Skocz do zawartości

Jaki pasek rozrządu Bosha do 1,0 fire 146D ?


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poda mi ktoś ilość ząbków na pasku typ i oznaczenie paska rozrządu do 1,o fire a dokładnie z boScha ...

CO ile wymienia sie pasek klinowy alternatora ? w instrukcji nie pisze jakie poza Boschem są dobre firmy pasków bo na tym moim starym ne ma oznaczeń, wytarły się .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2000 roku produkowane były dwa typy silnika 1.0 (przedzmianowy oraz pozmianowy)

i teraz możesz mieć:

- do alternatora pasek klinowy lub wielorolkowy

- do rozrządu paski o dwóch różnych ilościach zębów

rozpoznanie możesz mieć po numerze silnika, któy ulatnia się z silnika rok po jego włożeniu do auta lub znajduje się na fakturze zakupu, o ile ktos tam umiescił, a te dane może Ci podac po numerze nadwozia tylko ASO fiata

ps. paski u nic kosztują ok 50zł, i to niealeznie jakie bys potrzebował... a jak nie uda Ci się tych danych dorwać, to jedynie wyjąć z auta i taki sam zakupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam poda mi ktoś ilość ząbków na pasku typ i oznaczenie paska

> rozrządu do 1,o fire a dokładnie z boScha ...

co od boscha to do kosza

Ty potrzebujesz Powergrip od Gatesa - no. 5030X5

> CO ile wymienia sie pasek klinowy alternatora ? w instrukcji nie

> pisze jakie poza Boschem są dobre firmy pasków bo na tym moim

> starym ne ma oznaczeń, wytarły się .

wymienia się aż zacznie piszczeć albo pęcnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeca podał numer silnika 146D.8000 a tam jeden pasi

no przeca napisałem, że w tych silnikach różnie bywa... bo mam dwa takei w domu, oba w uniaczach z 2000 roku, i mają różne rozrzady i paski alternatora zeby.GIF a numer to chodzi ale o cały numer, a nie numer modelowy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no przeca napisałem, że w tych silnikach różnie bywa... bo mam dwa

> takei w domu, oba w uniaczach z 2000 roku, i mają różne rozrzady

> i paski alternatora a numer to chodzi ale o cały numer, a nie

> numer modelowy silnika

masz 146D.8000 i oba mają różne rozrządy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz 146D.8000 i oba mają różne rozrządy?

wg instrukcji te silniki mają oznaczenia 156 A2.246, ale pod maską oba mają 146D.8000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci juz pisałem, mozesz mieć jeden z dwóch pasków, ale na forum nie dowiesz sie który, tylko a ASO na podstawie całego numeru seryjnego silnika, bo w 2000 roku była zmiana tego paska

ps. żaden z tych co pokazaliście moze nie pasować

EDIT: do Muzyka: pierwszy pasek wytrzyma 100tys (czytaj ten co z fabryki wyjechał) ale nastepny juz max 60 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak Ci juz pisałem, mozesz mieć jeden z dwóch pasków, ale na forum

> nie dowiesz sie który, tylko a ASO na podstawie całego numeru

> seryjnego silnika, bo w 2000 roku była zmiana tego paska

> ps. żaden z tych co pokazaliście moze nie pasować

> EDIT: do Muzyka: pierwszy pasek wytrzyma 100tys (czytaj ten co z

> fabryki wyjechał) ale nastepny juz max 60 tys km

Ja, koledze chciałem bardziej pokazać cenę, niż rodzaj.

a z tym paskiem to oświecenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sklepie może coś mi doradzą ale aż taka różnica o tyle ząbków.

> No ja mam ten 1 a mam nabite 86kkm ale chce juz wymienić .

w sklepie Ci powiedzą:

- wyjmij pan pasek i daj do porównania albo policz ząbki... więc sam wybierz co chcesz smile.gif

lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki nigdy sie nie spotkają z zaworami

ps. jedź do ASO, pasek 35 zł, wymina 35 zł a masz spokój ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sklepie Ci powiedzą:

> - wyjmij pan pasek i daj do porównania albo policz ząbki... więc sam

> wybierz co chcesz

> lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic

> się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki

> nigdy sie nie spotkają z zaworami

o tego o silnikach fire nie wiedziałem.... w sumie co ja o nich wiem? NIC. Ale dobrze wiedzieć..... jak to się człowiek uczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic

> się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki

> nigdy sie nie spotkają z zaworami

A to dlaczego miałby nierówno pracować? Długość paska nie ma na to wpływu, co najwyżej mógłby być problem z odpowiednim jego naciągnięciem. Jeśli uda się założyć i odpowiednio naciągnąć to nie ma znaczenia który pasek wybierze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to dlaczego miałby nierówno pracować? Długość paska nie ma na to

