Skocz do zawartości

EGR i turbina - pytanie


krzysiek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Gdzieś na usnecie, przewijał się temat usunięcia EGR ktoś zastosował następujący argument przeciwko usunięciu EGR

> EGR upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed

> gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów

Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie.

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

większej głupoty nie słyszałem

EGR to nic innego jak recyrkulacja spalin

czyli wpuszczanie efektu spalania ropy z powrotem do komory spalania

czyli ma na celu "zmniejszenie" spalania i ograniczenie szkodliwych substancji wydostających się do atmosfery

efekt jest taki

że cały dolot masz zawalony sadzą i mniejszą reakcję auta na gaz

a elementem odpowiadającym za odprowadzenie ciśnienia ze sprężarki jest blow-off a nie egr to tak na marginesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Gdzieś na usnecie, przewijał się temat usunięcia EGR ktoś zastosował

> następujący argument przeciwko usunięciu EGR

> Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie.

Czy wystarczającą odpowiedzią na Twoje pytanie będzie ~200kkm na seryjnej sprężarce w tym ok 150kkm po zaślepieniu EGRa?

Po odpuszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) motor się nie zatrzymuje smile.gif tak więc powietrze sprężane przez hamujące turbo i tak wydostanie się przez motor i pójdzie w wydech na skutek pracy głowicy. Temat fali odbitej można imho pominąć w tym przypadku - pamiętaj, że jest to układ wymuszony. Praca zaworu jest zależna min od prędkości obrotowej - mapę już kiedyś wklejałem.

Dlaczego w benzynie stosują zawór upustowy - tam bardzo istotny jest afr, w dieslu tak naprawde ma on duzo mniejsze znaczenie - problem większej ilości powietrza vs ilość paliwa praktycznie nie istnieje - w drugą stronę i owszem.

Reasumując - uważam, że nie masz się czym martwić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ciekawostki jeszcze do mnie trafiły i zdrowo mi w głowie namieszały:

Dokładnie

Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w

wydech....

przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz

oszukany skład

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne

konstrukcje

Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku

Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa

obroty powiedzmy 4000.

Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg

na IV albogwałtownie hamujemy.

Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w

intercoolerze i przewodach.

efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche

cianiena - i jesli

w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.

Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie

łopatek)

Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie

zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

Skad wie ze zmianiamy bieg?

czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku

Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic

sporo mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i powiadacie ze autko by lepiej chodzilo jakby to wywalic?

mogę ci powiedzieć z mojego doświadczenia

auto jest bardziej zrywne lepiej reaguje na gaz

dodatkowo jest mniejszy bąk z rury przy gwałtownym przyśpieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w ktorym miejscu jest ten zawor w 1.3? ma ktos jakas fotke moze?

jak masz pandzioche to se daruj.. ale wpierw to sprawdz. W aso widzialem jak sie przymierzali do czyszczenia EGRa to musieli upuscic silnik z lap bo inaczej nihu miejsca. Nie wiem czy tacy niegramotni czy to procedura ASO. Sa ludzie i ludzie. Nie wiem nie znam sie. Pisze co widzialem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko cos takiego znalazlem

przez osłonę g widać wytłumaczę na przykładzie

silników 1,9 jtd

egr jest połączone z klapą gaszącą przy wlocie do głowicy i wydechem

w 1,9 przeważenie mieści się za blokiem silnika po zdjęciu osłony i rurką karbowaną jest połączony do klapy gaszącej

dodatkowo podpięta jest do niego wiązka kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A elektronika nie bedzie protestowała jak się to usunie?

> Przez weekend obadam gdzie ten zawór i jak go wywalic:)

hehe nie zawór zostawiasz zaślepiasz go tylko

jak masz możliwość zaślep od strony wydechu

jak nie

zaślep od strony dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel nie ma przepustnicy wiec fali odbitej w stronę turbo nie będzie. Motor się kręci, luft leci w wydech przez głowicę a spręzarka hamuje. Podepnij manometr to zobaczysz jak gwałtownie ciśnienie w kolektorze ssącym spada....

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po wyczyszczeniu problemy na jakiś czas ustały. Ostatnio znowu zaczęła zapalać się kontrolka, więc zawiozłem z powrotem do mechanika auto. Tym razem stwierdzono, że turbo jest do wymiany (w środku pełno sadzy).

Auto odebrałem i zaczałem się rozglądać za turbo no i teraz ciekawa sprawa. Kontrolka mi się teraz nie zapala, ale turbo się budzi dużo później.

Sam już nie wiem co z tym zrobić.

Może to jednak nie wina turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wyczyszczeniu problemy na jakiś czas ustały. Ostatnio znowu zaczęła zapalać się kontrolka, więc

> zawiozłem z powrotem do mechanika auto. Tym razem stwierdzono, że turbo jest do wymiany (w

> środku pełno sadzy).

> Auto odebrałem i zaczałem się rozglądać za turbo no i teraz ciekawa sprawa. Kontrolka mi się teraz

> nie zapala, ale turbo się budzi dużo później.

> Sam już nie wiem co z tym zrobić.

> Może to jednak nie wina turbo.

a na jakiej podstawie stwierdził że turbo padło ???

czy auto miało aktywną diagnostykę przeprowadzoną ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić turbo bo jest w nim pełno sadzy icon_eek.gif

Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100 kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci.

Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić

> turbo bo jest w nim pełno sadzy

> Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie

> nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100

> kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci.

> Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo.

nie trzeba, podjedź do kogoś kto ma w Twojej okolicy FESa i zrób logowanie auta. wtedy będzie wiadomo co mu dolega, bo inaczej wymienisz wszystko a okaże się że jakaś pierdółka była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić

no tak 4.5k byś zapłacił

za wymianę jakiś 1k pewnie

dla nich sam zysk

> turbo bo jest w nim pełno sadzy

rozumie że mowa była o stronę gorącą

no a co oni chcieli znaleźć

ciekawe czy wydech też by ci kazali wymienić bo jest w nim sadza ?

> Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie

> nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100

> kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci.

zaślepiłeś egr czyli wyeliminowałeś usterkę (doraźnie )

czyli niedziałający komponent

tera wypadało by to jeszcze wywalić z softu

przegoniłeś auto więc i wydmuchałeś sadzę z turbiny, wydechu itp

więc zaczęło jeździć normalnie

> Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo.

trzeba zrobić diagnostykę aktywną auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Chyba dam to do jeszcze jednego mechanika, żeby porównać ich opinie.

Mouk, daj znać czy poradziłeś sobie z problemem ?

Panowie mam pytanie ... czy EGR powinien działać w zakresie 0-100% ? Na moim wykresie z FES jest otwarcie max 45%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Mouk, daj znać czy poradziłeś sobie z problemem ?

> Panowie mam pytanie ... czy EGR powinien działać w zakresie 0-100% ? Na moim wykresie z FES jest

> otwarcie max 45%.

Chwilowo problem rozwiązała sarna na którą wjechałem:) Jak auto się złoży do kupy, to będe dalej badał temat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.