lisik Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Witam, Czy w tym silniku reguluje sie pompowtryskiwacze? Na czym to polega? Czy wymiana rozrzadu to bardzo skomplikowana rzecz wzgledem np 1.6 benzynowych? Czy trzeba zerknac przy tym do komputera? - slyszalem ze w komputerze trzeba pozniej ustawic kat wtrysku? Chcialbym dopilnowac zeby mechanicy wszystko zrobili, bo czytalem na niektorych stronach ze po wymianie rozrzadu w tdi potrafia sie dziac dziwne rzeczy. Macie jakies swoje doswiadczenia w tej materii? Czy wymiana rozrzadu rozni sie np od silnika 1.9 tdi PD 130?- chodzi mi o procedure, nie o rozmieszczenie kół etc. Rozumiem ze najlepiej z pompa wody. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Witam, > Czy w tym silniku reguluje sie pompowtryskiwacze? Na czym to polega? > Czy wymiana rozrzadu to bardzo skomplikowana rzecz wzgledem np 1.6 > benzynowych? Czy trzeba zerknac przy tym do komputera? - > slyszalem ze w komputerze trzeba pozniej ustawic kat wtrysku? > Chcialbym dopilnowac zeby mechanicy wszystko zrobili, bo czytalem na > niektorych stronach ze po wymianie rozrzadu w tdi potrafia sie > dziac dziwne rzeczy. > Macie jakies swoje doswiadczenia w tej materii? > Czy wymiana rozrzadu rozni sie np od silnika 1.9 tdi PD 130?- chodzi > mi o procedure, nie o rozmieszczenie kół etc. > Rozumiem ze najlepiej z pompa wody. > Pozdrawiam! a czemu chcesz regulowac popmowtryski , cos sie dzieje ?? po wymianie rozrzadu nie trzeba sie podlaczac pod kompa . proponuje pompe wody tez odraz wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > a czemu chcesz regulowac popmowtryski , cos sie dzieje ?? nie za dobrze odpala, w sumie mi to nie przeszkadza- trzeba zazwyczaj zakrecic ze 4 obroty walu, czasem do 6-8, myslalem ze to norma (nie mialem diesla) ale widze kolegi passat odpala na dotyk. Jezdze tak juz 2 lata i 50 tys km ( od 70 do 120kkm) - wymienilem swiece zarowe i akumulator i zero porawy. Dlatego pomyslalem o tych pd- ze moze przy okazji cos tam podreguluja (silnik bledow zadnych nie wywala). Tym bardziej ze jak jest zimny to po odpaleniu pusci bąka czarnego. Jest tez hipoteza ze sie zapowietrza- ale nie wiem co to znaczy i co sie robi z tym fantem A nie znam w okolicy zadnego fachowca od diesli, o ile taki w Łodzi jest :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > nie za dobrze odpala, w sumie mi to nie przeszkadza- trzeba zazwyczaj > zakrecic ze 4 obroty walu, czasem do 6-8, myslalem ze to norma > (nie mialem diesla) ale widze kolegi passat odpala na dotyk. > Jezdze tak juz 2 lata i 50 tys km ( od 70 do 120kkm) - wymienilem > swiece zarowe i akumulator i zero porawy. > Dlatego pomyslalem o tych pd- ze moze przy okazji cos tam podreguluja > (silnik bledow zadnych nie wywala). > Tym bardziej ze jak jest zimny to po odpaleniu pusci bąka czarnego. > Jest tez hipoteza ze sie zapowietrza- ale nie wiem co to znaczy i co > sie robi z tym fantem > A nie znam w okolicy zadnego fachowca od diesli, o ile taki w Łodzi > jest :/ a filtr paliwa kiedy wymieniales ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 W popmpowtryskach niewiele jest do regulacji aczkolwiek jest. Ciśnienie otwarcia wtrysku. Ewentualnie zuzyte koncówki wtrysku nie trzymają parametrów i dają złe dawki. Teoretycznie BOSCH nie przewiduje naprawy pompowtrysków, a z drugiej strony wiele serwisów B. naprawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > W popmpowtryskach niewiele jest do regulacji aczkolwiek jest. > Ciśnienie otwarcia wtrysku. Ewentualnie zuzyte koncówki wtrysku > nie trzymają parametrów i dają złe dawki. Teoretycznie