graf Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Nasz kolega Orochimaru napisał artykuł na temat naprawy głowicy silnika X14NZ. Dołączone rysunki są jego autorstwa. Jestem pod wrażeniem. Świetny materiał. Zapraszam na stronę astra.auto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > Jestem pod wrażeniem. O kurcze blade Również jestem pod wrażeniem. Pełen profesjonalizm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Chyba musiało mu sprawić dożo przyjemności przygotowanie tego manuala bo zrobiony jest perfect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 > Nasz kolega Orochimaru napisał artykuł na temat naprawy głowicy Że tak powiem pełna profeska i rysunki super Tak precyzyjnego manuala jeszcze nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Co tu dużo mówić, kawał dobrej roboty... szczególnie jestem pod wrażeniem rysunków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 to sie nazywa profesjonalne podejscie do sprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Manual bardzo, bardzo dobry i efektownie opracowany. Gratuluje, ilosc pracy wlozona w opracowanie powala na kolana, a watpie, zeby ktos zrobil manual takiej jakosci Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Materiał pierwsza klasa, merytorycznie nie podejmuję się oceniać (wg mnie super, ale ja się nie znam ), natomiast po względem przekazu oceniam na 6+ w skali szkolnej. Gdyby tak właśnie były pisane podręczniki szkolne, szczególnie z przedmiotów ścisłych... Orochimaru, kawał dobrej roboty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Dzięki za pozytywne opinie Przed operacją zastanawiałem się nad klejeniem obudowy, ale kol. Zielik wynalazł identyczną u siebie i obyło się bez łatania. Zastanawiałem się jak zaaplikować klej w pęknięcie, ale po zdjęciu obudowy stuknąłem u ucho młoteczkiem i pęknięty kawałek ładnie się odłupał. Trzymał się mniej więcej na 5mm, reszta była pęknięta. Taka uwaga dla zmieniających rozrząd. W swoim manualu, kol. Jaceq_P opisał jak zablokował górne koło rozrządu nasadką. Jeśli ktoś będzie wykorzystywał ten sposób, to niech blokuje koło o lewy wkręt. Po prawej stronie odlew, przy przejściu z ucha w rurkę, ma ostrą krawędź. To karb, lubią się w takich miejscach spiętrzać naprężenia. Innymi słowy odlew może pęknąć mimo przykładania siły mniejszej niż jego wytrzymałość. Nie wiem jak to było u mnie. Możliwe, że sam kiedyś tak właśnie zrobiłem, nie pamiętam. Nie wykluczam też innych możliwości. Bezpieczniej jest unieruchamiać koło używając np: takiego prostego przyrządu: PS. Używam Lotosa 5W40 i obudowa nie była myta od środka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Do warsztatu zakupiony zostal powyzej prezentowany pryrzad, przy pierwszym podejsciu (probie odkrecenia kola rozrzadu w Fordzie) dluga dzwignia sie wygiela...po czym zastapilismy ja katownikiem (widac na moim manualu: Wymiana rozrzadu...). Zawsze pozostaje alternatywa w postaci zdjecia pokrywy zaworow i przytrzymanie walka kluczem 24. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2009 No ja też muszę pogratulować za super manualna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 wow. zatkalo mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 Nadal jestem pod wrazeniem owego dziela, wiec wycofuje sie z robienia manuala z demontazu, montazu glowicy w X18XE1 (zrobilem za malo fotek...zreszta czasu brakowalo-pracowalem w trybie warsztatowym, niemniej jednak zrobie mini manual ze wskazowkami montazowymi, na co zwracac uwage, co wymienic koniecznie i td.), ale, choc juz wspominam o tym od dawna, w czasie najblizszym ukaza sie manuale: wymiana rozrzadu w X18XE1, X20XEV, Z16XEP oraz rozbiorka/skladanie skrzyni biegow F 16 (material zdjeciowy jest, trzeba go tylko opisac). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > ukaza sie manuale: wymiana rozrzadu w X18XE1, z chęcią się zapoznam :-) > X20XEV, Z16XEP > oraz rozbiorka/skladanie skrzyni biegow F 16 (material zdjeciowy > jest, trzeba go tylko opisac). a F18 z VB? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > wycofuje sie z robienia > manuala z demontazu, montazu glowicy w X18XE1 No kurka, czekałem na niego od czasu, kiedy o tym wspomniałeś Myślałem, że będzie komplet 16V i 8V na WoA. Czekam z niecierpliwością na ten o skrzyni biegów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 Napisze tak: do pelnego przedstawienia demontazu/montazu glowicy zabraklo zwyczajnie czasu na robienie fotek z poszczegolnych etapow (fotki sa pogladowe, nie uwzgledniaja detali, co najwyzej, moge je opisac). Niemniej jednak opisze w miare mozliwosci pewne drobiazgi, na ktore nalezy zwrocic szczegolna uwage. Co do manuala wymiany rozrzadu w X18XE1: procedura, momenty dokrecania i sposob postepowania jest identyczny, jak w moim manualu wymiany rozrzadu w X14XEL, razacych roznic nie zauwazylem (to samo w X20XEV), niemniej jednak opisze i zaprezentuje, strona astra.auto.pl oraz WoA moze sie dzieki temu wzbogacic (moge zrobic manual, ale bedzie to niejako na opak, poniewaz najpierw zostal zamontowany kompletny rozrzad (jak pamietacie,w silniku X18XE1 rozsypala sie wieksza rolka zwrotna, wiec pasek przeskoczyl; w celu stwierdzenia usterki ukladu zaworowego zostal zamontowany nowy rozrzad w celu przeprowadzenia pomiaru cisnienia sprezania poszczegolnych cylindrow, wypadl naprawde marnie: 2 cylindry 0 cisnienia, jeden w granicach 12, nastepny skromne 8; okazalo sie w profesjonalnym zakladzie (golym okiem po demontazu glowicy mozna bylo swierdzic, iz przynajmniej zawory z dwoch cylindrow sa pogiete, slady odbitych zaworow na denkach wszystkich tlokow sugerowaly znacznie wieksze zniszczenia... na fotki musicie chwile poczekac...) zajmujacym sie obrobka glowic, ze wszystkie zawory sa do wymiany-pokrzywione- kwota za naprawe przerzucila 700 PLN...), pozniej ten sam, nowy rozrzad musialem zdemontowac i montowac na nowo, pomijajac juz zamontowana wczesniej-przed sprawdzeniem stanu silnika- nowa pompe cieczy. Co do manuala z rozbiorki/skladania skrzyni biegow. Skrzynia zostala wyjeta z AF 1,7 TD Isuzu, weic moze byc zarowno F16, jak i F18 (juz nie pamietam, bo bylo to dawno temu), ale: skrzynie biegow w Oplach, od modelu F10 do przynajmniej F18 nie roznia sie budowa wewnetrzna (jedynie budowa zewnetrzna, rozwiazaniem sterowania sprzeglem-linka lub hydraulika i malo znaczace detale)... Azja : moglbym wyprodukowac rowniez kilka manuali z VB, tylko gdzie to wrzucic? Rozbieralem kilka razy tylne zawieszenie, silniki roznej pojemnosci, przednie zawieszenie, uszczelnianie silnika-miski olejowej, dwuczesciowej, zdejmowanie, montaz deski rozdzielczej, wymiana amortyzatorow i tym podobne...Rowniez mogly powstac manuale z wyiany poszczegolnych elementow z Corsy B, Omegi B, Omegi B po lifcie (zwanych blednie Omega C), Vectry C, tylko gdzie to umiescic...? Orochimaru : manual bedzie, postaram sie nadac jakas sensowna forme, fotki bez opisu ma juz we wladaniu Lelek, na uzytek wlasny i forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.