Skocz do zawartości

Stag i mapy


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszedłem z założenia, że aby dobrze ustawić staga należałoby zebrać porządną mapę benzynową. Czyli najlepiej reset ECU, a potem jakieś 20-30km w różnych warunkach obciążeniowych. I teraz pytanie do Was, którą wersje preferujecie:

1. Mając taką mapę noPb blokujecie ją i dopiero kiedy mapa LPG się z nią pokryje odblokowujecie

2. Mając taką mapę noPb blokujecie ją i w ogóle jej nie odblokowujecie

3. Mając taką mapę noPb nie blokujecie jej i pozwalacie na wzajemne dopasowanie map noPb i LPG

Wersja pierwsza ma tą zaletę, że dopieszczamy ustawienia do ideału i dopiero potem puszczamy lpg wolno. Tylko że jak się coś zacznie rozjeżdżać, to trudno będzie ustalić czemu.

W wersji drugiej nie ma tego problemu, ale warunki pracy na benzynie też się zmieniają i nie wiadomo, czy po parunastu tysiącach mapa benzynowa nie wyglądałaby już inaczej. Poza tym awaria np. przepływomierza mogłaby wykluczyć jazdę na lpg. Ew. należałoby sprawdzić np. po 20000km, czy uwolnienie mapy benzyny spowoduje jej zmianę.

Ostatnia wersja niesie ze sobą ryzyko totalnego rozjechania map benzynowych i problemów z odpalaniem, spalaniem itd.

Tak jak to najlepiej zrobić? U mnie na razie jest wersja pierwsza, ale zamierzam w końcu odblokować mapę benzynową, czyli docelowo wersja druga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to:

> 3. Mając taką mapę noPb nie blokujecie jej i pozwalacie na wzajemne dopasowanie map noPb i LPG

I nie ma żadnych problemów ...

Ostatnio jak regulowałem, to zauważyłem, że mniejsze dopasowanie map jest przy nierozgrzanym silniku, a większe przy rozgrzanym. Zatem dopasowanie map będzie różne i zależne między innymi od temp. w układzie chłodzenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest to:

> I nie ma żadnych problemów ...

To już chyba zależy od konkretnego modelu samochodu (silnika). Są takie, które z rozjechaną mapą np. nie chcą się za bardzo uruchamiać.

Jeśli natomiast montaż i regulacja jest OK, to faktycznie większych jaj nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat. Dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić" moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze, zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co wyszło:

http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa

http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df/19-10-09ustawienia

Co o tym sądzicie ??

Czy koniecznie rozwiercać dysze ??

POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod temat. Dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić"

> moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze,

> zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co

> wyszło:

> http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa

> http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df/19-10-09ustawienia

> Co o tym sądzicie ??

> Czy koniecznie rozwiercać dysze ??

> POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie

IMO jak nie ma zapętlenia przy dłuższych czasach, to w ostateczności można zostawić. Ale powtórzę jeszcze raz - rozwiercenie dysz to nie jest jakaś karkołomna czynność zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO jak nie ma zapętlenia przy dłuższych czasach, to w ostateczności

> można zostawić. Ale powtórzę jeszcze raz - rozwiercenie dysz to

> nie jest jakaś karkołomna czynność

No niestety jest zapętlenie pow. 5500 rpm. frown.gif Ale rzadko tak jeżdżę grinser006.gif Ale mam jeszcze taki mały problemik: otóż gdy auto chodzi na wolnych obrotach i gdy dodam bardzo delikatnie gazu - to obroty wtedy delikatnie spadną ( o ok.100 ) i dopiero wzrastają. Czy jest możliwość jakoś "przestawić" mnożnik lub coś innego, żeby tego zjawiska nie było ?? Dodam , że na noPb jest OK. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mam jeszcze taki mały problemik: otóż gdy auto chodzi na

> wolnych obrotach i gdy dodam bardzo delikatnie gazu - to obroty

> wtedy delikatnie spadną ( o ok.100 ) i dopiero wzrastają. Czy

> jest możliwość jakoś "przestawić" mnożnik lub coś innego, żeby

> tego zjawiska nie było ?? Dodam , że na noPb jest OK. POZDRAWIAM

Musiałbyś zerknąć jak zachowuje się w tym momencie ciśnienie na reduktorze. Możesz podciągnąć nieco mnożnik. Ale To i tak półśrodki. Ciśnienie nieco za duże a dysze za małe 270751858-jezyk.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałbyś zerknąć jak zachowuje się w tym momencie ciśnienie na

> reduktorze. Możesz podciągnąć nieco mnożnik. Ale To i tak

> półśrodki. Ciśnienie nieco za duże a dysze za małe

Namówiłeś mnie grinser006.gif w wolnej chwili rozwiercę te dysze delikatnie i pewnie za jakiś czas się odezwę z prośbą o ocenę mapek cool.gif Dzięki za wszystko POZDRAWIAM ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca tak jak piszesz. Po resecie ECU (myślę że chodziło Ci o benzynowe) powinno się przejechać z 200-300 a może nawet i więcej km, aby ECU zaadaptowało się pożądnie do stanu silnika. Większość ECU ma tzw. adaptację, jeśli wyczyścisz ECU do stanu fabrycznego, musisz pojeździć i zaadaptować je pod stan silnika, w przeciwnym wypadku możesz mieć problemy z ustawieniem map, ecu będzie korygowało mapę PB (adaptując ją) i dupa blada.

> Wyszedłem z założenia, że aby dobrze ustawić staga należałoby zebrać

> porządną mapę benzynową. Czyli najlepiej reset ECU, a potem

> jakieś 20-30km w różnych warunkach obciążeniowych. I teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Wczoraj rozwierciłem dysze. Nie wiem jakie były przedtem , ale wiertło 2.0 mm nie wchodziło. Takim też rozwierciłem,zmniejszyłem ciśnienie,potem autokalibracja, zbieranie map, itp. I oto co wyszło:

http://w936.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bjz9E9bn38

Czy rozwiercać dalej, np. do 2.2 ?? Jak sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie

> około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak

> się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym

> tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte.

No właśnie tylko dlatego , że mi się wcześniej zapętlało - to rozwierciłem wink.gif teraz zapętlenia nie ma. A możesz coś jeszcze doradzić nt. mnożnika ?? Któryś punkt jakoś "przestawić" bo nie mogę jeszcze dokładnie "wyczaić" o co z tym chodzi blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie tylko dlatego , że mi się wcześniej zapętlało - to

> rozwierciłem teraz zapętlenia nie ma. A możesz coś jeszcze

> doradzić nt. mnożnika ?? Któryś punkt jakoś "przestawić" bo nie

> mogę jeszcze dokładnie "wyczaić" o co z tym chodzi

Dla takiej mapy nie przestawiałbym mnożnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie

> około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak

> się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym

> tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte.

To rozwiercać do 2.2 czy nie ruszać już ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.