Gripen Napisano 11 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2005 Chciałbym przedstawic taką oto sytuację, jezeli była omawiana to prosze kłóde załozyc. Kupuje auto od firmy, auto jest z krata. Firma nie zajmuje się handlem autami, sprzedaje całkiem co innego, nie wazne. 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z płacenia podatku (PCC) ? 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? Senkju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neobe Napisano 11 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2005 > Chciałbym przedstawic taką oto sytuację, jezeli była omawiana to > prosze kłóde załozyc. > Kupuje auto od firmy, auto jest z krata. Firma nie zajmuje się > handlem autami, sprzedaje całkiem co innego, nie wazne. > 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z > płacenia podatku (PCC) > 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? > Senkju Jeżdzić możesz ale np. ubezpieczenie możesz płacić większe bo widziałem takie praktyki np. Link4 Ważne też jest to na ile osób zarejestrowane jest auto bo jak na 4 to opłaca się kratke demontować chociaż miałęm znajomego co zdjoł kratke i okazało się ze musi siedzenie zmieniać bo w miejscu środkowym miał mułke i stojak na napoje i nie miał wogóle możliwości zamocowania pasów środkowych. Wyszło go to około 1500zł i gdyby o tym wcześniej wiedział to by sobie odpóścił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 11 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2005 > 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z > płacenia podatku (PCC) > 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? Oczywiscie, ze mozna jezdzic ciezarowka - nie ma zadnych przeszkod formalnych. Ubezpieczenie to tez nie problem - na pewno znajdziesz wiele TU, gdzie nie ma znaczenia czy to Octa 1.6 ciezarowka, czy Octa 1.6 osobowka. Tyle tylko, ze... ciezarowki sa troche niewygodne! Rejestrowane zwykle na 4 osoby (czyli nie mozesz wozic piatej), a sama krata tez zycia nie ulatwia (zeby cos siegnac z tylnej polki musisz otwierac bagaznik, nie przewieziesz czegos wiekszego w bagazniku). No a skoro ciezarowka, to kratke trzeba wozic. Samodzielny demontaz bez zalatwienia formalnosci moze prowadzic do klopotow (policja, przeglad). Na szczescie mozliwa jest "zmiana rodzaju pojazdu" - nie kosztuje zbyt wiele, a dzieki temu masz normalna osobowke. Jesli chcesz, to opisze procedure, bo juz to przerabialem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2005 > Jeżdzić możesz ale np. ubezpieczenie możesz płacić większe bo > widziałem takie praktyki np. Link4 > Ważne też jest to na ile osób zarejestrowane jest auto bo jak na 4 to > opłaca się kratke demontować chociaż miałęm znajomego co zdjoł > kratke i okazało się ze musi siedzenie zmieniać bo w miejscu > środkowym miał mułke i stojak na napoje i nie miał wogóle > możliwości zamocowania pasów środkowych. Wyszło go to około > 1500zł i gdyby o tym wcześniej wiedział to by sobie odpóścił. Słuszna uwaga, sprawdze zatem na ile jest rejestrowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unoman Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Oczywiscie, ze mozna jezdzic ciezarowka - nie ma zadnych przeszkod > formalnych. Ubezpieczenie to tez nie problem - na pewno > znajdziesz wiele TU, gdzie nie ma znaczenia czy to Octa 1.6 > ciezarowka, czy Octa 1.6 osobowka. > Tyle tylko, ze... ciezarowki sa troche niewygodne! Rejestrowane > zwykle na 4 osoby (czyli nie mozesz wozic piatej), a sama krata > tez zycia nie ulatwia (zeby cos siegnac z tylnej polki musisz > otwierac bagaznik, nie przewieziesz czegos wiekszego w > bagazniku). No a skoro ciezarowka, to kratke trzeba wozic. > Samodzielny demontaz bez zalatwienia formalnosci moze prowadzic > do klopotow (policja, przeglad). > Na szczescie mozliwa jest "zmiana rodzaju pojazdu" - nie kosztuje > zbyt wiele, a dzieki temu masz normalna osobowke. > Jesli chcesz, to opisze procedure, bo juz to przerabialem... Ja poproszę jak możesz to opisz co i jak, bo się przymierzam własnie do kupna autka firmowego. Musze jeszcze zobaczyć co i jak z siedzeniami i pasami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Słuszna uwaga, sprawdze zatem na ile jest rejestrowane Sprawdź jeszcze czy na przejściu granicznym "tylko dla samochodów osobowych" cie przepuszczą, bo zdarzało się że taką "ciężarówkę" zawracali na inne przejście dla ruch ciężarowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Ja poproszę jak możesz to opisz co i jak, bo się przymierzam własnie > do kupna autka firmowego. Musze