grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Witam poda mi ktoś ilość ząbków na pasku typ i oznaczenie paska rozrządu do 1,o fire a dokładnie z boScha ... CO ile wymienia sie pasek klinowy alternatora ? w instrukcji nie pisze jakie poza Boschem są dobre firmy pasków bo na tym moim starym ne ma oznaczeń, wytarły się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 w 2000 roku produkowane były dwa typy silnika 1.0 (przedzmianowy oraz pozmianowy) i teraz możesz mieć: - do alternatora pasek klinowy lub wielorolkowy - do rozrządu paski o dwóch różnych ilościach zębów rozpoznanie możesz mieć po numerze silnika, któy ulatnia się z silnika rok po jego włożeniu do auta lub znajduje się na fakturze zakupu, o ile ktos tam umiescił, a te dane może Ci podac po numerze nadwozia tylko ASO fiata ps. paski u nic kosztują ok 50zł, i to niealeznie jakie bys potrzebował... a jak nie uda Ci się tych danych dorwać, to jedynie wyjąć z auta i taki sam zakupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Witam poda mi ktoś ilość ząbków na pasku typ i oznaczenie paska > rozrządu do 1,o fire a dokładnie z boScha ... co od boscha to do kosza Ty potrzebujesz Powergrip od Gatesa - no. 5030X5 > CO ile wymienia sie pasek klinowy alternatora ? w instrukcji nie > pisze jakie poza Boschem są dobre firmy pasków bo na tym moim > starym ne ma oznaczeń, wytarły się . wymienia się aż zacznie piszczeć albo pęcnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 przeca podał numer silnika 146D.8000 a tam jeden pasi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Więc co niby bosch daremny jest ? A oryginalnie to co tam za firmę zakładają ?? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Więc co niby bosch daremny jest ? nie wiem czy daremny ale gates jest popularny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > nie wiem czy daremny ale gates jest popularny no, ja mam GATESa i nawet nie wiedziałem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > przeca podał numer silnika 146D.8000 a tam jeden pasi no przeca napisałem, że w tych silnikach różnie bywa... bo mam dwa takei w domu, oba w uniaczach z 2000 roku, i mają różne rozrzady i paski alternatora a numer to chodzi ale o cały numer, a nie numer modelowy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 A jaka jest cena tego GATESa bo bosch ok 50 zł . To który typ ma być do tego silnika paska ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > no przeca napisałem, że w tych silnikach różnie bywa... bo mam dwa > takei w domu, oba w uniaczach z 2000 roku, i mają różne rozrzady > i paski alternatora a numer to chodzi ale o cały numer, a nie > numer modelowy silnika masz 146D.8000 i oba mają różne rozrządy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Gates w ASO kosztuje 49 zł, a powiem CI, że niezależnie jakikupisz, to za 60tys km i tak bedziesz musiał go wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > A jaka jest cena tego GATESa bo bosch ok 50 zł . > To który typ ma być do tego silnika paska ? . Gates nie powinien przekroczyć 35zł. I jeśli chodzi o pasek rozrządu, to dużo osób powie GATES.-przynjamniej w moim otoczeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > masz 146D.8000 i oba mają różne rozrządy? wg instrukcji te silniki mają oznaczenia 156 A2.246, ale pod maską oba mają 146D.8000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 No dokładnie do silnika 146D.8000 999 fire 2000 r . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > A jaka jest cena tego GATESa bo bosch ok 50 zł . > To który typ ma być do tego silnika paska ? . Nie wiem czy ten , ale to już nisch Ci koledzy tu powiedzą. Najdroższy pasek do uno na tej stronie to 29zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > wg instrukcji te silniki mają oznaczenia 156 A2.246, ale pod maską > oba mają 146D.8000 to ładny psikus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 No ja właśnie oglądam ten http://www.autosklep.istore.pl/sklep,1970,,,03,,pl-pln,260664,0.html A ile on ma wogóle ząbków ? ten oryginalny do tego silnika ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Gates w ASO kosztuje 49 zł, a powiem CI, że niezależnie jakikupisz, > to za 60tys km i tak bedziesz musiał go wymienić To w każdym uno co 60tyś? Czy tylko w tych nowszych? U mnie tylko raz przy 100tyś km był wymieniany.