Skocz do zawartości

Bezpieczne auto??


chemicq

Rekomendowane odpowiedzi

image224i.th.jpg

Tak wygląda auto mojego kolegi po spotkaniu z Fordem Ka.

Prędkość Renault ok 20kmh, Forda ok 50.

Tak z kolei wygląda auto sprawcy:

image210f.th.jpg

Pytanie brzmi: czy auto powinno aż tak sie wygiąć?

Dodam, że nie był wcześniej uderzony, poduszki zadziałały prawidłowo (łącznie z bocznymi), nikomu nic oprócz ogólnych potłuczeń się nie stało, ale uszkodzenia IMHO wyglądają nieproporcjonalnie. Pomijam tu tył uszkodzony od słupka latarni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co Cie dziwi ? Ford wbil sie w bok z predkoscia 50km/h w renault.

> Zniszczenia jak najbardziej normalne. Bezpieczenstwo auta ocenia sie

> po tym czy pasazerowie przezyli i jakie maja obrazenia a nie po

> tym jak wyglada i czy da sie je wyklepac

Jak napisałem ogólne potłuczenia, choc muszę przyznać, że i w środku przestrzeń skurczyła się BARDZO. 5-10kmh więcej i mogłoby być baardzo nieciekawie. Tym razem nic się nie stało, 3 godziny po zdarzeniu jechałem już z kierowcą Renault w swoim aucie, ale zastanawia mnie mimo wszystko skala uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak napisałem ogólne potłuczenia, choc muszę przyznać, że i w środku

> przestrzeń skurczyła się BARDZO. 5-10kmh więcej i mogłoby być

> baardzo nieciekawie. Tym razem nic się nie stało, 3 godziny po

> zdarzeniu jechałem już z kierowcą Renault w swoim aucie, ale

> zastanawia mnie mimo wszystko skala uszkodzeń.

Niemal dwa lata temu uderzylem moim sluzbowym Renault Megane II centralnie w bok kilkuletniego VW Polo (Pani wymusila pierwszenstwo). Predkosc byla niewielka, moze gora 30 km/h ale caly bok Polo bardzo mocno sie wgniotl do wnetrza auta a w Megane z zewnatrz to nawet nie bylo widac, ze bylo uderzenie (wszystkie elementy cale, nawet lampy), troche sie zderzak porysowal. Niestety wywalily w Megane poduszki przednie i napinacze co wygenerowalo powazne koszty (przednia szyba, deska, poduszki, napinacze, pasy, sterownik poduszek/pasow).

Ogolnie uderzenie auta walone w bok mocno sie gniota nawet uderzone z niewielka predkoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemal dwa lata temu uderzylem moim sluzbowym Renault Megane II

> centralnie w bok kilkuletniego VW Polo (Pani wymusila

> pierwszenstwo). Predkosc byla niewielka, moze gora 30 km/h ale

> caly bok Polo bardzo mocno sie wgniotl do wnetrza auta a w

> Megane z zewnatrz to nawet nie bylo widac, ze bylo uderzenie

> (wszystkie elementy cale, nawet lampy), troche sie zderzak

> porysowal. Niestety wywalily w Megane poduszki przednie i

> napinacze co wygenerowalo powazne koszty (przednia szyba, deska,

> poduszki, napinacze, pasy, sterownik poduszek/pasow).

> Ogolnie uderzenie auta walone w bok mocno sie gniota nawet uderzone z

> niewielka predkoscia.

Może i tak, w sumie przód raczej najtwardszy, choć w czasach Laguny 1 Ph2 chyba juz testowano uderzenia boczne. Fakt faktem że pasażer z prawej wyszedł (prawie) bez obrażeń - oprócz potłuczeń nieco szkła powbijało mu sie w rękę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy uderzeniu przodem ... no ale ... sama mam Megane II i jak na razie czuje sie w niej bezpiecznie.. aż do pierwszego mocniejszego uderzenia ... (oby tak nie było)

ale czy to jest prawda ?? z tym że są tak mało wytrzymałe to sama na 100% nie wiem hmm.gif chociaż jak spadla mi na maske (dokladnie na boczny błotnik) samochodu metalowa rurka to miałam pęknięcie i była do wymiany cała część ... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem

> pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w

> karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy

> uderzeniu przodem ... no ale ... sama mam Megane II i jak na

> razie czuje sie w niej bezpiecznie.. aż do pierwszego

> mocniejszego uderzenia ... (oby tak nie było)

> ale czy to jest prawda ?? z tym że są tak mało wytrzymałe to sama na

> 100% nie wiem chociaż jak spadla mi na maske (dokladnie na

> boczny błotnik) samochodu metalowa rurka to miałam pęknięcie i

> była do wymiany cała część ...

primo: starsze renault nie miały tyle plastiku.

secundo: ***** NCAP chyba coś jednak dają, czy to tylko pic na wodę :hmmm:

tercio: lagunka taka chyba mocniejszy ma przód: (video)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem

> pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w

> karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy

> uderzeniu przodem ...

