multiheniek
użytkownik-
Liczba zawartości
419 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
multiheniek's Achievements
kierowca (12/20)
0
Reputacja
-
Witam! Z tego co ustaliłem są to nieomal "bliźniacze" silniki. Różnice (zauważalne) to rozrząd z wariatorami i bez napinaczy krótkich pasków (łączących wałki rozrządu) w Rover-ze i brak wariatorów ale obecność napinaczy w Kia Te mniej istotne jak kształt kolektorów itp. są w tej chwili nieistotne. Silnik Carnivala ma 150 KM a Rovera ponad 170 KM. Co decyduje o tych różnicach? Czy tylko zastosowanie zmiennych faz rozrządu (wariatory) czy również inne sterowanie (mapa sterownika)? Czy ktoś zna odpowiedź?
-
Witam! Wygląda na to, że niebawem zmienię "podkategorię" na AK i dołączę do Waszego grona jako użytkownik Renault-a Espace-a IV. Ale zanim tak się stanie mam pytanie. W kręgu mojego zainteresowania są wersje z silnikami 3,0 V6 oraz 3,5 V6 z większa tendencja w kierunku 3,5. Ustalmy, że sprawa zużycia paliwa jest drugorzędna (instalacja LPG). Głównie chodzi o parametry "mocowe i momentowe - niutki". Długie trasy z pełną "obsadą". Tyle, że (mam nadzieję, że tak nie jest) w wersji 3,5 V6 (silnik Nissan) znalazłem modele z automatyczną skrzynią typu CVT (bezstopniowa) tak jak w np. Murano i paru innych o których serwisy naprawiające automaty (w woj. maz., wlkp., slaskie) nie wypowiadały się pochlebnie i raczej mniej lub bardziej stanowczo odradzaly. Czy w przypadku Espace-a i tego silnika występowały również "normalne" automaty? Czy w ogóle w przypadku silników V6 (zarówno 3 czy 3,5 L) były montowane manuale? Z góry dziękuje za odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
-
Bez obrazy ale "zacytowany" produkt już na pierwszy rzut oka to "coś" co tylko świeci. O jakimkolwiek ukierunkowaniu strumienia światła mowy być nie może...
-
Mondeo MK2 V6 2,5 175 HP
-
Jak masz swój dom i pod nim stoi auto wrzuć jakaś "farelkę" (czyt. termowentylator) do auta podłącz to do przedłużacza podłączonego przez najprostszy włącznik czasowy i po... problemie. Na pół godz/ kilkanaście minut przed wyjazdem cyk samo się włączy ogrzeje wnętrze, rozmrozi szybki a opcjonalnie można pokusić się o układ doładowujący aku przed rozruchem. Proste, tanie, funkcjonalne.
-
Uszczelnienia (oringi) na wejściu/wyjściu przewodów do filtra paliwa do wymiany.
-
>... System automatycznej głośności w moim aucie niestety nie uwzględnia np. otwartej szyby czy fajnej piosenki i jest tak badziewny, że nie wykrywa rozmowy z pasażerem... Bo tym nie "steruje" jakiś układ pomiarowy z mikrofonem, mierzący poziom "tła" we wnętrzu samochodu tylko sygnał prędkości z impulsatora (GALA)
-
Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu. http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego" typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym. Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań. Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do takich: http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938 http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg
-
Chodzi o wersję z silnikiem 2,2 DTI. Nie przeraża mnie rocznik. Ostatnie "zeszły" z taśmy w 1999 roku i mam świadomość ich wieku i przebiegów. To nie jest problemem. Auto ma służyć określonemu celowi (praca) i być w miarę duże. Dlaczego Sintra? Mam Vectrę z podobnym silnikiem, który mnie nigdy nie zawiódł. Rozrząd na łańcuchu, "zwykła" pompa i wtryski, bez nadmiaru elektroniki i "wykręconej" mocy. To jedno, a drugie to wielkość i przesuwne drzwi boczne bardzo "podchodzące" pod moje potrzeby oraz możliwość aranżacji wnętrza (wypinane fotele) Zafira i podobne są troszkę przymałe no i "zwykłe" drzwi tylne. Proszę o wypowiedzi użytkowników takiego auta (nawet gdyby nie były pozytywne Dziękuję za wszelkie opinie. P.S. Inne propozycje? Voyager, Carnival, ???
-
Od ponad 7-miu lat pracuję na polecanym tu Tachospeed-zie. Można rzec, że poznałem go na tyle dobrze by go polecić, ale też jego pełne opanowanie tez nie trwa krótko...
-
Fiesta XR 2 i (1,8 L)
-
Nie żebym się czepiał ale przy całym uznaniu za "całość" to zasłużyłeś na minus za pójście "na łatwiznę" przy wycinaniu otworów w zaślepkach. Wiem, że było łatwiej i, że nie ma to wpływu.... Ale ucierpiała estetyka. A mogło być tak pięknie... Tym bardziej, że konstrukcja zaślepek (pełne) na to pozwalała. Ale jako, że można je kupić osobno i latem będzie ciepło to zrobisz to "na nowo". Prawda?
-
Dookoła świecy (wmontowana w gniazdo świecy) jest siateczka której zadaniem jest rozdrobnienie wtryskiwanego paliwa. Jeżeli jest uszkodzona (przepalona-ma dziury) może dochodzić do zalewania świecy.
-
Jak pada świeca nic nie działa. Urządzenie po prostu "nie rusza"
-
Nie żebym ich bronił ale teraz piszesz po prostu głupoty. Poczytaj co nieco o efekcie Dopplera to zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Każde odchylenie od osi ruchu pojazdu, radaru mierzącego jego prędkość skutkuje ZMNIEJSZENIEM wyniku pomiaru (prędkość kątowa). Idealny (w 100% dokładny) byłby pomiar "na wprost" (kąt 0 stopni) ale jest technicznie niewykonalny z prostej przyczyny. Dlatego dopuszcza się maksymalną odchyłkę 22 stopnie w stosunku do osi jezdni (czyt. ruchu pojazdów) co skutkuje i tak wynikiem korzystniejszym dla kierowcy (bo jest mniejszy od prędkości rzeczywistej) choć są to wielkości rzędu drugiej cyfry po przecinku.