BOSCH nie > przewiduje naprawy pompowtrysków, a z drugiej strony wiele > serwisów B. naprawia wszystko to wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > po wymianie rozrzadu nie trzeba sie podlaczac pod kompa . ale powinno się żeby skontrolować czy nie zmienił się kąt początku tłoczenia (fabryka daje norme od - 3 do +3, a dobrze jest jak będzie góra - 1 do +1) ja po wymianie nie musiałem regulować kółka rozrządu, było 0 jest 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > nie za dobrze odpala, w sumie mi to nie przeszkadza- trzeba zazwyczaj > zakrecic ze 4 obroty walu, czasem do 6-8, myslalem ze to norma > (nie mialem diesla) ale widze kolegi passat odpala na dotyk. > Jezdze tak juz 2 lata i 50 tys km ( od 70 do 120kkm) - wymienilem > swiece zarowe i akumulator i zero porawy. > Dlatego pomyslalem o tych pd- ze moze przy okazji cos tam podreguluja > (silnik bledow zadnych nie wywala). > Tym bardziej ze jak jest zimny to po odpaleniu pusci bąka czarnego. > Jest tez hipoteza ze sie zapowietrza- ale nie wiem co to znaczy i co > sie robi z tym fantem > A nie znam w okolicy zadnego fachowca od diesli, o ile taki w Łodzi > jest :/ a tuż po odpaleniu rzuca trochę silnikiem czy odrazu równo chodzi jak złapie? aha, za każdym razem tak pali - zimny/ciepły, czy jak dłużej postoi? wymieniałeś kiedyś trójnik (zawór zwrotny) na filtrze paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > a tuż po odpaleniu rzuca trochę silnikiem czy odrazu równo chodzi jak > złapie? > aha, za każdym razem tak pali - zimny/ciepły, czy jak dłużej postoi? > wymieniałeś kiedyś trójnik (zawór zwrotny) na filtrze paliwa? tuz po odpaleniu rzuca- wystarczy dac minimalnie gazu i jest jak w zegarku, jak nie dotkne gazu bedzie tak telepalo ze 30 sekund. nie za kazdym, jak jest cieply czasem pali na dotyk i w zasadzie nawet jak trzeba pokrecic to tez nie wystepuje to telepanie, natomiast jak jest zimny a w dodatku temp spadnie ponizej 10 stopni to w zasadzie regula ze telepie. szczerze mowiac pamietam ze bylo na poczatku troszke lepiej (przebieg 70kkm- jak macher wymienil filtr paliwa jakies 30 kkm temu (przy 90kkm) to od razu po wymianie jak zapalil chodzil troche jak traktor wlasnie do momentu przygazowania i sie tak zastanawialem czy mozna zle zalozyc ten filtr- trwalo to ok tygodnia a pozniej wrocilo do "normy " i jest tak do dzisiaj. Pare razy zauwazylem ze jak tak telepie to kopci sobie czarnym dymem, wystarczy ze doslownie musne gaz, chodzi jak zegarek. Auto podczas jazdy ani troche nie kopci, nie tylko w lusterku wstecznym ale sprawdzane przez pojazdy jadace za mna, takze mam nadzieje ze nie wtryski. wraz z rozrzadem wymienie filtr paliwa i powietrza i jesli mozesz powiedz mi co to ten trojnik, to tez wymienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > ale powinno się żeby skontrolować czy nie zmienił się kąt początku > tłoczenia (fabryka daje norme od - 3 do +3, a dobrze jest jak > będzie góra - 1 do +1) ja po wymianie nie musiałem regulować > kółka rozrządu, było 0 jest 0 Czytalem ze ten kat odczytuje sie w VAG w jakims banku 004 pozycja 4 Nic mi to kompletnie nie mowi, ale moje pytanie jest inne. Moj mechanik ma urzadzenie diagnostyczne VAS 51 czy jakos tak- takie duze pudlo z monitorem dotykowym- tak czy inaczej tam nie ma zadnych bankow czy pozycji tylko jest normalne polskie menu z nazwami podzespolow do diagnostyki- Chcialbym zeby sprawdzil mi ten kąt- powiedzcie jak to sie nazywa zebym mu powiedzial co ma sprawdzic. czy te wartosci to sa stopnie wyprzedzenia zaplonu te -3+3 ? Czym sie to reguluje? Powiedzial cene za wymiane rozrzadu 400 zl (w Łodzi niestety taniej nie znajde) wiec chcialbym zeby zrobil to porzadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Czym sie to reguluje? Powiedzial cene za wymiane rozrzadu 400 zl (w > Łodzi niestety taniej nie znajde) wiec chcialbym zeby zrobil to > porzadnie. kolami zebatymi na walkach rozrzadu, regulacja na 'fasolkach', jesli rozrzad bedize ustawiony dokladnie tj. blokady beda pasowac stosunkowo luzno po 2 obr walu to mozna liczyc na kat synchr. 