kaziu Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem, że temperatura silnika chwilami spada o około 1/4 i powraca w pożądany stan połowy skali (inaczej mówiąc, wskaźnik opada o 3 kreski i znowu powraca na swoje miejsce). Chciałem odpowietrzyć układ, odkręcając lekko korek na rozgrzanym silniku, ale zamiast powietrza, w całym zbiorniku mam pełno płynu, pod sam korek. Zostawiłem silnik, żeby ostygł, następnie rozgrzałem go ponownie i w zbiorniku przybywało płynu, aż zaczął się wylewać. To nie jest normalne! Płynu miałem zawsze trochę ponad poziom MAX, gdy silnik był gorący. Ostatnio (w grudniu) w ASO zgłaszałem zapowietrzony układ i dolali mi płynu, ale i tak nie wylewał się korkiem W związku z tym proszę Was o pomoc w rozwiązaniu zagadki o co chodzi? Temperatura silnika nie wzrasta powyżej poziomu 1/2, nagrzewnica grzeje. Tylko te spadki i płyn w zbiorniku Termostat do wymiany? Mogę z tym jeszcze jeździć, czy lepiej od razu do mechanika? Punto '01 Silnik 1.2 8V, przebieg 96kkm. Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Ja bym jeszcze raz odpowietrzył układ, ale obstawiam termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem, że temperatura silnika chwilami > spada o około 1/4 i powraca w pożądany stan połowy skali > (inaczej mówiąc, wskaźnik opada o 3 kreski i znowu powraca na > swoje miejsce). > Chciałem odpowietrzyć układ, odkręcając lekko korek na rozgrzanym > silniku, ale zamiast powietrza, w całym zbiorniku mam pełno > płynu, pod sam korek. Zostawiłem silnik, żeby ostygł, następnie > rozgrzałem go ponownie i w zbiorniku przybywało płynu, aż > zaczął się wylewać. > To nie jest normalne! Płynu miałem zawsze trochę ponad poziom MAX, > gdy silnik był gorący. > Ostatnio (w grudniu) w ASO zgłaszałem zapowietrzony układ i dolali mi > płynu, ale i tak nie wylewał się korkiem > W związku z tym proszę Was o pomoc w rozwiązaniu zagadki o co chodzi? > Temperatura silnika nie wzrasta powyżej poziomu 1/2, nagrzewnica > grzeje. Tylko te spadki i płyn w zbiorniku Termostat do > wymiany? > Mogę z tym jeszcze jeździć, czy lepiej od razu do mechanika? > Punto '01 Silnik 1.2 8V, przebieg 96kkm. > Pozdrawiam serdecznie Bo układ odpowietrza się korkiem do tego przeznaczonym a nie tym na zbiorniczku wyrównawczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Zacznij od odpowietrzenia , później termostat do wymiany jak nie pomoże. W moim mk2 nie pomogło to i musiałem wymienić upg to przewiewało , ale to ostateczność btw nie odpowietrzaj nagrzanego zacznij od letniego , odpowietrzniki odkręć i niech się nagrzewa ,a zarazem będzie kapać i się odpowietrzy odpowietrza się przez specjalne odpowietrzniki , w archiwum na pewno znajdziesz miejsce ich położenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > btw nie odpowietrzaj nagrzanego odpowietrza się przez specjalne > odpowietrzniki , w archiwum na pewno znajdziesz miejsce ich > położenia A jak przy zamkniętym termostacie odpowietrzyć cały układ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > btw nie odpowietrzaj nagrzanego odpowietrza się przez specjalne > odpowietrzniki , w archiwum na pewno znajdziesz miejsce ich > położenia To odpowietrza się na zimno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > A jak przy zamkniętym termostacie odpowietrzyć cały układ ? ja jak odpowietrzałem to na letnim i dałem mu się nagrzać , kiedyś kolega City dał manula dobrego dodatkowo link ,na dole są pokazane odpowietrzniki klik Quote: Odpowietrzenie układu chłodzenia: Odkrecasz oba odpowietrzniki i lejesz plyn, jak zacznie wyciekac z nizszego, to go zakrecasz, lejesz dalej zakrecasz drugi. Wchodzisz do kabiny i ogrzewanie na maksa Uruchamiasz silnik i lekko uchylasz odpowietrzniki, tak aby para zaczela leciec a nie plyn sie lal delikatnie go rozgrzewasz i trzymasz w okolicach 3000 obr/min, jak sie rozgrzeje do temperatury roboczej, czyli okolo 3-4 wlaczen wentylatora