Oczywiście. Megane to jeżdżąca trumna. Napewno gdyby miała porządne, metalowe błotniki to by była wytrzymalsza, a tak to szmelc.

Potwierdzają to liche oceny EURO NCAP:

Klik

A także jeden z odcinków TopGear:

Klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ja słyszałam że Renault jest jakoś słabo wytrzymałym samochodem

> pod względem uderzeń... a to dlatego że ma dużo części w

> karoserii plastikowych, podobno składa się jak Harmonijka przy

> uderzeniu przodem ...

Takie bzdety to tylko mogl wymyslic pan Czesio mechanik z ZKMu hehe.gif Łady sie tak nie skladaly...

To bardzo dobrze,ze auto sie sklada bo chodzi o to ,zeby karoseria zabsorbowala sile uderzenia a nie twoje narzady wewnetrzne waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie bzdety to tylko mogl wymyslic pan Czesio mechanik z ZKMu Łady

> sie tak nie skladaly...

> To bardzo dobrze,ze auto sie sklada bo chodzi o to ,zeby karoseria

> zabsorbowala sile uderzenia a nie twoje narzady wewnetrzne

Latem w moją Lagunkę IphII trafił na parkingu cinkciak - on środkiem zderzaka w mój prawy reflektor. Efekt - on pęknięty zderzak, u mnie z blach został cały tylko lewy błotnik. Pod maską rozbity akumulator, skrzynka bezpiecznikowa i ruszona podłużnica. Prędkość moja 0, on ok 20. Oj niedobrze ooniee.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No a ciężarówka ledwo draśnięta...

> Mówiłem, jeżdżąca trumna

icon_eek.gifsciana.gif to kup se ciężarówkę grinser006.gif imo ponoć bardzo bezpieczne są te meganki ok.gif

> A tak poważnie to jednak w tym wypadku można mówić o dużym szczęściu

> policjantów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie za przedmówcami. Uderzenie boczne jest uderzeniem bardzo niebezpiecznym bo nie ma stref kontrolowanego zgniotu pochłaniających energię wypadku. Każde autko będzie tak wyglądało - nie ma szans. Pewnie gdyby to był samochód sprzed 20 lat pewnie pasażer by nie przeżył...

Pisanie takich bzdur że Renault to niebezpieczne autko proszę sobie włożyć między bajki. Scenic II ma 5 gwiazdek bezpieczeństwa, nie wiem jak Megane II ale na pewno ma przynajmniej 4. Uderzenia boczne jak i skośne są najbardziej niebezpiecznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie za przedmówcami. Uderzenie boczne jest uderzeniem bardzo

> niebezpiecznym bo nie ma stref kontrolowanego zgniotu

> pochłaniających energię wypadku. Każde autko będzie tak

> wyglądało - nie ma szans. Pewnie gdyby to był samochód sprzed 20

> lat pewnie pasażer by nie przeżył...

> Pisanie takich bzdur że Renault to niebezpieczne autko proszę sobie

> włożyć między bajki. Scenic II ma 5 gwiazdek bezpieczeństwa, nie

> wiem jak Megane II ale na pewno ma przynajmniej 4. Uderzenia

> boczne jak i skośne są najbardziej niebezpiecznymi.

ma 5 gwiazdek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to kup se ciężarówkę imo ponoć bardzo bezpieczne są te meganki

Łysy. Czy ironia ma sama przyjść i kopnąć Cię w d...ę? rotfl.gif

A tak poważnie to nie sądziłem że do legendarnej usterkowości ktoś doda jeszcze niski poziom bezpieczeństwa z powodu plastikowych błotników spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mów co chcesz R już od dawna robiło bezpieczne auta, np z tej

> Safrane kierowca przeżył.

Ale pasażer wątpię czy by przeżył.

Reasumując może sie tak zdarzyć że przy lekkim uderzeniu kierowca zginie a przy większym przeżyje. Tutaj trzeba mieć szczęście, tak jak wszędzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łysy. Czy ironia ma sama przyjść i kopnąć Cię w d...ę?

> A tak poważnie to nie sądziłem że do legendarnej usterkowości ktoś

> doda jeszcze niski poziom bezpieczeństwa z powodu plastikowych

> błotników

zlosnik.gif no to nie mam pytań od paru dni chodzę tak zakręcony że ledwo kontaktuje sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.