Skocz do zawartości

"szerokokapciowcy"....


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

sam letnie mam 175 i interesuje mnie wasza opinia jak zachowuja sie pandy na szerszych gumach w porownaniu do serii

ale zeby nie bylo tak fajnie to.. interesi mnie zachowanie na nieco juz przechadzalych kapciach

u mnie wraz ze wzrostem a wlasciwie spadkiem glebokosci bieznika zachowanie samochodu pogarsza sie w oczach - o ile na suchym jedynym odczuwalnych elementem jest to ze samochod ma jeszcze wieksza tendencje do ciagania w/po koleinach (ale ta tendencja byla zawsze na szerszych gumach) o tyle na mokrym chwilami mam razenie ze kola maja malo co wspolnego z podlozem - wyraznie zmniejszony kontakt z nawierzchnia, kiera lekko chodzaca jakby samochod byl sporo odciazony, na kaluzach wyrazne plywanie a ostatnio jak doszly to takuich warunkow nizsze temperatury to dodatkowo ogromne pogorszenie komfortu bo opony stwardnialy - generalie dochodzilo do tego ze w czasie chlodu placzonego z opadami deszczu naprawde jazda miala malo wspolnego z jazda a bylo to tylko i wylacznie uwazanie co gdzie jak bo samochod baaaardzo ale to bardz niepewnie sie prowadzil w takich warunkach

acha.. u mnie tak sie dzieje przy oponach na ktorych jest 4 mm bieznika 175/70/13 nokian nre z 2005 roku ktore maja za soba praktycznie 5 pelnych sezonow eksploatacji

czy tos z was moze sie podzielic swoimi spostrzezeniami?

w pewnej chwili zaczalem podejzewac ze cos z zawieszeniem mi sie sypie ale po zmianie na zimowe.. jest wszystko tak jak byc powinno!! wiec wina tylko w oponach

generalnie moja poczatkowa euforia po zalozeniu szerszych kapci z czasem i wzrostem zuzycia opon malala a ostatnio zmienila swoj kierunek i uwazam ze nie jest to najszczesliwsze rozwiazanie - patrzac z perspektywy czasu - dochodze do wniosku ze jezeli juz to co najwyzej 165 (tak jak zaklada producent) i oczywiscie dobra opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miedzy zuzyta 175 nokian a zuzyta 155 firestone

Ale w tej chwili piszesz o letniej i zimowej oponie czy różnice widzisz między letnimi.

Pamiętaj że każdy producent opon ma inny skład gumy w swoich oponach który różnie się zachowuje w tych samych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w tej chwili piszesz o letniej i zimowej oponie czy różnice

> widzisz między letnimi.

> Pamiętaj że każdy producent opon ma inny skład gumy w swoich oponach

> który różnie się zachowuje w tych samych warunkach.

rozpatruje zachowanie na oponach letnich - czyli lato 155 kontra lato 175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak- wszyscy uważają że im szerzej tym lepiej owszem w samochodach klasy średniej czy kompaktowej to tak a z jednego powodu szerokość to nie wszystko dla dobrej trakcji potrzebna jest odpowiednia masa czyli nacisk - jak nie masz odpowiedniej masy to kicha! samochód płynie mimo że opony są jak najbardziej oki

przykład z mojego podwórka - wspominane często przeze mnie kuzyna grande na goodyear-ach Eagle F1 195/40 R17 na suchym oki natomiast na mokrym- masakra czacha.gif

wczoraj jeździłem to samochód nam mokrym nie może ruszyć bez uślizgu mimo że opony mają około 6tkm

wsiadłem do swojego miśka na 165/65 Uniroyal Rainexpert- rewelacja - będę polecał każdemu! trakcja zajeb....

a właśnie niech się Szyba wypowie - SZYBA!!!! DO RAPORTU!!!! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wsiadłem do swojego miśka na 165/65 Uniroyal Rainexpert- rewelacja -

> będę polecał każdemu! trakcja zajeb....

