chemicq Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Tak wygląda auto mojego kolegi po spotkaniu z Fordem Ka. Prędkość Renault ok 20kmh, Forda ok 50. Tak z kolei wygląda auto sprawcy: Pytanie brzmi: czy auto powinno aż tak sie wygiąć? Dodam, że nie był wcześniej uderzony, poduszki zadziałały prawidłowo (łącznie z bocznymi), nikomu nic oprócz ogólnych potłuczeń się nie stało, ale uszkodzenia IMHO wyglądają nieproporcjonalnie. Pomijam tu tył uszkodzony od słupka latarni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Co Cie dziwi ? Ford wbil sie w bok z predkoscia 50km/h w renault. Zniszczenia jak najbardziej normalne. Bezpieczenstwo auta ocenia sie po tym czy pasazerowie przezyli i jakie maja obrazenia a nie po tym jak wyglada i czy da sie je wyklepac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > Co Cie dziwi ? Ford wbil sie w bok z predkoscia 50km/h w renault. > Zniszczenia jak najbardziej normalne. Bezpieczenstwo auta ocenia sie > po tym czy pasazerowie przezyli i jakie maja obrazenia a nie po > tym jak wyglada i czy da sie je wyklepac Jak napisałem ogólne potłuczenia, choc muszę przyznać, że i w środku przestrzeń skurczyła się BARDZO. 5-10kmh więcej i mogłoby być baardzo nieciekawie. Tym razem nic się nie stało, 3 godziny po zdarzeniu jechałem już z kierowcą Renault w swoim aucie, ale zastanawia mnie mimo wszystko skala uszkodzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > Jak napisałem ogólne potłuczenia, choc muszę przyznać, że i w środku > przestrzeń skurczyła się BARDZO. 5-10kmh więcej i mogłoby być > baardzo nieciekawie. Tym razem nic się nie stało, 3 godziny po > zdarzeniu jechałem już z kierowcą Renault w swoim aucie, ale > zastanawia mnie mimo wszystko skala uszkodzeń. Niemal dwa lata temu uderzylem moim sluzbowym Renault Megane II centralnie w bok kilkuletniego VW Polo (Pani wymusila pierwszenstwo). Predkosc byla niewielka, moze gora 30 km/h ale caly bok Polo bardzo mocno sie wgniotl do wnetrza auta a w Megane z zewnatrz to nawet nie bylo widac, ze bylo uderzenie (wszystkie elementy cale, nawet lampy), troche sie zderzak porysowal. Niestety wywalily w Megane poduszki przednie i napinacze co wygenerowalo powazne koszty (przednia szyba, deska, poduszki, napinacze, pasy, sterownik poduszek/pasow). Ogolnie uderzenie auta walone w bok mocno sie gniota nawet uderzone z niewielka predkoscia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > Niemal dwa lata temu uderzylem moim sluzbowym Renault Megane II > centralnie w bok kilkuletniego VW Polo (Pani wymusila > pierwszenstwo). Predkosc byla niewielka, moze gora 30 km/h ale > caly bok Polo bardzo mocno sie wgniotl do wnetrza auta a w > Megane z zewnatrz to nawet nie bylo widac, ze bylo uderzenie > (wszystkie elementy cale, nawet lampy), troche sie zderzak > porysowal. Niestety wywalily w Megane poduszki przednie i > napinacze co wygenerowalo powazne koszty (przednia szyba, deska, > poduszki, napinacze, pasy, sterownik poduszek/pasow). > Ogolnie uderzenie auta walone w bok mocno sie gniota nawet uderzone z > niewielka predkoscia. Może i tak, w sumie przód raczej najtwardszy, choć w czasach Laguny 1 Ph2 chyba juz testowano uderzenia boczne. Fakt faktem że pasażer z prawej wyszedł (prawie) bez obrażeń - oprócz potłuczeń nieco szkła powbijało mu sie w rękę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lila Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy uderzeniu przodem ... no ale ... sama mam Megane II i jak na razie czuje sie w niej bezpiecznie.. aż do pierwszego mocniejszego uderzenia ... (oby tak nie było) ale czy to jest prawda ?? z tym że są tak mało wytrzymałe to sama na 100% nie wiem chociaż jak spadla mi na maske (dokladnie na boczny błotnik) samochodu metalowa rurka to miałam pęknięcie i była do wymiany cała część ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem > pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w > karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy > uderzeniu przodem ... no ale ... sama mam Megane II i jak na > razie czuje sie w niej bezpiecznie.. aż do pierwszego > mocniejszego uderzenia ... (oby tak nie było) > ale czy to jest prawda ?? z tym że są tak mało wytrzymałe to sama na > 100% nie wiem chociaż jak spadla mi na maske (dokladnie na > boczny błotnik) samochodu metalowa rurka to miałam pęknięcie i > była do wymiany cała część ... primo: starsze renault nie miały tyle plastiku. secundo: ***** NCAP chyba coś jednak dają, czy to tylko pic na wodę :hmmm: tercio: lagunka taka chyba mocniejszy ma przód: (video) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem > pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w > karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy > uderzeniu przodem ... Oczywiście. Megane to jeżdżąca trumna. Napewno gdyby miała porządne, metalowe błotniki to by była wytrzymalsza, a tak to szmelc. Potwierdzają to liche oceny EURO NCAP: Klik A także jeden z odcinków TopGear: Klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem > pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w > karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy > uderzeniu przodem ... Takie bzdety to tylko mogl wymyslic pan Czesio mechanik z ZKMu Łady sie tak nie skladaly... To bardzo dobrze,ze auto sie sklada bo chodzi o to ,zeby karoseria zabsorbowala sile uderzenia a nie twoje narzady wewnetrzne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biz0nik Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > Takie bzdety to tylko mogl wymyslic pan Czesio mechanik z ZKMu Łady > sie tak nie skladaly... > To bardzo dobrze,ze auto sie sklada bo chodzi o to ,zeby karoseria > zabsorbowala sile uderzenia a nie twoje narzady wewnetrzne Latem w moją Lagunkę IphII trafił na parkingu cinkciak - on środkiem zderzaka w mój prawy reflektor. Efekt - on pęknięty zderzak, u mnie z blach został cały tylko lewy błotnik. Pod maską rozbity akumulator, skrzynka bezpiecznikowa i ruszona podłużnica. Prędkość moja 0, on ok 20. Oj niedobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Klikamy w link jakies pytania? wszyscy przeżyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 > Klikamy w link > jakies pytania? wszyscy przeżyli No a ciężarówka ledwo draśnięta... Mówiłem, jeżdżąca trumna A tak poważnie to jednak w tym wypadku można mówić o dużym szczęściu policjantów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 > No a ciężarówka ledwo draśnięta... > Mówiłem, jeżdżąca trumna to kup se ciężarówkę imo ponoć bardzo bezpieczne są te meganki > A tak poważnie to jednak w tym wypadku można mówić o dużym szczęściu > policjantów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisi Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Dokładnie za przedmówcami. Uderzenie boczne jest uderzeniem bardzo niebezpiecznym bo nie ma stref kontrolowanego zgniotu pochłaniających energię wypadku. Każde autko będzie tak wyglądało - nie ma szans. Pewnie gdyby to był samochód sprzed 20 lat pewnie pasażer by nie przeżył... Pisanie takich bzdur że Renault to niebezpieczne autko proszę sobie włożyć między bajki. Scenic II ma 5 gwiazdek bezpieczeństwa, nie wiem jak Megane II ale na pewno ma przynajmniej 4. Uderzenia boczne jak i skośne są najbardziej niebezpiecznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > Dokładnie za przedmówcami. Uderzenie boczne jest uderzeniem bardzo > niebezpiecznym bo nie ma stref kontrolowanego zgniotu > pochłaniających energię wypadku. Każde autko będzie tak > wyglądało - nie ma szans. Pewnie gdyby to był samochód sprzed 20 > lat pewnie pasażer by nie przeżył... > Pisanie takich bzdur że Renault to niebezpieczne autko proszę sobie > włożyć między bajki. Scenic II ma 5 gwiazdek bezpieczeństwa, nie > wiem jak Megane II ale na pewno ma przynajmniej 4. Uderzenia > boczne jak i skośne są najbardziej niebezpiecznymi. ma 5 gwiazdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 > to kup se ciężarówkę imo ponoć bardzo bezpieczne są te meganki Łysy. Czy ironia ma sama przyjść i kopnąć Cię w d...ę? A tak poważnie to nie sądziłem że do legendarnej usterkowości ktoś doda jeszcze niski poziom bezpieczeństwa z powodu plastikowych błotników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba_13 Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 Mów co chcesz R już od dawna robiło bezpieczne auta, np z tej Safrane kierowca przeżył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisi Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 > Mów co chcesz R już od dawna robiło bezpieczne auta, np z tej > Safrane kierowca przeżył. Ale pasażer wątpię czy by przeżył. Reasumując może sie tak zdarzyć że przy lekkim uderzeniu kierowca zginie a przy większym przeżyje. Tutaj trzeba mieć szczęście, tak jak wszędzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 > Łysy. Czy ironia ma sama przyjść i kopnąć Cię w d...ę? > A tak poważnie to nie sądziłem że do legendarnej usterkowości ktoś > doda jeszcze niski poziom bezpieczeństwa z powodu plastikowych > błotników no to nie mam pytań od paru dni chodzę tak zakręcony że ledwo kontaktuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.