Skocz do zawartości

termostat


msikor

Rekomendowane odpowiedzi

> silnik 2.0d 136 KM e46

> czy ten silnik ma dwa termostaty czy jeden...

> bo jeden mechanior mówi ze sa dwa a drugi mechanior ze jest jeden

> kto ma racje

Jeżeli M47N (od 09/01) to jeden.

283220379-E46_M47.GIF

Część nr 4.

Jeżeli M47 to dwa.

283220379-E46_M47N.GIF

Części numer 5 i 8 z tym, że ósemka to termostat chłodzenia AGR...

post-7950-14352505833584_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli M47N (od 09/01) to dwa.

> Części numer 5 i 8 z tym, że ósemka to termostat chłodzenia AGR...

> Jeżeli M47 to jeden.

> Część nr 4.

a nie pomyliła sie kolejność fot koledze?

bo na pierwszej jest opis 320d M47 ECE N

a na drugiej 320d M47N ECE N

i wtedy M47 ten 136 KM ma dwa termostaty

a M47N ten 150 KM ma jeden termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że pomyliła, źle zapisałem przy zrzucie ekranu.

> Teraz już jest OK...

no smile.gif

to jeszcze niech kolega poprawi

Quote:

Jeżeli M47 to jeden.


z jeden na dwa zlosnik.gif

ale mniejsza z tym wink.gif

a moze wiesz co tam robi ten termostat od EGRa

i czy ma on wpływ na nagrzewanie sie silnika... bo chyba nie, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze wiesz co tam robi ten termostat od EGRa

> i czy ma on wpływ na nagrzewanie sie silnika... bo chyba nie, prawda?

Imho to on odpowiada tylko za chłodzenie AGR, a nie silnika jako takiego. Jeszcze popatrzę w układ "rurek"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yhm

> to napisz co tam wypatrzyłaś

Ano wypatrzyłem.

Układ chłodzenia AGR to nic innego jak układ chłodzenia spalin układu redukcji substancji szkodliwych.

Jak wynika z tego rysunku:

283221059-Ch%B3odnicaspalin.GIF

Element nr 1 to chłodnica spalin, a ów termostat jest zamontowany tuż nad nią.

Rys 2:

283221059-wezechlodnicy.GIF

Wężami 6 i 11 płyn jest doprowadzany/odbierany z tej chłodnicy.

Wnioski?

Na 100% nie ma nic współnego z regulacją temperatury płynu chłodzącego silnik.

post-7950-1435250583672_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano wypatrzyłem.

> Układ chłodzenia AGR to nic innego jak układ chłodzenia spalin układu

> redukcji substancji szkodliwych.

> Jak wynika z tego rysunku:

> Element nr 1 to chłodnica spalin, a ów termostat jest zamontowany tuż

> nad nią.

> Rys 2:

> Wężami 6 i 11 płyn jest doprowadzany/odbierany z tej chłodnicy.

> Wnioski?

> Na 100% nie ma nic współnego z regulacją temperatury płynu

> chłodzącego silnik.

yhm, na to wygląda smile.gif

a powiedz mi jeszcze, jeśli wiesz, wąż który zaznaczyłem to jest wyjście ciepłego płynu na chłodnice,

czyli do momentu otwarcia termostatu ten wąż powinien być zimny, tak?

283221633-283221059-wezechlodnicy.GIF

post-8979-14352505839548_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yhm, na to wygląda

> a powiedz mi jeszcze, jeśli wiesz, wąż który zaznaczyłem to jest

> wyjście ciepłego płynu na chłodnice,

> czyli do momentu otwarcia termostatu ten wąż powinien być zimny, tak?

