Skocz do zawartości

miegacze


sambirek

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak podpiąc jeden kabel + do migaczy albo do klaksonu. żeby podczas

> włączania/wyłączania centralnego zamka autko dawało jakis znak.

> mogło by mrugnąc lub dac znac

musiałbyś pokombinować, bo z centrala masz impuls masy

podawany dla otwarcia/zamknięcia drzwi...

może koledzy podpowiedzą?

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki. Ale jak podpinam pod kabelek pt"syrena" zaróweczke i podpinam do

> masy to podczas otwierania swieci sie raz a podczas zamykania

> dwa. tylko podpinałem pod + klakonu i nic podpinałem pod kabelek

> dochodzący do kierunków i nic. Help me

a nie pisałeś, że masz alarm.... nono.gif

myślałem, że samoróbkę do CZ chcesz dorobić zlosnik.gif

masz schemat od tego alarmu?

co to za cudo?

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nie nie mam alarmu.

> miałem centralny zamek na kluczyka i podpiołem sobie modół do

> sterownia z pilota i ten modół ma wyjsci ena syrene. I tak jak

> pisałem podpiołem sobie do tego kabelka zaróweczke i działało

nomanie mieszasz Kolego wink.gif

od razu trzeba było pisać co tam masz i co chcesz zlosnik.gif

jeżeli działa z żaróweczką, to zadziała chyba i z tą

w kierunku?

ale jak podłączyć, to nie podpowiem...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki. Ale jak podpinam pod kabelek pt"syrena" zaróweczke i podpinam do

> masy to podczas otwierania swieci sie raz a podczas zamykania

> dwa. tylko podpinałem pod + klakonu i nic podpinałem pod kabelek

> dochodzący do kierunków i nic. Help me

Wychodzi na to ze Twoje "urzadzenie" podaje sygnal +. W przypadku klaksonu trzeba podac sygnal "-' (taki jest przekazywany przez przyciski w kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no włanie nie działa zastanawiam sie czy: tak jak kierunki jak i

> klakson działa tylko po przekręceniu kluczyka ale i tak

> próbowałem i nie działa. chyba sobie podłącze inny klakson i

> podepne go gdzies indziej

no to jak Ci zależy na sygnale dźwiękowym, to dokup

samą syrenkę (nawet taką prostą, bez własnego zasilania)

taką jak do alarmu, kosztuje w granicach 30 zeta...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak podpiąc jeden kabel + do migaczy albo do klaksonu. żeby podczas

> włączania/wyłączania centralnego zamka autko dawało jakis znak.

> mogło by mrugnąc lub dac znac

Haha - robiłem coś takiego w polo - potrzebne były diody oporowe, przełączniki i podstawy elektroniki cool.gif

Ale działa (chodziło mi o zrobienie "imitacji" autoalarmu) waytogo.gifbusted.gif

O szczegółach możemy podyskutować palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba musisz to zrobic przez przekaznik, bo wychodzi na to ze

> bezposrednio z cenytralki idzie za maly prad.

> pozdro

Ototo (chodziło mi właśnie o wykorzystanie przekaźników, które jednak też czasem nazywa się przełącznikami niewiem.gif )...

W każdym razie jest to mimo wszystko chyba lepsze rozwiązanie. Musiałem wykorzystać 2 przekaźniki bo podpinałem się nie do awaryjnych tylko oddzielnie do lewych i prawych kierunków. Sygnał przełączający idzie oczywiście od wiązki siłownika c.zamka, a do pozostałych gniazd w przekaźniku podprowadzić trzeba wiązki od migaczy. Przy zwarciu (które trwa oczywiście tyle, ile trwa przepływ napięcia przez wiązkę siłownika c.zamka) obwód się zamyka i załączają się migacze. Mignięcie podczas otw/zamykania drzwi trwa u mnie ok 0,5 sekundy i jestem happy.

Tak sobie myślę że może kiedyś zmontuję jeszcze coś takiego w swojej astrze (mam typowy centralny NIE na pilota) ale póki co nie chce mi się alien.gifgrinser006.gif

Diody oporowe to chyba też obowiązek z uwagi na to że trzeba je założyć w paru punktach instalacji żeby napięcie z zamka nie wracało do centralki... Bez nich (próbowałem najpierw tak) zamek zamyka się i od razu otwiera...

