Skocz do zawartości

X18xe1 szarpanie podczas jazdy


pabu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś na trasie moja asterka zaczęła się bardzo dziwnie zachowywać. Otóż nagle ni z tego ni z owego zapalił się check. Silnik zaczął szarpać przy puszczaniu i dodawaniu gazu - co dziwne to często podczas równej jazdy samochód zaczynał zwalniać i silnik poszarpywał- w tych momentach komp pokładowy pokazywał spalanie 0,0 mimo wciśniętego pedału gazu. Dolegliwości te mijały i check gasł po zatrzymaniu auta(bez gaszenia silnika). Po kilku kilometrach normalnej jazdy znowu check i objawy jak wyżej do ponownego zatrzymania. Po powrocie asterka wymrugała P0130 i P0505. Ma ktoś pojęcie czego mogę się spodziwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączał się tryb awaryjny, dlatego szarpało. Nie wiem czy da się skasować błędy odpięciem akumulatora, ale możesz spróbować.

Skasuj błędy i przejedź się na benzynie - czy pojawią się znowu?

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

Na początek do zbadania sygnał z sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na dzień dobry wyczyścić przepustnicę, bo w tym silniku nie ma krokowca, tylko wolnymi obrotami steruje elektronika, a czy EGR - a już zaślepiłeś? Jeśli nie to zaślep i zobacz czy coś się zmieniło. U mnie zmieniło się na +, błedów jeszcze nie łapał, ale szarpanie ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony już dawno.

Sonda to podejrzewam, że od gazu głupieje- dziś jadę na regulacje.

Martwi mnie tylko ta przepustnica bo niedawno czyszczona była no ale zacznę od ponownego czyszczenie. Martwi mnie tylko fakt, że przy błędzie P0505 ludzie często pisali o padniętym sterowniku angryfire.gif

Edit: Błąd lambdy się wyjaśnił. Na LPG mieszanka była troszkę za bogata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz powiedzieć, gdzie naprawiałeś. Wcześniej czy później mnie

> też to czeka.

Naprawiałem u gościa w Gdańsku. Jak chcesz podam namiar na priv.

Po naprawie koniec z szarpaniem ale też teraz obroty na jałowym są normalne. Wcześniej zdarzało się, że po wciśnięciu sprzęgła potrafiły spaść do ok 500 i dopiero się stabilizowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.