zakrecasz odpowietrzniki i gasisz silnik.... i... to wszystko...uzupelniasz brakujący poziom płynu Pozdrawiam btw napisałem gdzieś ,że na zimnym ? Jak chcecie to się poparzcie , ja zaczynałem od letniego , benzyna moment się nagrzewa także duży obieg też się odpowietrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Odkręcając korek na zbiorniczku zapowietrzyłeś układ na amen już pomijając, że mogłeś się zdrowo poparzyć. Schemat odpowietrzania już Ci podali ja od siebie dodam, że najszybciej teraz zlać płyn i zalać układ od nowa wg instrukcji. Termostat może powodować spadki temp płynu, szczególnie podczas płynnej, szybszej jazdy, ale NIE zapowietrza układu samoistnie. Za to nieszczelność pompy wody a i owszem, to jest pierwszy objaw nieszczelności, jeszcze przed kapaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > To odpowietrza się na zimno w mk1 spokojnie się da przy zalewaniu pilnować odpowietrzników, potem przelać >max w zbiorniczku i reszta się zrobi sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > w mk1 spokojnie się da > przy zalewaniu pilnować odpowietrzników, potem przelać >max w > zbiorniczku i reszta się zrobi sama Fajnie mają, chociaż ja nigdy nie narzekałem na zapowietrzony układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 No tak, na ciepłym - więc termostat był już otwarty trochę, też można Aczkolwiek odpowietrzałem na gorącym i nie poparzyłem się jeszcze Aha, ogrzewanie na maksa czy nie - nie ma znaczenia, w PI nie ma zaworu sprzężonego z pokrętłem na desce Płyn cały czas płynie przez nagrzewnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Aha, ogrzewanie na maksa czy nie - nie ma znaczenia, w PI nie ma > zaworu sprzężonego z pokrętłem na desce Płyn cały czas płynie > przez nagrzewnicę to, że nie ma zaworu jest bez znaczenia, ogrzewanie odbiera ciepło z płynu i jeśli termostat jest walnięty to nie zareaguje na zmiany temp cieczy i silnik się wychładza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaziu Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Byłem dzisiaj w ASO, diagnoza to źle działający termostat. Silnik jest niedogrzany. Jutro wymiana. Dziękuję wszystkim za pomoc! ps. swoją drogą w ASO za wymianę termostatu i płynu chcą 400PLN - czy to aby nie za drogo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Byłem dzisiaj w ASO, diagnoza to źle działający termostat. Silnik > jest niedogrzany. Jutro wymiana. > Dziękuję wszystkim za pomoc! > ps. swoją drogą w ASO za wymianę termostatu i płynu chcą 400PLN - czy > to aby nie za drogo? Za drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Byłem dzisiaj w ASO, diagnoza to źle działający termostat. Silnik > jest niedogrzany. Jutro wymiana. > Dziękuję wszystkim za pomoc! > ps. swoją drogą w ASO za wymianę termostatu i płynu chcą 400PLN - czy > to aby nie za drogo? Org termostat u nich 100pln.A za co chcą jeszcze 300 pln ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Byłem dzisiaj w ASO, diagnoza to źle działający termostat. Silnik > jest niedogrzany. Jutro wymiana. > Dziękuję wszystkim za pomoc! > ps. swoją drogą w ASO za wymianę termostatu i płynu chcą 400PLN - czy > to aby nie za drogo? jedź do innego warsztatu; termostat ~40-50 pln wymiana z płynem ~100pln max! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaziu Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Org termostat u nich 100pln.A za co chcą jeszcze 300 pln ? części 250pln (termostat + płyn), a robocizna ok 150pln. tak czy inaczej termostat i płyn kupię na własną rękę. Termostat kosztuje 36zł, mam już zamówiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenobia1 Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > jedź do innego warsztatu; > termostat ~40-50 pln > wymiana z płynem ~100pln max! termostat 40..płyn 40...giziowe ręce bezcenne czarny czeka właśnie na wymianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.