Aha... dodam że wprost nieocenioną pomoc w konstrukcji takiego wynalazku otrzymałem z tutejszego kącika volkswagena - nawet ktoś mi schemacik maznął ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no włanie nie działa zastanawiam sie czy: tak jak kierunki jak i

> klakson działa tylko po przekręceniu kluczyka ale i tak

> próbowałem i nie działa. chyba sobie podłącze inny klakson i

> podepne go gdzies indziej

A co żeś się uparł na te kierunki. Prościej byłoby to podłączyć pod światła mijania albo postojowe.

A z sygnałem dźwiękowym to nie kombinowałbym z klaksonem tylko zakupił syrenkę 20dB lub inną wg uznania. Przecież masz sterowanie syreną z centralki alarmu.

Syrenkę tanio i pewnie można kupić np. tu .

Pozdrawiam i owocnej pracy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co żeś się uparł na te kierunki. Prościej byłoby to podłączyć pod

> światła mijania albo postojowe.

Prościej?? Wydaje mi się, że w zasadzie to na jedno wychodzi... kwestia znalezienia kabelków hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prościej. Bo pod światła mijania może się wpiąć pod bezpiecznik.

> Pozdrawiam,

> Amberek

ale bez przekaznika swiatla i tak sie nie zaswieca, a tylko moze sobie zepsuc centralke. ja mam u siebie podlaczony przekaznik do przewodow od silownika, bo mam uniwersalny cenytalny, i wszystlo ladnie dziala. a u kolegi bedzie jeszcze latwiej bo ma wyprowadzony kabel sterujacy.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale bez przekaznika swiatla i tak sie nie zaswieca, a tylko moze

> sobie zepsuc centralke. ja mam u siebie podlaczony przekaznik do

> przewodow od silownika, bo mam uniwersalny cenytalny, i wszystlo

> ladnie dziala. a u kolegi bedzie jeszcze latwiej bo ma

> wyprowadzony kabel sterujacy.

> pozdro

No ja też mam nadzieje że nikt nie myśli o wykorzystywaniu okablowania do siłowników c.z. do zasilenia świateł awaryjnych screwy.gif

PS. Na pewno jest kilka sposobów na stworzenie instalacji "migającej" grinser006.gif - akurat u mnie najlepiej sprawdziły się przekaźniki i diody oporowe ale może da się toto skonstruować z czegoś innego...

PS2. Dodam jszcze że ja też montowałem to na uniwersalnym centralnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prościej. Bo pod światła mijania może się wpiąć pod bezpiecznik.

> Pozdrawiam,

> Amberek

Tylko czy to aby najlepsze rozwiązanie... Poza tym nieczęsto spotykam (jeśli w ogóle) na ulicach/parkingach auta, których instalacje alarmowe/c.z. do sygnałów świetlnych wykorzystują inne światła niż awaryjne (wyjątek stanowi patent oświetlania drogi do domu ale nie o nim mówimy i zresztą działa on na innej zasadzie - świecenie trwa minumum kilkanaście sekund)...

Poza tym kol. sambirek pyta o migacze więc skoncentrujmy się na tym hmm.gifcfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym nieczęsto spotykam

> a ja takie cos widzialem w skodzie felici

waytogo.gif

Miałem dwie Felicie z fabrycznymi alarmami.

Jedną z 1998 r. z sygnalizacją kierunkami.

Druga z 1999 r. miała właśnie sygnalizację światłami postojowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy możesz mi napisac jak to sie robi...

> biorąc pod uwagę ze mam z modółu centralnego kabelek o nazwie syrena

> +

> ża wszelką pomoc dzikeuje i prosze o omówienie krok po krkou

musisz miec przekaznik ktory ma dwie pary stykow. do zasilania cewki podlaczasz mase i ten + ktory masz z centralki, a do stykow podlaczasz lewy kierunek pod jedna pare stykow, i prawy kierunek pod druga pare stykow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy możesz mi napisac jak to sie robi...

