pihag Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Zastanawiam się nad zakupem AR156 2.0TS rocznik 2000, przebieg 150kkm. Czy warto w to się pakować? Co się najczęściej psuje i na co warto zwrócić uwagę przed kupnem? Będę wdzięczny za wskazówki, z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 > Zastanawiam się nad zakupem AR156 2.0TS rocznik 2000, przebieg > 150kkm. Czy warto w to się pakować? Co się najczęściej psuje i > na co warto zwrócić uwagę przed kupnem? Będę wdzięczny za > wskazówki, z góry dziękuję. Poczytaj tutaj: http://forum.alfaclub.pl/viewforum.php?f=2&sid=aee4ef615d4392e8fdbb56198a109ab9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
more Napisano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 > Zastanawiam się nad zakupem AR156 2.0TS rocznik 2000, przebieg > 150kkm. Czy warto w to się pakować? Co się najczęściej psuje i > na co warto zwrócić uwagę przed kupnem? Będę wdzięczny za > wskazówki, z góry dziękuję. taki sam miałem dylemat i powiem ci że warto, ja akurat mam jtd i jestem zadowolony nie dlatego że mam i co mam powiedzieć a że to prawda, tylko trzeba też dobrze trafić, no i ja benzyniaki trochę osób ponoć narzeka mniej awaryjne to właśnie jtd, ale zależy dużo też jak kto dbał o auto, ja szczerze polecam, komfort i frajda z jazdy jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 rozumiem że to w zastępstwie Poloneza , a Stilo zostanie pojazdem do pewnego przemieszczania się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 > rozumiem że to w zastępstwie Poloneza , a Stilo zostanie pojazdem do > pewnego przemieszczania się? Dokładnie! Stilo na wakacje, Alfa na dojazdy do pracy. Ciekawe, co się bardziej psuje, Polonez czy Alfa... od ponad 2 lat w Poldolocie nic nie robię, nie wymieniam oleju ani filtrów, tylko płacę OC i obowiązkowy przegląd no i paliwo. To cały koszt a dodam, że żyłuję biedactwo dzień w dzień. Myślałem, że się rozleci, a tu nic. Wiec jeśli Alfy się tak psują jak 'psują' się Polonezy, to luzik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Wiec jeśli Alfy się tak psują jak 'psują' się > Polonezy, to luzik. Tylko, że w TS standardowe wymiany eksploatacyjne co 10kkm wykraczają poza granice wyobraźni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 > Dokładnie! Stilo na wakacje, Alfa na dojazdy do pracy. Ciekawe, co > się bardziej psuje, Polonez czy Alfa... od ponad 2 lat w > Poldolocie nic nie robię, nie wymieniam oleju ani filtrów, tylko > płacę OC i obowiązkowy przegląd no i paliwo. To cały koszt a > dodam, że żyłuję biedactwo dzień w dzień. Myślałem, że się > rozleci, a tu nic. Wiec jeśli Alfy się tak psują jak 'psują' się > Polonezy, to luzik. oj zdziwisz się , porównywać pancernego Poldomierza z delikatną Alfą , jeżeli nie 'zabije ' Ciebie spalanie to zrobią to koszty napraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 > od ponad 2 lat w > Poldolocie nic nie robię, nie wymieniam oleju ani filtrów, tylko > płacę OC i obowiązkowy przegląd no i paliwo. To cały koszt a > dodam, że żyłuję biedactwo dzień w dzień. Myślałem, że się > rozleci, a tu nic. Z takim podejściem do samochodów to AR nie jest da ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 > Z takim podejściem do samochodów to AR nie jest da ciebie Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > od ponad 2 lat w > Poldolocie nic nie robię, nie wymieniam oleju ani filtrów, tylko > płacę OC i obowiązkowy przegląd no i paliwo. To cały koszt a > dodam, że żyłuję biedactwo dzień w dzień. w alfie to nawet paliwa nie trzeba lac, tylko zylowac wystarczy i baa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > w alfie to nawet paliwa nie trzeba lac, tylko zylowac wystarczy i baa Paliwa, ja to czasem nawet powietrza nie pompuje do kół i też się da jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 Trochę mnie nie zrozumiano. I owszem, kompletnie o Poldolota nie dbam, bo szkoda złomować działający pojazd. Tymczasem, on od 2 lat, pomimo moich najlepszych starań, nie chce się zepsuć, co jak dla mnie obala mit psucia się Polonezów. Powoli tracę cierpliwość i zaczynam zastanawiać się nad godnym następcą. Cóż, wokół Alf też krążą mity, więc może też są to tylko mity? O Stilo dbam jak należy (przeglądy, nówki części, nawet opony wymieniam w ASO) A i tak się rozkraczył żonie, ale to inna historia. Kiedyś jeździłem Jawą350 i wówczas nigdy nie było wiadomo, czy się dojedzie, co się popsuje, czy odpali, a naprawa za naprawą. I do tego nie chcę wracać! Ale może AR przy serwisowaniu zgodnie z wytycznymi producenta jest jednak pewnym samochodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > oj zdziwisz się , porównywać pancernego Poldomierza z delikatną Alfą > , jeżeli nie 'zabije ' Ciebie spalanie to zrobią to koszty > napraw Kosztami paliwa się nie martwię, bo przebiegi będą małe a Poldek już dziś spala mi te 10 do 15 w zimie. Wiem też, że już tak taniego w utrzymaniu samochodu jak Polonez mieć nie będę, ale obecnie mnie stać, aby wozić się czymś lepszym Ale samochód musi być sprawny i muszę mieć do niego zaufanie! A jakie to są koszty napraw? Naprawdę trzeba z AR dużo częściej do serwisu zaglądać niż np. z Fiatami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 > Ale samochód musi być > sprawny i muszę mieć do niego zaufanie! i dlatego szukasz alfę 156 TS 16v , delikatnie mówiąc to zły pomysł , a może skusisz się na Bravę , np 1,6 A jakie to są koszty > napraw? Naprawdę trzeba z AR dużo częściej do serwisu zaglądać > niż np. z Fiatami? zależy jak trafisz, ale np , bardziej skomplikowane zawieszenie (konieczność stosowania markowych wahaczy) , silnik przekombinowany , gorsze zabezpieczenia antykorozyjne - to nie są rzeczy które pomagają ; głównym problemem jest to że ciężko znaleźć niewyeksploatowaną alfę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 Ale może AR przy > serwisowaniu zgodnie z wytycznymi producenta jest jednak pewnym > samochodem? Aragorn coś wie na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Nie słuchaj ich Kup sobie naprawdę warto, najwyżej sprzedasz za jakiś czas, może tylko wybierz inny silnik, choć 2.0 TS ma śliczny dźwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Ciekawe, co > się bardziej psuje, Polonez czy Alfa... Poza korozją poloneza to gen. to pancerne auta i alfa "generalnie" jest bardziej kapryśna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
more Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > oj zdziwisz się , porównywać pancernego Poldomierza z delikatną Alfą > , jeżeli nie 'zabije ' Ciebie spalanie to zrobią to koszty > napraw czy ty musisz wszędzie tak marudzić i zawsze? kiedy bym twojego posta nie czytał to ciągle alfa bleee, chyba trafiłeś jakiegoś trupa i narzekasz ciągle ps. pozdrawiam z alfaholicy.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Jak już brać tylko to tylko diesel, znajomy miał 156 niestety podłoga nie jest ocynkowana jak twierdzi bo korodowała. A łącznie tylniego błotnika z progiem, jakaś porażka ruda tam wychodzi bardzo często. Żeby nie było nie mam alfy powtarzam tylko zdanie zaufanego kolegi i to co wyczytałem w gazetkach siedząc na kiblu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Ciekawe, co > Poza korozją poloneza to gen. to pancerne auta i alfa "generalnie" > jest bardziej kapryśna jest ryzyko jest zabawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 spokojnie bo żyłka pęknie , gwoli ścisłości nie narzekam na silniki diesla , a że nie jestem bezgranicznym fanatykiem marki to i zauważam minusy tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > spokojnie