jeszcze zobaczyć co i jak z > siedzeniami i pasami Kratka teoretycznie musi być zdjęta w upowaznionym do tego warszatcie. W praktyce zdejmujesz sam, za flachę bądź drobną opłatę dostajesz zaświadczenie o tym fakcie i jedziesz na stację diagnostyczna zrobic przegląd. Ja "odciężarowiłem" sobie astrę, a z toyotą czekam do nastepnego przeglądu, bo przegląd po "zmianie przeznaczenia pojazdu" jest ważny jako okresowy przegląd techniczny i szkoda kasy na robienie go we wczesniejszym terminie. W mojej sytuacji auta (pomimo że zarejestrowane pierwotnie jako 4 os.) nie miały innych przerobek, typu np. konsola zamiast trzeciego tylnego miejsca. na przeglądzie sprawdzają pasy, zagłówki i masy auta (mnie pytał na przeglądzie o dane dot. masy własnej i dopuszczalnej - wydaje mi się, że to jego działka, ale moje "odciężarowienie" było po tzw. znajomości, więc moze być inaczej). Generalnie chodzi o dane do wpisania w dowodzie. Przegląd troche droższy, niz standardowy. Pozdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z > płacenia podatku (PCC) ? Na 95% tak, ale warto potwierdzić w U.S. Ja kupowałemna firmę i nie płaciłem. > 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? Tu nie chodzi o samą kratkę - w naszym chorym kraju wymyslono taką opcję, żeby unikac podatków. Generalnie samochód jest ciężarowy (czy teraz jakoś tak ciężarowo/osobowy). I teraz - jeżeli masz tak zarejestrowany, to kratka jest intergralnym elementem wyposażenia pojazdu o takim przeznaczeniu. Po zatrzymaniu bez kratki zabiora dowód i skierują Cie na badanie techn. Natomiast "zdjecie kratki" wiąże się ze "zmianą przeznaczenia pojazdu" (czy jakoś tak). W praktyce polega na odkręceniu kilku śrubek, wyjęciu na wierzch pasów i założeniu zaglówków. Ale do zmiany przeznaczenia pojazdu upowaznione są niektóre serwisy i od nich musisz wziać zaświadczenie. Jedna wielka bzdura, ale wymagają (albo przynajmniej wymagali) tego papieru w urzędzie komunikacji. Na moim zaświadczeniu panienka pomyliła jedną literkę w numerach silnika czy nadwozia (nie pamiętam) i wstrzymali mi przerejestrowanie - musiałem jechac do niej, żeby skorygowała. Pozdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiro Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 Przerejestrowanie auta z ciężarówki 4os na osobówkę 5 os na miom przykładzie: 1. Wizyta w ASO Skody Cz-wa - 150 zł za wystawienie oświadczenia o dokonaniu zmian konstrukcyjnych w pojeździe, fizycznie wyjęcie kratki, zagłówka i wyciągnięcie ukrytych 5 pasów na wierzch, firma która to robimusi mieć we wpisie PKD 5020A 2. Wizyta w Okręgowej Stacji uprawnionej do zmian przeznaczenia pojazdu, przegląd 180 zł, dostajesz 2 papiery - potwierdzenie przeglądu i tego, że autko nadaje się na osobówkę 5 os 3. Wydział komunikacji - wyrobienie nowego dowodu os - przyklejąją nowe nalepki na tablice koszt 80 zł 4. Razem - 3h czasu i 410 zł brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z > płacenia podatku (PCC) ? Podatku nie placisz to podatek od umow kupna sprzedazy a Ty placisz VAT co wystarcza z faktura zasuwasz do wydzialu komunikacji US pomijasz > 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? ten punkt koledzy dokladnie wytlumaczyli... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Podatku nie placisz to podatek od umow kupna sprzedazy a Ty placisz > VAT co wystarcza z faktura zasuwasz do wydzialu komunikacji US > pomijasz Kupowałem w taki sposób samochód. Dostałem normalną fakturę VAT, którą zwyczajnie zapłaciłem. Żadnego VATu nie płaciłem. Pozdro Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Kupowałem w taki sposób samochód. Dostałem normalną fakturę VAT, > którą zwyczajnie zapłaciłem. Żadnego VATu nie płaciłem. właśnie sobie zaprzeczyłeś... Płaciłes kwotę brutto czyli netto + vat. Pozdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Kupowałem w taki sposób samochód. Dostałem normalną fakturę VAT, > którą zwyczajnie zapłaciłem. Żadnego VATu nie płaciłem. chciałes chyba napisac, ze zadnego PCC nie płaciłes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > właśnie sobie zaprzeczyłeś... > Płaciłes kwotę brutto czyli netto + vat. No niby tak, ale.... Chodziło mi o to, że jako osoba fizyczna, kupując autko od firmy płacę tak jak za wszystko inne, czyli brutto. A to, że akurat na fakturze jesz wyszczególniona cena netto i kwota VAT, to akurat nie robi żadnej różnicy. Pzdr Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Chciałbym przedstawic taką oto sytuację, jezeli była omawiana to > prosze kłóde załozyc. Była omawiana. Sam zakładałem taki