Skocz do zawartości

Nissan Primera P12 FL?


psyhol

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

jako ze to forum azjatyckie wink.gif chcialem spytac uzytkownikow nissana primera P12 po FL (chyba) czyli wersja taka troche kosmiczna jak sie takie autko sprawuje? jak z jego awaryjnoscia? czy ma jakies szczegolne bolaczki? trafilem na auto z 2002 roku z silnikiem 1.8 16v w cenei ok 20 tys. i sie zastanawiam czy to dobry wybor na rodzinne kombi. Alternatywa moze byc jakas vectra kombi B FL albo omega B FL. Docelowo myslalem o zalozeniu instalacji LPG wiec jesli ktos moglby sie podzielic doswiadczeniem w tej kwesti rowniez bede niezmiernie wdzieczny.

Za pomoc z gory dzieki.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam,

> jako ze to forum azjatyckie chcialem spytac uzytkownikow nissana

> primera P12 po FL (chyba) czyli wersja taka troche kosmiczna jak

> sie takie autko sprawuje? jak z jego awaryjnoscia? czy ma jakies

> szczegolne bolaczki? trafilem na auto z 2002 roku z silnikiem

> 1.8 16v w cenei ok 20 tys. i sie zastanawiam czy to dobry wybor

> na rodzinne kombi. Alternatywa moze byc jakas vectra kombi B FL

> albo omega B FL. Docelowo myslalem o zalozeniu instalacji LPG

> wiec jesli ktos moglby sie podzielic doswiadczeniem w tej kwesti

> rowniez bede niezmiernie wdzieczny.

> Za pomoc z gory dzieki.

> Paweł

jak kupowałem 1,8 z 2003 to niektorzy stukali sie w glowe. Ze psujacy sie bubel, ze francuz i takie tam...

tymczasem od 2003r autko sprawuje sie wysmienicie. Jedyna bolaczka jaka w nim wystapila to rozszczelnienie lewego reflektora i pad przetwornicy. Naprawa wyniosla mnie cos kolo 300 zeta (wymiana przetwornicy, klejenie) + cos koło 200 zeta wymiana lamp xenonowych bo juz zaczynały slabnac.

poza tym tylko przeglądy i wymiana naturalnie zuzywających się elementow.

Na plusy mozna zaliczyc:

- wygoda

- chyba spore jak na autko z tamtych lat bezpieczeństwo (4 poduchy, kurtyny, ABS itd)

- doskonale rozwiazane sterowanie z srodkowej konsoli (choc trzeba sie przestawic jak sie normalnym jezdzilo)

- stosunkowo niskie spalanie jak na autko o tej masie i tak slabym silniczku - okolo 8l/100 w cyklu mieszanym

- kamerka cofania (jezdzilem autkami z czujnikami i kamerka bije je o dwie glowy)

Minusy:

- slaby silniczek jak na ta mase - czasami brakuje kucykow. Lepiej szukac 2.0. Choc na pocieszenie napisze, ze sa tez 1.6 ale to porazka zupelna. Choc z drugiej strony jednostki beznynowe uchodzą za mniej awaryjne niz francuskie diesle z laguny montowane w P12

- bardzo duzy promien skretu - jezdzilem wiekszymi autkami, ktore zawracaly na duzo mniejszej przestrzeni. To chyba najbardziej wkurzajaca bolaczka P12

- mocno pochyla tylna szyba wiec niby kombi ale lekko wykastrowane

- chore ceny serwisu w ASO, ale na szczescie nikt nie kaze w ASo serwisowac zlosnik.gif

na co zwrocic uwage:

- podobno silniczki PB lubia brac olej (choc moj nie wymaga zadnych dolewek)

- swoznie wahaczy lubia sie wybijac (w ASO proponuja wtedy wymiane wahacza hehe.gif)

- czasami lubi nawiew wariowac (pada maly opornik, ktorego koszt wymiany to podobno kolo 10 zeta u elektryka, lub wymiana calego smodulu sterowania w ASo za okolo 800PLN hehe.gif)

