gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 Czy ktoś się tym interesował? Czy przepustnice w silnikach OHC z SPi wszystkie są takiej samej średnicy, czy np. silnik z Tipo/Tempra 1.6 SPi ma większą przepustnicę niż ten z 1.4 SPi? Czy może ktoś próbował nieco rozwiercić gardziel na większy przelot i dać większy talerzyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Czy ktoś się tym interesował? tak > Czy przepustnice w silnikach OHC z SPi wszystkie są takiej samej > średnicy, czy np. silnik z Tipo/Tempra 1.6 SPi ma większą > przepustnicę niż ten z 1.4 SPi? > Czy może ktoś próbował nieco rozwiercić gardziel na większy przelot i > dać większy talerzyk? wiem coś o P w FIRE ale jak się domyślam to ta od 1.6 będzie większa niż 1.4 rozwiercenie jest chyba nie opłacalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > tak > wiem coś o P w FIRE ale jak się domyślam to ta od 1.6 będzie większa > niż 1.4 > rozwiercenie jest chyba nie opłacalne Fire mnie nie kręci. Punto będzie jeździć jako lansowóz, ale do Uno zaaplikowałbym jakąś kurację wzmacniającą. Tylko np. w porównaniu mojego kolektora z 1.5, to te z 1.4 i 1.6 są takie jakby zakręcone i nie wiem czy to na plus czy raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Fire mnie nie kręci. Punto będzie jeździć jako lansowóz, ale do Uno > zaaplikowałbym jakąś kurację wzmacniającą. > Tylko np. w porównaniu mojego kolektora z 1.5, to te z 1.4 i 1.6 są > takie jakby zakręcone i nie wiem czy to na plus czy raczej nie. Nie wiem, czy to Ci coś da ale kolektor z 1.4 da się założyć do 1.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuzunieczka Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Czy ktoś się tym interesował? > Czy przepustnice w silnikach OHC z SPi wszystkie są takiej samej > średnicy, czy np. silnik z Tipo/Tempra 1.6 SPi ma większą > przepustnicę niż ten z 1.4 SPi? > Czy może ktoś próbował nieco rozwiercić gardziel na większy przelot i > dać większy talerzyk? Wal gore z turbo+pare gratow, rob 1.5T i sie nie piernicz Ja tak zamierzam jak troche z tym remontem odsapne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Wal gore z turbo+pare gratow, rob 1.5T i sie nie piernicz > Ja tak zamierzam jak troche z tym remontem odsapne O widzisz, koleżanka dobrze podpowiada A nie się bawisz w pierdoły, których nawet nie poczujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Nie wiem, czy to Ci coś da ale kolektor z 1.4 da się założyć do 1.5. Zawsze coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Wal gore z turbo+pare gratow, rob 1.5T i sie nie piernicz > Ja tak zamierzam jak troche z tym remontem odsapne Za duży koszt, jak na auto do jazdy na codzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > O widzisz, koleżanka dobrze podpowiada A nie się bawisz w pierdoły, > których nawet nie poczujesz Toż to Viper w przebraniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Toż to Viper w przebraniu. Tak czy siak dobrze gada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Tak czy siak dobrze gada Kurcze Turbo, to trochę za gruba ryba, i jednak koszt spory, a takie o pierdółki jak zgranie kolektorów, większa przepustnica itp. itd. nieco mocy dadzą, a koszt nieduży i rzeźba też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Kurcze Turbo, to trochę za gruba ryba, i jednak koszt spory, a takie > o pierdółki jak zgranie kolektorów, większa przepustnica itp. > itd. nieco mocy dadzą, a koszt nieduży i rzeźba też. Hmmm... Szczerze