Skocz do zawartości

Clio II z 1,4 16v lub 1,6 16v, ewentualnie 1,5 dCi


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Użytkowników 20.GIF

Czy możecie mi coś dokładniej powiedzieć o tym pojeździe ogólnie?

Jakie są typowe bolączki tego modelu jak i tych silników:

1,4 16v 98KM

1,6 90KM -> jakaś starsza chyba 8v hmm.gif

1,6 16v 110LM

1,5 dci z turbo i bez

Jak z korozją nadwozia zarówno przed jak i po FL?

Jak silniki benzynowe znoszą "gazowanie" zlosnik.gifhmm.gif

Jakie są rozrządy, pasek, łańcuch?

Jak z trwałością poszczególnych podzespołów?

Z góry dziękuję za info.

Pozdrawiam,

Szymon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma 1.5 dCi bez Turbo

A ten 65KM jakie ma oznaczenie i czy ma turbo hmm.gif

Co nie zmienia faktu, że szukam opinii ogólnie o tym modelu i ze wskazanymi w pierwszym poście silnikami waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba chciałbyś, żeby ktoś ci historie renault opowiedział.

> Zerknij na stronę http://www.renaultclio.pl/ i będziesz wszystko

> wiedział.

Dzięki, ale tą stronkę już przejrzałemwczoraj wink.gif

Bardziej zależy mi na wrażeniach użytkowników takowych pojazdów waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem silniki benzynowe lubią gaz, w 16V co najwyżej może paść cewka, rzadziej czujnik położenia wału. Naprawa 100zł i jedziesz dalej zlosnik.gif

Co do diesli to jak w każdym dieslu trzeba zmieniać olej co 15 tys km i studzić turbinę, a ona i tak padnie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem silniki benzynowe lubią gaz, w 16V co najwyżej może paść cewka,

> rzadziej czujnik położenia wału. Naprawa 100zł i jedziesz dalej

Aha, czyli nie ma jakiś "typowych" bolączek hmm.gif

> Co do diesli to jak w każdym dieslu trzeba zmieniać olej co 15 tys km

> i studzić turbinę, a ona i tak padnie

Tu nie ma reguły, bardziej interesuje mnie "dwumasa" i wtryski,

czy i jak szybko padają i jakie koszty? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, czyli nie ma jakiś "typowych" bolączek

Typowe bolączki benzynek 1.6 16V to słynne cewki - najlepiej wozic ze sobą w bagażniku bo jak ci siądzie to leżysz, choć jakiejś firmy są ponoć dużo trwalsze ale i tak lepiej wozić smile.gif

> Tu nie ma reguły, bardziej interesuje mnie "dwumasa" i wtryski,

> czy i jak szybko padają i jakie koszty?

Dwumasa kolega pada tak szybko jak szybko startujesz spod świateł - czyli ważna historia samochodziku. Wtryski to samo - zależy jak kto dbał. Co do wtrysków to powyżej jakiegoś roku (2004?) są już bardziej niezawodne. Choć chaotycznie i ogólnie ale to jest to co udało mi się w ciągu roku czytania forum zapamiętać (interesuje mnie głównie Scenic - a silniczki diesla tylko pośrednio). Generalnie silniczek 1.5 DCi nawet ten najsłabszy 86KM będzie bardzo oszczędnym i fajnym silniczkiem. Wtryski w razie czego nie są tak drogie żeby sprzedawać od razu nerkę, a w kontekscie zakupu używanego auta naprawdę jakie byś nie kupił to zawsze musisz się liczyć z ryzykiem większych kosztów i tak dla jednego to może być wtrysk, dla innego zawiecha, turbina czy jeszcze coś innego co może być dość kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Typowe bolączki benzynek 1.6 16V to słynne cewki - najlepiej wozic ze

> sobą w bagażniku bo jak ci siądzie to leżysz, choć jakiejś firmy

> są ponoć dużo trwalsze ale i tak lepiej wozić

Przepraszam, czy cewki to Sagem hmm.gif

i jakiej ewentualnie innej firmy są trwalsze elementy?

> Dwumasa kolega pada tak szybko jak szybko startujesz spod świateł -

> czyli ważna historia samochodziku. Wtryski to samo - zależy jak

> kto dbał. Co do wtrysków to powyżej jakiegoś roku (2004?) są już

> bardziej niezawodne. Choć chaotycznie i ogólnie ale to jest to

> co udało mi się w ciągu roku czytania forum zapamiętać

> (interesuje mnie głównie Scenic - a silniczki diesla tylko

> pośrednio). Generalnie silniczek 1.5 DCi nawet ten najsłabszy

> 86KM będzie bardzo oszczędnym i fajnym silniczkiem. Wtryski w

> razie czego nie są tak drogie żeby sprzedawać od razu nerkę, a w

> kontekscie zakupu używanego auta naprawdę jakie byś nie kupił to

> zawsze musisz się liczyć z ryzykiem większych kosztów i tak dla

> jednego to może być wtrysk, dla innego zawiecha, turbina czy

> jeszcze coś innego co może być dość kosztowne.

