zbigou Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam Dzis w drodze do pracy przez caly czas czulem dziwny zapaszek. Przestala mi tez dzialac wycieraczka z przodu. Bezpiecznik sprawdzilem, ok. Obadalem podszybie, ulatnial sie z tych kratek lekki dymek i czuc bylo ten sam zapaszek co w kabinie. Jesli silnik wycieraczek sie wykonczyl , to skad ten zapach i dym? Przeciez wycieraczka byla wylaczona. Jakies sugestie? Dodam, ze stalo sie to po kilkudniowej przerwie w jezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Witam > Dzis w drodze do pracy przez caly czas czulem dziwny zapaszek. Przestala mi tez dzialac wycieraczka > z przodu. Bezpiecznik sprawdzilem, ok. Obadalem podszybie, ulatnial sie z tych kratek lekki > dymek i czuc bylo ten sam zapaszek co w kabinie. Jesli silnik wycieraczek sie wykonczyl , to > skad ten zapach i dym? Przeciez wycieraczka byla wylaczona. Jakies sugestie? Dodam, ze stalo > sie to po kilkudniowej przerwie w jezdzie. Do wycieraczek dochodzi napięcie po zapłonie, niezależnie od położenia przełącznika wycieraczek - służy to do parkowania wycieraczek. Jeśli ramie nie zostało ustawione dokładnie w miejscu parkowania po jeździe, lub zostało ruszone w górę podczas postoju i dodatkowo w obu przypadkach oś ramienia było lekko zapieczona to mogło się właśnie stać to co opisałeś. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 moze poprostu masz ugnite kable i się zwarcie zrobiło albo w silniku zwarcie zdejmij podszybie i pooglądaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 > Witam > Dzis w drodze do pracy przez caly czas czulem dziwny zapaszek. Przestala mi tez dzialac wycieraczka > z przodu. Bezpiecznik sprawdzilem, ok. Obadalem podszybie, ulatnial sie z tych kratek lekki > dymek i czuc bylo ten sam zapaszek co w kabinie. Jesli silnik wycieraczek sie wykonczyl , to > skad ten zapach i dym? Przeciez wycieraczka byla wylaczona. Jakies sugestie? Dodam, ze stalo > sie to po kilkudniowej przerwie w jezdzie. miałem tak samo i okazało sie że padł silniczek. kłopot było go dostać w jednym miejscu krzyczeli 100 za używke. w końcu kupiłem od cienkiego i po małych przeróbkach udało sie go wcisnąć, ale to nie był dobry pomysł. jednak nie był to taki sam , a tylko podobny i był sporo słabszy. nie miał siły ciągnąć jak szyba była sucha(przy spryskiwaniu szyby).no cóż tyle z tego że już kto inny sie z tym boryka. uno sprzedane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 > Witam > Dzis w drodze do pracy przez caly czas czulem dziwny zapaszek. Przestala mi tez dzialac wycieraczka > z przodu. Bezpiecznik sprawdzilem, ok. Obadalem podszybie, ulatnial sie z tych kratek lekki > dymek i czuc bylo ten sam zapaszek co w kabinie. Jesli silnik wycieraczek sie wykonczyl , to > skad ten zapach i dym? Przeciez wycieraczka byla wylaczona. Jakies sugestie? Dodam, ze stalo > sie to po kilkudniowej przerwie w jezdzie. W razie czego mam taki silniczek na sprzedaż. Nowe piórko wycieraczki mogę dodać gratis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Witam > Dzis w drodze do pracy przez caly czas czulem dziwny zapaszek. Przestala mi tez dzialac wycieraczka > z przodu. Bezpiecznik sprawdzilem, ok. Obadalem podszybie, ulatnial sie z tych kratek lekki > dymek i czuc bylo ten sam zapaszek co w kabinie. Jesli silnik wycieraczek sie wykonczyl , to > skad ten zapach i dym? Przeciez wycieraczka byla wylaczona. Jakies sugestie? Dodam, ze stalo > sie to po kilkudniowej przerwie w jezdzie. nie tak dawno mi też padł silniczek od wycieraczki. spalił się. U mnie był jeden jedyny problem z odkręceniem silniczka od blachy do której był przykręcony.Masakra.Chyba nikt tam od nowości nie grzebał. Cała reszta jest bardzo prosta do złożenia. Mi też spalił się po jakimś miesiącu postoju.Mówią że to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
UNO3362 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Wg mnie scenariusz padania silnika wycieraczki jest następujacy: 1. najpierw zaciera sie mechanizm wycieraczki (najczęsciej na osi wycieraczki). 2. objawia sie to nieraz wirocznym "ciężkim" i zbyt wolnym ruchem wycieraczki. 3. silnik zaczyna wtedy pracować ze zwiekszonym obciążeniem 4. ostateczne stadium to gdy taka zatarta wycieraczka zatrzyma się w innym położeniu, niż spoczynkowe. Wtedy nawet wyłączona wyłacznikiem wycieraczna jest "na zasilaniu" poprzez mechanizm automatycznego powracania wycieraczki do stanu spoczynkowego 5. gdy wycieraczka tak sie zatnie jak opisuję w pkt 4 silnik jest właczony, ale sie nie kręci i w efekcie przepala. 6. jak tylko wystąpią objawy zatarcia i wycieraczka tak stanie w jakimś innym położeniu to powinno sie natychmiast odpiąć kostkę zasilającą mechanizm wycieraczki i zająć naprawą (przetarciem) mechanizmu. Ja kiedyś zdążyłem na czas przy zacieraniu tylnej wycieraczki w starszym modelu Uno. Naprawiałem też mechanizm tylnej wycieraczki w Bravie - tu od zbyt dużego obciążenia padł przekaźnik przerywacza wycieraczki. Przeczyściłem mechanizm, wymieniłem przekaźnik i już 5 lat hula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Wg mnie scenariusz padania silnika wycieraczki jest następujacy: > 1. najpierw zaciera sie mechanizm wycieraczki (najczęsciej na osi wycieraczki). > 2. objawia sie to nieraz wirocznym "ciężkim" i zbyt wolnym ruchem wycieraczki. nie udalo mi sie zaobserwowac tych objawow. Padla od razu. Niestety konieczna byla wymiana calego silnika, 190 pln z alledrogo, w sklepie wolali i 280. W starym mechanizm rozruszalem, ale silnik poszedl z dymem. Uwagi na przyszlosc: 1. Bezpiecznik 20A zamienic na mniejszy, silnik sie spalil, a bezpiecznik nie. 2. Przy zatarciu wycieraczki od razu wyciagamy bezpiecznik. Wtedy jest szansa, ze uratujemy silnik. Dziekuje wszystkim za pomoc. uniak znow na chodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Niestety konieczna byla wymiana calego silnika, 190 pln z alledrogo, w sklepie wolali i 280. W Dałeś za ten silnik 190 zł? Nie lepiej było tu: kupić - duuuużo taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 chyba 190 za nowy, nieoryginalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > chyba 190 za nowy, nieoryginalny nowy oryginal MM ten z linka jest 3biegowy, nie spasi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.