Skocz do zawartości

MANUAL Remont głowicy silnika X14NZ [F]


graf

Rekomendowane odpowiedzi

Materiał pierwsza klasa, merytorycznie nie podejmuję się oceniać (wg mnie super, ale ja się nie znam grinser006.gif ), natomiast po względem przekazu oceniam na 6+ w skali szkolnej.

Gdyby tak właśnie były pisane podręczniki szkolne, szczególnie z przedmiotów ścisłych... brawo.gif

Orochimaru, kawał dobrej roboty! hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pozytywne opinie waytogo.gif

Przed operacją zastanawiałem się nad klejeniem obudowy, ale kol. Zielik 20.GIF wynalazł identyczną u siebie i obyło się bez łatania. Zastanawiałem się jak zaaplikować klej w pęknięcie, ale po zdjęciu obudowy stuknąłem u ucho młoteczkiem i pęknięty kawałek ładnie się odłupał.

283134166-obudowa.JPG

Trzymał się mniej więcej na 5mm, reszta była pęknięta.

Taka uwaga dla zmieniających rozrząd. W swoim manualu, kol. Jaceq_P opisał jak zablokował górne koło rozrządu nasadką. Jeśli ktoś będzie wykorzystywał ten sposób, to niech blokuje koło o lewy wkręt. Po prawej stronie odlew, przy przejściu z ucha w rurkę, ma ostrą krawędź. To karb, lubią się w takich miejscach spiętrzać naprężenia. Innymi słowy odlew może pęknąć mimo przykładania siły mniejszej niż jego wytrzymałość.

Nie wiem jak to było u mnie. Możliwe, że sam kiedyś tak właśnie zrobiłem, nie pamiętam. Nie wykluczam też innych możliwości.

Bezpieczniej jest unieruchamiać koło używając np: takiego prostego przyrządu:

283134166-klucz.jpg

PS. Używam Lotosa 5W40 i obudowa nie była myta od środka skromny.gif.

post-53490-14352505476646_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do warsztatu zakupiony zostal powyzej prezentowany pryrzad, przy pierwszym podejsciu (probie odkrecenia kola rozrzadu w Fordzie) dluga dzwignia sie wygiela...po czym zastapilismy ja katownikiem (widac na moim manualu: Wymiana rozrzadu...). Zawsze pozostaje alternatywa w postaci zdjecia pokrywy zaworow i przytrzymanie walka kluczem 24.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jestem pod wrazeniem owego dziela, wiec wycofuje sie z robienia manuala z demontazu, montazu glowicy w X18XE1 (zrobilem za malo fotek...zreszta czasu brakowalo-pracowalem w trybie warsztatowym, niemniej jednak zrobie mini manual ze wskazowkami montazowymi, na co zwracac uwage, co wymienic koniecznie i td.), ale, choc juz wspominam o tym od dawna, w czasie najblizszym ukaza sie manuale: wymiana rozrzadu w X18XE1, X20XEV, Z16XEP oraz rozbiorka/skladanie skrzyni biegow F 16 (material zdjeciowy jest, trzeba go tylko opisac).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wycofuje sie z robienia

> manuala z demontazu, montazu glowicy w X18XE1

No kurka, czekałem na niego od czasu, kiedy o tym wspomniałeś frown.gif

Myślałem, że będzie komplet 16V i 8V na WoA.

Czekam z niecierpliwością na ten o skrzyni biegów 20.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak: do pelnego przedstawienia demontazu/montazu glowicy zabraklo zwyczajnie czasu na robienie fotek z poszczegolnych etapow (fotki sa pogladowe, nie uwzgledniaja detali, co najwyzej, moge je opisac). Niemniej jednak opisze w miare mozliwosci pewne drobiazgi, na ktore nalezy zwrocic szczegolna uwage.

Co do manuala wymiany rozrzadu w X18XE1: procedura, momenty dokrecania i sposob postepowania jest identyczny, jak w moim manualu wymiany rozrzadu w X14XEL, razacych roznic nie zauwazylem (to samo w X20XEV), niemniej jednak opisze i zaprezentuje, strona astra.auto.pl oraz WoA moze sie dzieki temu wzbogacic (moge zrobic manual, ale bedzie to niejako na opak, poniewaz najpierw zostal zamontowany kompletny rozrzad (jak pamietacie,w silniku X18XE1 rozsypala sie wieksza rolka zwrotna, wiec pasek przeskoczyl; w celu stwierdzenia usterki ukladu zaworowego zostal zamontowany nowy rozrzad w celu przeprowadzenia pomiaru cisnienia sprezania poszczegolnych cylindrow, wypadl naprawde marnie: 2 cylindry 0 cisnienia, jeden w granicach 12, nastepny skromne 8; okazalo sie w profesjonalnym zakladzie (golym okiem po demontazu glowicy mozna bylo swierdzic, iz przynajmniej zawory z dwoch cylindrow sa pogiete, slady odbitych zaworow na denkach wszystkich tlokow sugerowaly znacznie wieksze zniszczenia... na fotki musicie chwile poczekac...) zajmujacym sie obrobka glowic, ze wszystkie zawory sa do wymiany-pokrzywione- kwota za naprawe przerzucila 700 PLN...), pozniej ten sam, nowy rozrzad musialem zdemontowac i montowac na nowo, pomijajac juz zamontowana wczesniej-przed sprawdzeniem stanu silnika- nowa pompe cieczy.

Co do manuala z rozbiorki/skladania skrzyni biegow. Skrzynia zostala wyjeta z AF 1,7 TD Isuzu, weic moze byc zarowno F16, jak i F18 (juz nie pamietam, bo bylo to dawno temu), ale: skrzynie biegow w Oplach, od modelu F10 do przynajmniej F18 nie roznia sie budowa wewnetrzna (jedynie budowa zewnetrzna, rozwiazaniem sterowania sprzeglem-linka lub hydraulika i malo znaczace detale)...

Azja : moglbym wyprodukowac rowniez kilka manuali z VB, tylko gdzie to wrzucic? Rozbieralem kilka razy tylne zawieszenie, silniki roznej pojemnosci, przednie zawieszenie, uszczelnianie silnika-miski olejowej, dwuczesciowej, zdejmowanie, montaz deski rozdzielczej, wymiana amortyzatorow i tym podobne...Rowniez mogly powstac manuale z wyiany poszczegolnych elementow z Corsy B, Omegi B, Omegi B po lifcie (zwanych blednie Omega C), Vectry C, tylko gdzie to umiescic...?

Orochimaru : manual bedzie, postaram sie nadac jakas sensowna forme, fotki bez opisu ma juz we wladaniu Lelek, na uzytek wlasny i forum.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.