000rpm

> BTW: do ilu cignąć obrotó silnik

> a) w trajkcie docierania

> b) po dotarciu

a) nie ciagnij wyzej niz jakies 3300, generalnie chodzi o to tez zebys nie smigal non stop na jednym zakresie rpm dajmy na to 2100 czy podobnym tylko mniej wiecej dal mu popracowac w roznym zakresie obrotow..

no i staraj sie nie ciskac w palnik na maxa

i pamietaj o braku butowania na zimnym silniku ok.gif

b) ja staram sie nie ciagnac wyzej niz do 3800rpm ale czasem sie tak zdarzy ze dojdzie do 4000-4200rpm ze wzgledu ze ten motor szybko sie wkreca na obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda obciazac za bardzo motor i 2masa kulejac na bardzo niskich

> obrotach, jak sobie wlaczysz spalanie chwilowe to bedziesz

> widzal ze kulejac na niskich rpm spalanie bedziesz mial wyzsze

> niz bys smigal sprawnie na 2000rpm

> a) nie ciagnij wyzej niz jakies 3300, generalnie chodzi o to tez

> zebys nie smigal non stop na jednym zakresie rpm dajmy na to

> 2100 czy podobnym tylko mniej wiecej dal mu popracowac w roznym

> zakresie obrotow..

> no i staraj sie nie ciskac w palnik na maxa

> i pamietaj o braku butowania na zimnym silniku

> b) ja staram sie nie ciagnac wyzej niz do 3800rpm ale czasem sie tak

> zdarzy ze dojdzie do 4000-4200rpm ze wzgledu ze ten motor szybko

> sie wkreca na obroty

To co ma na to powiedziec moj silnik 4500obr/min przez 10-15 min, potem jakas przerwa przez auta i spadek do 3800-4000 a potem znowu palnik. Potrzebuje na gwalt czujnika temp. oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co ma na to powiedziec moj silnik 4500obr/min przez 10-15 min,

> potem jakas przerwa przez auta i spadek do 3800-4000 a potem

> znowu palnik. Potrzebuje na gwalt czujnika temp. oleju

chyba by chcial powiedziec ze bardzo Cie nie lubi gdy go trzymasz na 4,5k rpm..

no to czujnik dawaj i skrzynie 6tke grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, dzieki nigdy diesla nie mialem i nie wiedziałem ze 1500 to np

> b.niskei obroty. Intuicyjnie czuję że ponizej to nie za zdrowo

> dla silnika. W instrukcji gucio pisza i taki lajkonik jak ja

> kombinuje na słuch

> BTW: do ilu ciągnąć obrotów silnik

> a) w trakcie docierania?

> b) po dotarciu?

Teraz niema czegoś takiego jak docieranie - silniki są fabrycznie dotarte, dlatego np. niema zalecenia zmiany oleju po kilku tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda obciazac za bardzo motor i 2masa kulejac na bardzo niskich

> obrotach, jak sobie wlaczysz spalanie chwilowe to bedziesz

> widzal ze kulejac na niskich rpm spalanie bedziesz mial wyzsze

> niz bys smigal sprawnie na 2000rpm

> a) nie ciagnij wyzej niz jakies 3300, generalnie chodzi o to tez

> zebys nie smigal non stop na jednym zakresie rpm dajmy na to

> 2100 czy podobnym tylko mniej wiecej dal mu popracowac w roznym

> zakresie obrotow..

> no i staraj sie nie ciskac w palnik na maxa

> i pamietaj o braku butowania na zimnym silniku

> b) ja staram sie nie ciagnac wyzej niz do 3800rpm ale czasem sie tak

> zdarzy ze dojdzie do 4000-4200rpm ze wzgledu ze ten motor szybko

> sie wkreca na obroty

Dziękuję za informację, dobrze że dopytałem bo jednak źle kombinowałem. Silnik ma prawo krzywo spod maski na mnie patrzeć zeby.GIF

Btw: już 2 razy przytarłem o krawężnik podwozie,nie mogę go jeszcze wyczuć czy się zmieszczę czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - słabe czucie prowadzenia auta i tego co się dzieje pod kołami. Wolę

> standardowe hydrauliczne.

dlaczego słabe? Elektryczne jest IMO całkiem ok. Jeśli wcześniej tego nie miałeś to pojeździsz i pokochasz. Samochód prowadzi się lekko i bez szarpania z kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie auto od 2 miesięcy, przejechałem 4000 km

- miasto w korkach 6,5

- trasa 4,5 do 5,5 w zależności od stylu jazdy

- dynamika bardzo dobra, VW ogladasz tylko we wstecznym lusterku

- NB 1,6 120 KM bedzie pewnie jeszcze lepszy

- wyciszenie OK

POLECAM

Wcześniej miałem Stilo 1,6 benzynę 103 KM i porównując to wszystko przemawia za NB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie auto od 2 miesięcy, przejechałem 4000 km

> - miasto w korkach 6,5

> - trasa 4,5 do 5,5 w zależności od stylu jazdy

> - dynamika bardzo dobra, VW ogladasz tylko we wstecznym lusterku

> - NB 1,6 120 KM bedzie pewnie jeszcze lepszy

> - wyciszenie OK

> POLECAM

> Wcześniej miałem Stilo 1,6 benzynę 103 KM i porównując to wszystko

> przemawia za NB

A jakie masz obroty po zmianie biegu na wyższy a) w mieście, b) na trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie masz obroty po zmianie biegu na wyższy a) w mieście, b) na

> trasie?

