Skocz do zawartości

Stag 4 zagadka


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Chevrolet Evanda silnik 2.0 130 km 16V, instalacja Stag 4, listawa magicjet, reduktor 200KM,

Ciekawa rzecz mam dwa czujniki temp. gazu jeden to oryginalny trójnik Staga, a drugi jest w listwie magicjet

kontrolnie wyjeżdziłem 2 zbiorniki gazu i średnie spalanie w/g komputera pokładowego i ilości wlanego gazu wyniosło 13.9 litra - jazda z klimą w mieście,

następnie zmieniłem czujnik na ten w listwie magicjet (trójnik AC odpiety) zmieniłem typ czujnika w progranie i znowu w takich samych warunkach na klimie i w mieście, wyśmigałem 2 zbiorniki - średnie spalanie w/g komputera pokładowego i ilości wlanego gazu wyszło 11.8 l na 100 km

następnie znowu zmieniłem na trójnik AC, zmiana typu w programie, wypalony cały zbiornik i znowu 13.9 litra n 100 km

i znowu na czujnik w listwie, zmiana typu w programie cały zbiornik i niecałe 12 litrów na 100 km

DLACZEGO?????

zanaczę. że mapy przy obu czujnikach pokrywają się idealnie wiec nie mam mowy o nadniernym zubożeniu mieszanki poza tym jest OBD II z 2 sondami lambda, które bardzo dokładnie kontroluje mieszankę i w razie majmniejszych wahań zapala checka, o czym przekonałem się po instalacji STAGA i minimalnie nieprawidłowym wyregulowaniu go przez gazownika,

nie odczułem również najmniejszej zmiany mocy czy zachowania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevrolet Evanda silnik 2.0 130 km 16V, instalacja Stag 4, listawa

> magicjet, reduktor 200KM,

> Ciekawa rzecz mam dwa czujniki temp. gazu jeden to oryginalny trójnik

> Staga, a drugi jest w listwie magicjet

> kontrolnie wyjeżdziłem 2 zbiorniki gazu i średnie spalanie w/g

> komputera pokładowego i ilości wlanego gazu wyniosło 13.9 litra

> - jazda z klimą w mieście,

> następnie zmieniłem czujnik na ten w listwie magicjet (trójnik AC

> odpiety) zmieniłem typ czujnika w progranie i znowu w takich

> samych warunkach na klimie i w mieście, wyśmigałem 2 zbiorniki -

> średnie spalanie w/g komputera pokładowego i ilości wlanego gazu

> wyszło 11.8 l na 100 km

> następnie znowu zmieniłem na trójnik AC, zmiana typu w programie,

> wypalony cały zbiornik i znowu 13.9 litra n 100 km

> i znowu na czujnik w listwie, zmiana typu w programie cały zbiornik

> i niecałe 12 litrów na 100 km

> DLACZEGO?????

> zanaczę. że mapy przy obu czujnikach pokrywają się idealnie wiec nie

> mam mowy o nadniernym zubożeniu mieszanki poza tym jest OBD II z

> 2 sondami lambda, które bardzo dokładnie kontroluje mieszankę i

> w razie majmniejszych wahań zapala checka, o czym przekonałem

> się po instalacji STAGA i minimalnie nieprawidłowym

> wyregulowaniu go przez gazownika,

> nie odczułem również najmniejszej zmiany mocy czy zachowania silnika

Z tego co wiem komputer pokładowy pokazuje spalanie benzyny nawet jak jezdzisz na gazie.Ale czy mozna podłączyc spalanie gazu pod komputer pokładowy hmmm ktoś tam kiedys kombinował i chyba nic z tego nie było.

Czas wtrysku gazu obliczany jest na podstawie wtrysków benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem komputer pokładowy pokazuje spalanie benzyny nawet jak

> jezdzisz na gazie.Ale czy mozna podłączyc spalanie gazu pod

> komputer pokładowy hmmm ktoś tam kiedys kombinował i chyba nic z

> tego nie było.

> Czas wtrysku gazu obliczany jest na podstawie wtrysków benzynowych.

mój komp pokazuje idealnie zużycie GAZU bo jest do tego przystosowany i skalibrowany...

ilość gazu zatankowanego zgadza się idealnie z tym co pokazuje komputer

szczególy TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stagu jest tak że jeśli ustawimy w programie minimalną temp. gazu na jakąś tam wartość powiedzmy że 30 stopni, a temp. przełączenia na powiedzmy to samo to będzie tak że owszem instalacja zasygnalizuje przejście na zasilanie LPG , kontrolki się zapalą, nic nie będzie mrugać a i tak będziesz jechał na PB do czasu osiągnięcia zadanej temp. gazu. W zależności od tego jaki masz czujnik i gdzie umieszczony czasy przejscia na faktyczne zasilanie LPG mogą znacznie się róznić. Wiadomo że silnik spala najwięcej podczas fazy nagrzewania się, i jeśli ta faza będzie dłuższa na PB to sumarycznie bedzie miało to spory wpływ na rezultaty tankowania.

Oczywiscie nie wiem czy na tym polega Twój Problem. Myślę, że najlepiej będzie przyjać wariant ekonomiczny i zostawić instalkę w konfiguracji mniejszego zużycia LPG i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Stagu- 4 do momemtu przełączenia na gaz miga kontrolka jak

> temperatura płynu (temp gazu nie ma znaczenia) dojdzie do 30 (w

> moim przypadku) to silnki przerchodzi na gaz i dioda zapala siuę

> na stałe...

Tłumaczę Ci że owszem temp. przełaczenia dojdzie do zadanej i system się teoretycznie przełączy na zasilanie LPG, ale jest jeszcze coś takiego jak minimalna temp. gazu którą można dowolnie ,,zadać'' jeśli masz ją wpisaną taką jak temp. przejścia lub nawet ciut niższą to mimo iż kontrolki się zapalą świadcząć o ,,przejściu na gaz'' to i tak do chwili kiedy temp. gazu nie osiągnie zadanej jedziesz na PB. Żadna kontrolka wtedy nie miga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tłumaczę Ci że owszem temp. przełaczenia dojdzie do zadanej i system

> się teoretycznie przełączy na zasilanie LPG, ale jest jeszcze

> coś takiego jak minimalna temp. gazu którą można dowolnie

> ,,zadać'' jeśli masz ją wpisaną taką jak temp. przejścia lub

> nawet ciut niższą to mimo iż kontrolki się zapalą świadcząć o

> ,,przejściu na gaz'' to i tak do chwili kiedy temp. gazu nie

> osiągnie zadanej jedziesz na PB. Żadna kontrolka wtedy nie miga!

to mnie zaskoczyłeś.. aż muszę zapytać w AC zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to mnie zaskoczyłeś.. aż muszę zapytać w AC

Zapytaj, i napisz co powiedzieli. Sam się kiedyś zdziwiłem, kontrolki się świecą, hmm miło tanio jade, a na laptopie pokazane tylko pracujące wtryskiwacze PB, czasy wtrysków gazowych ZERO smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.