Rejmi Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 sam letnie mam 175 i interesuje mnie wasza opinia jak zachowuja sie pandy na szerszych gumach w porownaniu do serii ale zeby nie bylo tak fajnie to.. interesi mnie zachowanie na nieco juz przechadzalych kapciach u mnie wraz ze wzrostem a wlasciwie spadkiem glebokosci bieznika zachowanie samochodu pogarsza sie w oczach - o ile na suchym jedynym odczuwalnych elementem jest to ze samochod ma jeszcze wieksza tendencje do ciagania w/po koleinach (ale ta tendencja byla zawsze na szerszych gumach) o tyle na mokrym chwilami mam razenie ze kola maja malo co wspolnego z podlozem - wyraznie zmniejszony kontakt z nawierzchnia, kiera lekko chodzaca jakby samochod byl sporo odciazony, na kaluzach wyrazne plywanie a ostatnio jak doszly to takuich warunkow nizsze temperatury to dodatkowo ogromne pogorszenie komfortu bo opony stwardnialy - generalie dochodzilo do tego ze w czasie chlodu placzonego z opadami deszczu naprawde jazda miala malo wspolnego z jazda a bylo to tylko i wylacznie uwazanie co gdzie jak bo samochod baaaardzo ale to bardz niepewnie sie prowadzil w takich warunkach acha.. u mnie tak sie dzieje przy oponach na ktorych jest 4 mm bieznika 175/70/13 nokian nre z 2005 roku ktore maja za soba praktycznie 5 pelnych sezonow eksploatacji czy tos z was moze sie podzielic swoimi spostrzezeniami? w pewnej chwili zaczalem podejzewac ze cos z zawieszeniem mi sie sypie ale po zmianie na zimowe.. jest wszystko tak jak byc powinno!! wiec wina tylko w oponach generalnie moja poczatkowa euforia po zalozeniu szerszych kapci z czasem i wzrostem zuzycia opon malala a ostatnio zmienila swoj kierunek i uwazam ze nie jest to najszczesliwsze rozwiazanie - patrzac z perspektywy czasu - dochodze do wniosku ze jezeli juz to co najwyzej 165 (tak jak zaklada producent) i oczywiscie dobra opona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Czy 195 czy 155 jak masz zużytą oponę efekt na mokrym jest ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Czy 195 czy 155 jak masz zużytą oponę efekt na mokrym jest ten sam. w porownaniu do 155 znacznie bardziej neiprzyjemny jest wrazenie barku kontaktu z nawierzchnia - to oczywiscie moje wrazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > w porownaniu do 155 znacznie bardziej neiprzyjemny jest wrazenie > barku kontaktu z nawierzchnia - to oczywiscie moje wrazenia Między zużytą letnia 175 i 155 ten sam model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Między zużytą letnia 175 i 155 ten sam model? miedzy zuzyta 175 nokian a zuzyta 155 firestone (moim skromym zdaniem firestone jest mizerna opona ale wraz nie bylo az tak nieprzyjemnego zachowania jak na nokianie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > miedzy zuzyta 175 nokian a zuzyta 155 firestone Ale w tej chwili piszesz o letniej i zimowej oponie czy różnice widzisz między letnimi. Pamiętaj że każdy producent opon ma inny skład gumy w swoich oponach który różnie się zachowuje w tych samych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Ale w tej chwili piszesz o letniej i zimowej oponie czy różnice > widzisz między letnimi. > Pamiętaj że każdy producent opon ma inny skład gumy w swoich oponach > który różnie się zachowuje w tych samych warunkach. rozpatruje zachowanie na oponach letnich - czyli lato 155 kontra lato 175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 powiem tak- wszyscy uważają że im szerzej tym lepiej owszem w samochodach klasy średniej czy kompaktowej to tak a z jednego powodu szerokość to nie wszystko dla dobrej trakcji potrzebna jest odpowiednia masa czyli nacisk - jak nie masz odpowiedniej masy to kicha! samochód płynie mimo że opony są jak najbardziej oki przykład z mojego podwórka - wspominane często przeze mnie kuzyna grande na goodyear-ach Eagle F1 195/40 R17 na suchym oki natomiast na mokrym- masakra wczoraj jeździłem to samochód nam mokrym nie może ruszyć bez uślizgu mimo że opony mają około 6tkm wsiadłem do swojego miśka na 165/65 Uniroyal Rainexpert- rewelacja - będę polecał każdemu! trakcja zajeb.... a właśnie niech się Szyba wypowie - SZYBA!!!! DO RAPORTU!