- problemy z masa tylnych swiatel, ale to w kombi praktycznie nie wystepuje

Podsumowujac - praktycznie bezawaryjne (przynajmniej moj egzemplarz), wygodne autko o dosyc specyficznej stylistyce i nietuzinkowym wnetrzu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam,

> jako ze to forum azjatyckie chcialem spytac uzytkownikow nissana

> primera P12 po FL (chyba) czyli wersja taka troche kosmiczna jak

> sie takie autko sprawuje? jak z jego awaryjnoscia? czy ma jakies

> szczegolne bolaczki? trafilem na auto z 2002 roku z silnikiem

> 1.8 16v w cenei ok 20 tys. i sie zastanawiam czy to dobry wybor

> na rodzinne kombi. Alternatywa moze byc jakas vectra kombi B FL

> albo omega B FL. Docelowo myslalem o zalozeniu instalacji LPG

> wiec jesli ktos moglby sie podzielic doswiadczeniem w tej kwesti

> rowniez bede niezmiernie wdzieczny.

> Za pomoc z gory dzieki.

> Paweł

2002 to przed FL, od niedawna smigam podobnym, auto fajne, bardzo wygodne, minusy: zawieszenie o którym pisał Tomirek, do tego sprawdź maglownicę, zdarzaja się wycieki, sam to przerabiałem, oraz dosyć tandetne jak na klasę auta materiały wnętrza które skrzypią. Co do silnika 1.8 wg użytkowników z nissanklubu pali tyle samo co 2.0. Ja mam 2.0 w mieście pali 10l, jest to jednostka qr20de, rozwiniecie sławnego nissanowskiego sr20de, ponoć robi bezawaryjnie duże przebiegi i jest znacznie elastyczniejszy od 1.8. Bardzo przyjemny silnik, polecam!

poczytaj sobie o P12 na nissanklub.pl

pozdrówka!

aha, przy 2.0 skrzynia jest 6 biegowa, bardzo przyjemne rozwiązanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P12 produkowna jest od 2002 roku chyba to jak moze być po FL?

Na zachodzie były wersje z listwami progowymi, wiekszymi aluskami i małym spojlerem nad szybą. Sprzedawano je normalnie w salonach jako jakaś tam wersję. Może to o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zachodzie były wersje z listwami progowymi, wiekszymi aluskami i

> małym spojlerem nad szybą. Sprzedawano je normalnie w salonach

> jako jakaś tam wersję. Może to o to chodzi?

albo moze chodzi o P11.144, zgadzałoby sie ze po FL a w 2002r mogły być jeszcze wyprzedawane niedobitki 2001r., silnik też by sie zgadzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo moze chodzi o P11.144, zgadzałoby sie ze po FL a w 2002r mogły

> być jeszcze wyprzedawane niedobitki 2001r., silnik też by sie

> zgadzał

ale w takiej sytuacji mimo to rocznik w DR byłby 2001 hmm.gif

PS. A moja P12 nie skrzypi yay.gifyay.gifyay.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak myślałem, czyli wszystko przed tobą wg użytkowników z

> nissanklubu zaczyna trzeszcześ od 150tys km

eeeee.... Biorac pod uwage przebiegi jakie robie to jeszcze pare lat smile.gif Pewnie do tego czasu Nyska zmieni wlasciciela zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem 2 lata WP12 2.2 DI - full wypasik oprocz skory biglaugh.gif

jedyna rzecz co sie zepsula to glupi bezpiecznik temperaturowy za 40 gr. od nawiewu temp.... ale trzeba wiedziec jak to naprawic - polecam - forum.nissanklub.pl - tam masz wszystko szczegolowo opisane

fajna furka - ksenony, kamera cofania - fele 17' no i mozna troche podniesc moc dieselka, jak za malo fabrycznie biglaugh.gif

polecam autko - to, ze mowia, ze to francuz - mozesz wsadzic miedzy bajki hehe - japonczyk pelna geba zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko czemu na niektórych częściach są znaczki Renault?

na produkowanych po 2007 to chyba nawet na kluczykach logo Renault jest hehe.gif

Poza tym problemy byly zdaje sie, ze tylko z jedna wersja, do ktorej pakowali jakis nieudany model silnika diesla z Laguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.