grand1 Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Witam właśnie mechanik mi zmienił zimery rozrządu i pasek rozrządu na nowy, gdy ruszam nieznacznie piszczy nie wiem dokladnie czy to pasek rozrzadu czy alternatora dlaczego ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Witam właśnie mechanik mi zmienił zimery rozrządu i pasek rozrządu na > nowy, gdy ruszam nieznacznie piszczy nie wiem dokladnie czy to > pasek rozrzadu czy alternatora dlaczego ? . słabo naciągnięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Dziwne bo jest oryginalny taki jak ma być z gatesa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Dziwne bo jest oryginalny taki jak ma być z gatesa . Słabo naciągnięty pasek alternatora, króty sie zdejmuje przy wymianie paska rozrządu, i niewazne czy nowy, czy przebieg 100km, jak słabo naciągnięty = piszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Czyli co mogę zrobić ? samemu bez jeźdzenia do mechaniora ?? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Czyli co mogę zrobić ? samemu bez jeźdzenia do mechaniora ?? . nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie odkręcasz jedną ze śrubek z mocowania altka i naciągasz (jedna jest w takiej jakby szybie umieszczona) i tyle... zresztą mechanik powinien Ci odpowiednio naciągnac, jak tego nie zrobił to jedź reklamować jego usługę i niech poprawi za darmo Edit: śruba ma łeb bodajże 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Ok jutro będe kombinował A tak wogóle 50 zł za wymiane paska i zimerów i przejrzenie rozrządu to dużo czy mało ? . Na mechanika który robi dobrze znam go i nie narzekam w warunkach garażowych ale zaawansowanych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 mnie nie pytaj, bo me uno odkąd je mam nie widziało innego mechanika jak ja sam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mcz88 Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Hm, ja ze swojej strony dodam tyle, że istnieją takie różne spraje na piszczące paski. Nawet to działa, ale ma efekt tylko doraźny i za jakiś czas musisz znowu pasek popsikać. W moim uno pasek piszczy od zawsze, wymieniałem go już trzy razy w ciągu roku (!) - i zawsze jest to samo. Mój pewny i solidny mechanik rozkłada ręce. Naciągnięcie dobre, rolki napinające dobre, pasek nowy, ale piszczenie pozostaje . Cóż, chyba się już do tego przyzwyczaiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 > Hm, ja ze swojej strony dodam tyle, że istnieją takie różne spraje na > piszczące paski. Nawet to działa, ale ma efekt tylko doraźny i > za jakiś czas musisz znowu pasek popsikać. > W moim uno pasek piszczy od zawsze, wymieniałem go już trzy razy w > ciągu roku (!) - i zawsze jest to samo. Mój pewny i solidny > mechanik rozkłada ręce. Naciągnięcie dobre, rolki napinające > dobre, pasek nowy, ale piszczenie pozostaje . Cóż, chyba się > już do tego przyzwyczaiłem. Może masz lekko wygięte mocowanie altka przez co jest lekko kantnienty w stosunku do paska? kumpel tak ma w sienie 1.4 (ten sam motur) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 A może to łożysko altkaa teraz świst jest na wolnych lub gdy spada z obrotów przy gazowaniu nie ma ... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 > Witam właśnie mechanik mi zmienił zimery rozrządu i pasek rozrządu na > nowy, gdy ruszam nieznacznie piszczy nie wiem dokladnie czy to > pasek rozrzadu czy alternatora dlaczego ? . Masz kłopoty. Wróć do tego samego mechanika i przedstaw sytuację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 Witam pasek altka wymieniony piszczy tak samo jak stary cza ma luz 0,4 cm czy ok 1 cm . A głównie piszczy po spuszczeniu gazu przy 4 i 5 biegu nie slychac głównie na niskich obrotach . Nie wiem co to już może być łożysko altka? A pasek rozrządu moze też piszczeć ?? Bo to właśnie zaczeło piszcze jak wymieniłem pasek rozrządu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > A pasek rozrządu moze też > piszczeć ?? > Bo to właśnie zaczeło piszcze jak wymieniłem pasek rozrządu . To pewnie będzie to bo pasek moze piszczec wymieniles go i zaczal dopiero piszczec to pewnie on piszczy bo ktory inny by piszczal jak by on nie piszczal a tamten z altka juz wyminiles no i dalej piszczal no nie ten z rozrzadu sie pewnie slizga i dlatego piszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 A da sie to naciągnąć na rolce ? czy ona jest stała ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > A da sie to naciągnąć na rolce ? czy ona jest stała ? jak znam życie to piszczy rolka napinacza bo za bardzo naciągnięty jest pasek rozrządu... rolka była zmieniana z paskiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 A rolka jest stara, a pasek altka to obojętne która stroną sie założy ? A bo zauważyłem te boki paska bardziej ścięte z 1 strony i założyłem go na pisek do zewnątrz tzn na bok auta są napisy a do silnika odwrotnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 to ja napiszę inaczej: zdejmij pasek od alternatora, zapal samochód i zobacz czy będzie piszczeć. Bo według mnie przy tamtej wymianie mechanik naciągnął pasek od alternatora i automatem łożysko w alternatorze zaczęło piszczeć bo pasek jest naciągnięty teraz na max a łożysko dostało w du.e! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 A więc tak po zdjeciu paska altka żadnego świstu nie ma . Więc albo pasek albo łożyso ale gdy pasek naciągne na max to też świszczy więc to chyba łożysko co o tym myslicie ? Bo pasek naciągniety na max nie ma opcji żeby ślizgał nie ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 to masz do wymiany łożysko alternatora to od koła pasowego. Pasek klinowy może piszczeć na wolnych obrotach lub przy przegazowaniu. A na wyższych i równych obrotach nie powinien. Pocieszające jest to że koszt łożyska to 6 zł i jak umiesz wymienić to max 2 godzinki roboty w taką pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Zmieniłem pasek na 2 stronę i pisk ustał zobaczymy na jak dlugo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 A jednak łożysko te boczne od strony paska da sie je wymienić bez wyciągania szczoteke albo od razu mi wylecą gdy rozbiore tylko 1 część od koła paska ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 szczotki są z drugiej strony razem z regulatorem napięcia i ich nie ruszasz. Ściągasz koło pasowe i część obudowy alternatora od koła pasowego wymieniasz łożysko i skręcasz Wymiana jest łatwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Ale aby wiemienic to 2 to juz bez ściągania szczotek sie nie obejdzie ? A czy te kable są na wtyczki co są z altka czy są skrecone czy jak ?? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 ja u siebie drugiego łożyska nie wymieniałem i przejechałem już 50 tys i jest ok. Żeby wymienić drugie to trzeba rozlutować diody i wyjąć taki mostek http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=869106286 Ja sobie odpuściłem bo nie miałem odpowiedniej lutownicy i bałem się coś spiep..rzyć a tak wygląda regulator napięcia: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=883759796 Jest przykręcony do obudowy alternatora na dwie śruby. A kable tylko przepinasz. Szczotki też tu widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 OK a jaką grubość powinny mieć szczotki Gdy sa dobre ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > OK a jaką grubość powinny mieć szczotki Gdy sa dobre ? . grubość zawsze mają taką samą. Bardziej chodzi tu o długość Na zdjęciu tu widać ile mają nówki http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=883759796 Wg mnie jak zostanie już ich z 1/4 i sprężynka słabo będzie je dociskać to można byłoby je wymienić. Bo za pół roku dobierać się do alternatora żeby je wymienić to tak nie za bardzo by mi się chciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Dziś rozebrałem altek co się okazało łozyska ok tylko szurszczą tzn dźwięk taki jak one się kręcą . Do mojego zdziwienia zaraz po zdjęciu koła pasowego pod wiatraczkiem nie było klina i ten wiatraczek z kołem pasowym wydawało taki pisk . No i tu pytanko czy tam powinien być klin czy nie jeśli tak to jaki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 miejsce na klin na ośce jest ale klina nie wstawiali - w trzech różnych alternatorach nie spotkałem się. Czyli wynikałoby że po prostu miałeś luźne koło pasowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Nie luźne też nie było nigdzie nei było luzu a łożyska tylko ładnie szerszczą wieć co to może piszczeć jeśli tam nie ma klina bo myslalem ze brak jego powoduje ten dźwiek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 hmm ja bym wymienił to łożysko. Na wymontowanym alternatorze jak zakręcisz może nic nie być słychać. Co innego jak jest zamontowany ma naciągnięty pasek klinowy i wysokie obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 W sumie jak sie wsłuchałem to coś tam bije wymienie je bo jak gadasz ze klinu tam nie było i nie ma być no wieć co chałasuje a wiadomo 1 łożysko siadzie te od koła pasowego bo dostaje kuż i ma większy napór wiec to będzie te . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 wymień, tylko prosto załóż to łożysko na ośce, dobrze dokręć koło pasowe i zakładaj alternator i sprawdzaj czy pomogło. Możesz też zobaczyć do szczotek ile ich jeszcze zostało jak masz go na wierzchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 A gdy wyciagne szczotki to cos sie rozleci w srodku ? bede nusial rozbierać wszystko czy szczotki sa na zasadzie idkrec 2 srobki zalóż i włóż ? . Tzn gdy odkrece regulator ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 u mnie były na zasadzie rozkręcić 2 śrubki odłączyć kabelek (nie pomyl później wtyków)wyciągnąć regulator ze szczotkami obejrzeć. Jak Ok to wkładać z powrotem tylko przypilnować żeby szczotki wskoczyły na swoje miejsce Nic tam nie ma prawa się stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Ok dzieki za rady bede jutro robil . A w ogóle ile szczotki mają mieć tak mniej wiecej grubosci ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 grubość w szczotkach się nie zmienia lecz ich długość bo pracują końcami. Tu masz poglądowe zdjęcie nowych: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=892327979 Jak będzie mniej niż 1/4 to bym pokusił się o wymianę na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Czy gdy wirnik jest luźno w stojanie po ściągnięciu obudowy od strony koła tak że mamy łozysko na wierzchu wirnik może mieć luz na boki w koło czy to winne jest łożysko od szczotek? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 może bo ma tylko jeden punkt podparcia. poza tym musi mieć trochę luzu bo się obraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 A wiec wszystko złożone założone nowe łozysko od strony koła pasa pozatym nic nie ruszałem altek nie założony jeszcze . Ale gdy obracałem śmigłem to coś tam piszczy i grzechocze łożysko ? to normalne przy nowym aż sie wyrobi/dopasuje? Tak jakby chodziło bez smaru ale smar w nim był fabrycznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 łożysko zamknięte zawsze ma smar. Pewnie jak pochodzi to się ułoży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > Ale gdy obracałem śmigłem to coś tam piszczy i grzechocze łożysko ? > to normalne przy nowym aż sie wyrobi/dopasuje? Witam, Zawodowo zajmuję się między innymi napędami elektrycznymi i otóż kiedy stwierdzę wyraźny szum, grzechotanie, piski itd, to od razu silnik jest demontowany i idzie na wymianę łożysk (zawsze para). Z nowymi łożyskami silnik nie ma prawa wydawać żadnych grzechotań. Nie odnoszę się do przykładu Kolegi, ponieważ tak na odległość to trudno cokolwiek zdiagnozować - uwagi wszystkich Kolegów są cenne O jakości łożysk, producentach, ich wytrzymałości to można by się dużooo rozpisywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Byle przy montazu 1 nie rozleciało sie 2 od strony szczotek bo tego nie wymieniałem . Napiszę tak kręcąc wirnikiem i 3mając palec na końcu osi od strony szczotek na obudowie czuję lekkie wibracje czy to możliwe by łożysko od strony koła pasowego je robiło czo poszło to od szczotek. Na słuch to dokładnie nie wiem z kąd dochodzą dźwięki czy z od koła czy szczotek i tu pytanie do Mikomir co o tym myślisz ? . Bo jutreo zakładam altek i nie mam zamiaru go znów wyciągać z powodu 2 łożyska . A nowe łożysko to kyk japan . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > Na słuch to dokładnie nie wiem z kąd dochodzą dźwięki czy z od koła > czy szczotek i tu pytanie do Mikomir co o tym myślisz ? . Nie chcę tu Kolegi wprowadzać w błąd ponieważ jak powiedziałem na odległość to można podpowiadać i radzić a nie wydać konkretną diagnozę. Skoro Kolega nie może zlokalizować skąd pochodzi dźwięk to nic konkretnego nie da się moim zdaniem powiedzieć (może coś obciera w środku, ale z drugiej strony przy sprawnych łożyskach nie ma prawa). Sprawny silnik czy prądnica nie ma prawa wydawać podejrzanych dźwięków, nie mówiąc już o wibracjach czy biciu przy kręceniu ręką. Najlepiej wziąść alternator pod pachę i podejść do warsztatu gdzie mają stanowisko do naprawy alternatorów - pod obciążeniem, w całym zakresie prędkości obrotowej można łatwo go zdiagnozować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Ok ogladalem te od szczotek tak grzechocze czyli też up Jak najszybciej wyjąc wirnik ze stojana żeby dostać sie do 2 łożyska? Wybić tra małą dziurką czy mogę bić po wirniku przez dziure szczotek by wyleciał ? . Co do szczotek to mają długość dolna ok 0,6 cm górna ok 0,4 mm wymieniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 <........ górna ok 0,4 mm > wymieniać ? Bezwzględnie wymieniać !!! Co do alternatora tu jest bardzo ładny manual ze zdjęciami http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,739.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.