Skocz do zawartości

tarczka


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

> w jeden dzien jade dwoma autami (obydwa maja tacho wyskalowane do

> 125). mam zakładac dwie osobne tarczki czy jedną i opisac ją z

> tyłu po zmianie pojazdu?

jedna, z tylu masz 3 miejsca na nowe nr pojazdow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche pozno - trzeba bedzie teraz kwalifikacje wstepna robic...

> btw jaki koszt i na na jakim sprzecie?

robię za darmo z projektu EU wiec nie wiem ile kosztuje (wiem tylko ze nowy tabor). co do kwalifikacji to wiem, ale nie zamierzam na razie nic robić w tym kierunku. po prostu mam okazje za darmo mieć nowy wpis do prawka to skwapliwie korzystam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak te fundusze załatwione? znaczy przez pracodawcę czy samodzielnie

> gdzieś?

samodzielnie. najlepiej dzwon do najblizszego ZDZ i popytaj. ja w ten sposob juz zrobiłem kurs na wózki, angielski, adr-y i teraz robię D ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jesteś jako bezrobotny? U mnie robią za darmo kurs na koparki,

> ale właśnie dla zarejestrowanych bezrobotnych..

u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj. sląskiego (u mnie) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek

> 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj.

> sląskiego (u mnie)

icon_eek.gif To gitarrra u Ciebie, tylko robic wszystko co sie da... ok.gif

Dlaczego u nas tego nie oferują.. beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To gitarrra u Ciebie, tylko robic wszystko co sie da...

> Dlaczego u nas tego nie oferują..

najgłupsze są te unijne przepisy bo w pakiet robionego przezemnie kursu jest kat. D + kurs na wózki+ angielski. angola nigdy za wiele wiec bede sie uczyc, ale wózki to sami prowadzący kazali mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz bede miec dwa kursy wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Techniczno-towarzyski z naciskiem na towarzyski..

> (..troche Ci wątek schodzi na inne tory.. )

spoko. co chcialem to sie dowiedzialem. fajnie ze taki kącik powstał. juz z dwa lata temu pisałem do adminów o taki kuncik ale zero odzewu. dopiero Antek (ma jeszcze szmate na szaranczy zlosnik.gif) popchnął sprawe do przodu. i chwała mu za to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko. co chcialem to sie dowiedzialem. fajnie ze taki kącik

> powstał. juz z dwa lata temu pisałem do adminów o taki kuncik

> ale zero odzewu. dopiero Antek (ma jeszcze szmate na szaranczy )

> popchnął sprawe do przodu. i chwała mu za to

skromny.gif No widzisz, a ja na początku lutego napisałem do znajomego moda ok.gif, co by o takim kąciku podyskutował na LM, no i prossssze... IThankYou.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek

> 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj.

> sląskiego (u mnie)

są jeszcze miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najgłupsze są te unijne przepisy bo w pakiet robionego przezemnie

> kursu jest kat. D + kurs na wózki+ angielski. angola nigdy za

> wiele wiec bede sie uczyc, ale wózki to sami prowadzący kazali

> mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz

> bede miec dwa kursy wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz

ale rozumiem ze robisz to razem z kwalifikacja wstepna, tak? u ns tez bylo w pakiecie z angielskim i czymstam jeszcze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek

> 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj.

> sląskiego (u mnie)

muszę się dowiedzieć jak jest u nas, bo jak jest możliwość zrobienia A i C w ramach unii to chętnie skorzystam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w przypadku gdy danego dnia jedziemy autem np 2h, po czym wsiada

> na 2h ktos inny a my znow po tych 2h? rozumiem ze wypisujemy z

> drugiej strony tak jakby zmienic auto?

wsadzasz tarczke jako pierwszą i robisz w tym momencie inna prace ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie wsadzam, jak nie mam auta bo myslalem ze juz mam wolne i

> pierwsza strona wypisana?

Skoro myslałeś że już masz wolne to powinieneś od razu zakończyć tarczkę i wtedy amen, a jeżeli wiedziałeś że będziesz jechał tym autem za 2h to wkładasz ją do tacho na pozycję nr2 i wtedy cały czas rysowana jest przerwa tak mi się zdaje że tak powinno to wyglądać chociaż nie miałem jeszcze takiej sytuacji. Jeżeli masz wątpliwości najlepiej zadzwonić sobie na ITD i zapytać zawodowców a to nie boli smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w przypadku gdy danego dnia jedziemy autem np 2h, po czym wsiada

> na 2h ktos inny a my znow po tych 2h? rozumiem ze wypisujemy z

> drugiej strony tak jakby zmienic auto?

Ja w takiej sytuacji poprostu wyjmuje tarcze i trzymam w plecaku przez te 2h. Potem wpisuje ponownie auto po tych 2h z tylu.

Ale nie wiem czy dobrze robie. Jedyne co to u mnie nie ma kontroli ani nie ma ITD wiec nie mam sie jakos specjalnie czym martwic wink.gif

Ale tez sie wsumie chetnie bym dowiedzial jak jest poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w takiej sytuacji poprostu wyjmuje tarcze i trzymam w plecaku

> przez te 2h. Potem wpisuje ponownie auto po tych 2h z tylu.

> Ale nie wiem czy dobrze robie. Jedyne co to u mnie nie ma kontroli

> ani nie ma ITD wiec nie mam sie jakos specjalnie czym martwic

> Ale tez sie wsumie chetnie bym dowiedzial jak jest poprawnie.

ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac, a na dodatek miec ksero tarczki tego co jechal potem , jego oswiadczenie i ksero dowodu.... hehe.gif tylko co w sytuacji jak przez te pare h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho? hehe.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac, a na dodatek miec ksero

> tarczki tego co jechal potem , jego oswiadczenie i ksero dowodu.... tylko co w sytuacji jak

> przez te pare h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho?

Ja zaś zapytałem sie ITD w bielsku i powiedzieli że należy zakończyć tarczkę a następnie z tyłu wpisać ten sam pojazd jako zmiana auta i opisać sytuację na odwrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kazali mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz bede miec dwa kursy

> wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz

I takim sposobem zrobiłeś drugi raz ten sam kurs mimo, że go już miałeś, a ktoś inny kto się nie załapał i nie miał takiego kursu został odprawiony z kwitkiem.

Nie uważasz, że jest to nie fair i zabrałeś komuś miejsce i możliwość bezpłatnego uczestnictwa w takim kursie kto go jeszcze nie miał? Być może od takiego kursu zależało, że ten ktoś stracił pracę, albo starając się o inną jej nie dostał. nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I takim sposobem zrobiłeś drugi raz ten sam kurs mimo, że go już miałeś, a ktoś inny kto się nie

> załapał i nie miał takiego kursu został odprawiony z kwitkiem.

> Nie uważasz, że jest to nie fair i zabrałeś komuś miejsce i możliwość bezpłatnego uczestnictwa w

> takim kursie kto go jeszcze nie miał? Być może od takiego kursu zależało, że ten ktoś stracił

> pracę, albo starając się o inną jej nie dostał.

buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac....

Nieuzasadnione użycie kilku tarczek w ciągu doby jest traktowane jako wykroczenie...

>...a na dodatek miec ksero tarczki tego co jechał potem....

Bzdura totalna. Nie ma takiego obowiązku. Gdyby chcieli sprawdzić ten fakt mogą to zrobić w czasie kontroli w firmie. Ty odpowiadasz tylko za swój czas prowadzenia i przerw (przy zachowaniu ciągłości zapisu- w tym również ręcznego-diagramu na odwrocie tarczki czy wydruku)

>...jego oswiadczenie...

Niby jakie?

>...i ksero dowodu....

Osobistego???

>...tylko co w sytuacji jak przez te parę h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho?

Nawet w pojazdach które "na co dzień" jeżdżą solo a tylko "okazyjnie" z przyczepą (DMC pow. 3,5 T) gdy jest zamontowane tacho (a tak być powinno) tacho powinno być legalizowane i powinny być wkładane tarczki mimo, że kierowca nie podlega kontroli czasu pracy. Do udokumentowania tego czasu można użyć wspomnianych tarczek (z adnotacją: pojazd poniżej 3,5 T) lub obowiązującego dokumentu "zaświadczenia o działalności" gdzie określa się czasookres i zaznacza : prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania dyr. 561/2006 lub AETR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieuzasadnione użycie kilku tarczek w ciągu doby jest traktowane jako wykroczenie...

> Bzdura totalna. Nie ma takiego obowiązku. Gdyby chcieli sprawdzić ten fakt mogą to zrobić w czasie

> kontroli w firmie. Ty odpowiadasz tylko za swój czas prowadzenia i przerw (przy zachowaniu

> ciągłości zapisu- w tym również ręcznego diagramu na odwrocie tarczki czy wydruku)

> Niby jakie?

> Osobistego???

> Nawet w pojazdach które "na co dzień" jeżdżą solo a tylko "okazyjnie" z przyczepą (DMC pow. 3,5 T)

> gdy jest zamontowane tacho (a tak być powinno) tacho powinno być legalizowane i powinny być

> wkładane tarczki mimo, że kierowca nie podlega kontroli czasu pracy. Do udokumentowania tego

> czasu można użyć wspomnianych tarczek (z adnotacją: pojazd poniżej 3,5 T) lub obowiązującego

> dokumentu "zaświadczenia o działalności" gdzie określa się czasookres i zaznacza : prowadził

> pojazd wyłączony z zakresu stosowania dyr. 561/2006 lub AETR

to znaczy co z kazdej jazdy z tacho ponizej 3,5t musze miec zapis na karcie i dodatkowo wydruk z opisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tarczki po wyjęciu z tacha a przed jej kolejnym włożeniem na odwrocie (w diagramie dot. rodzaj pracy/jazdy/odpoczynku) zaznaczasz od której do której trwał ten okres i rysujesz w odpowiedniej rubryce co robiłeś (inna praca, dyżur czy też przerwa/wypoczynek). Czyli wykonujesz tzw. zapis ręczny.

W przypadku DTCO przed wyjęciem karty drukujesz raport dzienny i po pewnym czasie (przed kolejnym włożeniem i zalogowaniem karty) na odwrocie wydrukowanego wcześniej raporu zaznaczasz (na diagramie z tyłu) co przez ten czas robiłeś (patrz wyżej).

Jeżeli przez ten cały czas auto stoi i nikt go nie rusza (a wiesz, że będziesz nim jeszcze tego dnia jeździł) zostawiasz tarczkę czy kartę bez konieczności robienia zapisu ręcznego. Tyle, że ustawiasz selektor na odpowiednią pozycję(praca inna, dyżur, przerwa/wypoczynek)

Jeżeli się przesiadasz z auta na auto to zabierasz ze sobą to co miałeś w poprzednim z zastrzeżeniem czynności o których powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.