Skocz do zawartości

lampka ładowania, wzbudzenie alternatora ?


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile w tym prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka

> sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem

> wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie

> dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile

> w tym prawdy?

Nie bede sie wdawal w szczegoly techniczne - powiem tylko ze bardzo wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, ok koledzy, a teraz mi powiedzcie, na jakiej zasadzie ona działa, bo chciałbym ją zastapic diodą z opornikiem, ale nie wiem czy nie zaburzę pracy wzbudzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co tam za kontrolka jest?? Tzn dioda czy ziarówka?

orginalnie to te zegary są w pełni elektroniczne sterowane z body-kompa, a wszystko tam jest na diodach na płycie drukowanej, a ja własnie robie nową płytke, z tym że pod uno, bez elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aleś się pan fpieltolił

się nie smiej, jeno radź co robić smile.gif a sam na własne życzenie się fpieltolił i nie załuję... tylko kombinuje jak skonczyc to zeby.GIF

komplet podświetlenia i kontrolek mam już, poza tą właśnie, bo tak mi coś świtało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Potrzebuję zweryfikować pewne info, otóż słyszałem, że lampka

> sygnalizująca brak ładowania jest jakoś połączona z układem

> wzbudzenia alteratora, i jak jej nie ma to alternator nie

> dostaje pradu wzbudzenia i nie pracuje nawet jak sie kręci? ile

> w tym prawdy?

Żarówka jest wpięta szeregowo w obwód wzbudzenia, tak że jej brak powoduje zanik ładowania, co do diody i opornika, jak najbardziej można zastosować, przecież to stosowano już w gulfach II, opornik bodajże 47 ohm 5W i wpięta równolegle do niego dioda na 12V lub na 1.5 z opornikiem 1K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za radę... spróbje jak takowe połączenie bedzie działać

ps. zastanawiałem sie nad wpieciem żarwki gdzieś niewidocznie i do tego równolegle diody z oponikiem (diody na 3,5V)... czy tak by to zadziałało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za radę... spróbje jak takowe połączenie bedzie działać

> ps. zastanawiałem sie nad wpieciem żarwki gdzieś niewidocznie i do

> tego równolegle diody z oponikiem (diody na 3,5V)... czy tak by

> to zadziałało

tylko po co kombinować z żarówką jak można dać opornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha, ok koledzy, a teraz mi powiedzcie, na jakiej zasadzie ona

> działa, bo chciałbym ją zastapic diodą z opornikiem, ale nie

> wiem czy nie zaburzę pracy wzbudzania?

1 - nie zamieniaj - zauważ że żarówka świeci obojętnie od kierunku przepływu prądu a dioda już nie.

ta kontrolka to dobre narzędzie diagnostyczne - jeśli będzie dioda nie będzie o działać jak należy.

2 - dwa - za małą moc ma dioda - aby altek wzbudzał się od razu wskazana jest moc około 3W.

ewentualnie zbocznikowanie diody tak aby opór całkowity wynosił około 30 omów.

3 - żarówka ma pewną bezwładność - dioda pratycznie jej nie ma. Może wystąpić migotanie jej.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czemu zaczynając od golfa, passata co mają zwykłe diody a w nowszych diody SMD są jako kontrolki i tam problemu nie ma, po prostu dioda jest bocznikowana odpowiednim opornikiem przez który płynie wystarczający prąd wzbudzenia więc nie wmawiajcie na siłę iż zamontowanie diody zamiast żarówki jest złym problemem screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czemu zaczynając od golfa, passata co mają zwykłe diody a w

> nowszych diody SMD są jako kontrolki i tam problemu nie ma, po

> prostu dioda jest bocznikowana odpowiednim opornikiem przez

> który płynie wystarczający prąd wzbudzenia więc nie wmawiajcie

> na siłę iż zamontowanie diody zamiast żarówki jest złym

> problemem

rozbierałeś kiedyś takie zegary z VW?

tam w samych zegarach jest więcej elektroniki niż w całym uno.

np czujników ciśnienia oleju jest 2 lub 3 .Każdy na inne ciśnienie.

W zegarach jest układ który kontroluje ciśnienie w funkcji obrotów silnika.

I w to on steruje kontrolką od ciśnienia oleju.

a to tylko jeden z obwodów takich zegarów...

i to wszystko już np w golfie2 lub ostatnich tylnosilnikowych transporterach.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz kolejne pytanie, natury technicznej, oglądałem wyprowadzenia kabli w liczniku i kontrolka od ładowania i ciśnienia oleju mają wspólny pin, jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz kolejne pytanie, natury technicznej, oglądałem wyprowadzenia

> kabli w liczniku i kontrolka od ładowania i ciśnienia oleju mają

> wspólny pin, jak to jest ?

kontrolki sterowane plusem mają wspólną masę.

kontrolki sterowane masą mają wspólny plus po zapłonie.

czasem są dwa plusy po zapłonie doprowadzone do zegarów.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Schemat w dłoń i ciśnij palcem po mapie

jakbym jeszcze miał zeby.GIF i który schemat, instalacji elektrycznej w uno ? zresztą ja tylko potrzebuje jakims cudem podłączyć diody zeby.GIF nic więcej zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.