A co to jest za wynalazek w takim razie ten 1,5 65KM hmm.gif

Wcześniej nie miałem diesla prywatnie,

więc chciałby się troszkę od użytkowników ów silników dowiedzieć conieco wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, czy cewki to Sagem

> i jakiej ewentualnie innej firmy są trwalsze elementy?

Sagem to fabryka = Crap

Renault przez jakis czas mialo denso i bylo ok ale od jakis 2 lat zauwazylem ,ze fabryczne cewki to beru.

Nowa Beru w sklepie 80-120pln w ASO 320 (a roznia sie tylko hologramem z napisem renault wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, czy cewki to Sagem

> i jakiej ewentualnie innej firmy są trwalsze elementy?

Co do szczegółów polecam lekturę megane.com.pl

> A co to jest za wynalazek w takim razie ten 1,5 65KM

Raczej 86KM.

> Wcześniej nie miałem diesla prywatnie,

> więc chciałby się troszkę od użytkowników ów silników dowiedzieć

> conieco

Może przejedz się takim autkiem np. z ogłoszenia. Zobaczysz jakie będziesz miał odczucia. Zas co do samych opinii to dowiesz sie wszystkiego na forum. Silniczek 1.5 jest bardzo oszczednym silniczkiem do miasta super sprawa - tyle moge napisać. Ważne może być wersja tego silnika (rocznik) ale tak jak pisałem szczegóły z forów dowiesz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sagem to fabryka = Crap

> Renault przez jakis czas mialo denso i bylo ok ale od jakis 2 lat

> zauwazylem ,ze fabryczne cewki to beru.

> Nowa Beru w sklepie 80-120pln w ASO 320 (a roznia sie tylko

> hologramem z napisem renault )

A ile jest takich cewek w układzie zapłonowym, 1/2/4 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do szczegółów polecam lekturę megane.com.pl

Tan jeszcze nie szukałem wink.gif

> Raczej 86KM.

Na bank 65KM zlosnik.gif

> Może przejedz się takim autkiem np. z ogłoszenia. Zobaczysz jakie

> będziesz miał odczucia. Zas co do samych opinii to dowiesz sie

> wszystkiego na forum. Silniczek 1.5 jest bardzo oszczednym

> silniczkiem do miasta super sprawa - tyle moge napisać. Ważne

> może być wersja tego silnika (rocznik) ale tak jak pisałem

> szczegóły z forów dowiesz się.

Chyba tak będę musiał zrobić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1,5 dCi ozn.K9K wystepowal w Clio w 3 mocach: 65, 80 i 100 KM

> baza jest ta sama, roznia sie osprzetem m.in. turbosprezarkami

> 65KM jest troche mulaste

Teraz na co dzień poruszam się Pandą 1,1 ,

bardziej mulaste od Pandy jest hmm.gifcrazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz na co dzień poruszam się Pandą 1,1 ,

> bardziej mulaste od Pandy jest

no masz racje, ze wszystko zalezy od punktu widzenia wink.gif

BTW a czemu nie Hyundai?

zauwazylem, ze pracownicy danej marki zadko kupuja samochody swojego pracodawcy mimo czesto dobrych warunkow zakupu, tanszego serwisu i czescie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile jest takich cewek w układzie zapłonowym, 1/2/4

4 po jednej na cylinder ale to jest naprawde jednorazowy wydatek albo raz na 100kkm.

Generalnie sypia sie sagemy jak trafisz megane z denso albo z beru pod maska to mozesz o tym nie myslec.

Kolo zmiennych faz to duzo wiekszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no masz racje, ze wszystko zalezy od punktu widzenia

> BTW a czemu nie Hyundai?

Z bardzo prostej przyczyny- finanse grinser006.gif.

Jeśli miałbym kupić sobie coś z Hyundaia,

to albo i30 albo Santa Fe wink.gif

> zauwazylem, ze pracownicy danej marki zadko kupuja samochody swojego

> pracodawcy mimo czesto dobrych warunkow zakupu, tanszego serwisu

> i czescie

Z tym nie mam kłopotu, jest tylko kwestia kasy przy zakupie, ja chcę się zmieścić w 20kpln z zakupem, ubezpieczeniem i wszelkimi naprawami waytogo.gif.

Na chwilę obecną nie potrzebuję pojazdu większego niż segment B. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4 po jednej na cylinder ale to jest naprawde jednorazowy wydatek albo

> raz na 100kkm.

