bialy260 Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Witam Znajde gdzieś manual odnośnie wymiany zbiornika paliwa? a może po krócce wytłumaczycie co po kolei mam robić z gory dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > Witam > Znajde gdzieś manual odnośnie wymiany zbiornika paliwa? a może po > krócce wytłumaczycie co po kolei mam robić > z gory dziękuje składasz kanape, odkręcasz plastikowy dekiel, odkręcasz pompe-wyciągasz. włazisz pod auto, odkręcasz cibanty rury wlewowej i odpowietrzenia. odkręcasz 3 śruby mocujące, chyba 13 ale nie jestem do końca pewien i masz bak w rękach. Tylko uważaj na przewody hamulcowe. Składanie w odwrotnej kolejności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > cibanty chyba cybanty jeśli już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 ok czy to jest kwestia tylko kanapy czy od strony bagażnika musze wyciągać dywaniki i zapas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > chyba cybanty jeśli już... lepiej opaski zaciskowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > ok czy to jest kwestia tylko kanapy czy od strony bagażnika musze > wyciągać dywaniki i zapas? nie musisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micoo Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 A jaki jest lepszy zbiornik: plastikowy czy metalowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > ok czy to jest kwestia tylko kanapy czy od strony bagażnika musze > wyciągać dywaniki i zapas? tylko pod kanapa jest okienko, tam jest wejscie czujnika poziomu paliwa i przewodow paliwowych idacych do silnika a we wtrysku dodatkowo pompa (zatopiona w baku) spod auta dojdziesz do przewodow wlewu paliwa i odpowietrzenia, mnie latwiej bylo opanowac gore, potem odkrecic sruby z baku troche go opuscic i wtedy bawic sie z wezami wlewu i odpowietrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > A jaki jest lepszy zbiornik: plastikowy czy metalowy? Nie wiem czy do fajery na wtrysku były plastikowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Do uniacza chyba ciężko z plastikiem ale napewno lepszy korozja nie ruszy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > tylko pod kanapa jest okienko, tam jest wejscie czujnika poziomu > paliwa i przewodow paliwowych idacych do silnika a we wtrysku > dodatkowo pompa (zatopiona w baku) spod auta dojdziesz do > przewodow wlewu paliwa i odpowietrzenia, mnie latwiej bylo > opanowac gore, potem odkrecic sruby z baku troche go opuscic i > wtedy bawic sie z wezami wlewu i odpowietrzenia Jeśli chodzi o śruby mocujące zbiornik to są to tylko szpilki wkręcane w podłogę czy zakończone nakrętkami od góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > Do uniacza chyba ciężko z plastikiem ale napewno lepszy korozja nie > ruszy:) Ja bym tutaj rozpatrywal zakup pod wzgledem bezpieczenstwa. Nowy stalowy bak pare lat pozyje, pewnie przezyje juz tego uniaka a zawsze to bezpiecznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > Ja bym tutaj rozpatrywal zakup pod wzgledem bezpieczenstwa. Nowy > stalowy bak pare lat pozyje, pewnie przezyje juz tego uniaka a > zawsze to bezpiecznej. po czym wnosisz? u mnie w turbo bak ma 18 lat i sie ma dobrze. o plastiku mowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > po czym wnosisz? u mnie w turbo bak ma 18 lat i sie ma dobrze. o > plastiku mowa Mowie tutaj o kolizji gdzie zniszczeniu ulega strona z bakiem. Plastik peknie a stal sie odksztalci. Oczywiscie tez w koncu peknie ale roznica jest na tyle duza ze zaprzestano montowania bakow plastikowych w samochodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > Mowie tutaj o kolizji gdzie zniszczeniu ulega strona z bakiem. > Plastik peknie a stal sie odksztalci. Oczywiscie tez w koncu > peknie ale roznica jest na tyle duza ze zaprzestano montowania > bakow plastikowych w samochodach. gdybym na to patrzał pod względem "dzwonów" to bym chodził pieszo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > gdybym na to patrzał pod względem "dzwonów" to bym chodził pieszo nooooo jak najbardziej! tylko bywa ze sam nie jezdze a szczegolnie gdy jedzie sie gdzies dalej ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micoo Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 > Nie wiem czy do fajery na wtrysku były plastikowe znajomi mają plastikowy w Uno 60S gaźnik, niedługo auto pójdzie na części, więc się zastanawiam, czy sobie nie zamienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > znajomi mają plastikowy w Uno 60S gaźnik, niedługo auto pójdzie na > części, więc się zastanawiam, czy sobie nie zamienić będziesz musiał dać zewnętrzną pompę paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > Mowie tutaj o kolizji gdzie zniszczeniu ulega strona z bakiem. > Plastik peknie a stal sie odksztalci. Nawet nie wiesz jak mocny jest to plastik. Dla przykładu w jednej z firm zbiornik musiał wytrzymać upadek z 15m będąc w pełni wypełnionym wodą. > Oczywiscie tez w koncu > peknie ale roznica jest na tyle duza ze zaprzestano montowania > bakow plastikowych w samochodach. to bardzo ciekawe co mówisz, szczególnie pod kątem tego co na co dzień widuje u siebie w pracy. