Krisker Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Wyszedłem z założenia, że aby dobrze ustawić staga należałoby zebrać porządną mapę benzynową. Czyli najlepiej reset ECU, a potem jakieś 20-30km w różnych warunkach obciążeniowych. I teraz pytanie do Was, którą wersje preferujecie: 1. Mając taką mapę noPb blokujecie ją i dopiero kiedy mapa LPG się z nią pokryje odblokowujecie 2. Mając taką mapę noPb blokujecie ją i w ogóle jej nie odblokowujecie 3. Mając taką mapę noPb nie blokujecie jej i pozwalacie na wzajemne dopasowanie map noPb i LPG Wersja pierwsza ma tą zaletę, że dopieszczamy ustawienia do ideału i dopiero potem puszczamy lpg wolno. Tylko że jak się coś zacznie rozjeżdżać, to trudno będzie ustalić czemu. W wersji drugiej nie ma tego problemu, ale warunki pracy na benzynie też się zmieniają i nie wiadomo, czy po parunastu tysiącach mapa benzynowa nie wyglądałaby już inaczej. Poza tym awaria np. przepływomierza mogłaby wykluczyć jazdę na lpg. Ew. należałoby sprawdzić np. po 20000km, czy uwolnienie mapy benzyny spowoduje jej zmianę. Ostatnia wersja niesie ze sobą ryzyko totalnego rozjechania map benzynowych i problemów z odpalaniem, spalaniem itd. Tak jak to najlepiej zrobić? U mnie na razie jest wersja pierwsza, ale zamierzam w końcu odblokować mapę benzynową, czyli docelowo wersja druga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 U mnie 2. Wersja 3 to chyba najgorsze co moze byc w przypadku jekiegos niedostrojenia instalki. Bo jak jest idealnie dostrojona to nie powinno miec to znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Jak pierwszą opcję zrobisz rzetelnie to powinno być przez dłuższy czas OK. Tak mi się to coś widzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 U mnie jest to: > 3. Mając taką mapę noPb nie blokujecie jej i pozwalacie na wzajemne dopasowanie map noPb i LPG I nie ma żadnych problemów ... Ostatnio jak regulowałem, to zauważyłem, że mniejsze dopasowanie map jest przy nierozgrzanym silniku, a większe przy rozgrzanym. Zatem dopasowanie map będzie różne i zależne między innymi od temp. w układzie chłodzenia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 > U mnie jest to: > I nie ma żadnych problemów ... To już chyba zależy od konkretnego modelu samochodu (silnika). Są takie, które z rozjechaną mapą np. nie chcą się za bardzo uruchamiać. Jeśli natomiast montaż i regulacja jest OK, to faktycznie większych jaj nie powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 Podepnę się pod temat. Dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić" moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze, zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co wyszło: http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df/19-10-09ustawienia Co o tym sądzicie ?? Czy koniecznie rozwiercać dysze ?? POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2009 > Podepnę się pod temat. Dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić" > moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze, > zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co > wyszło: > http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa > http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df/19-10-09ustawienia > Co o tym sądzicie ?? > Czy koniecznie rozwiercać dysze ?? > POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie IMO jak nie ma zapętlenia przy dłuższych czasach, to w ostateczności można zostawić. Ale powtórzę jeszcze raz - rozwiercenie dysz to nie jest jakaś karkołomna czynność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > IMO jak nie ma zapętlenia przy dłuższych czasach, to w ostateczności > można zostawić. Ale powtórzę jeszcze raz - rozwiercenie dysz to > nie jest jakaś karkołomna czynność No niestety jest zapętlenie pow. 5500 rpm. Ale rzadko tak jeżdżę Ale mam jeszcze taki mały problemik: otóż gdy auto