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > To w każdym uno co 60tyś? Czy tylko w tych nowszych? U mnie tylko raz > przy 100tyś km był wymieniany.... druga wymiana 60kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 jak Ci juz pisałem, mozesz mieć jeden z dwóch pasków, ale na forum nie dowiesz sie który, tylko a ASO na podstawie całego numeru seryjnego silnika, bo w 2000 roku była zmiana tego paska ps. żaden z tych co pokazaliście moze nie pasować EDIT: do Muzyka: pierwszy pasek wytrzyma 100tys (czytaj ten co z fabryki wyjechał) ale nastepny juz max 60 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > druga wymiana 60kkm Ja myślałem, że za kolejne 100tyś!! dobrze, że powiedziałeś. To mam jeszcze jakieś niecałe 20 000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 krótszy ma 104 zębów dłuższy ma 125 zębów ktory Ci trzeba to nie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > > druga wymiana 60kkm Ja myślałem, że za kolejne 100tyś!! dobrze, > że powiedziałeś. To mam jeszcze jakieś niecałe 20 000km spoko - masz fire Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > jak Ci juz pisałem, mozesz mieć jeden z dwóch pasków, ale na forum > nie dowiesz sie który, tylko a ASO na podstawie całego numeru > seryjnego silnika, bo w 2000 roku była zmiana tego paska > ps. żaden z tych co pokazaliście moze nie pasować > EDIT: do Muzyka: pierwszy pasek wytrzyma 100tys (czytaj ten co z > fabryki wyjechał) ale nastepny juz max 60 tys km Ja, koledze chciałem bardziej pokazać cenę, niż rodzaj. a z tym paskiem to oświecenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 W sklepie może coś mi doradzą ale aż taka różnica o tyle ząbków. No ja mam ten 1 a mam nabite 86kkm ale chce juz wymienić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > W sklepie może coś mi doradzą ale aż taka różnica o tyle ząbków. > No ja mam ten 1 a mam nabite 86kkm ale chce juz wymienić . w sklepie Ci powiedzą: - wyjmij pan pasek i daj do porównania albo policz ząbki... więc sam wybierz co chcesz lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki nigdy sie nie spotkają z zaworami ps. jedź do ASO, pasek 35 zł, wymina 35 zł a masz spokój ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > w sklepie Ci powiedzą: > - wyjmij pan pasek i daj do porównania albo policz ząbki... więc sam > wybierz co chcesz > lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic > się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki > nigdy sie nie spotkają z zaworami o tego o silnikach fire nie wiedziałem.... w sumie co ja o nich wiem? NIC. Ale dobrze wiedzieć..... jak to się człowiek uczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > o tego o silnikach fire nie wiedziałem.... w sumie co ja o nich wiem? > NIC. Ale dobrze wiedzieć..... jak to się człowiek uczy... więc nie przejmuj się tymi 60kkm i jeździj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic > się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki > nigdy sie nie spotkają z zaworami A to dlaczego miałby nierówno pracować? Długość paska nie ma na to wpływu, co najwyżej mógłby być problem z odpowiednim jego naciągnięciem. Jeśli uda się założyć i odpowiednio naciągnąć to nie ma znaczenia który pasek wybierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > A to dlaczego miałby nierówno pracować? Długość paska nie ma na to > wpływu, co najwyżej mógłby być problem z odpowiednim jego > naciągnięciem. Jeśli uda się założyć i odpowiednio naciągnąć to > nie ma znaczenia który pasek wybierze wątpie aby dało się dopasowac oba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Dlaczego ma się "nie przejmować"? Warto dbać o pasek, nawet jeśli to silnik FIRE Owszem, znam przypadek, że Uno przejechało na jednym pasku ponad 300 kkm, ale po co kusić los? Zerwanie paska rozrządu w tym przypadku niczym nie grozi (oprócz unieruchomienia), gorzej tylko jak to się stanie w najmniej oczekiwanym i pożądanym momencie (a znając złośliwość rzeczy martwych właśnie tak się stanie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > wątpie aby dało się dopasowac oba Też mi się tak wydaje, w końcu inaczej nie robiliby dwóch rodzajów pasków. Chciałem tylko zaznaczyć, że długość paska nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Jakby się dało to można byłoby założyć taki, który miałby 1250 zębów i też by działał jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Dlaczego ma się "nie przejmować"? Warto dbać o pasek, nawet jeśli to > silnik FIRE Owszem, znam przypadek, że Uno przejechało na > jednym pasku ponad 300 kkm, ale po co kusić los? Zerwanie paska > rozrządu