powiedziawszy to ja bym się bawił w coś takiego gdybym miał na to kasę i przy okazji remontu silnika. Bo w sumie fajna byłaby taka zabawa w poprawianie fabryki, bo mimo że to nie FSO (choć ja tam bardzo lubię produkty tej fabryki ) to jednak co nieco da się poprawić Bo tak to nie wiem czy to byłoby warte zachodu, bo wydaje mi się że specjalnie różnicy nie poczujesz, no chyba że to tak dla zabawy i własnej satysfakcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > o pierdółki jak zgranie kolektorów, większa przepustnica itp. > itd. nieco mocy dadzą, a koszt nieduży i rzeźba też. Dobrym patentem było by wyrzeźbienie całego nowego kol. dolotowego + kol. wydechowego, nawet niech by to był HomeMade jak dobrze zrobiony to powinny być efekty ale..... trzeba było by ściągnąć głowice żeby poprawić kanały bo tak to niewiele da, dobrze by było obrazu przy okazji wstawić większe zaworki, jakiś tam wałeczek i mamy sympatyczne n/a po co turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Hmmm... Szczerze powiedziawszy to ja bym się bawił w coś takiego > gdybym miał na to kasę i przy okazji remontu silnika. Bo w sumie > fajna byłaby taka zabawa w poprawianie fabryki, bo mimo że to > nie FSO (choć ja tam bardzo lubię produkty tej fabryki ) to > jednak co nieco da się poprawić Bo tak to nie wiem czy to > byłoby warte zachodu, bo wydaje mi się że specjalnie różnicy nie > poczujesz, no chyba że to tak dla zabawy i własnej satysfakcji Po części pewnie dla zabawy i własnej satysfakcji, a trochę też dla nauki. A jak nawet najmniejszy efekt by był, to już by było super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Dobrym patentem było by wyrzeźbienie całego nowego kol. dolotowego + > kol. wydechowego, nawet niech by to był HomeMade jak dobrze > zrobiony to powinny być efekty ale..... trzeba było by ściągnąć > głowice żeby poprawić kanały bo tak to niewiele da, dobrze by > było obrazu przy okazji wstawić większe zaworki, jakiś tam > wałeczek i mamy sympatyczne n/a po co turbo Jak mi uszczelka yebnie pod czapką, to wtedy na pewno zapodam kurację taką jak napisałeś. Może bez większych zaworów, ale jakiś tam porting będzie. Ostatnio na allegro znalazłem, że kolega z AK plazmą romi flansze pod kolektory i się poważnie zastanowiłem nad zamówieniem jednej takiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Jak mi uszczelka yebnie pod czapką, to wtedy na pewno zapodam kurację > taką jak napisałeś. Może bez większych zaworów, ale jakiś tam > porting będzie. Ostatnio na allegro znalazłem, że kolega z AK > plazmą romi flansze pod kolektory i się poważnie zastanowiłem > nad zamówieniem jednej takiej. Co za kolega z AK ??????? A tam będziesz czekał aż ci UPG padnie, buda moze tego nie doczekać co jest najbardziej prawdopodobne..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > Jak mi uszczelka yebnie pod czapką, to wtedy na pewno zapodam kurację > taką jak napisałeś. A pod którą czapką? > Może bez większych zaworów, ale jakiś tam > porting będzie. Ostatnio na allegro znalazłem, że kolega z AK > plazmą romi flansze pod kolektory i się poważnie zastanowiłem > nad zamówieniem jednej takiej. Wspominałeś wcześniej właśnie m. in. o dopasowywaniu kolektorów, ale tego nie zrobisz bez zdejmowania głowicy (no chyba że z ciebie taki magik albo ja o czymś nie wiem ). Z resztą już od jakiegoś czasu widzę różne tematy, że coś ci chodzi po głowie żeby pomodzić, ale sam chyba jeszcze nie bardzo wiesz co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 [...]Może bez większych zaworów, [...] Ale my już mamy największe zawory jakie tylko dało sie tam zmieścić (inne i 1,5 raza wieksze niż we wszystkich innych modelach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Co za kolega z AK ??????? > A tam będziesz czekał aż ci UPG padnie, buda moze tego nie doczekać > co jest najbardziej prawdopodobne..... O ile nie przekręcę nicka: nuki_tsw albo jakoś tak. Ogłasza się na alledrogo z flanszami pod wydechowce do FIRE, ale w aukcji ma napisane, że na podstawie uszczelki lub starego kolektora lub rysunku jakiegoś tam, wykona na zamówienie flanszę. A Ty mnie tu z budą nie podgaduj. Chyba, że szukasz roboty na wakacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > A pod którą czapką? Najpierw pod swoją musi mi coś szczelić, żeby wziąć się za mody. A potem może coś będziemy działać. > Wspominałeś wcześniej właśnie m. in. o dopasowywaniu kolektorów, ale > tego nie zrobisz bez zdejmowania głowicy (no chyba że z ciebie > taki magik albo ja o czymś nie wiem ). Z resztą już od jakiegoś > czasu widzę różne tematy, że coś ci chodzi po głowie żeby > pomodzić, ale sam chyba jeszcze nie bardzo wiesz co Wiem, wiem, że nie zrobię tego bez zdejmowania głowicy, ale na razie czysto teoretycznie tylko myślę. Kolega LeoLepsi robił swoje 1.4, z tego co pamiętam to jakiś wałek inny, porting głowicy, pewnie też coś przy kolektorach grzebał, no i większa przepustnica i wyszło mu na hamowni jakieś ~90KM, czyli już bajkowaty wynik. A no i Panie kolego, może chętny na hamownię? Taką ciekawą zakładaną na samochód. Kolega z roku będzie golfa swapował i pewnie gdzieś po świętach będzie hamowanko, to ja się podczepiam, bo z kolei jego kolega z forum VW niejaki Zaprzal ma hamownię przenośną i studiuje u nas na elektryku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > [...]Może bez większych zaworów, [...] > Ale my już mamy największe zawory jakie tylko dało sie tam zmieścić > (inne i 1,5 raza wieksze niż we wszystkich innych modelach). O kolejną ciekawą rzecz się dowiaduje. Powiedz mi jeszcze, że wymiary zaworów są takie jak w Turbo a Cię ozłocę. No i jaszcze takie pytanko do Ciebie, bo wiem, że rozbierałeś silnik w drobny mak. Powiedz mi do czego służą/są śruby zaznaczone na zdjęciach? Bo z tego co patrzyłem na remonty silników UT, to żadne, przynajmniej z tych co widziałem nie miały tych śrub na imbus w głowiczce. Chciałem jedną odkręcić, ale z braku czasu odpuściłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > O kolejną ciekawą rzecz się dowiaduje. Powiedz mi jeszcze, że > wymiary zaworów są takie jak w Turbo a Cię ozłocę. Wymiary zaworów w turbo i 1,5 sa podobne tzn: UT - 36 mm / 33mm (ssący/wydechowy) - wydechowy jest z sodem w środku 1,5 - 36 / 33,5 1,4NA - 37,5 / 31 W turbo ten z sodem jest w celu lepszego chłodzenia zaworu. Sód pod wpływem temperatury robi sie ciekły i wedruje z góry na dół zaworów chłodzac go podczes pracy. Mozna wsadzic wieksze zawory w ta głowicę. Ja mam ssący 39,5 mm z tipo 1,6 SOHC ale wiem ze nawet 41,5 ktoś wsadził. Wiecej nie wejdzie. Co do modyfikacji to można zrobić kilka rzeczy ale chyba najlepiej i najtaniej wyjdzie wsadzić kolektor ssący z MPI + elektronikę. Ja mam w planach juz od jakiegos czasu zrobić zestaw soft turbo do 1,4 ale jakoś tak ciągle nie ma czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > O kolejną ciekawą rzecz się dowiaduje. Powiedz mi jeszcze, że > wymiary zaworów są takie jak w Turbo a Cię