No nie bardzo. Zauważ, że wychodzi prosto z bloku silnika. Termostat masz na "dopływie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie bardzo. Zauważ, że wychodzi prosto z bloku silnika. Termostat

> masz na "dopływie"...

więc jesli odpływ z silnika (rurka po prawej stronie stojąc przodem do auta) jest ciepły a dopływ do silnika jest zimny jeśli temperatura silnika osiąga jedynie 78 stopni to czy mozna przyjąć, ze termostat jest sprawny? Wychodzi na to, ze nie puszcza wody na chłodnice a kawałek ciepłej rurki po prawej stronie tej przy silniku nagrzewa sie od silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie bardzo. Zauważ, że wychodzi prosto z bloku silnika. Termostat

> masz na "dopływie"...

no nie bardzo prosto z bloku... bo cały termostat ma dwa króćce, tyle ze na którym jest termostat...

i teraz jak jest tak jak Ty mówisz to dopływ to chłodnicy bedzie na dole a powrót na górze chłodnicy a przeważnie jest odwrotnie, przynajmniej tak mi sie wydaje spineyes.gif

no i jak możne być termostat na dopływie... biglaugh.gif

283220379-E46_M47N.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc jesli odpływ z silnika (rurka po prawej stronie stojąc przodem

> do auta) jest ciepły a dopływ do silnika jest zimny jeśli

> temperatura silnika osiąga jedynie 78 stopni to czy mozna

> przyjąć, ze termostat jest sprawny? Wychodzi na to, ze nie

> puszcza wody na chłodnice a kawałek ciepłej rurki po prawej

> stronie tej przy silniku nagrzewa sie od silnika

jak masz dostęp to pomacaj oink.gif jeszcze chłodnice, powinna być zimna ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi gdzie znajduje sie termostat

> znaczy na którym króćcu...

Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do chłodnicy. Jeśli temperatura silnika jest niska, wówczas termostat zamyka dopływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby szybciej silnik mógł osiągnąć optymalną temp. pracy. W miarę jej wzrostu zaczyna uchylać się termostat i ciecz chłodząca przepływa również przez chłodnicę, aż po zadziałanie wentylatora. Obieg przez chłodnicę powoduje zbijanie temp. cieczy, abyś znów nie przegrzał silnika.

W innym przypadku nie osiągnąłbyś temperatury pracy wink.gif

Tak jak pisałeś wcześniej - masz dwa węże (powiedzmy wejście i wyjście dla cieczy). Tylko jeden podczas rozgrzewania silnika masz gorący (dopływ) - drugi jest letni. Dopiero po otwarciu termostatu dwa węże są gorące ( łatwy sposób na sprawdzenie działania termostatu). Wąż robi się gorący ponieważ ciecz "ucieka" z silnika w celu schłodzenia w chłodnicy - obieg umożliwia jej termostat.

Teraz sam możesz sprawdzić wink.gif

Na załączonym przez Ciebie obrazku termostat musi być przed króćcem tym skierowanym w lewo (górnym) - sam kształt kanału chłodzącego na to wskazuje waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do

> chłodnicy. Jeśli temperatura silnika jest niska, wówczas

> termostat zamyka dopływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby

> szybciej silnik mógł osiągnąć optymalną temp. pracy. W miarę jej

> wzrostu zaczyna uchylać się termostat i ciecz chłodząca

> przepływa również przez chłodnicę, aż po zadziałanie

> wentylatora. Obieg przez chłodnicę powoduje zbijanie temp.

> cieczy, abyś znów nie przegrzał silnika.

> W innym przypadku nie osiągnąłbyś temperatury pracy

no zgadza się ok.gif

> Tak jak pisałeś wcześniej - masz dwa węże (powiedzmy wejście i

> wyjście dla cieczy). Tylko jeden podczas rozgrzewania silnika

> masz gorący (dopływ) - drugi jest letni. Dopiero po otwarciu

> termostatu dwa węże są gorące ( łatwy sposób na sprawdzenie

> działania termostatu). Wąż robi się gorący ponieważ ciecz

> "ucieka" z silnika w celu schłodzenia w chłodnicy - obieg

> umożliwia jej termostat.

yhm ok.gif

> Teraz sam możesz sprawdzić

...łatwe dojście mam tylko do górnego węza...

żeby pomacać oink.gif dolny trzeba mieć rękę jak nitka zlosnik.gif

> Na załączonym przez Ciebie obrazku termostat musi być przed króćcem

> tym skierowanym w lewo (górnym) - sam kształt kanału chłodzącego

> na to wskazuje

z tego co piszesz to zrozumiałem ze termostat jest na króćcu który zaznaczyłem, tak?

a to jest powrót płynu chłodzącego...

