Skocz do zawartości

Uszczelniacz półosi i cięgna zmiany biegów.


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie grinser006.gif20.GIF

W piątek Uno otrzymało długo oczekiwany, a już dawno leżakujący na półce uszczelniacz lewej półosi wraz z nową gumą. cool.gif Kilka fotek z prac:

7147f3077cf3fc91m.jpg80a08c5662b996e4m.jpg85359b4991053598m.jpg74bb51865ba05449m.jpg89c67025781094bem.jpg1eb92c4f8b3b49b5m.jpg0c9936d780973b58m.jpg488a9bf4ff9d9edem.jpg

Serdeczne podziękowania dla kolegi pawel_78, bo jego manual na fiatuno.pl jest bardzo przydatny. 20.GIF Poszło szybko i bezboleśnie. Problem był tylko z korkiem spustowym oleju ze skrzyni, bo zmieniałem olej. Nie wiem co za idiota zrobił ten korek z aluminium. angryfire.gif Niestety nie udało się go nijak odkręcić. Musiałem wyssać olej ze skrzyni sprężarką z lodówki przez otwór półosi i otwór wlewowy.

Przy okazji prac chciałem też wyczyścić i przesmarować cięgna lewarka zmiany biegów. Okazało się niestety, że są już dosyć mocno zużyte:

bc1cd6e3b6e29a53m.jpgc7417f6b1c6550d6m.jpga6925918eaf72302m.jpg

Wyczyściłem jednak wszystko, dałem smaru i zaklepałem troszkę te miseczki, tak że luz się skasował, na jakiś czas starczy. Muszę jeszcze jutro wyciągnąć tego całego sierżanta i go trochę nasmarować.

I teraz pytanie, czy takie cięgna można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze? W ASO cena kosmos, na allegro jedna sztuka to ponad 80zł. Ktos kiedyś pisał, że jest jakaś firma która robi takie coś taniej, ma ktoś namiary? A może da się takie przegubiki kulowe wstawić od czegoś innego? Ktoś przerabiał ten temat?

Pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i cięgna zrobione. Wszystko wyczyszczone, pomalowane i przesmarowane, dodatkowo zabezpieczone przed korozją. Dźwignia chodzi, jak marzenie. cool.gif Dopiero teraz short shifter pokazuje klasę. 270635636-JUMP2.gif

Mogę śmiało stwierdzić, że wszystko można rozebrać bez kanału. Kanał mało się przydaje bo od dołu jest słabe podejście. Za to bardzo pomaga lewarek i ściągnięcie lewego koła. Ja niestety musiałem zrobić sobie kanał, bo konieczne okazało się odkręcenie blachy, która trzyma maglownicę. To właśnie na niej są takie jakby 2 małe półośki, na których obracają się elementy wybieraka. Jeden u mnie był tak zapieczony, że bez odkręcenia tej blachy nijak nie dało się go zdjąć. A odkręcać trzeba niestety od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi jedno z tych ciegien od sierzanta za uja nie da sie odkrecic( jak wszystkie maja ta blokade do odkrecania to to jedno chyba bylo obciete czy cos i za nic go nie rusze angryfire.gif)..... sciana.gif

Teraz skrzynia przesunela mi sie w lewo cala tak,ze mam 5-tke w miejscu 3-ki, a jak chce 2-ke wrzucic to na fotelu mi sie lewarek zatrzymuje faint.gif

Kocham ten woz... ziew.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest regulacja na cięgnach. wink.gif I można sobie ustawić lewarek, żeby właśnie nie był jak u Ciebie. wink.gif Co do odkręcenia, to u mnie tylko jedno cięgno miało blokadę. Pozostałe trzeba kluczem 10 przytrzymać. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A używałeś jakiegoś zestawu naprawczego, czy tylko po prostu zdjąłeś

> wszystko, przesmarowałeś itp.? U ciebie w sumie nie było takich

> luzów jak u mnie...

Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i dwa cięgna, każde po około 80zł. oslabiony.gif

PS U Ciebie jest dolne wybieranie i można za grosze dostać zestaw naprawczy do tych patyków pod podłogą. wink.gif A to pewnie tak jest największy luz. wink.gif Te cięgna co ja robiłem, to pewnie masz podobnie, ale nawet jak się zużyły, to można zlikwidować luz domowymi sposobami i zawsze to na trochę czasu starczy. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i

> dwa cięgna, każde po około 80zł.

hmm.gif ja cięgno kupiłem za 26 albo 36 zł, to regulowane - kupowałem jesienią w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i

> dwa cięgna, każde po około 80zł.

> PS U Ciebie jest dolne wybieranie i można za grosze dostać zestaw

> naprawczy do tych patyków pod podłogą. A to pewnie tak jest

> największy luz. Te cięgna co ja robiłem, to pewnie masz

> podobnie, ale nawet jak się zużyły, to można zlikwidować luz

> domowymi sposobami i zawsze to na trochę czasu starczy.

Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem (bo to już końcówka produkcji Mk1) tongue.gif Sam nawet raz mi pod mieszek zaglądałeś oink.gif zeby sprawdzić co i jak grinser006.gif I właśnie zastanawiałem się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć upierdliwe bywa... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja cięgno kupiłem za 26 albo 36 zł, to regulowane - kupowałem

> jesienią w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi.

Poważnie? Ja taniej niż 80zł nie mogłem znaleźć. oslabiony.gif Daj jakieś namiary na ten sklep. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny

> mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem

> (bo to już końcówka produkcji Mk1) Sam nawet raz mi pod mieszek

> zaglądałeś zeby sprawdzić co i jak I właśnie zastanawiałem

> się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby

> zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć

> upierdliwe bywa...

Jesteś pewny tego co napisałeś? Bo albo ja coś pomotałem albo Ty źle mówisz. 270751858-jezyk.gif Właśnie wtedy jak zaglądałem pod mieszek oink.gif wydaje mi się że zobaczyłem dolne wybieranie. Ale ręki se nie dam uciąć. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny

> mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem

> (bo to już końcówka produkcji Mk1) Sam nawet raz mi pod mieszek

> zaglądałeś zeby sprawdzić co i jak I właśnie zastanawiałem

> się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby

> zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć

> upierdliwe bywa...

Też szukałem zestawu regeneracyjnego, czyli kilku tulejek, ale do wersji z jednym patykiem nigdzie nie widziałem. Jakby co to też jestem zainteresowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> W piątek Uno otrzymało długo oczekiwany, a już dawno leżakujący na

> półce uszczelniacz lewej półosi wraz z nową gumą. Kilka fotek z

> prac:

> Serdeczne podziękowania dla kolegi pawel_78, bo jego manual na

> fiatuno.pl jest bardzo przydatny. Poszło szybko i bezboleśnie.

> Problem był tylko z korkiem spustowym oleju ze skrzyni, bo

> zmieniałem olej. Nie wiem co za idiota zrobił ten korek z

> aluminium. Niestety nie udało się go nijak odkręcić. Musiałem

> wyssać olej ze skrzyni sprężarką z lodówki przez otwór półosi i

> otwór wlewowy.

> Przy okazji prac chciałem też wyczyścić i przesmarować cięgna lewarka

> zmiany biegów. Okazało się niestety, że są już dosyć mocno

> zużyte:

> Wyczyściłem jednak wszystko, dałem smaru i zaklepałem troszkę te

> miseczki, tak że luz się skasował, na jakiś czas starczy. Muszę

> jeszcze jutro wyciągnąć tego całego sierżanta i go trochę

> nasmarować.

> I teraz pytanie, czy takie cięgna można gdzieś dostać za rozsądne

> pieniądze? W ASO cena kosmos, na allegro jedna sztuka to ponad

> 80zł. Ktos kiedyś pisał, że jest jakaś firma która robi takie

> coś taniej, ma ktoś namiary? A może da się takie przegubiki

> kulowe wstawić od czegoś innego? Ktoś przerabiał ten temat?

> Pozdrawiam

Wsio ładnie pięknie...tylko po co ta decha wystaje???? hahaha.gifhahaha.gifChcesz Nim odlecieć???? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.