Skocz do zawartości

Klakson mi się skończył...


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupiłem bravolota klakson włączał mi się tylko z jednej strony kierownicy, zdaje mi się że było słychać taki "tyk" jak go naduszałem przy wyłączonym zapłonie, dzisiaj chciałem sobie zatrąbić no i zonk bo nie titka już. Męczyłem go na parkingu jeszcze z 5 minut i nawet nie pisnął i tego "tyk" też już ni ma niewiem.gif.

Od czego zacząć sprawdzanie?

Pozdrowił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie przepalał się bezpiecznik...

To bezpiecznik jest od tego ? zlosnik.gif

A jakiś inny odbiornik jest jeszcze z nim powiązany?

Instrukcja obsługi moim przyjacielem ale nie znalazłem nic na temat klaksonu frown.gif

A dobra już mam zlosnik.gif

Jutro sprawdzę.

Edit 1

No i pasztetówa z paprykarzem. Bezpiecznik cały 20A icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupiłem bravolota klakson włączał mi się tylko z jednej strony

> kierownicy, zdaje mi się że było słychać taki "tyk" jak go

> naduszałem przy wyłączonym zapłonie, dzisiaj chciałem sobie

> zatrąbić no i zonk bo nie titka już. Męczyłem go na parkingu

> jeszcze z 5 minut i nawet nie pisnął i tego "tyk" też już ni ma

> .

> Od czego zacząć sprawdzanie?

> Pozdrowił

Jest jeszcze przekaźnik od klaksonu - na północny wschód od bezpieczników smile.gif

Jeżeli titkał Ci tylko z jednej strony kierownicy to znaczy że z drugiej uszkodzona została podkładka plastikowa i została pewnie zastąpiona inną, która nie umożliwia 'skoku' i z tej strony nie będzie działał klakson.

Sprawdź przekaźnik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra sprawdziłem tyka przekaźnik jak wciskam klakson, czyli że co

> trąbka się skończyła?

No to pozostało ci zmierzyć rezystancję cewki klaksonu - obstawiam że będzie bliska nieskończoności smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trąbka się skończyła?

Każda szanująca się trąbka ma taką śrubkę do regulacji.

Ta śrubka jest jednoczesnie elementem zestyku przez który jest zasilana cewka elektromagnesu.

Działa to tak: podajemy napięcie na trąbkę cewka otrzymuje napięcie poprzez tan zestyk i elektromagnes przyciąga membranę jednocześnie rozłączając zestyk. Membraa wraca do poprzedniego połozenia załącza zestyk i znowu jest przyciągana i rozłacza zestyk .........dalej nie bedę pisał bo to w kółko te same ruchy zakrecony.gif

Wywołane drgania membrany to jest właśnie trąbienie. Tą śrubką reguluje sie przerwę zestyku i tym samym ton trąbki.

Czasami wystarczy pokrecić tą śrubką żeby poprawić styk i trąbka ożyje.

Oczywiście najpierw bym radził sprawdzić czy do trąbki wogóle dochodzi napiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam troche inne pytanie, czy w BBMach byly montowane rozne klaskosny i czy np, sa pojedyncze i podwojne ? ma Bravo po lifcie i nie dziala klakson, a z tego co pamietam to mechanik stwierdzil ze nie dziala i trzeba nowy kupic, i nie wiem z jakiego auta najciekawszy jest, moze nie z BBMa a zjakiegos inngeo ? co myslicie o tym ? i czy mam 1 czy 2 ? po 1 stronie czy dwoch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były wersje z jednym i z dwoma .

Najlepiej samemu sprawdzić którą opcję się posiada wink.gif

Klakson może być podmieniony niekoniecznie na BBM-owy - byle mocowanie pasowało i złącza oraz żeby nie była to jakaś tandeta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np taki z pociągu

Jest też na 12V DC ? cfaniaczek.gif

Jest duża szansa że niedługo sam będziesz takiego szukał do swojego pojazdu , więc niekoniecznie ci będzie wtedy do śmiechu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były wersje z jednym i z dwoma .

> Najlepiej samemu sprawdzić którą opcję się posiada

> Klakson może być podmieniony niekoniecznie na BBM-owy - byle

> mocowanie pasowało i złącza oraz żeby nie była to jakaś tandeta

tzn podwojne czy po dwoch stronach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój pojedynczy właśnie dogorywa - trąbi trąbi raz na dziesięć

> naciśnięć.

> Napięcie dochodzi za każdym naciśnięciem klaksonu.

Spróbuj pokręcić tą śrubką o której pisał wcześniej Marek .

> To mi się podoba - pod warunkiem że nie wygrywa "LaCuccaracha"

Tyle że nie wiadomo jak długo taki zestaw pożyje ...

Mnie oryginał padł w zeszłym roku - poszła cewka .

Szukałem jakiegoś kompatybilnego fiatowskiego w dobrym stanie , lecz bez powodzenia , aż w końcu kupiłem za 20PLN jakiś uniwersalny , który nie tylko spasował plug&play ale nawet nadal daje rade waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj pokręcić tą śrubką o której pisał wcześniej Marek .

Obawiam się że to mission imposible - wczoraj chciałem go wykręcić, ale śruba mocująca była tak zardzewiała że jej nawet nie ruszyłem. Od wczoraj działa na niej WD40. Obawiam się, że śruba regulacyjna jest w podobnym, opłakanym stanie.

> Mnie oryginał padł w zeszłym roku - poszła cewka .

> Szukałem jakiegoś kompatybilnego fiatowskiego w dobrym stanie , lecz

> bez powodzenia , aż w końcu kupiłem za 20PLN jakiś uniwersalny ,

W ostateczności kupię jakąś uniwersalną pierdziawkę, albo poczekam do niedzieli i kupię na giełdzie samochodowej 2tonowe ze 125p zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.