waho Napisano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Jak kupiłem bravolota klakson włączał mi się tylko z jednej strony kierownicy, zdaje mi się że było słychać taki "tyk" jak go naduszałem przy wyłączonym zapłonie, dzisiaj chciałem sobie zatrąbić no i zonk bo nie titka już. Męczyłem go na parkingu jeszcze z 5 minut i nawet nie pisnął i tego "tyk" też już ni ma . Od czego zacząć sprawdzanie? Pozdrowił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZubrAple Napisano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 U mnie przepalał się bezpiecznik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 > U mnie przepalał się bezpiecznik... To bezpiecznik jest od tego ? A jakiś inny odbiornik jest jeszcze z nim powiązany? Instrukcja obsługi moim przyjacielem ale nie znalazłem nic na temat klaksonu A dobra już mam Jutro sprawdzę. Edit 1 No i pasztetówa z paprykarzem. Bezpiecznik cały 20A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Jak kupiłem bravolota klakson włączał mi się tylko z jednej strony > kierownicy, zdaje mi się że było słychać taki "tyk" jak go > naduszałem przy wyłączonym zapłonie, dzisiaj chciałem sobie > zatrąbić no i zonk bo nie titka już. Męczyłem go na parkingu > jeszcze z 5 minut i nawet nie pisnął i tego "tyk" też już ni ma > . > Od czego zacząć sprawdzanie? > Pozdrowił Jest jeszcze przekaźnik od klaksonu - na północny wschód od bezpieczników Jeżeli titkał Ci tylko z jednej strony kierownicy to znaczy że z drugiej uszkodzona została podkładka plastikowa i została pewnie zastąpiona inną, która nie umożliwia 'skoku' i z tej strony nie będzie działał klakson. Sprawdź przekaźnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Sprawdź przekaźnik A jak go sprawdzić czy działa ? Edit Dobra sprawdziłem tyka przekaźnik jak wciskam klakson, czyli że co trąbka się skończyła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Dobra sprawdziłem tyka przekaźnik jak wciskam klakson, czyli że co > trąbka się skończyła? No to pozostało ci zmierzyć rezystancję cewki klaksonu - obstawiam że będzie bliska nieskończoności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > trąbka się skończyła? Każda szanująca się trąbka ma taką śrubkę do regulacji. Ta śrubka jest jednoczesnie elementem zestyku przez który jest zasilana cewka elektromagnesu. Działa to tak: podajemy napięcie na trąbkę cewka otrzymuje napięcie poprzez tan zestyk i elektromagnes przyciąga membranę jednocześnie rozłączając zestyk. Membraa wraca do poprzedniego połozenia załącza zestyk i znowu jest przyciągana i rozłacza zestyk .........dalej nie bedę pisał bo to w kółko te same ruchy Wywołane drgania membrany to jest właśnie trąbienie. Tą śrubką reguluje sie przerwę zestyku i tym samym ton trąbki. Czasami wystarczy pokrecić tą śrubką żeby poprawić styk i trąbka ożyje. Oczywiście najpierw bym radził sprawdzić czy do trąbki wogóle dochodzi napiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 a ja mam troche inne pytanie, czy w BBMach byly montowane rozne klaskosny i czy np, sa pojedyncze i podwojne ? ma Bravo po lifcie i nie dziala klakson, a z tego co pamietam to mechanik stwierdzil ze nie dziala i trzeba nowy kupic, i nie wiem z jakiego auta najciekawszy jest, moze nie z BBMa a zjakiegos inngeo ? co myslicie o tym ? i czy mam 1 czy 2 ? po 1 stronie czy dwoch ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Mądrze piszesz, spróbuję zrobić o czym piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Były wersje z jednym i z dwoma . Najlepiej samemu sprawdzić którą opcję się posiada Klakson może być podmieniony niekoniecznie na BBM-owy - byle mocowanie pasowało i złącza oraz żeby nie była to jakaś tandeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Klakson może być podmieniony niekoniecznie na BBM-owy np taki z pociągu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > np taki z pociągu Jest też na 12V DC ? Jest duża szansa że niedługo sam będziesz takiego szukał do swojego pojazdu , więc niekoniecznie ci będzie wtedy do śmiechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Nie krakaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Były wersje z jednym i z dwoma . > Najlepiej samemu sprawdzić którą opcję się posiada > Klakson może być podmieniony niekoniecznie na BBM-owy - byle > mocowanie pasowało i złącza oraz żeby nie była to jakaś tandeta tzn podwojne czy po dwoch stronach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > tzn podwojne czy po dwoch stronach ? Podwójne czyli dwa koło siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Podwójne czyli dwa koło siebie Mój pojedynczy właśnie dogorywa - trąbi trąbi raz na dziesięć naciśnięć. Napięcie dochodzi za każdym naciśnięciem klaksonu. To mi się podoba - pod warunkiem że nie wygrywa "LaCuccaracha" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Mój pojedynczy właśnie dogorywa - trąbi trąbi raz na dziesięć > naciśnięć. > Napięcie dochodzi za każdym naciśnięciem klaksonu. Spróbuj pokręcić tą śrubką o której pisał wcześniej Marek . > To mi się podoba - pod warunkiem że nie wygrywa "LaCuccaracha" Tyle że nie wiadomo jak długo taki zestaw pożyje ... Mnie oryginał padł w zeszłym roku - poszła cewka . Szukałem jakiegoś kompatybilnego fiatowskiego w dobrym stanie , lecz bez powodzenia , aż w końcu kupiłem za 20PLN jakiś uniwersalny , który nie tylko spasował plug&play ale nawet nadal daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Spróbuj pokręcić tą śrubką o której pisał wcześniej Marek . Obawiam się że to mission imposible - wczoraj chciałem go wykręcić, ale śruba mocująca była tak zardzewiała że jej nawet nie ruszyłem. Od wczoraj działa na niej WD40. Obawiam się, że śruba regulacyjna jest w podobnym, opłakanym stanie. > Mnie oryginał padł w zeszłym roku - poszła cewka . > Szukałem jakiegoś kompatybilnego fiatowskiego w dobrym stanie , lecz > bez powodzenia , aż w końcu kupiłem za 20PLN jakiś uniwersalny , W ostateczności kupię jakąś uniwersalną pierdziawkę, albo poczekam do niedzieli i kupię na giełdzie samochodowej 2tonowe ze 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 tez sie zastanawiam skad tu wziac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.