Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy na sportową


street83

Rekomendowane odpowiedzi

Pany będę wdzięczny za opis wymiany kiery w sejku. Konkretnie chodzi mi o miejsca gdzie znajdują się śruby, jakie potrzebuję klucze, jak podłączyć klakson itd. Ja mam kiere bez poduszki także myślę że większego problema nie będzie. Pomóżta początkującemu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagasz zaslepke z logo FIAT, ktora masz na srodku kierownicy. niec nie odkrecasz, tylko ciagniesz do siebie.

pod spodem masz nakretke - duza jest, wiec trzeba miec nasadke i klucz przegubowy.

kierownica moze mocno siedziec, wiec odkrecasz kilka obrotow nakretki, ale nie calkiem i walisz rekoma od spodu w kierownice, zeby puscila i luzno sie ruszala.

jak Ci ie uda, to odkrecasz kierownice i w jej miejsce przykrecasz nabe, a do naby kierownice.

naba musi miec dzyndzel, zeby odbijaly kierunki, bo inaczej po wlaczeniu beda tak dlugo mmigac, az ich recznie nie wylaczysz.

klakson w kierownicy sportowej podlacza sie do przewodu podlaczonego do naby, a jak nie ma, to musisz dac przewod od klaksony do pod nakretke, zeby lapalo mase.

sportowa kierownice dobierasz wg. uznania, ale zeby pasowala w standard rozstawu dziur w nabie, bo sa conajmniej 2 rodzaje rozstawow srub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany będę wdzięczny za opis wymiany kiery w sejku. Konkretnie chodzi

> mi o miejsca gdzie znajdują się śruby, jakie potrzebuję klucze,

> jak podłączyć klakson itd. Ja mam kiere bez poduszki także myślę

> że większego problema nie będzie. Pomóżta początkującemu;)

potrzebny jest klucz nasadkowy o rozmiarze 24 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany będę wdzięczny za opis wymiany kiery w sejku. Konkretnie chodzi

> mi o miejsca gdzie znajdują się śruby, jakie potrzebuję klucze,

> jak podłączyć klakson itd. Ja mam kiere bez poduszki także myślę

> że większego problema nie będzie. Pomóżta początkującemu;)

To prosta czynność, więc nie powinno być problemów. Czasami trzeba się tylko trochę pomęczyć, żeby zdjąć starą kierownicę z tych ząbków, na których siedzi, ale jak użyjesz siły to da radę biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ma ktoś może fote naby do seja od tyłu która mu odbija kierunki?

Możesz sobie taki pierścień od odbijania kierunków od seryjnej kierownicy zastosować, tylko będziesz musiał taki dzyndzel jeden odciąć. Ja tak mam i działa ok.gif A naba z tym mniejszym kołnierzem na kolumnę ok.gif

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany będę wdzięczny za opis wymiany kiery w sejku. Konkretnie chodzi

> mi o miejsca gdzie znajdują się śruby, jakie potrzebuję klucze,

> jak podłączyć klakson itd. Ja mam kiere bez poduszki także myślę

> że większego problema nie będzie. Pomóżta początkującemu;)

Ty majster ja ci pomoge wymienić jeśli chcesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam identyczną i oświeć mnie jak zrobić zeby to ustrojstwo odbijało?

> gdzie ten dzyndzel zamontować? Prosze tłumaczyć i rysować jak

> ułomnemu

odkręciłem starą i założyłem nową bez żadnych problemów i kierunki odbijają bez zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdjąłem kiere seryjna z poduszką poźniej spowrotem załozyłem kiere już bez poduszki i bez tych czujników, tyle ze krzywo troszke(jadac prosto trzymałem krzywo kiere) i też mi już seryjna nawet nie odbijała, wiec może coś uszkodziłem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zdjąłem kiere seryjna z poduszką poźniej spowrotem załozyłem kiere

> już bez poduszki i bez tych czujników, tyle ze krzywo

> troszke(jadac prosto trzymałem krzywo kiere) i też mi już

> seryjna nawet nie odbijała, wiec może coś uszkodziłem

zobacz czy na tym generatorze od poduszki nie ma jakichś cypków które mogą odbijać kierunki

ja mam kierajkę bez poduszki i nabę taką jak ty i zdjąłem seryjną założyłem sportową z tą nabą i wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz czy na tym generatorze od poduszki nie ma jakichś cypków które

> mogą odbijać kierunki

> ja mam kierajkę bez poduszki i nabę taką jak ty i zdjąłem seryjną

> założyłem sportową z tą nabą i wszystko gra

Własnie możliwe tylko nie mam pojęcia co tam w tym generatorze może być odpowiedzialne za to niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakby ktoś miał foto kolumny kierowniczej po ściagnieciu kierownicy (w miare z bliska) żebym zobaczył czym sie różni kolumna od tej z poduszka a tą w której poduszki nie ma bo już trace cierpliwość z tą kierą sciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak poszło prawie że idealnie, demontaż starej i montaż nowej kiery to dosłownie 5 min, z tym że nie udało nam się podpiąć klaksonu, nie wiem czy to kwestia patentu w tej kierownicy bo jak obwód zamykam dotykając kabelkami naby to klakson się włącza, a jak jest wszystko zamontowane to ni cholery nie łapie. Macie jakieś pomysły co tym fantem zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widocznie tak, muszę jakiś myk wymyślić tak żeby obwód sie zamykał.

moze naba jest malowana, moze srubki malowane/nieprzewodzace. musisz sprawdzic.

zwykle przycisk-klakson ma miejsce na wsuwke, do ktorej podlaczasz przewod do trabki-klaksonu, a masa przyciku na stale zwiera sie z masa kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze naba jest malowana, moze srubki malowane/nieprzewodzace. musisz

> sprawdzic.