ozłocę. Prawie takie same, ale chyba inne, ale i nasze cylindry są o około chyba 6mm większe > No i jaszcze takie pytanko do Ciebie, bo wiem, że rozbierałeś silnik > w drobny mak. Powiedz mi do czego służą/są śruby zaznaczone na > zdjęciach? > Bo z tego co patrzyłem na remonty silników UT, to żadne, przynajmniej > z tych co widziałem nie miały tych śrub na imbus w głowiczce. > Chciałem jedną odkręcić, ale z braku czasu odpuściłem. nie odkręcałem ich, bo poprzedni remont przy próbie wymiany pierścieni to było tylko stwierdzenie,że mam pęknięte tłoki, a konkretnie te kołnierze utrzymujące pierścienie i cały remont skończył się wymiana silnika, bez specjalnego zaglądania do tego który zakładałem. Na dniach będę go niestety rozkręcał , właśnie ze względu jak to ująłeś uszczelki pod czapką . mam już wszystko zgromadzone, moja stara głowica i głowiczka (obudowa wału rozrządu) z mojego starego silnika już czekają przygotowane na wymianę razem z uszczelką, ale że nie ma czasu na rozpoczęcie - no to jeszcze jeżdżę dymiąc. Remont najprawdopodobniej odbędzie się dopiero w sobotę ale chyba znowu nie ta tylko za dwa tygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Wymiary zaworów w turbo i 1,5 sa podobne tzn: > UT - 36 mm / 33mm (ssący/wydechowy) - wydechowy jest z sodem w środku > 1,5 - 36 / 33,5 > 1,4NA - 37,5 / 31 Czyli np. czysto teoretycznie, bez problemu można zapodać do 1.5 głowicę z UT i będzie cacy, a żeby było jeszcze bardziej cacy można dać większe zawory. Oczywiście mówię, gdyby mi jednak coś odwaliło i jakbym zaturbiał 1.5. > W turbo ten z sodem jest w celu lepszego chłodzenia zaworu. Sód pod > wpływem temperatury robi sie ciekły i wedruje z góry na dół > zaworów chłodzac go podczes pracy. O tym wiedziałem, bo czytałem w serwisówce. Ale chyba takie zawory z sodem w wolnossącym nie są potrzebne? > Mozna wsadzic wieksze zawory w ta głowicę. Ja mam ssący 39,5 mm z > tipo 1,6 SOHC ale wiem ze nawet 41,5 ktoś wsadził. Wiecej nie > wejdzie. > Co do modyfikacji to można zrobić kilka rzeczy ale chyba najlepiej i > najtaniej wyjdzie wsadzić kolektor ssący z MPI + elektronikę. > Ja mam w planach juz od jakiegos czasu zrobić zestaw soft turbo do > 1,4 ale jakoś tak ciągle nie ma czasu. Kurcze, rozmawiałem na spocie z Sienkiem trochę o tym i dowiedziałem się, że to MPi które było w 1.5 w mkI to strasznie prymitywne jest, że raczej nie warto tego wsadzać. Podobno to nie jest nawet wtrysk półsekwencyjny. A wiesz coś może o elektronice z Punto I 1.6? Tam zdaje się jest już cała centralka sterująca MM. Może w tę stronę pójść? Nie wiesz może jaki setup ma LeoLepsi ? On zmieniał zawory na większe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Prawie takie same, ale chyba inne, ale i nasze cylindry są o około > chyba 6mm większe > nie odkręcałem ich, bo poprzedni remont przy próbie wymiany > pierścieni to było tylko stwierdzenie,że mam pęknięte tłoki, a > konkretnie te kołnierze utrzymujące pierścienie i cały remont > skończył się wymiana silnika, bez specjalnego zaglądania do tego > który zakładałem. > Na dniach będę go niestety rozkręcał , właśnie ze względu jak to > ująłeś uszczelki pod czapką . mam już wszystko zgromadzone, > moja stara głowica i głowiczka (obudowa wału rozrządu) z mojego > starego silnika już czekają przygotowane na wymianę razem z > uszczelką, ale że nie ma czasu na rozpoczęcie - no to jeszcze > jeżdżę dymiąc. Remont najprawdopodobniej odbędzie się dopiero w > sobotę ale chyba znowu nie ta