gajoss Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Witajcie W piątek Uno otrzymało długo oczekiwany, a już dawno leżakujący na półce uszczelniacz lewej półosi wraz z nową gumą. Kilka fotek z prac: Serdeczne podziękowania dla kolegi pawel_78, bo jego manual na fiatuno.pl jest bardzo przydatny. Poszło szybko i bezboleśnie. Problem był tylko z korkiem spustowym oleju ze skrzyni, bo zmieniałem olej. Nie wiem co za idiota zrobił ten korek z aluminium. Niestety nie udało się go nijak odkręcić. Musiałem wyssać olej ze skrzyni sprężarką z lodówki przez otwór półosi i otwór wlewowy. Przy okazji prac chciałem też wyczyścić i przesmarować cięgna lewarka zmiany biegów. Okazało się niestety, że są już dosyć mocno zużyte: Wyczyściłem jednak wszystko, dałem smaru i zaklepałem troszkę te miseczki, tak że luz się skasował, na jakiś czas starczy. Muszę jeszcze jutro wyciągnąć tego całego sierżanta i go trochę nasmarować. I teraz pytanie, czy takie cięgna można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze? W ASO cena kosmos, na allegro jedna sztuka to ponad 80zł. Ktos kiedyś pisał, że jest jakaś firma która robi takie coś taniej, ma ktoś namiary? A może da się takie przegubiki kulowe wstawić od czegoś innego? Ktoś przerabiał ten temat? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Sierżanta ciężko wytargać ? Bez kanału obejdzie się czy nie bardzo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 A jakie oleum dałeś do skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 > Sierżanta ciężko wytargać ? Bez kanału obejdzie się czy nie bardzo ? Mozna to zrobić od góry ale jest niewygodnie. Pomaga lewarek i zdjęcie lewego koła. Ale można się obejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 > A jakie oleum dałeś do skrzyni? Mobil mobilube GX-A 80W O taki: http://allegro.pl/item705648011_mobil_przekladniowy_gx_a_sae_80w_promocja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 No i cięgna zrobione. Wszystko wyczyszczone, pomalowane i przesmarowane, dodatkowo zabezpieczone przed korozją. Dźwignia chodzi, jak marzenie. Dopiero teraz short shifter pokazuje klasę. Mogę śmiało stwierdzić, że wszystko można rozebrać bez kanału. Kanał mało się przydaje bo od dołu jest słabe podejście. Za to bardzo pomaga lewarek i ściągnięcie lewego koła. Ja niestety musiałem zrobić sobie kanał, bo konieczne okazało się odkręcenie blachy, która trzyma maglownicę. To właśnie na niej są takie jakby 2 małe półośki, na których obracają się elementy wybieraka. Jeden u mnie był tak zapieczony, że bez odkręcenia tej blachy nijak nie dało się go zdjąć. A odkręcać trzeba niestety od dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 A mi jedno z tych ciegien od sierzanta za uja nie da sie odkrecic( jak wszystkie maja ta blokade do odkrecania to to jedno chyba bylo obciete czy cos i za nic go nie rusze )..... Teraz skrzynia przesunela mi sie w lewo cala tak,ze mam 5-tke w miejscu 3-ki, a jak chce 2-ke wrzucic to na fotelu mi sie lewarek zatrzymuje Kocham ten woz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 A używałeś jakiegoś zestawu naprawczego, czy tylko po prostu zdjąłeś wszystko, przesmarowałeś itp.? U ciebie w sumie nie było takich luzów jak u mnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Tam jest regulacja na cięgnach. I można sobie ustawić lewarek, żeby właśnie nie był jak u Ciebie. Co do odkręcenia, to u mnie tylko jedno cięgno miało blokadę. Pozostałe trzeba kluczem 10 przytrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 > A używałeś jakiegoś zestawu naprawczego, czy tylko po prostu zdjąłeś > wszystko, przesmarowałeś itp.? U ciebie w sumie nie było takich > luzów jak u mnie... Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i dwa cięgna, każde po około 80zł. PS U Ciebie jest dolne wybieranie i można za grosze dostać zestaw naprawczy do tych patyków pod podłogą. A to pewnie tak jest największy luz. Te cięgna co ja robiłem, to pewnie masz podobnie, ale nawet jak się zużyły, to można zlikwidować luz domowymi sposobami i zawsze to na trochę czasu starczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 > Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i > dwa cięgna, każde po około 80zł. ja cięgno kupiłem za 26 albo 36 zł, to regulowane - kupowałem jesienią w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 > Nie używałem. Za droga to impreza, bo sierżant to gdzieś 150-180zł i > dwa cięgna, każde po około 80zł. > PS U Ciebie jest dolne wybieranie i można za grosze dostać zestaw > naprawczy do tych patyków pod podłogą. A to pewnie tak jest > największy luz. Te cięgna co ja robiłem, to pewnie masz > podobnie, ale nawet jak się zużyły, to można zlikwidować luz > domowymi sposobami i zawsze to na trochę czasu starczy. Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem (bo to już końcówka produkcji Mk1) Sam nawet raz mi pod mieszek zaglądałeś zeby sprawdzić co i jak I właśnie zastanawiałem się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć upierdliwe bywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 > ja cięgno kupiłem za 26 albo 36 zł, to regulowane - kupowałem > jesienią w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi. Poważnie? Ja taniej niż 80zł nie mogłem znaleźć. Daj jakieś namiary na ten sklep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 > Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny > mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem > (bo to już końcówka produkcji Mk1) Sam nawet raz mi pod mieszek > zaglądałeś zeby sprawdzić co i jak I właśnie zastanawiałem > się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby > zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć > upierdliwe bywa... Jesteś pewny tego co napisałeś? Bo albo ja coś pomotałem albo Ty źle mówisz. Właśnie wtedy jak zaglądałem pod mieszek wydaje mi się że zobaczyłem dolne wybieranie. Ale ręki se nie dam uciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micoo Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 > Sęk w tym, że u mnie jest górne wybieranie, czyli identyczny > mechanizm jak u ciebie, z jednym "patykiem" idącym nad tunelem > (bo to już końcówka produkcji Mk1) Sam nawet raz mi pod mieszek > zaglądałeś zeby sprawdzić co i jak I właśnie zastanawiałem > się, czy aby potrzebny jest do tego zestaw naprawczy żeby > zlikwidować te luzy, bo o ile jeździć się da, to jednak to dosyć > upierdliwe bywa... Też szukałem zestawu regeneracyjnego, czyli kilku tulejek, ale do wersji z jednym patykiem nigdzie nie widziałem. Jakby co to też jestem zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 > Witajcie > W piątek Uno otrzymało długo oczekiwany, a już dawno leżakujący na > półce uszczelniacz lewej półosi wraz z nową gumą. Kilka fotek z > prac: > Serdeczne podziękowania dla kolegi pawel_78, bo jego manual na > fiatuno.pl jest bardzo przydatny. Poszło szybko i bezboleśnie. > Problem był tylko z korkiem spustowym oleju ze skrzyni, bo > zmieniałem olej. Nie wiem co za idiota zrobił ten korek z > aluminium. Niestety nie udało się go nijak odkręcić. Musiałem > wyssać olej ze skrzyni sprężarką z lodówki przez otwór półosi i > otwór wlewowy. > Przy okazji prac chciałem też wyczyścić i przesmarować cięgna lewarka > zmiany biegów. Okazało się niestety, że są już dosyć mocno > zużyte: > Wyczyściłem jednak wszystko, dałem smaru i zaklepałem troszkę te > miseczki, tak że luz się skasował, na jakiś czas starczy. Muszę > jeszcze jutro wyciągnąć tego całego sierżanta i go trochę > nasmarować. > I teraz pytanie, czy takie cięgna można gdzieś dostać za rozsądne > pieniądze? W ASO cena kosmos, na allegro jedna sztuka to ponad > 80zł. Ktos kiedyś pisał, że jest jakaś firma która robi takie > coś taniej, ma ktoś namiary? A może da się takie przegubiki > kulowe wstawić od czegoś innego? Ktoś przerabiał ten temat? > Pozdrawiam Wsio ładnie pięknie...tylko po co ta decha wystaje???? Chcesz Nim odlecieć???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Jeszcze podnośnika hydraulicznego się nie dorobiłem. A dechą podnosi się dużo szybciej niż fabrycznym lewarkiem:P No i jest dużo stabilniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.