283246180-Untitled-1copy.jpg

post-8979-14352505933065_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja nie rozumiem...

sam napisałeś ze

Quote:

Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do chłodnicy
. Jeśli temperatura silnika jest niska, wówczas termostat zamyka dopływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby szybciej silnik mógł osiągnąć optymalną temp. pracy. W miarę jej wzrostu zaczyna uchylać się termostat i ciecz chłodząca przepływa również przez chłodnicę, aż po zadziałanie wentylatora. Obieg przez chłodnicę powoduje zbijanie temp. cieczy, abyś znów nie przegrzał silnika.

W innym przypadku nie osiągnąłbyś temperatury pracy


a teraz piszesz ze termostat jest na powrocie... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja nie rozumiem...

> sam napisałeś ze

> Quote:

> Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do

> chłodnicy . Jeśli temperatura silnika jest niska, wówczas

> termostat zamyka dopływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby

> szybciej silnik mógł osiągnąć optymalną temp. pracy. W miarę jej

> wzrostu zaczyna uchylać się termostat i ciecz chłodząca

> przepływa również przez chłodnicę, aż po zadziałanie

> wentylatora. Obieg przez chłodnicę powoduje zbijanie temp.

> cieczy, abyś znów nie przegrzał silnika.

> W innym przypadku nie osiągnąłbyś temperatury pracy

> a teraz piszesz ze termostat jest na powrocie...

Źle interpretujesz a ja piszę o tym samym zlosnik.gif

Dal mnie powrót to kierunek od silnika do chłodnicy i tak napisałem i sam to zacytowałeś wink.gif

Quote:

Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do chłodnicy


Czyli wlatuje do chłodnicy od strony silnika ok.gif

Umówmy się tak : Powrót zawsze dla mnie dotyczy chłodnicy - tam płyn wraca, aby się schłodzić.

Jeśli uznajesz powrót jako kierunek do silnika - płyn wraca schłodzony. To tak możemy bez końca dyskutować i zawsze będą dwie opcje do wyboru hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle interpretujesz a ja piszę o tym samym

> Dal mnie powrót to kierunek od silnika do chłodnicy i tak napisałem i

> sam to zacytowałeś

> Quote:

> Termostat zawsze znajduje się na króćcu, którym płyn wlatuje do

> chłodnicy

> Czyli wlatuje do chłodnicy od strony silnika

> Umówmy się tak : Powrót zawsze dla mnie dotyczy chłodnicy - tam płyn

> wraca, aby się schłodzić.

> Jeśli uznajesz powrót jako kierunek do silnika - płyn wraca

> schłodzony. To tak możemy bez końca dyskutować i zawsze będą

> dwie opcje do wyboru

ok, niech będzie tak...

czyli w/g kolegi płyn wędruje tak jak zaznaczyłem, tak?

283249478-283221059.gif

tyle ze wtedy płyn by wchodził do chłodnicy dolnym wężem, tak?

post-8979-14352505944891_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, niech będzie tak...

> czyli w/g kolegi płyn wędruje tak jak zaznaczyłem, tak?

> tyle ze wtedy płyn by wchodził do chłodnicy dolnym wężem, tak?

Mój błąd - już poprawiam

Termostat otwiera Ci tzw. duży obieg. Płyn przemierza drogę przez chłodnicę, a termostat otwiera mu możliwość wejścia do chłodnicy . Jeśli termostat jest zamknięty to płyn wędruje w tzw. "małym obiegu" czyli tylko silnik i nagrzewnica.

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam żadnym ekspertem nie jestem ale wydaje mi się, że dolną rurą

> to akurat płyn wraca do silnika...

> ...a to wynika z praw fizyki...

Dzięki, że się włączyłeś do dyskusji bo bym przez głupotę Koledze mSikor namieszał a nie chcę tworzyć nowej fizyki sciana.gifrotfl.gif

Jasne - masz w 100% rację. Mój błąd polegał na tym, że termostat odcina dopływ a nie odpływ.

Króciec z termostatem wskazałem dobrze ale kierunek źle - mae kulpa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Cię za wprowadzenie w błąd. Wszystkie informacje idei są poprawne, które Ci podałem poza jedną kierunkiem przepływu - termostat umiejscowiłem dobrze i faktycznie steruje on wejściem płynu do chłodnicy .