> zwykle przycisk-klakson ma miejsce na wsuwke, do ktorej podlaczasz

> przewod do trabki-klaksonu, a masa przyciku na stale zwiera sie

> z masa kierownicy.

no jest w klaksonie miejsce na wsuwkę, napisz mi jak tą masę do kiery podłączyć żeby to się kupy trzymało bo ze mnie jakiś mega elektryk to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie nie pamietam, ale u mnie do naby byl przymocowany przewod,

> ktory podlaczalo sie do przycisku, a masa przycisku zwierala do

> masy kierownicy. jak przysiadziec, to wykumasz dlaczego nie

> dziala.

dokładnie trzeba przysiąść przy tym, wczoraj to na szybciora montowałem i nie było czasu za długo się zastanawiać, w każdym bądź razie dzięki za pomoc i dokładny opis co i jak.

20.GIF

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie nie pamietam, ale u mnie do naby byl przymocowany przewod,

> ktory podlaczalo sie do przycisku, a masa przycisku zwierala do

> masy kierownicy. jak przysiadziec, to wykumasz dlaczego nie

> dziala.

A jeżeli przy nabie nie ma żadnego kabelka ( po prostu "goła" naba) to ja to podłączyć? czyli reasumując mam nabe, klakson z miejscem na 2 wsówki i tyle, żadnych kabelków ani wtyczek hmm.gif pewnie jakieś lutowania albo coś tylko co z czym żeby to zatrabiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja z forum obok

> ile (ł)ohm-owy trzeba wstawić opornik żeby się kontrolka poduchy nie

> świeciła ??

> i gdzie trzeba go wtyknąć/wlutować ??

Wylutować diodę która podświetla ikonkę w liczniku. Łomami się nie zajmowałem hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli przy nabie nie ma żadnego kabelka ( po prostu "goła" naba)

> to ja to podłączyć? czyli reasumując mam nabe, klakson z

> miejscem na 2 wsówki i tyle, żadnych kabelków ani wtyczek

> pewnie jakieś lutowania albo coś tylko co z czym żeby to

> zatrabiło?

A miałeś te ustrojstwo do którego był podłączone klakson. Coś w postaci chociaż podobnej do taśmy poduszki bo to musi zostać pod nabę żeby był właśnie klakson i odbijły kierunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś te ustrojstwo do którego był podłączone klakson. Coś w

> postaci chociaż podobnej do taśmy poduszki bo to musi zostać pod

> nabę żeby był właśnie klakson i odbijły kierunki

pisze w imieniu Bako111 smile.gif

tak to ustrojstwo jest, wtyczka już wpięta ale dalej nic nie furzy

po prostu to ustrojstwo nie styka się z tymi blaszkami co są w kolumnie kierowniczej i nie daje napięcia frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pisze w imieniu Bako111

> tak to ustrojstwo jest, wtyczka już wpięta ale dalej nic nie furzy

> po prostu to ustrojstwo nie styka się z tymi blaszkami co są w

> kolumnie kierowniczej i nie daje napięcia

a włożyliście tą blaszkę pomiędzy kiere a nabę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a polecicie jakąś nabę? zeby.GIF bo kumpel ma do sprzedania (jak dla mnie tanio) kierownicę momo, może nie nówka, ale leży w szafie i mu zawadza tylko, a dobre naby tanie nie są (a ja mam biedny okres zeby.GIF). Na giełdzie jakiś koleś z gratami miał kierownicę z nabą momo, ale kierownica zajechana a samej naby opylić nie chciał zeby.GIF

zastanawiam, się nad jakością "allegrowych" nab, ale fajnie by było jakby odbijała kierunkowskazy zeby.GIF co sądzicie? Czy się wstrzymać i kupić porządną nabę jak będzie więcej kasy? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, bo ta blaszka nie chce wejść w

> otwór w kierownicy ani jedna ani druga stroną a bez niej

> klakson wpada w nabe

jak nie chce Ci wejść w otwór kierownicy to spiłuj na równo i będzie dolegała do kierownicy a druga strona wejdzie Ci w nabę i klakson się będzie trzymał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a polecicie jakąś nabę? bo kumpel ma do sprzedania (jak dla mnie

