Skocz do zawartości

ON piszczy po wymianie pasek ? .


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam właśnie mechanik mi zmienił zimery rozrządu i pasek rozrządu na

> nowy, gdy ruszam nieznacznie piszczy nie wiem dokladnie czy to

> pasek rozrzadu czy alternatora dlaczego ? .

słabo naciągnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne bo jest oryginalny taki jak ma być z gatesa .

Słabo naciągnięty pasek alternatora, króty sie zdejmuje przy wymianie paska rozrządu, i niewazne czy nowy, czy przebieg 100km, jak słabo naciągnięty = piszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co mogę zrobić ? samemu bez jeźdzenia do mechaniora ?? .

nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie odkręcasz jedną ze śrubek z mocowania altka i naciągasz (jedna jest w takiej jakby szybie umieszczona) i tyle... zresztą mechanik powinien Ci odpowiednio naciągnac, jak tego nie zrobił to jedź reklamować jego usługę i niech poprawi za darmo

Edit: śruba ma łeb bodajże 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro będe kombinował wink.gif

A tak wogóle 50 zł za wymiane paska i zimerów i przejrzenie rozrządu to dużo czy mało ? . Na mechanika który robi dobrze znam go i nie narzekam w warunkach garażowych ale zaawansowanych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, ja ze swojej strony dodam tyle, że istnieją takie różne spraje na piszczące paski. Nawet to działa, ale ma efekt tylko doraźny i za jakiś czas musisz znowu pasek popsikać.

W moim uno pasek piszczy od zawsze, wymieniałem go już trzy razy w ciągu roku (!) - i zawsze jest to samo. Mój pewny i solidny mechanik rozkłada ręce. Naciągnięcie dobre, rolki napinające dobre, pasek nowy, ale piszczenie pozostaje frown.gif. Cóż, chyba się już do tego przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm, ja ze swojej strony dodam tyle, że istnieją takie różne spraje na

> piszczące paski. Nawet to działa, ale ma efekt tylko doraźny i

> za jakiś czas musisz znowu pasek popsikać.

> W moim uno pasek piszczy od zawsze, wymieniałem go już trzy razy w

> ciągu roku (!) - i zawsze jest to samo. Mój pewny i solidny

> mechanik rozkłada ręce. Naciągnięcie dobre, rolki napinające

> dobre, pasek nowy, ale piszczenie pozostaje . Cóż, chyba się

> już do tego przyzwyczaiłem.

Może masz lekko wygięte mocowanie altka przez co jest lekko kantnienty w stosunku do paska? kumpel tak ma w sienie 1.4 (ten sam motur)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pasek altka wymieniony piszczy tak samo jak stary cza ma luz 0,4 cm czy ok 1 cm .

A głównie piszczy po spuszczeniu gazu przy 4 i 5 biegu nie slychac głównie na niskich obrotach .

Nie wiem co to już może być łożysko altka? A pasek rozrządu moze też piszczeć ??

Bo to właśnie zaczeło piszcze jak wymieniłem pasek rozrządu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pasek rozrządu moze też

> piszczeć ??

> Bo to właśnie zaczeło piszcze jak wymieniłem pasek rozrządu .

To pewnie będzie to bo pasek moze piszczec wymieniles go i zaczal dopiero piszczec to pewnie on piszczy bo ktory inny by piszczal jak by on nie piszczal a tamten z altka juz wyminiles no i dalej piszczal no nie ten z rozrzadu sie pewnie slizga i dlatego piszczy. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rolka jest stara, a pasek altka to obojętne która stroną sie założy ? A bo zauważyłem te boki paska bardziej ścięte z 1 strony i założyłem go na pisek do zewnątrz tzn na bok auta są napisy a do silnika odwrotnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja napiszę inaczej: zdejmij pasek od alternatora, zapal samochód i zobacz czy będzie piszczeć. Bo według mnie przy tamtej wymianie mechanik naciągnął pasek od alternatora i automatem łożysko w alternatorze zaczęło piszczeć bo pasek jest naciągnięty teraz na max a łożysko dostało w du.e! 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak po zdjeciu paska altka żadnego świstu nie ma .