wątek kilka miesięcy temu. > Kupuje auto od firmy, auto jest z krata. Firma nie zajmuje się > handlem autami, sprzedaje całkiem co innego, nie wazne. > 1. Dostaje fakture VAT, czy w związku z tym jestem zwolniony z > płacenia podatku (PCC) ? Tak. > 2. Kratka - czy moge z nia jeździć czy musze zdjąć ? Najpierw patrz, co masz wpisane w DR: a. na ile osób zarejestrowany b. jakie ma tzw. przeznaczenie, czyli czy osobowy, czy osobowo-ciężarowy czy np. uniwersalny (takie zapisy też się zdażały ad a. Możesz mieć na 5 osób, (ja tak miałem w dwóch samochodach, które kupowałem od firmy) i wtedy masz prawdopodobnie mniej roboty z "odkratkowaniem". Możesz mieć 4 lub mniej osób i wtedy oznacza to, że prawdopodobnie zmieniano coś w konstrukcji tylnej kanapy: usuwano pas bezpieczeństwa/zagłówek, dokładano nieusuwalny podłokietnik, wymieniano kanapę na inną itp. Jesli tak było, to zapłacisz nieco więcej za doprowadzenie Twojego autka do stanu 5-cioosobowego. ad b. Pewnie masz osob-cięż, bo nie robiono osobowych z kratką, bo to nie miało sensu. Jak już wiesz, na czym stoisz, to: 1. Znajdujesz sobie warsztat, który jest uprawniony do tego, aby przeprowadzić odpowiednią modyfikację w Twoim autku. 2. Umawiasz z nimi termin i zakres pracy. W moim przypadku było tak, że mialem autko osob-cięż na 5 osób i nie chciałem demontażu kratki, więc umówiłem się z warsztatem (ASO Ford na Popularnej Wa-wa), że za symboliczną złotówkę wystawią mi fakturę za usługę. 3. Bierzesz fakturę za usługę "dostosowania", bierzesz wypis z KRS warsztatu (UWAGA: musi być aktualny, czyli nie starszy niż 3 miesiące!!) i zasuwasz do diagnosty. 4. Stacja Kontroli Pojazdów "przegląda" Ci samochód i daje papier, że zmieniono przeznaczenie i potwierdza, że od teraz jest to osobówka - dają specjalny papier. 5. Z kompletem dokumentów zasuwasz do swojego WK w gminie, gdzie składasz wniosek + wszystkie załączniki. 6. I finito. Kosztów "stałych" nie pamiętam, ale główny koszto to koszt przeróbki w warsztacie. Hope this helps. Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 A tak z innej beczki ... Autko z kratką nie jest wcale takie złe .... Możesz ją oczywiście zdemontować ... (koszt całej operacji około 400zł) ale .... np. Wielu ubezpieczycieli ma pakiety na kratkowozy .... i możesz dużo więcej zaoszczędzić na ubezpieczeniu ... W moim przypadku różnica przy pełnym pakiecie (AC+OC+NW+Assistance+ZK) (wartość samochodu około 20 000) - karatkowóz - 1060 zł - ten sam samochód już bez kraty - około 2400zł Za samo OC w pzu sobie krzyczą chyba 1600 zł Jako nie firma możesz spokojnie jeździć z kratą .... to w sumie tylko wpis w dowodzie rej. Warto sie zastanowić ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > Wielu ubezpieczycieli ma pakiety na kratkowozy .... i możesz dużo > więcej zaoszczędzić na ubezpieczeniu ... To ciekawe, bo w przypadku OC na astre było na odwrót, ubezpieczenie na "kratke" było ok 100zł więcej niż na cywilne autko. Po zniżkach wyszło jakieś 20zł, które odliczyli mi przy II racie . W sumie to nie wiem dlaczego "kratki" miały by być tańsze, przecież sporo z nich to autka służbowe - duże przebiegi, ostrzejsza jazda - wiec i ryzyko większe. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubek Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 Odkopałem górnika Ale nurtuje mnie jedno pytanie czy operację "odkratkowienia" mogę przeprowadzić jeszcze przed przerejestrowaniem samochodu na siebie czy dopiero po przerejestrowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubix Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Odkopałem górnika > Ale nurtuje mnie jedno pytanie czy operację "odkratkowienia" mogę > przeprowadzić jeszcze przed przerejestrowaniem samochodu na > siebie czy dopiero po przerejestrowaniu? Możesz przed. Jedziesz z samochodem, załatwiasz wszystkie sprawy z tym związane typu dostosowanie i przegląd, a potem idziesz z tym do WK i załątwiasz od razu odkratkowanie i przerejestrowanie na raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Odkopałem górnika > Ale nurtuje mnie jedno pytanie czy operację "odkratkowienia" mogę > przeprowadzić jeszcze przed przerejestrowaniem samochodu na > siebie czy dopiero po przerejestrowaniu? Możesz i nie będziesz dopłacał za dodatkowe naklejki i nowy dowód. Pozdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubek Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Możesz i nie będziesz dopłacał za dodatkowe naklejki i nowy dowód. > Pozdr. P. Oo dobra wiadomość dzięki chłopaki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.