tylko za dwa tygodnie. No to trochę poszedłeś na łatwiznę wsadzając drugi silnik bez zaglądania wgłąb. A nie masz może jakiejś zbędnej, walającej się przepustnicy w garażu? To bym może na nią się napatrzył i dostał jakiegoś natchnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Najpierw pod swoją musi mi coś szczelić, żeby wziąć się za mody. A > potem może coś będziemy działać. > Wiem, wiem, że nie zrobię tego bez zdejmowania głowicy, ale na razie > czysto teoretycznie tylko myślę. > Kolega LeoLepsi robił swoje 1.4, z tego co pamiętam to jakiś wałek > inny, porting głowicy, pewnie też coś przy kolektorach grzebał, > no i większa przepustnica i wyszło mu na hamowni jakieś ~90KM, > czyli już bajkowaty wynik. To trzeba przyznać, że nieźle A jako że 1.5 ma na starcie trochę większą moc to pewnie po takich modyfikacjach miałbyś co najmniej fabryczną moc UT Tylko zastanawia mnie opłacalność czegoś takiego, bo na UKP Zibi pisał o uturbianiu 1.4 i 1.5 n/a i on twierdził, że szacowany koszt czegoś takiego to ok 1500 zł. Jakbyś wyciskał większą moc ze swojego silnika nie robiąc doładowania, to ten sam efekt będzie pewnie wymagał podobnych nakładów finansowych... Nawet sam wałek jakiejś porządnej firmy (no chyba że do 1.5 nadaje się p&p z czegoś innego, tak jak wstawianie wałka do "fajerów" z Punto) to już wydatek dobrych kilku stów... > A no i Panie kolego, może chętny na hamownię? Taką ciekawą zakładaną > na samochód. Kolega z roku będzie golfa swapował i pewnie > gdzieś po świętach będzie hamowanko, to ja się podczepiam, bo z > kolei jego kolega z forum VW niejaki Zaprzal ma hamownię > przenośną i studiuje u nas na elektryku. Widzisz, zawsze gdy była możliwość zhamowania za darmo to mi akurat coś wypadało Ale w sumie będzie można spróbować Wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało, że nie ma już mocy przewidzianej przez fabrykę (pomimo, że ciśnienie już mam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > To trzeba przyznać, że nieźle A jako że 1.5 ma na starcie trochę > większą moc to pewnie po takich modyfikacjach miałbyś co > najmniej fabryczną moc UT Tylko zastanawia mnie opłacalność > czegoś takiego, bo na UKP Zibi pisał o uturbianiu 1.4 i 1.5 n/a > i on twierdził, że szacowany koszt czegoś takiego to ok 1500 zł. > Jakbyś wyciskał większą moc ze swojego silnika nie robiąc > doładowania, to ten sam efekt będzie pewnie wymagał podobnych > nakładów finansowych... Nawet sam wałek jakiejś porządnej firmy > (no chyba że do 1.5 nadaje się p&p z czegoś innego, tak jak > wstawianie wałka do "fajerów" z Punto) to już wydatek dobrych > kilku stów... Jeżeli rzeźbiłbym w wolnossaku, to jak najmniejszym kosztem i na pewno stary wałek by został. Ot takie lekkie poprawienie fabryki, no i nie oczekuję sporych przyrostów. Jeżeli teraz jest ~78KM (chociaż myślę, że trochę więcej, bo doktorki z politechniki skończyli pomiar a widać że wykres szedł jeszcze do góry), no to dla mnie przyrost rzędu 5-7KM i kilka NM byłby już dużym sukcesem. Kolektory, ewentualnie jakieś lekkie przeprofilowanie kanałów zrobiłbym sam, bo robiłem to w motocyklach i wiem co z czym się je. A jeżeli zaturbiać, to tylko i wyłącznie na gratach z UT lub Punto GT i obowiązkowo MPi wtedy. No i żadnych kompromisów, wszystko konkretnie i bez lipy. A to już koszt sporo większy. Z tego co tam sobie na sucho kalkulowałem to jakieś 2-3 tys. zł przynajmniej. No i potem ewentualnie jakieś podkręcanie. > Widzisz, zawsze gdy była możliwość zhamowania