> a właśnie niech się Szyba wypowie - SZYBA!!!! DO RAPORTU!!!!

po sporym czasie i paru ladnych kilometrach teraz juz nie bede kupowal szerszych .. chociaz mialem ochote pojsc w 185 - oczywiscie oldschoolowo czyli 13 cali wink.gif

ale poki co maks o czym bede myslal to 165 tylko nie wiem na co sie zdecydowac - profil 70 czy 80

na jednych wyzej na drugich nizej - jedno i drugie rozwiazanie ma swoje plusy i minusy

Darek ty masz 14 cali jezeli dobrze pamietam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie to nie przyjemne zachowanie ?

wrazenie bardzo mizernego kontaktu kol z nawierzchnia

wrazenie "luznej" kierownicy

nerwowe zachowanie przodu (myszkowanie oraz nieustanne "robienie" kierownica zeby non stop delikatnie korygowac tor jazdy) w czasie np mocniejszego hamowania czy przyspieszania

generalnie - wrazenia takie ktore pierwsze co to kieruja cie w strone zawieszenia - luzy w zawieszeniu i niezbyt sprawne amorki - wrazenia te sa bardzo mocne na mokrej nawierzchni i nizszych temperaturach

po zmianie opon na zimowki o szerokosci 155 - jak reka odjal - czuje dokladnie co sie dzieje z kolami na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przykład z mojego podwórka - wspominane często przeze mnie kuzyna

> grande na goodyear-ach Eagle F1 195/40 R17 na suchym oki

> natomiast na mokrym- masakra

> wczoraj jeździłem to samochód nam mokrym nie może ruszyć bez uślizgu

To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba Grande Twojego kuzyna nie ma ASR-u. Ja mam te same kapcie w

> Pandzie i uważam że na deszcz F1 jest wręcz doskonałe

Grande - wersja active 1.4 77 km only ABSi zawias seria być może dlatego jest tak małą przyczepność

wrażenia moje są następujące- może i na prostej i suchym opony te są oki ale na mokrymi w zakręcie mam ważenie że jadę tylnonapędowym po lodowisku- wjeżdżasz w zakręt- trzyma ładnie i nagle ni stąd ni zowąd uślizg boczny czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grande - wersja active 1.4 77 km only ABSi zawias seria być może

> dlatego jest tak małą przyczepność

> wrażenia moje są następujące- może i na prostej i suchym opony te są

> oki ale na mokrymi w zakręcie mam ważenie że jadę tylnonapędowym

> po lodowisku- wjeżdżasz w zakręt- trzyma ładnie i nagle ni stąd

> ni zowąd uślizg boczny

wiekszosc opon walcowatych o charakterystyce "sportowej" ma tendencje do takich zachowan ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrazenie bardzo mizernego kontaktu kol z nawierzchnia

> wrazenie "luznej" kierownicy

> nerwowe zachowanie przodu (myszkowanie oraz nieustanne "robienie"

> kierownica zeby non stop delikatnie korygowac tor jazdy) w

> czasie np mocniejszego hamowania czy przyspieszania

> generalnie - wrazenia takie ktore pierwsze co to kieruja cie w strone

> zawieszenia - luzy w zawieszeniu i niezbyt sprawne amorki -

> wrazenia te sa bardzo mocne na mokrej nawierzchni i nizszych

> temperaturach

> po zmianie opon na zimowki o szerokosci 155 - jak reka odjal - czuje

> dokladnie co sie dzieje z kolami na asfalcie

ale to rozumiem te 175 tez na feldze 5cali miales?

bo generalnie szerokosc to tylko jeden z parametrow kola, moze szerokosc opony w polaczeniu z 5calolwa felga daje takie odczucia plywania

po za tym mysle sama szerokoscia opony nie wiele poprawi w stabilnosci pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to rozumiem te 175 tez na feldze 5cali miales?