> biorąc pod uwagę ze mam z modółu centralnego kabelek o nazwie syrena

> +

> ża wszelką pomoc dzikeuje i prosze o omówienie krok po krkou

Cholera do niedawna nie byłoby problemu - miałem trochę materiału na hdd ale 2 tygodnie temu zjarały mi się 2 hadeki za sprawą zasilacza). Ale spróbuję popytać ziomków z VW (nawet nie pamiętam z kim zagadać) - może ktoś się odezwie... Tak czy inaczej dam znać

PS. Pamiętam że ja sobie nawet na przekaźniku napisałem (przy każdym styku) co ma gdzie iść...

PS2. Na 100% musisz w sklepach pytać o przekaźnik 12v (podwójny) albo 2 pojedyńcze.

PS3. Jeśli będę miał autko (polo) w swoim zasięgu to może poświęcę się i dobiorę się do układu który tam założyłem. Cyfrówkę mam więc puknę kilka fotek... czekaj na odzew cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę trwało ale coś w końcu mam... zrobiłem przed chwilą (już ciemnawo było dlatego ratowałem się latarką) kilka fotek w aucie...

U mnie wygląda to mniej więcej tak - dwa przekaźniki - po jednym na migacze lewe i prawe(bo takie rozwiązanie zastosowałem - skleiłem je ze sobą żeby nie latały luzem)...

01mini.jpg

03mini.jpg

A teraz nieco bliższe ujęcie na połączenia...

04mini.jpg

05mini.jpg

09mini.jpg

10mini.jpg

Zbliżenie na "wnętrze" przekaźnika

06mini.jpg

Oznaczenia przekaźnika:

07mini.jpg

Diody oporowe:

08mini.jpg

A teraz trochę teorii (ale mam nadzieję podane w przystępnej wersji)... Tak wygląda przekaźnik:

275662033-przekaznik.gif

Jak widać posiada 5 pin'ów do których trzeba odpowidnio podołączać odpowiednie przewody:

A - +12v zasilanie kierunkowskazów (wpinamy się np przy stacyjce)

B - zostawiamy puste

C - +12v idące z centralki zamka do siłownika (do każdego siłownika

wpinamy OBA złączone kable idące do siłownika slave z tymże przed złączeniem na każdy zakładamy diodę oporową)

D - +12v (stałe źródło zasilania np z akumulatora)

E - masa

Mam nadzieję, że wszystko jasne... A teraz tak:

W stanie spoczynku połączone są ze sobą złącza B+D. Inaczej mówiąc +12v idące z D jest wyczuwalne na złączu B - taka faza nie jest nam potrzebna do niczego dlatego do B niczego nie podłączamy.

Jeśli załączamy zamek centralny to do C dochodzi impuls (skierowany do siłowników) co w połączeniu z masą na E powoduje przeskok blaszki łączącej B+D i połączenie to zamienia się na A+D... Oczywiście impuls do siłownika trwa krótko (załóżmy że ok 0,5 sekundy) toteż na złączu A będziemy mieli +12v tylko przez 0,5sekundy (inaczej mówiąc tylko podczas załączania się siłowników centralnego zamka)... Po tym czasie przekaźnik wraca spowrotem w położenie B+D.

Dlatego też do A podpinamy przewód, którego drugi koniec wpinamy w przewód zasilający migacze. U mnie każdy przekaźnik obsługuje jedną stronę migaczy (lewe i prawe) więc do jednego przekaźnik podłączam lewą częśc a do drugiego prawą. W ten sposób podczas załączania

centralnego zamka (A+D) - obojętnie czy to otwierania drzwi czy ich zamykania - zapalą się nam kierunkowskazy (na przykładowe 0,5 sekundy).

Ale pamiętajmy jeszcze że zanim zaczniemy testy to upewnijmy się że mamy diody oporowe na przewodach wchodzących w złącza C. Chodzi o to żeby impuls docierał tymi przewodami do przekaźnika ale żeby żaden impuls tym przewodem nie mógł wrócić. Istotny jest kierunek zamontowania diód (jak założy się je odwrotnie to nasz układ nie będzie działał poprawnie lub nie będzie działał wcale).