Powiedzmy że jest to w przedziale 1500-2000 - nie jeżdżę raczej dymamicznie, ale auto przy obrotach nieco powyżej 1500 już się ładnie zbiera, więc po co żyłować obroty gdy nie ma takiej potrzeby, dynamika wyraźnie spada, przy obraotach pow 3000.

Te silniki mają trochę inną charakterystykę niż 1,9 - są bardzej "miejskie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzmy że jest to w przedziale 1500-2000 - nie jeżdżę raczej

> dymamicznie, ale auto przy obrotach nieco powyżej 1500 już się

> ładnie zbiera, więc po co żyłować obroty gdy nie ma takiej

> potrzeby, dynamika wyraźnie spada, przy obraotach pow 3000.

> Te silniki mają trochę inną charakterystykę niż 1,9 - są bardzej

> "miejskie"

Tak myślałem. Też mi się wydaje (nie mam dowodów jeszcze) że bardizej naturalna jest zmiana biegu około 2200RPM tak aby sapdło do nie mneij niż 1500RPM. Wtedy spalanie chyba mniejsze będize. Tylko że Opti wyżej pisze że to niezdrowo dla koła dwumasowego będzie. I bądź tu panie mądry. Powiem tak bardizej NATURALNIE jeździ mi się w ten sposób że po wbiciu wyższego biegu mam 1500RPM. Jak jadę w korku i mam kręcić do 2400 to jets to mordęga a nie przyjemna jazda. No nic uczę się dalej autka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak myślałem. Też mi się wydaje (nie mam dowodów jeszcze) że bardizej

> naturalna jest zmiana biegu około 2200RPM tak aby sapdło do nie

> mneij niż 1500RPM. Wtedy spalanie chyba mniejsze będize. Tylko

> że Opti wyżej pisze że to niezdrowo dla koła dwumasowego będzie.

> I bądź tu panie mądry. Powiem tak bardizej NATURALNIE jeździ mi

> się w ten sposób że po wbiciu wyższego biegu mam 1500RPM. Jak

> jadę w korku i mam kręcić do 2400 to jets to mordęga a nie

> przyjemna jazda.

mozesz zmienic bieg majac 2,2krpm nikt Ci tego nie zabrania i 2mas nie padnie przeciez tylko chodzi o to ze gdybys potrzebowal gwaltownie przyspieszyc majac 1,5krpm to wtedy 2mas przenosi najwieksze obciazenia i drgania i o to glownie chodzi zeby tak nie robic.. jak turlasz po miescie spokojnie to i naglego odejscia raczej nie potrzebujesz wiec mozesz zakladac biegi tak jak pisales i skoro kolega wyzej pisal ze motor wyraznie powyzej 3krpm slabnie to nie ma sensu jak widac ciagac go wysoko duzo powyzej 3krpm.. gdy bedziesz smigal w trasie gdzies to tylko pamietaj zeby nie zmienic biegu tak ze po zmianie masz ok 1,5k rpm i wtedy ladujesz w palnik na maxa zeby wyprzedzic inne auto ot tyle

pomocne w nauczeniu sie optymalnej jazdy bedzie spalanie chwilowe, potestuj jak wyglada spalanie chwilowe po zmienie biegu przy 2,2k rpm na wyzszy i jak wyglada po zmianie biegu w trasie z 2,4k rpm na wyzszy przy utrzymywaniu mniej wiecej tej samej predkosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę najważniejszym dla trwałości koła dwumasowego jest to aby nie odpuszczać gwałtownie pedału sprzęgła, czy ruszać z piskiem opon. Co do tych 1500 obrotów to do normalnej jazy należy stosować zasadę by po zapięciu wyższego biegu nie było niżej (jak słusznie pisał OPTI) niż 1500 obrotów. Jedynie przerzucając z 1 na 2 można wrzucać gdy na 1 jest 1500 bo na dwójce jest tak duży moment na kołach, że silnik przyspiesza bez "wysiłku".... ale wiadomo... przy normalnej jeździe.

Natomiast wrzucanie 5 gdy na 4 jest 1500 obr (dla skrzyni 5 bieg) to wg mnie nieporozumienie... no chyba, że auto ma się toczyć bez żadnego przyspieszania (nawet łagodnego)....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak naprawdę najważniejszym dla trwałości koła dwumasowego ......

Z tego co wiem (to nie musi być prawda) to wersje 1,6 mają inną konstrukcję sprzęgła niż 1,9, i problem padania koła dwumasowego został tam podobno wyeliminowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem (to nie musi być prawda) to wersje 1,6 mają inną

> konstrukcję sprzęgła niż 1,9, i problem padania koła dwumasowego

> został tam podobno wyeliminowany

W Fiacie nie było problemu koła dwumasowego więc nie było czego wyeliminować ale nawet najlepsze można "załatwić"....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem (to nie musi być prawda) to wersje 1,6 mają inną

> konstrukcję sprzęgła niż 1,9, i problem padania koła dwumasowego

> został tam podobno wyeliminowany

problemu padania nie bylo nigdy od tego trzeba zaczac, ale jezdzic i wiedziec czym sie jezdzi i jak poprawnie eksploatowac auto to dobra zasada

a jaka to niby inna konstrukcje sprzegla ma? sprzeglo hydrauliczne a konstrukcja 2masa nie zmienila sie w nim calkowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.