bo żyłka pęknie , gwoli ścisłości nie narzekam na silniki > diesla , a że nie jestem bezgranicznym fanatykiem marki to i > zauważam minusy tego auta Które oczywiście ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Jak już brać tylko to tylko diesel, znajomy miał 156 niestety podłoga > nie jest ocynkowana jak twierdzi bo korodowała. A łącznie > tylniego błotnika z progiem, jakaś porażka ruda tam wychodzi > bardzo często. .. i oczywiście te blachy nieocynkowane dostawały tylko benzyny, pewnie dlatego, że i tak by nie dożyły do wystąpienia pierwszej kropki korozji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 ha, a jednak fanatyk : "nie narzekam na silniki diesla" Nie można na nie nie narzekać, więc to albo fanatyzm, albo ślepa miłość, w każdym razie mocne emocje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > ha, a jednak fanatyk : > "nie narzekam na silniki diesla" > Nie można na nie nie narzekać, więc to albo fanatyzm, albo >ślepa miłość, w każdym razie mocne emocje Masz jakieś złe doświadczenia z JTD w Alfie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Na tak zadane zaczepne pytanie bardzo ogólne, moja odpowiedź odnosząca się tylko do wybranego modelu. Zobacz jak jak pozory mylą... ...większość kampani przywoławczych oraz rozwiązań serwisowych (itp) w przypadku AR159 dotyczy silników JTDm O silnikach ZI niewiele... bardzo niewiele. a konkretnie: - recyrkulacja spalin (EGR, DPF) - termostat - wtryski - kolektor ssący - pompa wody Wprawdzie można się przyczepić, że to osprzęt, ale z drugiej strony występujący tylko w dizlu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > ha, a jednak fanatyk : > "nie narzekam na silniki diesla" > Nie można na nie nie narzekać, więc to albo fanatyzm, albo ślepa > miłość, w każdym razie mocne emocje no dobra , przyznaję, uwielbiam te FIATOWSKIE silniki , więc nie fanatyzm , te silnik są po prostu dobre , niezawodne , mocne ... i przynoszą dobrą opinię Fiatowi - i za to mają u mnie plus pomyśl Andrzej jak pięknie , aksamitnie pracuje JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > Zobacz jak jak pozory mylą... > ...większość kampani przywoławczych oraz rozwiązań serwisowych (itp) > w przypadku AR159 dotyczy silników JTDm > O silnikach ZI niewiele... bardzo niewiele. po co robić kampanie serwisowe silników benzynowych , jak nikt ich nie kupuje w alfach (a może te kampanie serwisowe trzeba sprawdzić w Oplu ) prawdziwe cuore sportivo to JTDm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > no dobra , przyznaję, uwielbiam te FIATOWSKIE silniki , więc nie > fanatyzm , te silnik są po prostu dobre , niezawodne , mocne > ... i przynoszą dobrą opinię Fiatowi - i za to mają u mnie plus > pomyśl Andrzej jak pięknie , aksamitnie pracuje JTD A kto powiedział, że jtd to silniki Fiata ??? Jeśli ktoś nie wie, to tak naprawdę Alfa jako pierwsza na świecie miała system CR. Dopiero potem zastosowano je w Fiatach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > A kto powiedział, że jtd to silniki Fiata ??? > Jeśli ktoś nie wie, to tak naprawdę Alfa jako pierwsza na świecie > miała system CR. Dopiero potem zastosowano je w Fiatach. A jaka to roznica biorac pod uwage fakt, ze to w zasadzie jeden koncern? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > po co robić kampanie serwisowe silników benzynowych , jak nikt ich > nie kupuje w alfach > (a może te kampanie serwisowe trzeba sprawdzić w Oplu ) JTD/JTDm klepią od późnych lat dziewięćdziesiątych i może już czas najwyższy na to by kampanie nawrotowe/rozwiązania serwisowe zredukować do zera? > prawdziwe cuore sportivo to JTDm Od razu widać, żeś Alfista w pierwszym pokoleniu JTDm to zaprzeczenie cuore sportivo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > A kto powiedział, że jtd to silniki Fiata ??? > Jeśli ktoś nie wie, to tak naprawdę Alfa jako pierwsza na świecie > miała system CR. Dopiero potem zastosowano je w Fiatach. Jakie to ma znaczenie? Chyba jedynie marketingowe. Czasy gdy AR projektowała & produkowała silniki we własnych fabrykach dawno minęły. Dziś koncern (FIAT) powołuje osobną spółkę i jej zleca zadanie (FPT). A kwestia gdzie trafi w pierwszej odsłonie ma znaczenie jak wyżej wspomniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > JTD/JTDm klepią od późnych lat dziewięćdziesiątych i może już czas > najwyższy na to by kampanie nawrotowe/rozwiązania serwisowe > zredukować do zera? > Od razu widać, żeś Alfista w pierwszym pokoleniu > JTDm to zaprzeczenie cuore sportivo Kolega Sedici doskonale o tym wie (mam nadzieję), chyba lubi prowokować , ale to stwierdzenie (JTD = cuore sportivo, prawdziwa Alfa itp) jest tak oczywiście absurdalne, że nawet nie ma co argumentów przytaczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > A kto powiedział, że jtd to silniki Fiata ??? > Jeśli ktoś nie wie, to tak naprawdę Alfa jako pierwsza na świecie > miała system CR. Dopiero potem zastosowano je w Fiatach. tu się Pablo mylisz , to jest silnik Fiata (na szczęście ) , a do ar156 zastał włożony w pierwszej kolejności po to aby zachęcić klientów do kupowania tego świeżo wchodzącego modelu , ot ,co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > JTD/JTDm klepią od późnych lat dziewięćdziesiątych i może już czas > najwyższy na to by kampanie nawrotowe/rozwiązania serwisowe > zredukować do zera? ten silnik jest cały czas unowocześniany (pierwsze Unijety i obecne Multijety to przepaść) , więc to nic dziwnego że czasami trzeba zrobić poprawki > Od razu widać, żeś Alfista w pierwszym pokoleniu > JTDm to zaprzeczenie cuore sportivo gdyby nie JTD to alfa już dawno by nie istniała, dzięki temu silnikowi Fiat jej nie posłał w karty historii, a mogli to zrobić bo tracili na tej marce BTW ale i tak następna u mnie będzie 159 , oczywiście z jedynym słusznym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > Kolega Sedici doskonale o tym wie (mam nadzieję), chyba lubi > prowokować , to nie jest prowokacja , tylko moje zdanie poparte bacznymi obserwacjami prawdziwe cuore sportivo to np , 75 , 156GTA , więc nie dorabiajmy TS16v etykiety prawdziwego..., o oplowskich silnikach nie wspomnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > to nie jest prowokacja , tylko moje zdanie poparte bacznymi > obserwacjami > prawdziwe cuore sportivo to np , 75 , 156GTA , więc nie dorabiajmy > TS16v etykiety prawdziwego..., o oplowskich silnikach nie > wspomnę Nie przekręcaj - napisałeś że prawdziwe sportowe serce to tylko JTD (nie było ich w 75 ani GTA przecież). O TSach mowy nie było, tylko o ropniakach , które mają wrodzoną bradykardię ( i to klekoczącą) raczej niż cokolwiek ze sportowości takiego serca. Oplowskimi silnikami nie jeździłem, ale 2,2 JTS miał całkiem dobre opinie tyle że z powodu polityki cenowej i spalania (nie fiatowski silnik to po co go promować a później po rozstaniu z GM kupować części od nich) nie był popularny ale nawet sprzedawcy chwalili i określali osiągi w stos do 1,9mjtd jako znacznie lepsze, 1750 Tbi - zobaczymy. Ludzie poddają się modzie, moda na diesle wygasa, już w światku prasy popularno-moto i materiałach producentów wyraźne parcie na turbo benzyny jest... nie wiem czy to dobrze. Jeśli jedynymi wadami starszych benzyn TS i V6 są spalanie i jakieś pierdółki typu wariator, które są już powszechnie znane mechanikom i nawet początkującym użytkownikom, to ja wolę te sprawdzone serduszka z fajnym dźwiękiem, rekakcją na gaz, szybkim nagrzewaniem, brakiem problemów zimą i komfortem na niskich obrotach jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.