> tanio) kierownicę momo, może nie nówka, ale leży w szafie i mu

> zawadza tylko, a dobre naby tanie nie są (a ja mam biedny okres

> ). Na giełdzie jakiś koleś z gratami miał kierownicę z nabą

> momo, ale kierownica zajechana a samej naby opylić nie chciał

> zastanawiam, się nad jakością "allegrowych" nab, ale fajnie by było

> jakby odbijała kierunkowskazy co sądzicie? Czy się wstrzymać i

> kupić porządną nabę jak będzie więcej kasy?

ja za swoją kiere z nabą i przesyłką dałem 190 zł, i naba elegancko odbija kierunki. Jak nie jeździsz w rajdach to nie wydawaj 200 na nabę bo nie warto. Na allegro trafisz nabę za 60-70 zł i myślę że nie masz co specjalnie wydziwiać. Tu masz przykład: http://moto.allegro.pl/item670305017_naba_naby_do_kierownicy_sportowej_promocja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja za swoją kiere z nabą i przesyłką dałem 190 zł, i naba elegancko

> odbija kierunki. Jak nie jeździsz w rajdach to nie wydawaj 200

> na nabę bo nie warto. Na allegro trafisz nabę za 60-70 zł i

> myślę że nie masz co specjalnie wydziwiać. Tu masz przykład:

> http://moto.allegro.pl/item670305017_naba_naby_do_kierownicy_sportowej_promocja.html

a tutaj jest napisane że do cinquecento tylko sporting, wiem że sporting ma te wszystkie "wajchy" inne do kierunków, wycieraczek itp, to znaczy że taka naba mi nie spasi do siedemsety? W sportasiu te bebechy są tam inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyciagasz zaslepke z logo FIAT, ktora masz na srodku kierownicy. niec

> nie odkrecasz, tylko ciagniesz do siebie.

> pod spodem masz nakretke - duza jest, wiec trzeba miec nasadke i

> klucz przegubowy.

> kierownica moze mocno siedziec, wiec odkrecasz kilka obrotow

> nakretki, ale nie calkiem i walisz rekoma od spodu w kierownice,

> zeby puscila i luzno sie ruszala.

> jak Ci ie uda, to odkrecasz kierownice i w jej miejsce przykrecasz

> nabe, a do naby kierownice.

> naba musi miec dzyndzel, zeby odbijaly kierunki, bo inaczej po

> wlaczeniu beda tak dlugo mmigac, az ich recznie nie wylaczysz.

> klakson w kierownicy sportowej podlacza sie do przewodu podlaczonego

> do naby, a jak nie ma, to musisz dac przewod od klaksony do pod

> nakretke, zeby lapalo mase.

> sportowa kierownice dobierasz wg. uznania, ale zeby pasowala w

> standard rozstawu dziur w nabie, bo sa conajmniej 2 rodzaje

> rozstawow srub.

Pozwolicie, że się podepnę...

Bardzo fajny opis powyżej ok.gif

Ale mam pytanie, czy z ściągając kierownice z airbagiem, też ściągam tę całą pokrywę z poduszką???

Nie wystrzeli mi tam nic, przypadkiem?? wink.gif

I czy nie patyczkować się przy ściąganiu, tylko użyć śmocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tutaj jest napisane że do cinquecento tylko sporting, wiem że

> sporting ma te wszystkie "wajchy" inne do kierunków, wycieraczek

> itp, to znaczy że taka naba mi nie spasi do siedemsety? W

> sportasiu te bebechy są tam inne?

szczerze Ci powiem, że nie wiem jak to Cinkolu wygląda, ale u mnie w Sejku po ściągnięciu fabrycznej kiery mechanizm do odbijania kierunków został na miejscu i wystarczyło tylko przykręcić nabę i wszystko hula bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolicie, że się podepnę...

> Bardzo fajny opis powyżej

> Ale mam pytanie, czy z ściągając kierownice z airbagiem, też ściągam

> tę całą pokrywę z poduszką???

> Nie wystrzeli mi tam nic, przypadkiem??

> I czy nie patyczkować się przy ściąganiu, tylko użyć śmocy??

Z poduszką jednak jest inaczej.

Na kolumnie kierownicy po bokach masz 2 zaślepki wyciągasz je i ujawniają sie 4 imbusowe śrubki które należy odkrecić ( jest to poducha) i jak już to odkrecisz to dopiero ciągniesz zaślepke z napisem airbag wink.gif i wychodzi ona lekko.

Pozniej popuszczasz srubke 24 (nie odkrecaj calkiem) i walisz w kierownice zeby zeszła.

Jak juz to sciagniesz topod ostroznie poodpinaj kable od poduszki, pod spodem jeest taśma ale na nia nie zalozysz naby i nie bedzie ci odbijać kierunków, musisz mieć mechanizm,odwersjibez poduszki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolicie, że się podepnę...

> Bardzo fajny opis powyżej

> Ale mam pytanie, czy z ściągając kierownice z airbagiem, też ściągam

> tę całą pokrywę z poduszką???

> Nie wystrzeli mi tam nic, przypadkiem??

> I czy nie patyczkować się przy ściąganiu, tylko użyć śmocy??

przed wyciągnięciem poduchy odłącz akumulator ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.