Mylący jest fakt, że termostat otwiera kanał przepływu - dlatego nie patrz na ten króciec w którym jest wmontowany termostat wink.gif

Wybacz 20.GIF

Dobrze, że "M" czuwa zlosnik.gif

283249782-283249478-283221059.gif

post-30644-14352505948532_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, że się włączyłeś do dyskusji bo bym przez głupotę Koledze

> mSikor namieszał a nie chcę tworzyć nowej fizyki

> Jasne - masz w 100% rację. Mój błąd polegał na tym, że termostat

> odcina dopływ a nie odpływ.

> Króciec z termostatem wskazałem dobrze ale kierunek źle - mae kulpa

no i sie wyjaśniło... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam Cię za wprowadzenie w błąd. Wszystkie informacje idei są

> poprawne, które Ci podałem poza jedną kierunkiem przepływu -

> termostat umiejscowiłem dobrze i faktycznie steruje on wejściem

> płynu do chłodnicy .

> Mylący jest fakt, że termostat otwiera kanał przepływu - dlatego nie

> patrz na ten króciec w którym jest wmontowany termostat

> Wybacz

waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, że się włączyłeś do dyskusji bo bym przez głupotę Koledze

> mSikor namieszał

O tego jest forum... ok.gif

Ja bym jeszcze popolemizował w sprawie termostatu.

Wydaje mi się, że dla układu nie ma znaczenia czy zawór jest na wyjściu płynu z silnika czy wejściu, co zdaje się ma miejsce w omawianym M47...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tego jest forum...

> Ja bym jeszcze popolemizował w sprawie termostatu.

> Wydaje mi się, że dla układu nie ma znaczenia czy zawór jest na

> wyjściu płynu z silnika czy wejściu, co zdaje się ma miejsce w

> omawianym M47...

No to zaczynamy ciąg dalszy rozważań smile.gif

Masz rację ok.gif Idea sama w sobie polega na otwarciu dużego obiegu dla płynu i możliwości jego schłodzenia.

Wszystko zależy od konstrukcji silnika, ponieważ zdarzały się termostaty montowane na wejściu płynu do silnika i na wyjściu płynu z silnika - te drugie są bardziej popularne.

W takim układzie wąż dolny nagrzewa się szybciej ponieważ kanał wlewowy jest otwarty to część temp. z silnika przechodzi na płyn w chłodnicy (od dołu).

Wąż górny robi się gorący w chwili puszczenia termostatu i "włączenia" długiego obiegu. Wtedy cała chłodnica robi się gorąca i obydwa węże.

Tak czy inaczej musimy przy użyciu termostatu zapewnić obieg - to czy zablokujemy wlot czy wylot nie ma większego znaczenia - stosowano jedno i drugie rozwiązanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zaczynamy ciąg dalszy rozważań

> Masz rację Idea sama w sobie polega na otwarciu dużego obiegu dla

> płynu i możliwości jego schłodzenia.

> Wszystko zależy od konstrukcji silnika, ponieważ zdarzały się

> termostaty montowane na wejściu płynu do silnika i na wyjściu

> płynu z silnika - te drugie są bardziej popularne.

> W takim układzie wąż dolny nagrzewa się szybciej ponieważ kanał

> wlewowy jest otwarty to część temp. z silnika przechodzi na płyn

> w chłodnicy (od dołu).

> Wąż górny robi się gorący w chwili puszczenia termostatu i

> "włączenia" długiego obiegu. Wtedy cała chłodnica robi się

> gorąca i obydwa węże.

> Tak czy inaczej musimy przy użyciu termostatu zapewnić obieg - to czy

> zablokujemy wlot czy wylot nie ma większego znaczenia -

> stosowano jedno i drugie rozwiązanie

piszesz w bardzo zagmatwany sposób, trudno coś zrozumieć. Dlatego dobrze jest zdefiniowac coś na początku. Przyjmujemy, że punktem wyjścia jest uklad ze schamatu wklejonego wyżej. Czyli woda wychodzi z silnika gorna rurą idąc w prawa część schematu, idzie do chlodnicy i wraca do silnika dolną rurą. W przypadku BMW M47 termostat jest na powrocie z chłodnicy czyli prawy wąż górny jest ciepły a lewy dolny zimny przy malym obiegu.

Dlatego u mnie temperatura osiąga max 80 stopni (info z czujnika) w zimie a lewa dolna rura jest cały czas zimna - czyli termostat sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.