Skocz do zawartości

multiheniek

użytkownik
  • Liczba zawartości

    419
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Imię
    Henryk
  • Lokalizacja
    PL Chojnice
  • Zainteresowania
    technika
  • Samochód
    KIA CARNIVAL 2,5 V6 LPG

multiheniek's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

0

Reputacja

  1. Witam! Z tego co ustaliłem są to nieomal "bliźniacze" silniki. Różnice (zauważalne) to rozrząd z wariatorami i bez napinaczy krótkich pasków (łączących wałki rozrządu) w Rover-ze i brak wariatorów ale obecność napinaczy w Kia Te mniej istotne jak kształt kolektorów itp. są w tej chwili nieistotne. Silnik Carnivala ma 150 KM a Rovera ponad 170 KM. Co decyduje o tych różnicach? Czy tylko zastosowanie zmiennych faz rozrządu (wariatory) czy również inne sterowanie (mapa sterownika)? Czy ktoś zna odpowiedź?
  2. Witam! Wygląda na to, że niebawem zmienię "podkategorię" na AK i dołączę do Waszego grona jako użytkownik Renault-a Espace-a IV. Ale zanim tak się stanie mam pytanie. W kręgu mojego zainteresowania są wersje z silnikami 3,0 V6 oraz 3,5 V6 z większa tendencja w kierunku 3,5. Ustalmy, że sprawa zużycia paliwa jest drugorzędna (instalacja LPG). Głównie chodzi o parametry "mocowe i momentowe - niutki". Długie trasy z pełną "obsadą". Tyle, że (mam nadzieję, że tak nie jest) w wersji 3,5 V6 (silnik Nissan) znalazłem modele z automatyczną skrzynią typu CVT (bezstopniowa) tak jak w np. Murano i paru innych o których serwisy naprawiające automaty (w woj. maz., wlkp., slaskie) nie wypowiadały się pochlebnie i raczej mniej lub bardziej stanowczo odradzaly. Czy w przypadku Espace-a i tego silnika występowały również "normalne" automaty? Czy w ogóle w przypadku silników V6 (zarówno 3 czy 3,5 L) były montowane manuale? Z góry dziękuje za odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
  3. Bez obrazy ale "zacytowany" produkt już na pierwszy rzut oka to "coś" co tylko świeci. O jakimkolwiek ukierunkowaniu strumienia światła mowy być nie może...
  4. Mondeo MK2 V6 2,5 175 HP
  5. Jak masz swój dom i pod nim stoi auto wrzuć jakaś "farelkę" (czyt. termowentylator) do auta podłącz to do przedłużacza podłączonego przez najprostszy włącznik czasowy i po... problemie. Na pół godz/ kilkanaście minut przed wyjazdem cyk samo się włączy ogrzeje wnętrze, rozmrozi szybki a opcjonalnie można pokusić się o układ doładowujący aku przed rozruchem. Proste, tanie, funkcjonalne.
  6. Uszczelnienia (oringi) na wejściu/wyjściu przewodów do filtra paliwa do wymiany.
  7. >... System automatycznej głośności w moim aucie niestety nie uwzględnia np. otwartej szyby czy fajnej piosenki i jest tak badziewny, że nie wykrywa rozmowy z pasażerem... Bo tym nie "steruje" jakiś układ pomiarowy z mikrofonem, mierzący poziom "tła" we wnętrzu samochodu tylko sygnał prędkości z impulsatora (GALA)
  8. Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu. http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego" typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym. Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań. Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do takich: http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938 http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg
  9. Chodzi o wersję z silnikiem 2,2 DTI. Nie przeraża mnie rocznik. Ostatnie "zeszły" z taśmy w 1999 roku i mam świadomość ich wieku i przebiegów. To nie jest problemem. Auto ma służyć określonemu celowi (praca) i być w miarę duże. Dlaczego Sintra? Mam Vectrę z podobnym silnikiem, który mnie nigdy nie zawiódł. Rozrząd na łańcuchu, "zwykła" pompa i wtryski, bez nadmiaru elektroniki i "wykręconej" mocy. To jedno, a drugie to wielkość i przesuwne drzwi boczne bardzo "podchodzące" pod moje potrzeby oraz możliwość aranżacji wnętrza (wypinane fotele) Zafira i podobne są troszkę przymałe no i "zwykłe" drzwi tylne. Proszę o wypowiedzi użytkowników takiego auta (nawet gdyby nie były pozytywne Dziękuję za wszelkie opinie. P.S. Inne propozycje? Voyager, Carnival, ???
  10. Od ponad 7-miu lat pracuję na polecanym tu Tachospeed-zie. Można rzec, że poznałem go na tyle dobrze by go polecić, ale też jego pełne opanowanie tez nie trwa krótko...
  11. Nie żebym się czepiał ale przy całym uznaniu za "całość" to zasłużyłeś na minus za pójście "na łatwiznę" przy wycinaniu otworów w zaślepkach. Wiem, że było łatwiej i, że nie ma to wpływu.... Ale ucierpiała estetyka. A mogło być tak pięknie... Tym bardziej, że konstrukcja zaślepek (pełne) na to pozwalała. Ale jako, że można je kupić osobno i latem będzie ciepło to zrobisz to "na nowo". Prawda?
  12. Dookoła świecy (wmontowana w gniazdo świecy) jest siateczka której zadaniem jest rozdrobnienie wtryskiwanego paliwa. Jeżeli jest uszkodzona (przepalona-ma dziury) może dochodzić do zalewania świecy.
  13. Jak pada świeca nic nie działa. Urządzenie po prostu "nie rusza"
  14. Nie żebym ich bronił ale teraz piszesz po prostu głupoty. Poczytaj co nieco o efekcie Dopplera to zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Każde odchylenie od osi ruchu pojazdu, radaru mierzącego jego prędkość skutkuje ZMNIEJSZENIEM wyniku pomiaru (prędkość kątowa). Idealny (w 100% dokładny) byłby pomiar "na wprost" (kąt 0 stopni) ale jest technicznie niewykonalny z prostej przyczyny. Dlatego dopuszcza się maksymalną odchyłkę 22 stopnie w stosunku do osi jezdni (czyt. ruchu pojazdów) co skutkuje i tak wynikiem korzystniejszym dla kierowcy (bo jest mniejszy od prędkości rzeczywistej) choć są to wielkości rzędu drugiej cyfry po przecinku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.