Skocz do zawartości

[G] [X20DTL - DI 16V] Ciężkie odpalanie podczas mrozów


Lukasz_NII

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna jeżdżę astra G 2.0 DI 16V '99 i kiedy nadeszły mrozy pojawił się problem przy odpalaniu. Kiedy tylko świeci się kontrolka nagrzewania świec auto po odpaleniu trzęsie i rzuca silnikiem jak by nie na wszystkie cylindry paliło. Po ok 10 sekundach jest wszystko normalnie.

Świece są wymienione niecały rok temu (dostałem paragon od poprzedniego właściciela - NGK) akumulator też pewny bo sprawdzałem też na aku brata z diesla i to samo. Na kompie ani jednego błędu.

Nie mam pojęcia co to może być. crazy.gif

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli objawy niedomagania jednego cylindra to na poczatek

> sprawdziłbym wszystkie swieczki...

jutro to idę zrobić, chociaż naczytałem się już sporo że jeśli świece by nie domagały świeciła by kontrolka i byłby błąd a tu nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo wtrysk jeden już jest słabszy, albo sprężanie kiepskie na jednym

> cylindrze. o ile nie ma problemów ze świeczkami. Kontrolka nie

> zaświeci jeśli jedna ze świeczek gorzej grzeje, zaświeci jeśli

> całkiem padnie.

nie wiem czy to miarodajna ocena ale auto ani dymka nie puszcza oleju bierze śladowe ilości ok 100ml na 3000km z turbinka żadnych problemów a i osiągi ma katalogowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy to miarodajna ocena ale auto ani dymka nie puszcza oleju

> bierze śladowe ilości ok 100ml na 3000km z turbinka żadnych

> problemów a i osiągi ma katalogowe

Skoro wszystko ok, to może paliwo kiepskie. Może warto wlać trochę dykty bo ma wodę w paliwie, albo jakiś dodatek przeciw wytrącaniu parafiny.

Dzisiaj rano i mój zatrząsł silnikiem, ale było -19 i przy takiej temp. ma prawo.

Albo należy przyjrzeć się problemowi z innej strony. Zawory masz regulowane ciśnieniem oleju. Jest mróz, olej gęsty i zawory nie ustawiają się tak jak powinny powodując utratę kompresji na jednym z cylindrów. Auto odpali, chwilę popracuje, olej się rozrzedza i wszystko wraca do normy.

Taka moja interpretacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie -13, zapalam i chodzi aż miło, odśnieżam i jadę do momentu dodania gazu, jak nie szarpnie... check sie zapali... to noga z gazu i auto jedzie normalnie. i tak gdzieś przez 4 km, dolałem do pełna paliwa i spokój, wniosek-> zamarzła ropa... ciekawe bo tankuję bp ultimate i podobno zimowe paliwo jest... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie. u mnie wczoraj i dzis wystąpił problem. wczoraj -19 st.cel. silnik po 2 krotnym podgrzaniu swiec zapalił zaczął chodzic kulawo . po około 2 min zapaliła sie kontrolka silnika, pedał gazu nieragował. zgasilem samochód uruchomiłem ponownie ju z bez problemu i znów sie kontrolka zapaliła. zgasał po około 1 min. i auto chodzi bez problemów. podłączyłem sie dzis kompem i wyszły błedy P1345 i P1220. błedy te oczywscie były nieaktywne. wiem dokładnie co oznaczają te błedy. czy to moze być spowodowane czujnikiem wału????? mi sie wydaje ze poprostu cos zgłupiało z powodu dużych mrozów. jesli sie myle to proszę o jakies wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.