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 dla mnie w Pandzie - seryjnej beż wyrzeczeń w komforcie i trakcji to 165/65 R 14 lub iść na całość - kółka ze 100HP R15 no ale wiadomo- problem będzie większy niż u Ciebie Rejmi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > wsiadłem do swojego miśka na 165/65 Uniroyal Rainexpert- rewelacja - > będę polecał każdemu! trakcja zajeb.... > a właśnie niech się Szyba wypowie - SZYBA!!!! DO RAPORTU!!!! po sporym czasie i paru ladnych kilometrach teraz juz nie bede kupowal szerszych .. chociaz mialem ochote pojsc w 185 - oczywiscie oldschoolowo czyli 13 cali ale poki co maks o czym bede myslal to 165 tylko nie wiem na co sie zdecydowac - profil 70 czy 80 na jednych wyzej na drugich nizej - jedno i drugie rozwiazanie ma swoje plusy i minusy Darek ty masz 14 cali jezeli dobrze pamietam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Darek ty masz 14 cali jeżeli dobrze pamiętam? tak 6x14 opona 165/65 w Twoim przypadku - o ile chcesz pozostać na 13-stkach - kupiłbym 165/70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > tak 6x14 opona 165/65 > w Twoim przypadku - o ile chcesz pozostać na 13-stkach - kupiłbym > 165/70 i do tego jakies dystanse - sie optycznie przyzwyczailem ze kolka bardziej na zewnatrz wyprowadzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > miedzy zuzyta 175 nokian a zuzyta 155 firestone (moim skromym zdaniem > firestone jest mizerna opona ale wraz nie bylo az tak > nieprzyjemnego zachowania jak na nokianie) jakie to nie przyjemne zachowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > jakie to nie przyjemne zachowanie ? wrazenie bardzo mizernego kontaktu kol z nawierzchnia wrazenie "luznej" kierownicy nerwowe zachowanie przodu (myszkowanie oraz nieustanne "robienie" kierownica zeby non stop delikatnie korygowac tor jazdy) w czasie np mocniejszego hamowania czy przyspieszania generalnie - wrazenia takie ktore pierwsze co to kieruja cie w strone zawieszenia - luzy w zawieszeniu i niezbyt sprawne amorki - wrazenia te sa bardzo mocne na mokrej nawierzchni i nizszych temperaturach po zmianie opon na zimowki o szerokosci 155 - jak reka odjal - czuje dokladnie co sie dzieje z kolami na asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > przykład z mojego podwórka - wspominane często przeze mnie kuzyna > grande na goodyear-ach Eagle F1 195/40 R17 na suchym oki > natomiast na mokrym- masakra > wczoraj jeździłem to samochód nam mokrym nie może ruszyć bez uślizgu To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w > Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe Dokładnie Panda do tego jest lżejsza. Nie odpowiednie ciśnienie zapewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w > Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe Grande - wersja active 1.4 77 km only ABSi zawias seria być może dlatego jest tak małą przyczepność wrażenia moje są następujące- może i na prostej i suchym opony te są oki ale na mokrymi w zakręcie mam ważenie że jadę tylnonapędowym po lodowisku- wjeżdżasz w zakręt- trzyma ładnie i nagle ni stąd ni zowąd uślizg boczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Pomykam Panda 155 i Pirelkach, 195 Toya, i jak by nie patrzył czy mokro czy sucho 195 jeździ lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Grande - wersja active 1.4 77 km only ABSi zawias seria być może > dlatego jest tak małą przyczepność > wrażenia moje są następujące- może i na prostej i suchym opony te są > oki ale na mokrymi w zakręcie mam ważenie że jadę tylnonapędowym > po lodowisku- wjeżdżasz w zakręt- trzyma ładnie i nagle ni stąd > ni zowąd uślizg boczny wiekszosc opon walcowatych o charakterystyce "sportowej" ma tendencje do takich zachowan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > wrazenie bardzo mizernego kontaktu kol z nawierzchnia > wrazenie "luznej" kierownicy > nerwowe zachowanie przodu (myszkowanie oraz nieustanne "robienie" > kierownica zeby non stop delikatnie korygowac tor jazdy) w > czasie np mocniejszego hamowania czy przyspieszania > generalnie - wrazenia takie ktore pierwsze co to kieruja cie w strone > zawieszenia - luzy w zawieszeniu i niezbyt sprawne amorki - > wrazenia te sa bardzo mocne na mokrej nawierzchni i nizszych > temperaturach > po zmianie opon na zimowki o szerokosci 155 - jak reka odjal - czuje > dokladnie co sie dzieje z kolami na asfalcie ale to rozumiem te 175 tez na feldze 5cali miales? bo generalnie szerokosc to tylko jeden z parametrow kola, moze szerokosc opony w polaczeniu z 5calolwa felga daje takie odczucia plywania po za tym mysle sama szerokoscia opony nie wiele poprawi w stabilnosci pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Pomykam Panda 155 i Pirelkach, 195 Toya, i jak by nie patrzył czy > mokro czy sucho 195 jeździ lepiej. no tylko to 195 ma profil 50 i wzmacniane boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > ale to rozumiem te 175 tez na feldze 5cali miales? > bo generalnie szerokosc to tylko jeden z parametrow kola, moze > szerokosc opony w polaczeniu z 5calolwa felga daje takie > odczucia plywania 175 mam na feldze 5,5 cala a 155 mialem na 5 