> Generalnie sypia sie sagemy jak trafisz megane z denso albo z beru

> pod maska to mozesz o tym nie myslec.

> Kolo zmiennych faz to duzo wiekszy problem.

Ooo wuaśnie, w którymś poście pojawił się ten kłopot oslabiony.gif

Cena spora, a w których silnikach ten diwajs występuje hmm.gif

Ten 1,6 90KM, to starsza konstrukcja chyba?

P.S. Jak jest z trwałością zawieszenia i z blachą w tym pojeździe,

chodzi mi o modele od 98 roku, czyli od początku produkcji Clio II hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Ten 1,6 90KM, to starsza konstrukcja chyba?

mam clio II 99' z takim silniczkiem, specjalnie nie wybierałem takiego silniczka jak i zresztą samego auta, po prostu taki się trafił z dobrej reki i w dobrej cenie i zakup był spontaniczny. Po pół roku jazdy mogę powiedzieć, ze to naprawdę fajny silniczek. W clio 90KM śmiga naprawdę fajnie, jest elastyczny (coś ponad 150Nm) i stosunkowo cichy. Mam w nim sekwencję i spisuje się rewelacyjnie, nie ma szans odróżnić na którym paliwie aktualnie się jedzie, do tego klima prawie nieodczuwalnie obciąża auto. Troszkę o tym silniczku poczytałem i jakiś typowych większych wad nie znalazłem, może jedynie to, że ma ręczną tzn. płytkami regulację luzów zaworowych i trzebato co 10-15 tys km zrobić, zwłaszcza jak ma sięgaz, ale nie jest to chyba wielki problem.

Acha, oznaczenie tego silnika to K7M, tyle, że chyba montowano je najpóźniej do 2001-2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bylem w salonie Hyundaia w sobote i powiem, ze i30 calkiem calkiem

Bardzo przyjemny i "niekłopotliwy" pojazd waytogo.gif

> ale Santa Fe mnie zupelnie rozczarowal swoja tandetnoscia

Stosunek jakość-cena i tak wyższy niż w przypadku niektórych bardziej "prestiżowych" marek wink.gif

Mi w zupełności by wystarczył, ogólnie świetne narzędzie do pracy i ciężki do popsucia pojazd,

piszę o egzemplarzu z przebiegiem 280kkm grinser006.gifwink.gif

Nie zmienia to faktu, że teraz poszukuję coś małego, np. Cilo 2 lub Punto 2/2Fl,

bo Getz mi do gustu nie przypadł, szczególnie silnikowo (1,1) crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam clio II 99' z takim silniczkiem, specjalnie nie wybierałem

> takiego silniczka jak i zresztą samego auta, po prostu taki się

> trafił z dobrej reki i w dobrej cenie i zakup był spontaniczny.

> Po pół roku jazdy mogę powiedzieć, ze to naprawdę fajny

> silniczek. W clio 90KM śmiga naprawdę fajnie, jest elastyczny

> (coś ponad 150Nm) i stosunkowo cichy. Mam w nim sekwencję i

> spisuje się rewelacyjnie, nie ma szans odróżnić na którym

> paliwie aktualnie się jedzie, do tego klima prawie

> nieodczuwalnie obciąża auto. Troszkę o tym silniczku poczytałem

> i jakiś typowych większych wad nie znalazłem, może jedynie to,

> że ma ręczną tzn. płytkami regulację luzów zaworowych i trzebato

> co 10-15 tys km zrobić, zwłaszcza jak ma sięgaz, ale nie jest to

> chyba wielki problem.

W P2 fl w 1,2 8v też są płytki, w Pandzie 1,1 też mam płytki i gaz w obu pojazdach waytogo.gif

W Punto regulacja po 20kkm była, teraz ma 104kkm i tylko sprawdzenie luzu co 20kkm,

od 80kkm bez konieczności poprawiania wink.gif

> Acha, oznaczenie tego silnika to K7M, tyle, że chyba montowano je

> najpóźniej do 2001-2002 roku.

Cyli tak jak myślałem, starsza konstrukcja, może być model sprzed fl,

jak tam blachy w tym pojeździe, przyjmujemy, ze pojazd bez napraw blacharsko-lakierniczych hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, dzięki , pytałem o ilość, bo różni producenci w różnych

> silnikach stosują różne rozwiązania

Wszyscy klna na te cewki ale tu naszczescie jest po jednej na cylinder za 80-150pln sztuka a nie jak w oplu 4 sztuki zalane w jednym plastiku , jedna kleknie i sie bujaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cyli tak jak myślałem, starsza konstrukcja, może być model sprzed fl,

dokładnie waytogo.gif

wydaje mi się, ze w momencie liftu clio w okolicach 2002 roku nie wkładano jużtego silnika

> jak tam blachy w tym pojeździe, przyjmujemy, ze pojazd bez napraw

> blacharsko-lakierniczych

absolutnie zero rdzy ok.gif

jak na 10 letnie auto to chyba dobry wynik

acha, przednie błotniki plastikowe jakbyś kiedyś coś oglądał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy klna na te cewki ale tu naszczescie jest po jednej na

> cylinder za 80-150pln sztuka a nie jak w oplu 4 sztuki zalane w

> jednym plastiku , jedna kleknie i sie bujaj...