w tym przypadku niczym nie grozi (oprócz > unieruchomienia), gorzej tylko jak to się stanie w najmniej > oczekiwanym i pożądanym momencie (a znając złośliwość rzeczy > martwych właśnie tak się stanie) ja zrobiłem 120kkm i 9lat na jednym pasku nie przejmowałem się zbytnio nim bo przez ten czas może miałem szczeście albo inni mieli pecha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 A wejde jutro do aso kupie taki jak ma być . Napisze co załatwiłem szczególnie że kolega tam gadał ze w aso ok 30 40 zł a jest to pewne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobieslawb Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > lub: jak załozysz nieodpowiedni to będzie nierówno pracował, ale nic > się nie stanie, bo silniki FIRE są bezkolizyjne, czyli tłoki > nigdy sie nie spotkają z zaworami Nic się nie stanie. Liczba zębów nie ma żadnego znaczenia. Przełożenie przecież się nie zmienia bo zależy ona od ilości zębów na rolkach, a nie na pasku. Jeśli pasek będzie miał zbyt dużą liczbę ząbków, to co najwyżej nie da się go naciągnąć odpowiednio (braknie regulacji napinacza). > ps. jedź d.o ASO, pasek 35 zł, wymina 35 zł a masz spokój ;p Ja wymieniałem pod blokiem z latarką w zębach Nie jest to czynność szczególnie skomplikowana, ale wiadomo... po co się męczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Chyba Twoja teoria się nie sprawdza bo ja w moim Uno 1.0 na gaźniku (95rok) miałem pasek rozrządu 124 zęby, a kiedyś rodzice w Uno 1.0 ale 99rok mieli taki sam... odnośnie numerów że znikają po roku też psinco prawda bo np u Jereda w fajerze z 98 roku numery są dalej czytelne najlepiej samemu posprawdzać niektóre rzeczy a nie przesyłać dalej pierdoły które niektórzy rozgadują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Nic się nie stanie. Liczba zębów nie ma żadnego znaczenia. > Przełożenie przecież się nie zmienia bo zależy ona od ilości > zębów na rolkach, a nie na pasku. > Jeśli pasek będzie miał zbyt dużą liczbę ząbków, to co najwyżej nie > da się go naciągnąć odpowiednio (braknie regulacji napinacza). szkoda że twojej teori nie umieścili w książce "sam naprawiam" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > A wejde jutro do aso kupie taki jak ma być . > Napisze co załatwiłem szczególnie że kolega tam gadał ze w aso ok 30 > 40 zł a jest to pewne . uwierz że w żadnym ASO i innym sklepie motoryzacyjnym nie będą mieli pewności jaki masz pasek Oni doskonale wiedzą że z Uno były jajca i albo Ci dadzą pierwszy lepszy i przy odrobinie szczęścia właściwy albo będziesz dymał żeby wymienili na inny. Weź wyciągnij albo niech Tobie wyciągną obecny pasek, idz z nim do sklepu i sprzedawca będzie doskonale wiedział jak go przymierzyć do nowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 zmiany paska nastąpiły po numerze silnikie nie pamiętam dokłądnie którym, ale zmiana ta miała miejsce w 2000 roku, stąd u mnie w dwóch uniaczach z tego roku są różne paski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > zmiany paska nastąpiły po numerze silnikie nie pamiętam dokłądnie > którym, ale zmiana ta miała miejsce w 2000 roku, stąd u mnie w > dwóch uniaczach z tego roku są różne paski I tak dla mnie to kosmos bo Jered w 1.0 z 98 ma znowu inny niż w moim z 95r i z 99r... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > I tak dla mnie to kosmos bo Jered w 1.0 z 98 ma znowu inny niż w moim > z 95r i z 99r... w końcu to tylko UNO ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > w końcu to tylko UNO ;p No w 1.4 miałem taki sam zony, z filtrem oleju też... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > szkoda że twojej teori nie umieścili w książce "sam naprawiam" Napisz w takim razie co się nie zgadza wg ciebie w tej teorii? Dobi ma rację... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Warte śmiechu A ASO cena paska 140 zł niby oryginalny fiat który moze być ale dopiero za 3 dni . W sklepie tej firmy którą tam wymienialiście 28 zł . Zdecydowałem że jeszcze nie będe zmieniał na liczniku mam 86kkm a w instrukcji pisze że po 120kkm wymiana paska rozrządu . Tymbardziej że mam go od nowosci nie używke, także wiem o było robione . Uważam że pasek wytrzyma do 100kkm . Ale jeśli silnik nie byłby bezkolizyjny tzn rozrząd to wymieniłbym a tak jeszcze poczekam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 a jak będziesz miał zamiar zmieniać to zdejmij pasek i jedź do sklepu i weź na wzór i po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.