Jestem gzdieś tak na 95% pewny że dobrze to opisuję... mam drobne wątpliwości co do tego, który przewód z centralnego się podpina ale nawet jeśli to nic nie powinno się uszkodzić... w razie czego zamienisz. Reszta raczej ok.

EDIT:

WKRADŁ SIĘ MAŁY BŁĄD DO WCZEŚNIEJSZEJ TREŚCI TEGO POSTA WIĘC PO PRZEANALIZOWANIU (I UWADZE KOL. SZERYFA waytogo.gif ) JUŻ NAPRAWIAM POMYŁKĘ A NA DESER MALUJĘ SCHEMACIK (NIE JESTEM W TYM DOBRY ALE MYŚLĘ ŻE CZYTELNIE JEST WSZYSTKO ZAZNACZONE)... swiety.gif

schemat.gif

Kabelki niebieski i zielony to przewody idące ze sterownika (centralki) zamka do siłownika slave (być może w różnych wersjach c.zamków są inne kolory). Przewody pomarańczowe to te idące np z manetki kierunkowskazów w kolumnie kierownicy). Przewód czarny to oczywiście masa a czerwony +12v podpięty gdzieś do źródła zasilania - AKU).

post-27080-14352465334117_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem gzdieś tak na 95% pewny że dobrze to opisuję... mam drobne

> wątpliwości co do tego, który przewód z centralnego się podpina

> ale nawet jeśli to nic nie powinno się uszkodzić... w razie

> czego zamienisz. Reszta raczej ok.

no ja tez mam male watpliwosci, bo jezeli podlaczasz kable z centralki ktore ide do silownika, to jesli podlaczysz tylko jeden kabel to migacze beda migac tylko przy zamykaniu lub otwieraniu, bo w jednym przypadku na tym kablu jest +12V a w drugim masa.

co innego jezeli kolega ma kabel z centralki do syreny, wtedy przy zamykaniu i otwiraniu na jednym kablu jest +12V.

takie jest moje zdanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja tez mam male watpliwosci, bo jezeli podlaczasz kable z

> centralki ktore ide do silownika, to jesli podlaczysz tylko

> jeden kabel to migacze beda migac tylko przy zamykaniu lub

> otwieraniu, bo w jednym przypadku na tym kablu jest +12V a w

> drugim masa.

> co innego jezeli kolega ma kabel z centralki do syreny, wtedy przy

> zamykaniu i otwiraniu na jednym kablu jest +12V.

> takie jest moje zdanie

Zgadza się... już wiem (dostałem trochę niedopracowany schemat i musiałem go już w aucie modyfikować... - poprawię wyższy post)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "E" podłączyć do drugiego kabelka od siłownika i bedzie dobry opis

Właśnie nie wiem czy przy podłączeniu do E i zmianie biegunów załączy się przekaźnik w obu przypadkach... Zerknij na schemat który właśnie wyżej dorysowałem - chyba tak już jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie wiem czy przy podłączeniu do E i zmianie biegunów załączy

> się przekaźnik w obu przypadkach... Zerknij na schemat który

> właśnie wyżej dorysowałem - chyba tak już jest ok?

Załączy bo to elektromagnes a nie dioda smile.gif

ja wykonałem mrygacze wg schematu z załącznika i działa, a potrzebne są tylko 2 przekaźniki i kabelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie wiem czy przy podłączeniu do E i zmianie biegunów załączy

> się przekaźnik w obu przypadkach... Zerknij na schemat który

> właśnie wyżej dorysowałem - chyba tak już jest ok?

tak wlasnie, Twoj nowy schemat jest rowniez zly, zasilanie cewki musi byc podlaczone do obu kabli od silownika, gdyz podczas zamykania na jednym z nikch jest +12V a na drugim masa(przekaznik sie wlaczy) a podczas otwierania jest odwrotnie (przekaznik rowniez sie wlaczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chociaz nie, przy drugim schemacie masz racje, wszystko bedzie

> dzialac!! (sorki ), ale latwiej to zrobic tak jak napisalem

> wczesniej, bo nie trzeba stosowac diod prostowniczych,.