To jest całkiem dobre rozwiązanie, mniejsze koszty waytogo.gif

A to koło "padające" to jakis wariator faz, czy coś takiego?

Występuje w 1,4 16V i 1, 16v, czy gdzieśjeszcze? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> wydaje mi się, ze w momencie liftu clio w okolicach 2002 roku nie

> wkładano jużtego silnika

> absolutnie zero rdzy

Dobrze wiedzieć, że rwała blacha waytogo.gif

> jak na 10 letnie auto to chyba dobry wynik

Całkiem dobry wink.gif

> acha, przednie błotniki plastikowe jakbyś kiedyś coś oglądał

icon_eek.gif "prawie" jak trabant swiety.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie problemem tego autka jest zawieszenie ;-)

Liczyć się trzeba z problemami z silentblokami tylnej belki (rzadko kiedy wytrzymują dłużej niż 60kkm), z pękającymi sprężynami, z kiepskimi łącznikami stabilizatora, drążkami kierowniczymi i ich końcówkami. Przekładnie kierownicze tez lubią sprawiać problemy, podobnie jak sama kolumna kierownicza (dolny krzyżak i jego osadzenie..) - w samochodach z elektrycznym wspomaganiem szczególnie.

Inne atrakcje to gnijąca lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej (często gnijąca razem z wiązką) i wszechobecne stuki (pomimo pozornie niezłej jakości materiałów..) W wersji 3d może urwać się raczka do składania fotela. W silnikach benzynowcyh atrakcja jest wymiana cewek. W kilku znanych mi 1,4 16V dość szybko poleciały uszczelki pod głowicą..

Poza tym to bardzo fajne autko.. jako że mam 3 takie w rodzinie i kilka w znajomej firmie to szczególnie je polubiłem.

Pozdrawiam

Ł.

PS. Moje 1.2 16V wkrótce będzie na sprzedaż..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za w miarę szczegółowy opis

No jeszcze do listy można dopisać problemy ze szczękami hamulcowymi (oryginalne się rozwarstwiają i blokuja tylne koła).. W sumie lista długa.. Ale naprawy nie są jakoś bardzo drogie (poza ASO).. Ale wszystko to upierdliwe i trochę dosyć tego autka mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1,5 dCi ozn.K9K wystepowal w Clio w 3 mocach: 65, 80 i 100 KM

> baza jest ta sama, roznia sie osprzetem m.in. turbosprezarkami

> 65KM jest troche mulaste

jak dla mnie wcale nie jest mulaste ok.gif jest dynamiczne i mało pali ok.gif fakt ze kazdy by chciał wiecej wiecej wiecej ale 65 nie ma dramatu bardzo przyjmnie sie jezdzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jeszcze do listy można dopisać problemy ze szczękami hamulcowymi

> (oryginalne się rozwarstwiają i blokuja tylne koła).. W sumie

> lista długa.. Ale naprawy nie są jakoś bardzo drogie (poza

> ASO).. Ale wszystko to upierdliwe i trochę dosyć tego autka mam.

Spoko, wszak trzy Fiaty w domu mam zlosnik.gif

Jestem więc przyzwyczajony do upierdliwości wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Użytkowników

> Czy możecie mi coś dokładniej powiedzieć o tym pojeździe ogólnie?

> Jakie są typowe bolączki tego modelu jak i tych silników:

> 1,4 16v 98KM

> 1,6 90KM -

> 1,6 16v 110LM

> 1,5 dci z turbo i bez

> Jak z korozją nadwozia zarówno przed jak i po FL?

> Jak silniki benzynowe znoszą "gazowanie"

> Jakie są rozrządy, pasek, łańcuch?

> Jak z trwałością poszczególnych podzespołów?

> Z góry dziękuję za info.

> Pozdrawiam,

> Szymon.

TU masz co nieco na temat mojej przygody z Clio 1.4 16V.

Dodam tylko, że teraz auto to ujeżdża moja siostra i dalej śmiga całkiem sprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TU masz co nieco na temat mojej przygody z Clio 1.4 16V.

> Dodam tylko, że teraz auto to ujeżdża moja siostra i dalej śmiga

> całkiem sprawnie...

Dzięki wielkie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.