za darmo to mi akurat > coś wypadało Ale w sumie będzie można spróbować Wcale bym się > nie zdziwił gdyby się okazało, że nie ma już mocy przewidzianej > przez fabrykę (pomimo, że ciśnienie już mam) No to teraz pewnie będzie możliwość jeżeli wszystko wypali. Mówię Ci, bo nie mam na celu śmiechu czy coś, że Ci konie uciekły. Sam jestem ciekawy ile by Ci wykazało. I wcale bym się nie zdziwił, jakby auto trzymało serię. No i nie mogę, muszę sprawdzić jeszcze raz swojego, bo mi ten wykres z polibudy żyć nie daje, no i teraz zobaczyłbym co pokaże na gazie od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Jeżeli rzeźbiłbym w wolnossaku, to jak najmniejszym kosztem i na > pewno stary wałek by został. Ot takie lekkie poprawienie > fabryki, no i nie oczekuję sporych przyrostów. Jeżeli teraz jest > ~78KM (chociaż myślę, że trochę więcej, bo doktorki z > politechniki skończyli pomiar a widać że wykres szedł jeszcze do > góry), no to dla mnie przyrost rzędu 5-7KM i kilka NM byłby już > dużym sukcesem. 78 KM? Nie wiem gdzie jest ten temat, który zakładałeś po hamowaniu, ale mi się wydawało, że wyszło u 82 KM... No ale nic sobie za to uciąć nie dam > Kolektory, ewentualnie jakieś lekkie przeprofilowanie kanałów > zrobiłbym sam, bo robiłem to w motocyklach i wiem co z czym się > je. > A jeżeli zaturbiać, to tylko i wyłącznie na gratach z UT lub Punto GT > i obowiązkowo MPi wtedy. No i żadnych kompromisów, wszystko > konkretnie i bez lipy. A to już koszt sporo większy. Z tego co > tam sobie na sucho kalkulowałem to jakieś 2-3 tys. zł > przynajmniej. No i potem ewentualnie jakieś podkręcanie. No to chyba że masz taki plan W sumie mnie to nie dziwi, bo łatwo jest się przyzwyczaić do dużej mocy i szczerze powiedziawszy 100 KM w Uno nie robi na mnie już wrażenia (przy założeniu że je mam ) tak jak jeździłem nim na samym początku i też chciałbym może coś u siebie dłubnąć. Jednak póki co ograniczają mnie najbardziej finanse i póki co szybko się to nie zmieni Z drugiej strony chciałbym żeby mój wóz pozostał oryginalny, bez jakichś większych przeróbek. Ot taki klasyk > No to teraz pewnie będzie możliwość jeżeli wszystko wypali. > Mówię Ci, bo nie mam na celu śmiechu czy coś, że Ci konie uciekły. > Sam jestem ciekawy ile by Ci wykazało. I wcale bym się nie > zdziwił, jakby auto trzymało serię. No i nie mogę, muszę > sprawdzić jeszcze raz swojego, bo mi ten wykres z polibudy żyć > nie daje, no i teraz zobaczyłbym co pokaże na gazie od razu. Nie chodzi tu o wyśmiewanie się czy coś. To auto już swoje lata ma, silnik pomimo że się raczej całkiem przyzwoicie trzyma to jednak już swoje nakręcił. Ja staram się dbać o niego na tyle ile potrafię i na ile pozwalają mi fundusze i warunki oraz moja wiedza, którą między innymi tu poszerzam Jednak mimo to zdaję sobie sprawę z tego, że jeszcze sporo jest do zrobienia, a jak mówiłem ograniczają mnie najbardziej finanse. Jak mi coś trzaśnie w silniku, że przestanie jechać to wtedy zastanowię się nad zrobieniem go tak na tip - top, ale wtedy będzie potrzebny drugi wóz, a to znów większe koszty Dlatego dla mnie moc mojego auta to zagadka, nie zdziwi mnie jeśli będzie mniej, ale będę miło zaskoczony jeśli będzie tyle co być powinno, a może więcej (jak to w zwyczaju jest u fiata) I na pewno chętnie zmierzę, jeśli tylko będzie taka możliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Czyli np. czysto teoretycznie, bez problemu można zapodać do 1.5 > głowicę z UT i będzie cacy, a żeby było