fenix8 Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Witam Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile w tym prawdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka > sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem > wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie > dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile > w tym prawdy? Nie bede sie wdawal w szczegoly techniczne - powiem tylko ze bardzo wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 ile > w tym prawdy? Prawda to. Dokładnie łącznikiem jest ten cienki kabelek przy alternatorku. Czasami nie styka i brak ładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 aha, ok koledzy, a teraz mi powiedzcie, na jakiej zasadzie ona działa, bo chciałbym ją zastapic diodą z opornikiem, ale nie wiem czy nie zaburzę pracy wzbudzania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Oj to raczej nie wypali. Jeszcze tym bardziej z opornikiem. Dioda na 12V może by i poszła. Podłącz sprawdź ładowanie i będziesz wiedział co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 w sumie tak będę chyba musiał zrobić, albo zabudować żarówke w zegarach albei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > w sumie tak będę chyba musiał zrobić, albo zabudować żarówke w > zegarach albei A co tam za kontrolka jest?? Tzn dioda czy ziarówka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > A co tam za kontrolka jest?? Tzn dioda czy ziarówka? orginalnie to te zegary są w pełni elektroniczne sterowane z body-kompa, a wszystko tam jest na diodach na płycie drukowanej, a ja własnie robie nową płytke, z tym że pod uno, bez elektroniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > orginalnie to te zegary są w pełni elektroniczne sterowane z > body-kompa, a wszystko tam jest na diodach na płycie drukowanej, > a ja własnie robie nową płytke, z tym że pod uno, bez > elektroniki Aleś się pan fpieltolił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > Aleś się pan fpieltolił się nie smiej, jeno radź co robić a sam na własne życzenie się fpieltolił i nie załuję... tylko kombinuje jak skonczyc to komplet podświetlenia i kontrolek mam już, poza tą właśnie, bo tak mi coś świtało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > Witam > Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka > sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem > wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie > dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile > w tym prawdy? Żarówka jest wpięta szeregowo w obwód wzbudzenia, tak że jej brak powoduje zanik ładowania, co do diody i opornika, jak najbardziej można zastosować, przecież to stosowano już w gulfach II, opornik bodajże 47 ohm 5W i wpięta równolegle do niego dioda na 12V lub na 1.5 z opornikiem 1K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 dzięki za radę... spróbje jak takowe połączenie bedzie działać ps. zastanawiałem sie nad wpieciem żarwki gdzieś niewidocznie i do tego równolegle diody z oponikiem (diody na 3,5V)... czy tak by to zadziałało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > dzięki za radę... spróbje jak takowe połączenie bedzie działać > ps. zastanawiałem sie nad wpieciem żarwki gdzieś niewidocznie i do > tego równolegle diody z oponikiem (diody na 3,5V)... czy tak by > to zadziałało tylko po co kombinować z żarówką jak można dać opornik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > aha, ok koledzy, a teraz mi powiedzcie, na jakiej zasadzie ona > działa, bo chciałbym ją zastapic diodą z opornikiem, ale nie > wiem czy nie zaburzę pracy wzbudzania? 1 - nie zamieniaj - zauważ że żarówka świeci obojętnie od kierunku przepływu prądu a dioda już nie. ta kontrolka to dobre narzędzie diagnostyczne - jeśli będzie dioda nie będzie o działać jak należy. 2 - dwa - za małą moc ma dioda - aby altek wzbudzał się od razu wskazana jest moc około 3W. ewentualnie zbocznikowanie diody tak aby opór całkowity wynosił około 30 omów. 3 - żarówka ma pewną bezwładność - dioda pratycznie jej nie ma. Może wystąpić migotanie jej. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 to czemu zaczynając od golfa, passata co mają zwykłe diody a w nowszych diody SMD są jako kontrolki i tam problemu nie ma, po prostu dioda jest bocznikowana odpowiednim opornikiem przez który płynie wystarczający prąd wzbudzenia więc nie wmawiajcie na siłę iż zamontowanie diody zamiast żarówki jest złym problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 > to czemu zaczynając od golfa, passata co mają zwykłe diody a w > nowszych diody SMD są jako kontrolki i tam problemu nie ma, po > prostu dioda jest bocznikowana odpowiednim opornikiem przez > który płynie wystarczający prąd wzbudzenia więc nie wmawiajcie > na siłę iż zamontowanie diody zamiast żarówki jest złym > problemem rozbierałeś kiedyś takie zegary z VW? tam w samych zegarach jest więcej elektroniki niż w całym uno. np czujników ciśnienia oleju jest 2 lub 3 .Każdy na inne ciśnienie. W zegarach jest układ który kontroluje ciśnienie w funkcji obrotów silnika. I w to on steruje kontrolką od ciśnienia oleju. a to tylko jeden z obwodów takich zegarów... i to wszystko już np w golfie2 lub ostatnich tylnosilnikowych transporterach. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 > rozbierałeś kiedyś takie zegary z VW? miałem okazję, i do kontrolki ładowania (diody) wpięty był duży opornik 5 lub 10w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 a teraz kolejne pytanie, natury technicznej, oglądałem wyprowadzenia kabli w liczniku i kontrolka od ładowania i ciśnienia oleju mają wspólny pin, jak to jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 > a teraz kolejne pytanie, natury technicznej, oglądałem wyprowadzenia > kabli w liczniku i kontrolka od ładowania i ciśnienia oleju mają > wspólny pin, jak to jest ? kontrolki sterowane plusem mają wspólną masę. kontrolki sterowane masą mają wspólny plus po zapłonie. czasem są dwa plusy po zapłonie doprowadzone do zegarów. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 wszystk ok, tylko teraz jak... skoro lampka od ładowania wpięta jest szeregowo w układ wzbudzenia ładowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Schemat w dłoń i ciśnij palcem po mapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 > Schemat w dłoń i ciśnij palcem po mapie jakbym jeszcze miał i który schemat, instalacji elektrycznej w uno ? zresztą ja tylko potrzebuje jakims cudem podłączyć diody nic więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.