0 [+-1] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > kolami zebatymi na walkach rozrzadu, regulacja na 'fasolkach', jesli > rozrzad bedize ustawiony dokladnie tj. blokady beda pasowac > stosunkowo luzno po 2 obr walu to mozna liczyc na kat synchr. 0 > [+-1] Pod warunkiem że warsztat ma te blokady a nie jak to często bywa puszke farby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Pod warunkiem że warsztat ma te blokady a nie jak to często bywa > puszke farby dlatego trzeba jezdzic do serwisow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 wydaje mi się więc że się zapowietrza, ale trochę mnie zastanawia że po "lekkim" muśnięciu odrazu się stabilizuje. to rzeczywiście jest dosłownie muśnięcie? może to problem wtyczki na którymś wtrysku - może nie łączy, są takie przypadki. albo któryś się podwiesza. tu masz ten zaworek na filtr paliwa, podobny do Twojego (chyba) zostaw też samochód w miarę możliwości na dłuższy postój z tyłem wyżej postawionym niż przód (paliwo nie będzie spływać) i zobacz jak będzie odpalał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 wiem jak to sprawdzić za pomocą VAG-COMa, VASem napewno tez się da bo to urządzenie bardziej profesjonalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 . > tu masz ten zaworek na filtr paliwa, podobny do Twojego (chyba) > zostaw też samochód w miarę możliwości na dłuższy postój z tyłem > wyżej postawionym niż przód (paliwo nie będzie spływać) i zobacz > jak będzie odpalał ZTP ten zaworek nie ma nic do rzeczy i przy BKD go raczej nie znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > dlatego trzeba jezdzic do serwisow Myślisz ze każde ASO ma wszystkie blokady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 > Myślisz ze każde ASO ma wszystkie blokady? A dlaczego miałoby nie mieć??? mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salon_skody Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 jest coś takiego jak zestaw narzedzi specjalnych, które musi posiadać każde ASO (narzucone odgórnie przez producenta - nie masz tego zestawu narzedzi - nie masz autoryzacji) z tego wychodzi, że każde ASO powinno miec odpowiedni sprzęt... chyba, ze zaczyna podupadać i niedługo ma sie zamiar "zawinąć" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 > jest coś takiego jak zestaw narzedzi specjalnych, które musi posiadać > każde ASO (narzucone odgórnie przez producenta - nie masz tego > zestawu narzedzi - nie masz autoryzacji) > z tego wychodzi, że każde ASO powinno miec odpowiedni sprzęt... > chyba, ze zaczyna podupadać i niedługo ma sie zamiar "zawinąć" racja ja wlasnie dzis mam taka rewizje w moim aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 > jest coś takiego jak zestaw narzedzi specjalnych, które musi posiadać > każde ASO (narzucone odgórnie przez producenta - nie masz tego > zestawu narzedzi - nie masz autoryzacji) > z tego wychodzi, że każde ASO powinno miec odpowiedni sprzęt... tylko jak przychodzi kontrola odgorna to servisy pozyczaja od siebie nawzajem zeby wszystko było na kontroli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.