Skocz do zawartości

Auris 1.4 D4D


tomr

Rekomendowane odpowiedzi

> Dobre plastiki to były pod koniec lat 90 - wtedy jeszcze nie było

> ekosraczki i można było wsadzić to, co się należało, a nie

> jakieś gówno, ale z metką "recyclable w stu procentach".

Jak przed to jeszcze OK, gorzej jak plastik już jest po recyklingu - smród w nowym aucie przez pierwszy rok no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi nie chodzi o osiągi takiego auta, tylko o to co napisał Tommy_B:

> "a np 2,2 D-CAT to o wiele za duzo .... Nm nie maja szans przeniesc

> sie na asfalt "

> ja się z tym zgadzam

> co prawda nie bardzo miałem okazję pojeździć Aurisem z tym silnikiem,

> ale stawiam dyche, że jest dokładnie tak samo, jak w innych

> w_miarę_mocnych, doładowanych (czyli z dużym niutonem z dołu)

> przód-napędach: BEZ SENSU

A ja powtórzę - ja JEŻDŻĘ dość często (żeby zaraz mnie nikt nie łapał za słówka, że nie mam na własność takiego auta) i dość daleko autami z takimi osiągami i w zbliżonych wagowo nadwoziach i nie mam takich problemów.

Nie że "raz się przesiadłem z 90 KM do takiego smoka i dech w piersiach zaparło, za to zwieracze zluźniło z wrażenia".

Rzekłbym - chleb codzienny.

O ile jest sucho i opony są w dobrej kondycji i nie są to jakieś rowerówki to spokojnie da się jechać bez najmniejszych oporów i z wyłączonym TCS-em, więc panowie nie rozumiem co do mnie mówicie.

Sorkens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam jeden, bardzo wiarygodny, tylko przeprowadzony na aucie po

> tjuninku

Dupohamownią ? ;-)

Ja akurat na bieżąco ćwiczę akademickie dyskusje n/t wyższości BP Ultimate nad innymi paliwami i znam tylko i wyłącznie jeden, ale nie jest on absolutnie w żaden sposób związany z jakością paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, nie istnieją żadne wiarygodne testy, które

> uprawdapadabniałyby jakiekolwiek efekty tego paliwa, poza

> efektem placebo...

Ale po co mi testy. Nie szukam specjalnych efektów tylko po prostu dobrego paliwa bez niespodzianek jakosciowych. Pod tym względem Shell v-power mi nie podpadł więc kupuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyota jako marka juz dawno temu sie skonczyla - ze swieczka szukac

> tak nudnych, bezplyciowych i pod kazdym wzgledem przecietnych

> aut

Ze świeczką szukać też kilkuletnich Toyot na rynku wtórnym, mimo, że spadek wartości jeden z najniższych cfaniaczek.gif

Wiekszość samochodów kupują osoby dojrzałe, a te kierują się przy zakupie trochę innymi kategoriami (nudne nie oznacza negatyne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestes w stanie podac argumentacje, jaka sie poslugiwali odradzajac

> 6MT ??

> zeby nie bylo posadzenia o stronniczosc - ja mam 5MT

Mowa była o konieczności częstszego wajchowania bez obiektywnego wzrostu osiągów. Plusem miała być jedynie 6 jako ekonomiczno-wyciszajacy nadbieg, ale za to bez grama dynamiki. Auto było kupowane do miasta więc dla mnie to żaden plus.

W sumie 6 MT nie jeździłem więc może chodziło po prostu o to, żeby szybko sprzedać to co mieli na stanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrego paliwa bez niespodzianek jakosciowych. Pod tym względem

> Shell v-power mi nie podpadł więc kupuję.

Niestety, zależy to bardzo od konkretnej lokalizacji.

Fatalną rzeczą w shellu (podobnie jak w Orlenie) jest to, że nie posiadają 100% własnych stacji, tylko działają także w oparciu o ajentów, a to niestety tu zdarzają się przewałki.

Owszem, da się w razie jakiegoś syfu szarpnąć producenta/dystrybutora paliw na naprawę samochodu, ale jest to w praktyce poza zasięgiem szarego zjadacza oktanów.

Precedens znam (naprawa (droga!) na koszt Orlenu, po batalii sądowej), ale niestety - dla osób fizycznych niedostępny :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie takie umotywowanie uslyszalem w "zaprzyjaznionym" ASO

Dali mi dobrą cenę, a i kolor pasował - nie wnikałem głębiej wazniak.gifwink.gif

A na poważnie to 6 MT to niby w czym ma byc lepsze hmm.gif

Oczywiście chodzi mi o praktykę użytkowania, a nie bełkot marketingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dali mi dobrą cenę, a i kolor pasował - nie wnikałem głębiej

> A na poważnie to 6 MT to niby w czym ma byc lepsze

> Oczywiście chodzi mi o praktykę użytkowania, a nie bełkot

> marketingowy.

przy tej mocy silnika i jego osiagach pewnie chodzi o zmniejszenie obrotow na trasie, a co za tym idzie zmniejszenie zuzycia paliwa zlosnik.gif no i 0,1 sekundy lepsze przyspieszenie do 100 hehe.gifhehe.gifhehe.gif taki OPTIMAL DRIVE zeby.GIF

wtryskiwacze juz masz piezoelektryczne ?? 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy tej mocy silnika i jego osiagach pewnie chodzi o zmniejszenie

> obrotow na trasie, a co za tym idzie zmniejszenie zuzycia paliwa

> no i 0,1 sekundy lepsze przyspieszenie do 100 taki OPTIMAL

> DRIVE

> wtryskiwacze juz masz piezoelektryczne ??

Piezo jest razem z szóstką.

A co do kwestii skrzyni szóstki, to nie zawsze jest tak jak piszesz.

Znam sprzęta, który z szóstką zbiera się gorzej i pali litra więcej - wciąż się zastanawiam, na kiego diabła było tą skrzynię tam pchać ?

Chociaż faktycznie w trasie jest NIECO ciszej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do uzytkowniów tego modelu lub innych bolidów z tym silnikiem

> (corolla): 6,2 l/100km w korkach to dobrze/źle/poprawnie

U mnie na tym silniku na klimie i w mieście 5,8-5,9 wg wiele razy dokonanych obliczeń zużycie/przebieg. Więc oceń sam.

Zaraz tu przylezie pewnie Tomasz_B i powie, że kapelusz jestem i żebym wąsy zapuścił biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie na tym silniku na klimie i w mieście 5,8-5,9 wg wiele razy

> dokonanych obliczeń zużycie/przebieg. Więc oceń sam.

podobnie palila inna E12 1,4 D4D, na ktora gdzies sie powolywalem ... ok.gif

> Zaraz tu przylezie pewnie Tomasz_B i powie, że kapelusz jestem i

> żebym wąsy zapuścił

jestes kapelusz i juz zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

i jak juz raz bylo mowione - silnik u Ciebie i silnik w Aurisie to inne jednostki napedowe, mimo ze nazywaja sie tak samo .... ekologia robi swoje ....

poza tym masa ciut inna .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do konca sie z Toba zgodze .... na przelomie marca i kwietnia

> 2009 byly w ofercie 2 rodzaje skrzyn z tym samym silnikiem, tj

> 205 Nm z piezoelektrycznymi wtryskami

Możliwe, chociaż mi TMPL mówiła, że jest to "package deal" razem z 6M/T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.