> wpływu, co najwyżej mógłby być problem z odpowiednim jego

> naciągnięciem. Jeśli uda się założyć i odpowiednio naciągnąć to

> nie ma znaczenia który pasek wybierze

wątpie aby dało się dopasowac oba hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ma się "nie przejmować"? Warto dbać o pasek, nawet jeśli to silnik FIRE ok.gif Owszem, znam przypadek, że Uno przejechało na jednym pasku ponad 300 kkm, ale po co kusić los? cfaniaczek.gif Zerwanie paska rozrządu w tym przypadku niczym nie grozi (oprócz unieruchomienia), gorzej tylko jak to się stanie w najmniej oczekiwanym i pożądanym momencie (a znając złośliwość rzeczy martwych właśnie tak się stanie) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wątpie aby dało się dopasowac oba

Też mi się tak wydaje, w końcu inaczej nie robiliby dwóch rodzajów pasków. Chciałem tylko zaznaczyć, że długość paska nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Jakby się dało to można byłoby założyć taki, który miałby 1250 zębów i też by działał jak należy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego ma się "nie przejmować"? Warto dbać o pasek, nawet jeśli to

> silnik FIRE Owszem, znam przypadek, że Uno przejechało na

> jednym pasku ponad 300 kkm, ale po co kusić los? Zerwanie paska

> rozrządu w tym przypadku niczym nie grozi (oprócz

> unieruchomienia), gorzej tylko jak to się stanie w najmniej

> oczekiwanym i pożądanym momencie (a znając złośliwość rzeczy

> martwych właśnie tak się stanie)

ja zrobiłem 120kkm i 9lat na jednym pasku

nie przejmowałem się zbytnio nim bo przez ten czas

może miałem szczeście albo inni mieli pecha zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic

> się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki

> nigdy sie nie spotkają z zaworami

Nic się nie stanie. Liczba zębów nie ma żadnego znaczenia. Przełożenie przecież się nie zmienia bo zależy ona od ilości zębów na rolkach, a nie na pasku.

Jeśli pasek będzie miał zbyt dużą liczbę ząbków, to co najwyżej nie da się go naciągnąć odpowiednio (braknie regulacji napinacza).

> ps. jedź d.o ASO, pasek 35 zł, wymina 35 zł a masz spokój ;p

Ja wymieniałem pod blokiem z latarką w zębach palacz.gif

Nie jest to czynność szczególnie skomplikowana, ale wiadomo... po co się męczyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Twoja teoria się nie sprawdza bo ja w moim Uno 1.0 na gaźniku (95rok) miałem pasek rozrządu 124 zęby, a kiedyś rodzice w Uno 1.0 ale 99rok mieli taki sam... odnośnie numerów że znikają po roku też psinco prawda bo np u Jereda w fajerze z 98 roku numery są dalej czytelne smile.gif najlepiej samemu posprawdzać niektóre rzeczy a nie przesyłać dalej pierdoły które niektórzy rozgadują...

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic się nie stanie. Liczba zębów nie ma żadnego znaczenia.

> Przełożenie przecież się nie zmienia bo zależy ona od ilości

> zębów na rolkach, a nie na pasku.

> Jeśli pasek będzie miał zbyt dużą liczbę ząbków, to co najwyżej nie

> da się go naciągnąć odpowiednio (braknie regulacji napinacza).

szkoda że twojej teori nie umieścili w książce "sam naprawiam"

screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wejde jutro do aso kupie taki jak ma być .

> Napisze co załatwiłem szczególnie że kolega tam gadał ze w aso ok 30

> 40 zł a jest to pewne .

uwierz że w żadnym ASO i innym sklepie motoryzacyjnym nie będą mieli pewności jaki masz pasek smile.gif Oni doskonale wiedzą że z Uno były jajca i albo Ci dadzą pierwszy lepszy i przy odrobinie szczęścia właściwy albo będziesz dymał żeby wymienili na inny. Weź wyciągnij albo niech Tobie wyciągną obecny pasek, idz z nim do sklepu i sprzedawca będzie doskonale wiedział jak go przymierzyć do nowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiany paska nastąpiły po numerze silnikie nie pamiętam dokłądnie którym, ale zmiana ta miała miejsce w 2000 roku, stąd u mnie w dwóch uniaczach z tego roku są różne paski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiany paska nastąpiły po numerze silnikie nie pamiętam dokłądnie

> którym, ale zmiana ta miała miejsce w 2000 roku, stąd u mnie w

> dwóch uniaczach z tego roku są różne paski

I tak dla mnie to kosmos bo Jered w 1.0 z 98 ma znowu inny niż w moim z 95r i z 99r... rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte śmiechu A ASO cena paska 140 zł niby oryginalny fiat yikes.gif który moze być ale dopiero za 3 dni .

W sklepie tej firmy którą tam wymienialiście 28 zł .

Zdecydowałem że jeszcze nie będe zmieniał na liczniku mam 86kkm a w instrukcji pisze że po 120kkm wymiana paska rozrządu . Tymbardziej że mam go od nowosci nie używke, także wiem o było robione . Uważam że pasek wytrzyma do 100kkm .

Ale jeśli silnik nie byłby bezkolizyjny tzn rozrząd to wymieniłbym a tak jeszcze poczekam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.