> zasilanie cewki podlaczasz do przewodow od silownika o wsio

> dziala ladnie

> pozdro

Może nieco niezrozumiały jest mój sposób ROZRYSOWANIA schematu stąd te nieporozumienia ale analizowałem dłużej to co nabazgrałem i też twierdzę że za działa...

No ale z elektroniką (i nie tylko) to już tak jest, że jeden cel można osiągnąć kilkoma sposobami... co jest oczywiście dużym plusem waytogo.gif

Tak czy inaczej po naszych wywodach twórca tematu będzie teraz miał w czym wybierać hehe.gifpalacz.gif

PS. co do cewki to zdecydowałem się właśnie na swoje rozwiązanie bo nie byłem pewny czy cewka jednakowo zaskoczy po przełożeniu odwrotnie biegunów. Tak zrobiłem i tak działa... ale nie wątpię że twoje rozwiązanie też jest prawidłowe cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. co do cewki to zdecydowałem się właśnie na swoje rozwiązanie bo

> nie byłem pewny czy cewka jednakowo zaskoczy po przełożeniu

> odwrotnie biegunów. Tak zrobiłem i tak działa... ale nie wątpię

> że twoje rozwiązanie też jest prawidłowe

takie sa plusy cewki ze podlaczenie zasilania jest obojetne smile.gif no wlasnie jestem ciekawy czy autor pyatnia skorzysta z naszych porad, czy juz dawno zrezygnowal 270751858-jezyk.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie sa plusy cewki ze podlaczenie zasilania jest obojetne no

> wlasnie jestem ciekawy czy autor pyatnia skorzysta z naszych

> porad, czy juz dawno zrezygnowal

> pozdro

Nie wiem ale ostatnio dostałem priva że czeka cierpliwie na materiały więc chyba jednak mu zależy hmm.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za głupi na to jesem

icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gificon_rolleyes.gif

myslałem ze bedzie to prostrze.

Ale bede sie starał wykorzystac te wiadomosci za które baardzo dziekuje kolegom.

Teraz nawet nie bede mógł przy autku pogrzebac bo oddałem do blacharza rdzawke sciągamy i nowe progi wlew paliwa i lkekko błotnik. bedzi ejak now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za głupi na to jesem

> myslałem ze bedzie to prostrze.

> Ale bede sie starał wykorzystac te wiadomosci za które baardzo

> dziekuje kolegom.

> Teraz nawet nie bede mógł przy autku pogrzebac bo oddałem do

> blacharza rdzawke sciągamy i nowe progi wlew paliwa i lkekko

> błotnik. bedzi ejak now

jak bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal smialo, chetnie pomozemy smile.gif tak naprawde to nie jest takie trudne smile.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal smialo, chetnie

> pomozemy tak naprawde to nie jest takie trudne

> pozdro

No pewnie!... W końcu czytało się "nauka lutowania w weekend" swiety.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w weeknd chyba inne rrzeczy robiłem:):) zeby to robic musiałbym miec chba kazdy krok po kroku omówiony. Tego najskuteczniejzego rozwiązania. Jeśli by Koledzy sie nuszili i chcieli pomóc i mogli to własnie w ten sposóbopisac byłbym wdzieczny i zadowolony. an aspocie sie pochwale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA w weeknd chyba inne rrzeczy robiłem:):) zeby to robic musiałbym

> miec chba kazdy krok po kroku omówiony. Tego najskuteczniejzego

> rozwiązania. Jeśli by Koledzy sie nuszili i chcieli pomóc i

> mogli to własnie w ten sposóbopisac byłbym wdzieczny i

> zadowolony. an aspocie sie pochwale

najlepiej by bylo jakbys podal nam jaki masz przekaznik, wtedy bedzie wiadomo jaki styk gdzie ma byc podlaczony, bo inaczej do tego nie dojdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej by bylo jakbys podal nam jaki masz przekaznik, wtedy bedzie

> wiadomo jaki styk gdzie ma byc podlaczony, bo inaczej do tego

> nie dojdziesz.

Racja... postaraj się skompletować parę rzeczy a potem się pokombinuje jak to złożyć w całość. Inny patent to taki żebyś kupił to co rozrysowaliśmy na schematach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.