cali poza tym co innego jest plywanie a co innego to co sie wiaze z wrazeniem braku pelnego kontaktu opony z podlozem nawet celowo dalem ojcu na kilka dni samochod zeby potestowal i stwierdzil ze na mokrym ma wrazenie ze kola samochodu sa jakby na poduszcze wodnej, natomiast na suchym jest calkiem OK - co potwierdza moje wrazenia > po za tym mysle sama szerokoscia opony nie wiele poprawi w > stabilnosci pojazdu i tu sie nie zgodze - bo o ile opony sa w stanie nowy to zachowanie na 175 w porownaniu do 155 jest o wiele lepsze tak wraz ze wzrostem zuzycia opony szerszej 175 zachowanie samochodu szczegolnie w warunkach innych niz "sucha czarna" dramatycznie sie pogarsza w porownaniu do takeij sytuacji przy oponie 155 "organoleptycznie" stwierdzilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > i tu sie nie zgodze - bo o ile opony sa w stanie nowy to zachowanie > na 175 w porownaniu do 155 jest o wiele lepsze tak wraz ze > wzrostem zuzycia opony szerszej 175 zachowanie samochodu > szczegolnie w warunkach innych niz "sucha czarna" dramatycznie > sie pogarsza w porownaniu do takeij sytuacji przy oponie 155 > "organoleptycznie" stwierdzilem sam pisales ze pod to szersza felga byla wiec samej szeroko0sci nie zmieniles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > sam pisales ze pod to szersza felga byla wiec samej szeroko0sci nie > zmieniles moze mniej bym sie dziwil jakbym mial gumy naciagniete na felge na ktorej nie powinny siedziec - wezsza szersza - ale przy zachowaniu prawidel ..... nie powinna miec szerokosc felgi znaczenia 175 na fele 5,5 155 na fele 5 wiec bede w oparciu o swoje doswiadczenie obstawal przy tym ze glowna wina lezy w szerokosci opony - i o ile jak opona jest nowa ma wiecej bieznika wsia jest super tak w maire zuzywania sie opony jakosc prowadzenia i zachowanie sie samochodu pogarsza sie i to w sposob duzo bardziej odczuwalny niz w przypadku opony przewidzianej przez producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaelMPI Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Włączając się do dyskusji - fizyka mówi nam że tarcie zależy od siły docisku oraz współczynnika tarcia - a współczynnik tarcia zależy od rodzaju materiału. Nigdzie nie ma nic o powierzchni styku/tarcia. Dlategoteż wbrem powszechnej opinii auto na szerszych oponach wcale nie trzyma się lepiej. Jest jedno ale. Podczas tzw. tarcia ślizgowego (ostre hamowanie, szybka jazda po zakrecie) współczynnik tarcia zależy od temp, więc jeżeli opona jest szersza to lepiej odprowadzi ciepło, więc zmiana współczynnika będzie mniejsza. Ponadto im szersza opona tym mniejsze prawdopodobieństwo natrafienia na liść olej itd. Podsumowując im węższa opona tym lepszy docisk a zatem lepsze trzymanie się auta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w > Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe IMO brak ASR to akurat zaleta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > IMO brak ASR to akurat zaleta bo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > bo ? bo nie trzeba go wyłączac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 osobiście mam 195/50/15 i sobie chwale, sa o wiele lepsze od seryjnych... Lepiej trzyma sie auto drogi i niema wrażenia ze opona zaraz zejdzie z felgi.... P.S Proponuje dac temat na PT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > moze mniej bym sie dziwil jakbym mial gumy naciagniete na felge na > ktorej nie powinny siedziec - wezsza szersza - ale przy > zachowaniu prawidel ..... nie powinna miec szerokosc felgi > znaczenia > 175 na fele 5,5 > 155 na fele 5 > wiec bede w oparciu o swoje doswiadczenie obstawal przy tym ze glowna > wina lezy w szerokosci opony - i o ile jak opona jest nowa ma > wiecej bieznika wsia jest super tak w maire zuzywania sie opony > jakosc prowadzenia i zachowanie sie samochodu pogarsza sie i to > w sposob duzo bardziej odczuwalny niz w przypadku opony > przewidzianej przez producenta wiesz no moze i racja, a moze opony same w sobie sa kiepskie trudno mi oceniac, nie mialem nigdy takiego zestawu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > bo nie trzeba go wyłączac no ale po co ? pomijam zasadnosc asru w 1.1+walce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > no ale po co ? bo przeszkadza w jeździe,i nie mam tu na myśli "kapelusz mode" To jest moje zdanie,nie trzeba sie z nim zgadzac > pomijam zasadnosc asru w 1.1+walce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > bo przeszkadza w jeździe,i nie mam tu na myśli "kapelusz mode" po, kola piszcza? > To jest moje zdanie,nie trzeba sie z nim zgadzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.