jeszcze bardziej cacy > można dać większe zawory. Oczywiście mówię, gdyby mi jednak coś > odwaliło i jakbym zaturbiał 1.5. Zalezy co chcesz osiągnać. Jak to ma być powiedzmy 100-110 KM to nic bym nie ruszał. Poprostu silnik 1,5 obłozył osprzetem z 1,3T i jazda. > O tym wiedziałem, bo czytałem w serwisówce. Ale chyba takie zawory z > sodem w wolnossącym nie są potrzebne? Nie są potrzebne. > Kurcze, rozmawiałem na spocie z Sienkiem trochę o tym i dowiedziałem > się, że to MPi które było w 1.5 w mkI to strasznie prymitywne > jest, że raczej nie warto tego wsadzać. Podobno to nie jest > nawet wtrysk półsekwencyjny. W UT wtrysk chodzi tez w full group ale to niczemu nie przeszkadza a czasami nawet pomaga. Np gdy paliwo leje sie na zamkniete zawory powoduje ochłodzenie tego zaworu i zwieksza jego żywotność. > A wiesz coś może o elektronice z Punto I 1.6? Tam zdaje się jest już > cała centralka sterująca MM. Może w tę stronę pójść? Trzeba by przekładać całą elektronikę z czujnikami itd bo to już się dość mocno rózniło. > Nie wiesz może jaki setup ma LeoLepsi ? On zmieniał zawory na > większe? Nie wiem co dokłądnie miał robione Leo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > 78 KM? Nie wiem gdzie jest ten temat, który zakładałeś po hamowaniu, > ale mi się wydawało, że wyszło u 82 KM... No ale nic sobie za to > uciąć nie dam 78KM i 115Nm WYKRES Zwróć tylko uwagę, że wykres kończy się na 5400obr./min a widać, że krzywa jeszcze jakby nieco rośnie. > No to chyba że masz taki plan W sumie mnie to nie dziwi, bo łatwo > jest się przyzwyczaić do dużej mocy i szczerze powiedziawszy 100 > KM w Uno nie robi na mnie już wrażenia (przy założeniu że je mam > ) tak jak jeździłem nim na samym początku i też chciałbym może > coś u siebie dłubnąć. Jednak póki co ograniczają mnie > najbardziej finanse i póki co szybko się to nie zmieni Z > drugiej strony chciałbym żeby mój wóz pozostał oryginalny, bez > jakichś większych przeróbek. Ot taki klasyk No właśnie wiesz, póki co to mocy nigdy za wiele. A tak poważnie, to teraz najbardziej mnie interesuje, takie lajtowe dłubnięcie czegoś. > Nie chodzi tu o wyśmiewanie się czy coś. To auto już swoje lata ma, > silnik pomimo że się raczej całkiem przyzwoicie trzyma to jednak > już swoje nakręcił. Ja staram się dbać o niego na tyle ile > potrafię i na ile pozwalają mi fundusze i warunki oraz moja > wiedza, którą między innymi tu poszerzam Jednak mimo to zdaję > sobie sprawę z tego, że jeszcze sporo jest do zrobienia, a jak > mówiłem ograniczają mnie najbardziej finanse. Jak mi coś > trzaśnie w silniku, że przestanie jechać to wtedy zastanowię się > nad zrobieniem go tak na tip - top, ale wtedy będzie potrzebny > drugi wóz, a to znów większe koszty > Dlatego dla mnie moc mojego auta to zagadka, nie zdziwi mnie jeśli > będzie mniej, ale będę miło zaskoczony jeśli będzie tyle co być > powinno, a może więcej (jak to w zwyczaju jest u fiata) I na > pewno chętnie zmierzę, jeśli tylko będzie taka możliwość Myślę, że jeżeli to prawda, co mówił Ci poprzedni właściciel, to moc powinna wyjść w granicach 100-110KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Zalezy co chcesz osiągnać. Jak to ma być powiedzmy 100-110 KM to nic > bym nie ruszał. Poprostu silnik 1,5 obłozył osprzetem z 1,3T i > jazda. Też myślałem nad tym, tylko chciałoby się to ogarnąć, żeby było mało awaryjne, no a jeżeli tak, to trzeba się liczyć z dobrymi częściami a to koszt jest już. > Nie są potrzebne. > W UT wtrysk chodzi