chodzi na wolnych obrotach i gdy dodam bardzo delikatnie gazu - to obroty wtedy delikatnie spadną ( o ok.100 ) i dopiero wzrastają. Czy jest możliwość jakoś "przestawić" mnożnik lub coś innego, żeby tego zjawiska nie było ?? Dodam , że na noPb jest OK. POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > Ale mam jeszcze taki mały problemik: otóż gdy auto chodzi na > wolnych obrotach i gdy dodam bardzo delikatnie gazu - to obroty > wtedy delikatnie spadną ( o ok.100 ) i dopiero wzrastają. Czy > jest możliwość jakoś "przestawić" mnożnik lub coś innego, żeby > tego zjawiska nie było ?? Dodam , że na noPb jest OK. POZDRAWIAM Musiałbyś zerknąć jak zachowuje się w tym momencie ciśnienie na reduktorze. Możesz podciągnąć nieco mnożnik. Ale To i tak półśrodki. Ciśnienie nieco za duże a dysze za małe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > Musiałbyś zerknąć jak zachowuje się w tym momencie ciśnienie na > reduktorze. Możesz podciągnąć nieco mnożnik. Ale To i tak > półśrodki. Ciśnienie nieco za duże a dysze za małe Namówiłeś mnie w wolnej chwili rozwiercę te dysze delikatnie i pewnie za jakiś czas się odezwę z prośbą o ocenę mapek Dzięki za wszystko POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 To nie do końca tak jak piszesz. Po resecie ECU (myślę że chodziło Ci o benzynowe) powinno się przejechać z 200-300 a może nawet i więcej km, aby ECU zaadaptowało się pożądnie do stanu silnika. Większość ECU ma tzw. adaptację, jeśli wyczyścisz ECU do stanu fabrycznego, musisz pojeździć i zaadaptować je pod stan silnika, w przeciwnym wypadku możesz mieć problemy z ustawieniem map, ecu będzie korygowało mapę PB (adaptując ją) i dupa blada. > Wyszedłem z założenia, że aby dobrze ustawić staga należałoby zebrać > porządną mapę benzynową. Czyli najlepiej reset ECU, a potem > jakieś 20-30km w różnych warunkach obciążeniowych. I teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Witam ponownie. Wczoraj rozwierciłem dysze. Nie wiem jakie były przedtem , ale wiertło 2.0 mm nie wchodziło. Takim też rozwierciłem,zmniejszyłem ciśnienie,potem autokalibracja, zbieranie map, itp. I oto co wyszło: http://w936.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bjz9E9bn38 Czy rozwiercać dalej, np. do 2.2 ?? Jak sądzicie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie > około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak > się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym > tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte. No właśnie tylko dlatego , że mi się wcześniej zapętlało - to rozwierciłem teraz zapętlenia nie ma. A możesz coś jeszcze doradzić nt. mnożnika ?? Któryś punkt jakoś "przestawić" bo nie mogę jeszcze dokładnie "wyczaić" o co z tym chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > No właśnie tylko dlatego , że mi się wcześniej zapętlało - to > rozwierciłem teraz zapętlenia nie ma. A możesz coś jeszcze > doradzić nt. mnożnika ?? Któryś punkt jakoś "przestawić" bo nie > mogę jeszcze dokładnie "wyczaić" o co z tym chodzi Dla takiej mapy nie przestawiałbym mnożnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Jak zapętalnia nie ma, to ja bym tego nie ruszał. Jak się coś zacznie dziać (odpukać), to się będziesz bawił. Na razie wygląda to na tyle ładnie, że nie ma co szukać dziury w całym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suchy2604 Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > Teoretycznie, to mógłbyś jeszcze rozwiercić o te 0,2 mm, bo ciśnienie > około 1,2 bara i mnożnik (zwłasza na końcu) dość wysoki, ale jak > się przy maksymalnym obciążeniu wtryski nie zapętlają, to bym > tego nie ruszał, bo mapy wyglądają na ładnie pokryte. To rozwiercać do 2.2 czy nie ruszać już ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Tak jak pisałem: nie zapętla się - nie ruszaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.