Skocz do zawartości

Al 700 - pytanie do praktyków


marus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Padł mi komp. Pękła obudowa, wypadła płytka, obijała się po komorze silnika, a po wjechaniu w dużą kałużę przestał działać. Bezpieczników nie pali, ale słychać otwarcie elektrozaworów, i silnik gaśnie. Podejrzewam, że nie ma sterowania krokowym. Prawdopodobnie ustawił się w położeniu skrajnym, albo jakimś przypadkowym w jakim był w momencie awarii. I pytanie : czy krokowy mógł zostać uszkodzony? Sprawdzać go przed włożeniem nowego komputerka Czy prawdopodobieństwo uszkodzenia krokowego jest tak małe, że można zaryzykować podpięcie nowej płytki bez sprawdzania go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy

> krokowy mógł zostać uszkodzony?

Zdecydowanie nie sądzę.

Czy prawdopodobieństwo uszkodzenia krokowego

> jest tak małe, że można zaryzykować podpięcie nowej płytki bez

> sprawdzania go.

Ja bym tak zrobił.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy krokowy działa: włacz zapłon, podnieś maskę, wyjmij bezpiecznik zasilania AL-700, włóż go z powrotem -> powinieneś słyszeć terkotanie krokowego (ustawia się najpierw na max zamknięcie, a od tej pozycji odlicza kroki do PWAmin). Jeśli nie słychać terkotania powtórz operację kilka razy (mógł się krokowy zaciąć). Następnie odłacz krokowy i powtórz całą operację bez niego, ale z podłaczonym miernikiem kolejno do wszystkich 4 pinów jego wtyczki. Brak zmian napięcia będzie wskazywał na uszkodzenie driverów. Tam są chyba ULN2003 lub podobny, o ile pamiętam, można pokusić się o wymianę... grosze kosztuje.

Można jeszcze zamiast krokowego wstawić register ustawiony na ok. 50%. Na LPG powinien działać... ale to rozwiązanie tymczasowe (szkoda zaworów).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź, czy krokowy działa:.....

Sprawdzę, ale chyba płonne nadzieje. Jeżdżę na benzynie od wczoraj. Z wyjętymi bezpiecznikami. Włożenie ich powoduje natychmiastowe zadziałanienie zaworów gazowych, i odłączenie pompki paliwa (zamontowane odcięcie) i silnik gaśnie. Próba odpalenia silnika jest nieskuteczna. Dioda w przełączniku w kabinie nie świeci.

Centralkę już kupiłem i pozostaje odkopanie przejściówki i ustawienie centralki. I dobrze byłoby gdybym odnalazł jej ustawienia Coprawda nie ma ich zbyt wiele, ale zwłaszcza te z zakładki " zastrzeżone" przydałyby się, bo zmiana tych parametrów doprowadziła do takiej pracy silnika (lambdy) jak przy sterowaniu z komputera benzynowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba popróbuję zreanimować ją, ale narazie poszedłem po najmniejszej

> lini oporu już kupiłem centralkę.

ale z tego co piszesz wyżej to raczej mi na coś poważniejszego wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do tego samego wniosku i dlatego kupiłem nową centralkę. Musiałem już trochę jeżdzić z płytką na wierzchu. kilka dni temu stojąc na czerwonym rzuciłem okiem na zegary i zauważyłem że silnik pracuje na benzynie (tak, mam dodatkową kontrolkę, bo ta oryginalna jest mało czytelna), a na gaz przełączył się już dawno. Rzut oka na oryginalny przełącznik, a on jest ciemny. Nacisnąłem go i ożył, i po przegazowaniu przełączył się na gaz. Kałuża chyba przyczyniła się do końca jego żywota (albo jakieś zwarcie do masy bo przeceż płytka telepotała się po komorze silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.