tez w full group ale to niczemu nie przeszkadza a > czasami nawet pomaga. Np gdy paliwo leje sie na zamkniete zawory > powoduje ochłodzenie tego zaworu i zwieksza jego żywotność. No to załóżmy, że na początek chciałbym zrobić 1.5 MPi. mniej więcej tak jak to w oryginale wyglądało. Co bym potrzebował? Bo jakiś tam obraz i listę mam co trzeba by wymienić, ale może Ty byś coś więcej wymienił? Pompa musi być mocniejsza, to wiem, ale czy koniecznie zewnętrzna? Da radę zaaplikować jakąś do zbiornika mocniejszą, której wydatek by starczył pod MPi? Dalej to oczywiście kolektor, wtryskiwacze, listwa, do tego wiązka i ECU. Digiplex stary może zostać? > Trzeba by przekładać całą elektronikę z czujnikami itd bo to już się > dość mocno rózniło. MM odpuszczam, zawsze jak zrobię MPi, to już potem mam mniej do roboty, gdybym chciał to uturbiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > No to trochę poszedłeś na łatwiznę wsadzając drugi silnik bez > zaglądania wgłąb. A nie masz może jakiejś zbędnej, walającej > się przepustnicy w garażu? To bym może na nią się napatrzył i > dostał jakiegoś natchnienia. chyba gdzieś walają mi się dwa całe moduły wtrysku, pewnie ze trzy czy cztery silniki krokowe i chyba ze dwa kompy. - wszystkie do 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiller Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 Zrobisz Mpi i zagazujesz. Będzie w ogóle jakaś różnica w mocy względem tego co masz teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > 78KM i 115Nm > WYKRES > Zwróć tylko uwagę, że wykres kończy się na 5400obr./min a widać, że > krzywa jeszcze jakby nieco rośnie. Czemu auto nie shamowane do końca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiller Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Czemu auto nie shamowane do końca? Bo tak sie panu "hamującemu" podobało... I tak auto gajosa służyło jako auto pokazowe na dniu otwartym politechniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Bo tak sie panu "hamującemu" podobało... I tak auto gajosa służyło > jako auto pokazowe na dniu otwartym politechniki Ah, zwyczajnie byłem ciekaw dlaczego nie do odcinki. Szczególnie że widać że doszło by kilka kucy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiller Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Ah, zwyczajnie byłem ciekaw dlaczego nie do odcinki. > Szczególnie że widać że doszło by kilka kucy. Zdrowa seria dała radę. Może facet sie bał, ze jak podkręci auto do 7tyś. obr to sie hamownia rozpadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Zdrowa seria dała radę. > Może facet sie bał, ze jak podkręci auto do 7tyś. obr to sie hamownia > rozpadnie Albo UPG powie dobranoc Ile kosztuje taki osprzęt od 1.6MPI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Zrobisz Mpi i zagazujesz. Będzie w ogóle jakaś różnica w mocy > względem tego co masz teraz? No niby tak, ale jakby zgrać bdb kolektor z głowicą, to być może i na gazie przyrost mocy by był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Czemu auto nie shamowane do końca? Tak jak kolega napisał, dokładnie tak było. Do odcinki to może przesada, ale wystarczyłoby, że wykres mocy zacząłby spadać i wtedy można przerwać pomiar. Takie zdanie ja mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Zdrowa seria dała radę. > Może facet sie bał, ze jak podkręci auto do 7tyś. obr to sie hamownia > rozpadnie Szybciej bał się, że auto się rozpadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.