> bo generalnie szerokosc to tylko jeden z parametrow kola, moze

> szerokosc opony w polaczeniu z 5calolwa felga daje takie

> odczucia plywania

175 mam na feldze 5,5 cala a 155 mialem na 5 cali

poza tym co innego jest plywanie a co innego to co sie wiaze z wrazeniem braku pelnego kontaktu opony z podlozem

nawet celowo dalem ojcu na kilka dni samochod zeby potestowal i stwierdzil ze na mokrym ma wrazenie ze kola samochodu sa jakby na poduszcze wodnej, natomiast na suchym jest calkiem OK - co potwierdza moje wrazenia

> po za tym mysle sama szerokoscia opony nie wiele poprawi w

> stabilnosci pojazdu

i tu sie nie zgodze - bo o ile opony sa w stanie nowy to zachowanie na 175 w porownaniu do 155 jest o wiele lepsze tak wraz ze wzrostem zuzycia opony szerszej 175 zachowanie samochodu szczegolnie w warunkach innych niz "sucha czarna" dramatycznie sie pogarsza w porownaniu do takeij sytuacji przy oponie 155

"organoleptycznie" stwierdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu sie nie zgodze - bo o ile opony sa w stanie nowy to zachowanie

> na 175 w porownaniu do 155 jest o wiele lepsze tak wraz ze

> wzrostem zuzycia opony szerszej 175 zachowanie samochodu

> szczegolnie w warunkach innych niz "sucha czarna" dramatycznie

> sie pogarsza w porownaniu do takeij sytuacji przy oponie 155

> "organoleptycznie" stwierdzilem

sam pisales ze pod to szersza felga byla wiec hmm.gif samej szeroko0sci nie zmieniles zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam pisales ze pod to szersza felga byla wiec samej szeroko0sci nie

> zmieniles

moze mniej bym sie dziwil jakbym mial gumy naciagniete na felge na ktorej nie powinny siedziec - wezsza szersza - ale przy zachowaniu prawidel ..... nie powinna miec szerokosc felgi znaczenia

175 na fele 5,5

155 na fele 5

wiec bede w oparciu o swoje doswiadczenie obstawal przy tym ze glowna wina lezy w szerokosci opony - i o ile jak opona jest nowa ma wiecej bieznika wsia jest super tak w maire zuzywania sie opony jakosc prowadzenia i zachowanie sie samochodu pogarsza sie i to w sposob duzo bardziej odczuwalny niz w przypadku opony przewidzianej przez producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając się do dyskusji - fizyka mówi nam że tarcie zależy od siły docisku oraz współczynnika tarcia - a współczynnik tarcia zależy od rodzaju materiału. Nigdzie nie ma nic o powierzchni styku/tarcia. Dlategoteż wbrem powszechnej opinii auto na szerszych oponach wcale nie trzyma się lepiej. Jest jedno ale. Podczas tzw. tarcia ślizgowego (ostre hamowanie, szybka jazda po zakrecie) współczynnik tarcia zależy od temp, więc jeżeli opona jest szersza to lepiej odprowadzi ciepło, więc zmiana współczynnika będzie mniejsza. Ponadto im szersza opona tym mniejsze prawdopodobieństwo natrafienia na liść olej itd. Podsumowując im węższa opona tym lepszy docisk a zatem lepsze trzymanie się auta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze mniej bym sie dziwil jakbym mial gumy naciagniete na felge na

> ktorej nie powinny siedziec - wezsza szersza - ale przy

> zachowaniu prawidel ..... nie powinna miec szerokosc felgi

> znaczenia

> 175 na fele 5,5

> 155 na fele 5

> wiec bede w oparciu o swoje doswiadczenie obstawal przy tym ze glowna

> wina lezy w szerokosci opony - i o ile jak opona jest nowa ma

> wiecej bieznika wsia jest super tak w maire zuzywania sie opony

> jakosc prowadzenia i zachowanie sie samochodu pogarsza sie i to

> w sposob duzo bardziej odczuwalny niz w przypadku opony

> przewidzianej przez producenta

wiesz no moze i racja, a moze opony same w sobie sa kiepskie zlosnik.gif

trudno mi oceniac, nie mialem nigdy takiego zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.