Więc albo pasek albo łożyso ale gdy pasek naciągne na max to też świszczy więc to chyba łożysko co o tym myslicie ? Bo pasek naciągniety na max nie ma opcji żeby ślizgał nie ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz do wymiany łożysko alternatora to od koła pasowego. 275490107-glaszcze.gif Pasek klinowy może piszczeć na wolnych obrotach lub przy przegazowaniu. A na wyższych i równych obrotach nie powinien. Pocieszające jest to że koszt łożyska to 6 zł i jak umiesz wymienić to max 2 godzinki roboty w taką pogodę. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie drugiego łożyska nie wymieniałem i przejechałem już 50 tys i jest ok. Żeby wymienić drugie to trzeba rozlutować diody i wyjąć taki mostek http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=869106286 Ja sobie odpuściłem bo nie miałem odpowiedniej lutownicy i bałem się coś spiep..rzyć oslabiony.gif

a tak wygląda regulator napięcia: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=883759796 Jest przykręcony do obudowy alternatora na dwie śruby. A kable tylko przepinasz. Szczotki też tu widać. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK a jaką grubość powinny mieć szczotki Gdy sa dobre ? .

grubość zawsze mają taką samą. Bardziej chodzi tu o długość grinser006.gif Na zdjęciu tu widać ile mają nówki http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=883759796 Wg mnie jak zostanie już ich z 1/4 i sprężynka słabo będzie je dociskać to można byłoby je wymienić. Bo za pół roku dobierać się do alternatora żeby je wymienić to tak nie za bardzo by mi się chciało 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozebrałem altek co się okazało łozyska ok tylko szurszczą tzn dźwięk taki jak one się kręcą .

Do mojego zdziwienia zaraz po zdjęciu koła pasowego pod wiatraczkiem nie było klina i ten wiatraczek z kołem pasowym wydawało taki pisk .

No i tu pytanko czy tam powinien być klin czy nie jeśli tak to jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak sie wsłuchałem to coś tam bije wymienie je bo jak gadasz ze klinu tam nie było i nie ma być no wieć co chałasuje a wiadomo 1 łożysko siadzie te od koła pasowego bo dostaje kuż i ma większy napór wiec to będzie te .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec wszystko złożone założone nowe łozysko od strony koła pasa pozatym nic nie ruszałem altek nie założony jeszcze .

Ale gdy obracałem śmigłem to coś tam piszczy i grzechocze łożysko ? to normalne przy nowym aż sie wyrobi/dopasuje?

Tak jakby chodziło bez smaru ale smar w nim był fabrycznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale gdy obracałem śmigłem to coś tam piszczy i grzechocze łożysko ?

> to normalne przy nowym aż sie wyrobi/dopasuje?

Witam,

Zawodowo zajmuję się między innymi napędami elektrycznymi i otóż kiedy stwierdzę wyraźny szum, grzechotanie, piski itd, to od razu silnik jest demontowany i idzie na wymianę łożysk (zawsze para). Z nowymi łożyskami silnik nie ma prawa wydawać żadnych grzechotań.

Nie odnoszę się do przykładu Kolegi, ponieważ tak na odległość to trudno cokolwiek zdiagnozować - uwagi wszystkich Kolegów są cenne ok.gif

O jakości łożysk, producentach, ich wytrzymałości to można by się dużooo rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle przy montazu 1 nie rozleciało sie 2 od strony szczotek angryfire.gif

bo tego nie wymieniałem .

Napiszę tak kręcąc wirnikiem i 3mając palec na końcu osi od strony szczotek na obudowie czuję lekkie wibracje czy to możliwe by łożysko od strony koła pasowego je robiło czo poszło to od szczotek.

Na słuch to dokładnie nie wiem z kąd dochodzą dźwięki czy z od koła czy szczotek i tu pytanie do Mikomir co o tym myślisz ? .

Bo jutreo zakładam altek i nie mam zamiaru go znów wyciągać z powodu 2 łożyska .

A nowe łożysko to kyk japan wink.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na słuch to dokładnie nie wiem z kąd dochodzą dźwięki czy z od koła

> czy szczotek i tu pytanie do Mikomir co o tym myślisz ? .

Nie chcę tu Kolegi wprowadzać w błąd ponieważ jak powiedziałem na odległość to można podpowiadać i radzić a nie wydać konkretną diagnozę.

Skoro Kolega nie może zlokalizować skąd pochodzi dźwięk to nic konkretnego nie da się moim zdaniem powiedzieć (może coś obciera w środku, ale z drugiej strony przy sprawnych łożyskach nie ma prawa).

Sprawny silnik czy prądnica nie ma prawa wydawać podejrzanych dźwięków, nie mówiąc już o wibracjach czy biciu przy kręceniu ręką.

Najlepiej wziąść alternator pod pachę i podejść do warsztatu gdzie mają stanowisko do naprawy alternatorów - pod obciążeniem, w całym zakresie prędkości obrotowej można łatwo go zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ogladalem te od szczotek tak grzechocze czyli też up tongue.gif

Jak najszybciej wyjąc wirnik ze stojana żeby dostać sie do 2 łożyska? Wybić tra małą dziurką czy mogę bić po wirniku przez dziure szczotek by wyleciał ? .

Co do szczotek to mają długość dolna ok 0,6 cm górna ok 0,4 mm wymieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.