jacek2006 Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Na początek WITAM wszystkich.Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Palio Weekend 1.2 8V z 1999 roku(dobry rocznik ).Parę dni temu autko zaczęło kaprysić.Rano nie chce odpalić bez dodania gazu(wcześniej było ok.) Dokładniej to odpala tylko od razu gaśnie.W ciągu dnia wszystko jest dobrze tylko to pierwsze uruchomienie.Co może być przyczyną? Kable nowe,świece też.I drugie pytanie:czy ktoś wymieniał miskę olejową? Podobno jest ona przyklejana? Pytam bo czeka mnie taka robota i nie wiem czy warto się za to brać samemu. Czekam na porady i oczywiście WESOŁYCH ŚWIĄT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > I drugie pytanie:czy ktoś wymieniał miskę olejową? > Podobno jest ona przyklejana? Pytam bo czeka mnie taka robota i nie wiem czy warto się za to > brać samemu. Czekam na porady i oczywiście WESOŁYCH ŚWIĄT Na krawedz miski dajesz silikon wysokotemperaturowy i dociągasz śrubami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 A u mechanika zawołali 150 +220 za miskę(w sklepie 119) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 co do porannego odpalania to odlacz komputer na pare minut i daj mu sie zresetowac, a jak sie boisz wtyczke od kompa to kleme sciagnij z akusia i zostaw. podepnij rano i zobacz. Moze jakies bledy nalapal i mu odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 A może silniczek krokowy zasyfiony Ja u siebie mialem podobnie po odpaleniu pochodził kilka sekund i gasł za drugim razem juz było oki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Dziś jak postał na deszczu kilka godzin to zapalił ale ledwo,ledwo Wygląda jakby reagował na wilgoć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisz jaki jest objaw tego pierwszego zapalania. Czy po odpaleniu nie masz wrażenia jakby pracował na 3 gary? Do sprawdzenia oczywiście cały układ zapłonowy i zasilania. Oczywiście nie zaszkodzi wyczyścić krokowego i przepustnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Faktycznie wrażenie było takie jakby paliły 3 gary Krokowy i przepustnica były strasznie zasyfione.Po oczyszczeniu jak na razie ok. jak jutro rano odpali to znaczy że się udało.Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 > Faktycznie wrażenie było takie jakby paliły 3 gary Krokowy i przepustnica były strasznie > zasyfione.Po oczyszczeniu jak na razie ok. jak jutro rano odpali to znaczy że się > udało.Dzięki za podpowiedzi. Może odlącz odme od silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Poczekam do jutra i zobaczę jak będzie się zachowywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seamus Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 > Może odlącz odme od silnika? w jakim celu? ja mam podobne objawy a na odmie szczelinę tuż nad pokrywą zaworów. czy ta nierówna praca i kłopoty z odpaleniem mogą być od "lewego powietrza"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 bo syf z odmy brudzi krokowca i przepustnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 U mnie objawy minęły.Autko odpala za każdym razem bez problemów.Czyszczenie pomogło .Teraz mam inny problem.Mianowicie sprzęgło wciska się ciężko a z tego co udało mi się sprawdzić to linka chodzi ok. Czy to zapowiedź wymiany sprzęgła? Auto mam od 2 miesięcy i przyzwyczaiłem się do tego ale nie wiem co to może zapowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Mianowicie sprzęgło wciska się ciężko a z tego co udało mi się sprawdzić to linka > chodzi ok. Wciska się ciężko ale link chodzi ok, jakoś ciężko to zrozumieć - wyciągałeś linkę z auta i sprawdzałeś jak pracuje? U mnie tez miałem problem z ciężkim wciskaniem pedału sprzęgła ale wpełzając pod kierownicę udało mi się wpuścić strzykawką olej między linkę a pancerz. Minęło dwa lata od tej operacji i jest super. >Czy to zapowiedź wymiany sprzęgła? Auto mam od 2 miesięcy i przyzwyczaiłem się do tego Ja tak wytrzymałem miesiąc ale gdy zaczęło brakować siły w nodze zrobilem to co opisałem wyżej. >ale nie wiem co to może zapowiadać. Może być sprzęgło ale spróbuj jak pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Linki nie wyciągałem ale jak podnoszę pedał sprzęgła do góry to wysuwa się ona b.swobodnie. Może zakleszcza się w drugą stronę Spróbuję przesmarować.Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 > Linki nie wyciągałem ale jak podnoszę pedał sprzęgła do góry to wysuwa się ona b.swobodnie. Może > zakleszcza się w drugą stronę Spróbuję przesmarować.Dzięki Spróbuj najpierw z tym, nic to nie kosztuje a pomóc może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Tylko że jak to nie pomoże to znaczy że sprzęgiełko mówi ? Czy jest jeszcze jakaś inna opcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 > Tylko że jak to nie pomoże to znaczy że sprzęgiełko mówi ? Czy jest jeszcze jakaś inna opcja? Hmm, co by Ci tu powiedzieć żeby Cię nie zmartwić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 > Tylko że jak to nie pomoże to znaczy że sprzęgiełko mówi ? Czy jest jeszcze jakaś inna opcja? nie przesadzajmy, biegi wchodza bez problemow?? lekko i bez zgrzytania?? u mnie sprzeglo bylo wymieniane 15 tys temu a tez mam twardy pedal sprzegla. u mnie posmarowanie linki pomaga gdzies na 2 miesiace i to tez nie zawsze. Inna opcja jest po prostu wymiana linki na nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Biegi bezproblemowo.Przynajmniej na razie i oby jak najdłużej Dzięki za porady,jutro smaruję a kto smaruje ten jedzie Linka przesmarowana( wlałem olej strzykawką) i dalej na sprzęgle można ćwiczyć mięśnie nóg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Autko stało nieużywane przez grudzień i styczeń a poprzedni właściciel twierdzi że sprzęgło było ok. Jednym słowem jutro wymieniam linkę- potem zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 > Linka przesmarowana( wlałem olej strzykawką) i dalej na sprzęgle można ćwiczyć mięśnie nóg Poczekaj do jutra olej musi się jakoś rozprowadzić i wcisnąć jak najdalej. Jak jutro bedzie dalej ciężko to jednak wymiana, tylko jak do tego dojdzie to nie kupuj linki "w ciemno", jest bodajże w czterech wersjach (długościach), najlepiej z wymontowaną udać się do sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 > Poczekaj do jutra olej musi się jakoś rozprowadzić i wcisnąć jak najdalej. Jak jutro bedzie dalej > ciężko to jednak wymiana, tylko jak do tego dojdzie to nie kupuj linki "w ciemno", jest > bodajże w czterech wersjach (długościach), najlepiej z wymontowaną udać się do sklepu. Dzięki za podpowiedź. W sklepie gdzie dzwoniłem nawet o tym nie wspomnieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Linka wymieniona.Trochę lżej wszystko chodzi ale to jeszcze nie to Trudno, na razie puki biegi wchodzą lekko więcej nic nie robię.Jak zaczną się problemy to do mechanika na wymianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Po kilku dniach bezproblemowego odpalania powrócił schemat- odpala i zaraz gaśnie Już było tak pięknie a tu znowu trzeba szukać przyczyny. Co to może być? Wymienione: filtr paliwa,powietrza,świece,przewody,wyczyszczona przepustnica i krokowy(tylko z zewnątrz czy go się rozbiera?),wyczyszczona odma,zrestartowany komp. Co dalej? Czekam na pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 >wyczyszczona przepustnica i krokowy(tylko z zewnątrz czy go > się rozbiera?) Krokowca raczej się nie rozbiera, kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i tyle, no może pędzelkiem wygrzebać brud z zakamarków. Jak krokowiec to rozumiem (bo dokładnie wszystko opisałes a tego elementu nie widzę) że i gniazdo gdzie on wchodzi też jakoś wyczysciłeś? (palcem, patyczkiem, szmatką...) Bo kupa brudu tam się gromadzi i może blokować kanał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Wyczyszczone a było z czego. Właśnie po pierwszym czyszczeniu była poprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > Wyczyszczone a było z czego. Właśnie po pierwszym czyszczeniu była poprawa. No cóż by tu jeszcze wymyśleć?.... Kiedyś na kąciku brava/bravo były opisane podobne problemy ze skaczącymi obrotami w nieprzewidywalnych chwilach, winne były jakieś wiązki przewodów. Poruszaj kablami w okolicy przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > No cóż by tu jeszcze wymyśleć?.... Kiedyś na kąciku brava/bravo były opisane podobne problemy ze > skaczącymi obrotami w nieprzewidywalnych chwilach, winne były jakieś wiązki przewodów. > Poruszaj kablami w okolicy przepustnicy. obroty nie skaczą tylko auto po dłuższym postoju(noc) odpala i od razu gaśnie. Dopiero dodanie gazu pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Do sprawdzenia tps, map sensor, czujnik temperatury, czujnik obrotów wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > obroty nie skaczą tylko auto po dłuższym postoju(noc) odpala i od razu gaśnie. Dopiero dodanie gazu > pomaga. tez tak mialem ze podczas 1 odpalania odrazu gasł i po 2 odpaleniu chodził normalnie. w sumie to tylko swiece z kablami zmieniłem i już problemu nie ma. U ojca było podobnie w puntku 1,2 i tez wymiana świeczek pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > Do sprawdzenia tps, map sensor, czujnik temperatury, czujnik obrotów wału. Czy można to sprawdzić samemu czy tylko warsztat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Znowu było pięknie jak bak był pełny Teraz wskaźnik jest w okolicy połowy i zaczynają się kłopoty z odpaleniem. Czy tym autem można jeździć tylko od stacji do stacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 > Znowu było pięknie jak bak był pełny Teraz wskaźnik jest w okolicy połowy i zaczynają się kłopoty z > odpaleniem. Czy tym autem można jeździć tylko od stacji do stacji? jezdzisz na gazie ?? Zacznij od odłączenia kompa na pół godziny .... W moim przypadku miałem takie opbjawy jak miałem wtrsyki zapitolone i pompa siadała ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 > jezdzisz na gazie ?? > Zacznij od odłączenia kompa na pół godziny .... W moim przypadku miałem takie opbjawy jak miałem > wtrsyki zapitolone i pompa siadała ... Gazu nie mam a kompa już odłączałem dwukrotnie.Gdyby to była wina pompy to czy nie byłoby innych objawów w trakcie jazdy lub każdego uruchamiania silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 W sumie to nic strasznego sie nie dzieje. ja jak dołozyłem równolegle (bo mnie denerwowały wysokie obroty zaraz po zapaleniu) do czujnika temp. oporniczek ok 3,5 kOhma to w temp. poniżej 10 C trwale odpalał dopiero za 3-4 razem (zima wyjmowałem ten oporniczek. Po odłaczeniu tego opornika palił od razu. Więc oporność czujnika temper. wpływa na bogatość mieszanki i może sprawdź charakterystykę czujnika lub sprawdź co pokazuje ten czujnik przed odplaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Tylko czemu jest wszystko ok jak bak jest pełny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 > Tylko czemu jest wszystko ok jak bak jest pełny? Jeśli tak (na 100%?) jest to jest już jakiś trop sugerujący , że ciśnienie lub ilość paliwa można podejrzewać. Czy tych silnikach jest regulator ciśnienia gdzieś na szynie paliwowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Tak jest zawór podciśnienia na wejściu listwy wtryskowej, połączony z kolektorem ssącym wężykiem. Sprawdź na początku ten wężyk. A poza tym możesz mieć coś nie halo z pompą paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Tak jest zawór podciśnienia na wejściu listwy wtryskowej, połączony z kolektorem ssącym wężykiem. > Sprawdź na początku ten wężyk. A poza tym możesz mieć coś nie halo z pompą paliwa. Pompę wymieniłem bo stara podejrzanie głośno pracowała.Czy ten regulator ktoś wymieniał? Jaki to może być koszt?Pytam bo jeśli nie duży to spróbuję sam bez uprzedniego sprawdzania ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Myślę, że ciężko będzie dostać ten zawór poza ASO, a tam wiadomo ile może kosztować. Ewentualnie możesz podstawić całą używana listwę wtryskową z tym zaworem, na allegro chodzą po 200-250zł. Sprawdź ten wężyk, bo może jest spękany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Jutro poniedziałek więc będzie chwila w pracy aby mu się przyjrzeć dokładniej Dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Spoko, sprawdź i pisz dalej będziemy myśleć i radzić. Jak już będziesz lukał po tych wężykach to przejrzyj te od odmy i z zaworu oparów (z tyłu przepustnicy) oraz ten co idzie do map sensora a także wężyk kolektora do serwa. Oczywiście sprawdź też map sensor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Dziś większość dnia lało więc sprawdziłem tylko wężyk od regulatora.Jest cały czyli szukam dalej Teraz po porannej ulewie muszę pozbyć się chlupania wody w drzwiach kierowcy Chyba wlewa się pod uszczelką szyby a wylecieć nie chce Coś mnie zaczyna to autko w....kurzać ale się nie dam Na pocieszenie to w trasie przy jeździe 90-120km/h spalił 6,5 na setkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Spoko, mnie też palio czasem denerwuje ale koszt jeżdżenia mi to wynagradza. Z tą wodą to nic wielkiego. Jak się schylisz pod drzwi to zobaczysz dwie albo trzy czarne "korki". Wyciągnij je i woda sama wyleci. Ja je wywaliłem na stałe po tym jak mi zaczęło kiedyś chlupać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Żeby tak palił na mieście Latem zapowiada mi się ok 2500km do zrobienia ale może benzyna stanieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 A co Ty lpg nie masz? Ten silniczek jest stworzony do gazu. Dobrą instalkę z butlą podwieszaną w okolicach Łodzi założysz za 1300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > A co Ty lpg nie masz? Ten silniczek jest stworzony do gazu. Dobrą instalkę z butlą podwieszaną w > okolicach Łodzi założysz za 1300zł. Taaak! Jestem za tylko....dopiero niedawno kupiłem autko więc 1300zł to na razie w strefie marzeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 No to nic tylko odłożyć trochę kasiorki i gazować. Jakby co to mogę dać namiary na dobrego i taniego gazownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek2006 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Po wakacjach jak fura przetrzyma zacznę oszczędzać Namiary mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.