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > Nawet nie wiesz jak mocny jest to plastik. > Dla przykładu w jednej z firm zbiornik musiał wytrzymać upadek z 15m > będąc w pełni wypełnionym wodą. Jeszcze dodam ze mi taki pomiar nic nie mowi bo co ma mowic? Tez moge zrzucic z dachu fotel z manekinem kierowcy i powiedziec ze fotel jest super bo przezyl upadek. > to bardzo ciekawe co mówisz, szczególnie pod kątem tego co na co > dzień widuje u siebie w pracy. > pozdr Czekam na rozwiniecie tematu Na swoje argumenty moge dac tylko suche informacje od ludzi (nie podam marki bo nie jestem pewien a nie chce strzelic jakies gafy) ktorzy uczestniczyli w probach wytrzymalosciowych i testach bezpieczenstwa plastikowych bakow. Finalnie w koncu odchodzi sie od tego typu pomyslow. Zasada jest prosta i wydaje mi sie nie podwazalna. Bak ma sie odksztalcic a nie pochlaniac energie (podczas sprezu baku) a nastepnie ja wypromieniowac (podczas rozprezu) zachowujac przy tym swoja szczelnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > Jeszcze dodam ze mi taki pomiar nic nie mowi bo co ma mowic? Tez moge > zrzucic z dachu fotel z manekinem kierowcy i powiedziec ze fotel > jest super bo przezyl upadek. Fotel nie ma być super a ma miedzy innymi ochraniać kierowce i ten przykład nie jest raczej adekwatny. Głównym zadaniem zbiornika paliwa jest to żeby był szczelny i ten test upadku jest jak najbardziej na miejscu. (z tego co pamiętam to Ford tak testował swoje pierwsze plastikowe zbiorniki). > Czekam na rozwiniecie tematu Na swoje argumenty moge dac tylko > suche informacje od ludzi (nie podam marki bo nie jestem pewien > a nie chce strzelic jakies gafy) ktorzy uczestniczyli w probach > wytrzymalosciowych i testach bezpieczenstwa plastikowych bakow. Jaka marka? jaka fabryka? - może jakieś źródło podasz. > Finalnie w koncu odchodzi sie od tego typu pomyslow. > Zasada jest prosta i wydaje mi sie nie podwazalna. Bak ma sie > odksztalcic a nie pochlaniac energie (podczas sprezu baku) a > nastepnie ja wypromieniowac (podczas rozprezu) zachowujac przy > tym swoja szczelnosc. Tak też właśnie zachowują się plastikowe zbiorniki. Z tego co widzę w autach przyjeżdżających na przeglądy rejestracyjne to praktycznie wszystkie nowe auta mają plastikowe zbiorniki (pomijając ciężarowe i autobusy). A przyjeżdżają nawet prawie nowe samochody. To co piszesz to trochu jak straszenie wybuchającymi butlami gazowymi w autach - co jeszcze nigdy nie miało miejsca. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
000111 Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 w moim przypadku pasowal tylko zbiornik metalowy i to jescze trzeba uwazac do jakiej pompy paliwa jest dostosowany z tego co wiem to plastik ma okragla pompe wtrysk ma owal tak jak wyzej kanapa do gory plastik odrecony 2 przewody 2 rureczki wszystko dowiazalem sznurkiem zeby potem tego nie suzkac pod spodem odkrecilem 3 sruby mocujace i nic okazalo sie ze musze okrecic jescze jakei metalowe zabezpieczenia i wychaczyc linke od hamulca recznego a po wyciagnieciu odkrecic pomnpe paliwa przykrecic do nowego zbiornika i procedura sie powtarza Raz dalem u mechanika za ta usuge 70 zł za 2 razem zrobilem sam i stukalem sie w glowe JAK moglem dac 7 dych za takie pierdoly ( robilem 2h bez wiekszego pospiechu) POWODZENIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Witam! Sorry, że odkopuję stary temat... Mam do Was takie pytanie: jaka jest pojemność zbiornika paliwa w moim Uno? 1.0 ie, wtrysk, rok 98 Na stacji maksymalnie udało mi się zatankować 34 litry... Jeszcze nigdy samochód nie zgasł... Na allegro za to widzialem kilka pojemności baków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 38 litrów dla benzynowego wtrysku i 42 dla diesla (nie wiem czy przypadkiem dla UT też)... ale policz sobie że trochę masz jeszcze w pompie paliwa itp... więc zazwyczaj do pełna wchodzi koło 35... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 > 38 litrów dla benzynowego wtrysku i 42 dla diesla (nie wiem czy > przypadkiem dla UT też)... UT ma 50 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 > 38 litrów dla benzynowego wtrysku i 42 dla diesla (nie wiem czy > przypadkiem dla UT też)... Na gazniku dawali plastikowe 42 litry. Wchodzi 42,5 (po raz kolejny wyjezdzilem bak do sucha to wiem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 > 38 litrów dla benzynowego wtrysku i 42 dla diesla (nie wiem czy > przypadkiem dla UT też)... ale policz sobie że trochę masz > jeszcze w pompie paliwa itp... więc zazwyczaj do pełna wchodzi > koło 35... Generalnie mam tak, że jak jeżdżę po mieście to robię na rezerwie 80km i notorycznie tankuje maks 33 litry... Oznacza to, że mogę sobie założyć spokojnie te 15 km więcej? :> Czasami ważne jest by to wiedzieć i zdaję sobie sprawę z tego, że jest to szkodliwe dla pompy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 wiesz, ja na rezerwie (czyli do momentu stałego zapalenia się kontrolki) do prawie pustego baku (zatankowałem 38 litrów pod korek) zrobiłem około 150 km w cyklu mieszanym więc... to taka ciekawa rezerwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 > wiesz, ja na rezerwie (czyli do momentu stałego zapalenia się > kontrolki) do prawie pustego baku (zatankowałem 38 litrów pod > korek) zrobiłem około 150 km w cyklu mieszanym więc... to taka > ciekawa rezerwa Tyle, że ja mam tylko i wyłącznie cykl miejski Ok, dzięki za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 > Tyle, że ja mam tylko i wyłącznie cykl miejski U mnie rezerwa potrafi starczyc na 150 km po Gdansku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.