pabu Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Witam Dziś na trasie moja asterka zaczęła się bardzo dziwnie zachowywać. Otóż nagle ni z tego ni z owego zapalił się check. Silnik zaczął szarpać przy puszczaniu i dodawaniu gazu - co dziwne to często podczas równej jazdy samochód zaczynał zwalniać i silnik poszarpywał- w tych momentach komp pokładowy pokazywał spalanie 0,0 mimo wciśniętego pedału gazu. Dolegliwości te mijały i check gasł po zatrzymaniu auta(bez gaszenia silnika). Po kilku kilometrach normalnej jazdy znowu check i objawy jak wyżej do ponownego zatrzymania. Po powrocie asterka wymrugała P0130 i P0505. Ma ktoś pojęcie czego mogę się spodziwać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Włączał się tryb awaryjny, dlatego szarpało. Nie wiem czy da się skasować błędy odpięciem akumulatora, ale możesz spróbować. Skasuj błędy i przejedź się na benzynie - czy pojawią się znowu? 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy 0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Na początek do zbadania sygnał z sondy lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Spróbuj na dzień dobry wyczyścić przepustnicę, bo w tym silniku nie ma krokowca, tylko wolnymi obrotami steruje elektronika, a czy EGR - a już zaślepiłeś? Jeśli nie to zaślep i zobacz czy coś się zmieniło. U mnie zmieniło się na +, błedów jeszcze nie łapał, ale szarpanie ustało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 EGR zaślepiony już dawno. Sonda to podejrzewam, że od gazu głupieje- dziś jadę na regulacje. Martwi mnie tylko ta przepustnica bo niedawno czyszczona była no ale zacznę od ponownego czyszczenie. Martwi mnie tylko fakt, że przy błędzie P0505 ludzie często pisali o padniętym sterowniku Edit: Błąd lambdy się wyjaśnił. Na LPG mieszanka była troszkę za bogata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Problem rozwiązany. Uszkodzony był sterownik silnika (Simtec 70) Naprawa 300zł i asterka znów śmiga aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisio Napisano 22 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 > Problem rozwiązany. Uszkodzony był sterownik silnika (Simtec 70) > Naprawa 300zł i asterka znów śmiga aż miło A możesz powiedzieć, gdzie naprawiałeś. Wcześniej czy później mnie też to czeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 > A możesz powiedzieć, gdzie naprawiałeś. Wcześniej czy później mnie > też to czeka. Naprawiałem u gościa w Gdańsku. Jak chcesz podam namiar na priv. Po naprawie koniec z szarpaniem ale też teraz obroty na jałowym są normalne. Wcześniej zdarzało się, że po wciśnięciu sprzęgła potrafiły spaść do ok 500 i dopiero się stabilizowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.