Skocz do zawartości

Silnik gaśnie po przejściu z benzyny na gaz


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakichś 3 tygodni męczy mnie kwestia gaśnięcia samochodu przy przełączeniu na gaz.

Sprawa wygląda tak: podczas jazdy samochodem jak płyn osiągnie odpowiednią temperaturę przełączam na gaz, wciskam pedał gazu i samochód nie reaguje (choćbym nawet wcisnął do końca) - jedynie się toczy siłą rozpędu. Przejście z powrotem na benzynie "ożywia samochód". Przy przełączeniu słychać pyknięcie od elektrozaworu ale nie wiem czy wszystkie elektrozawory się otwierają.

Tak samo jest jak płyn osiągnie 90 stopni. Jak się zatrzymam i próbuję przełączyć na gaz to samochód gaśnie.

Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po zatrzymaniu samochodu, zgaszeniu silnika, wyjęciu kluczyków ze stacyjki i ponownym uruchomieniu silnik odpla i przełącza się na gaz bez problemów.

Pacjent to opel astra jak w podpisie, komputer autronic al700, reduktor lovato - jakieś 1,5 roku temu były wymieniane membrany.

Jak sprawdzałem w szukajce to znalazłem że może to być wina silniczka krokowego (po jego rozkręceniu aluminiowy grzybek na powierzchniach bocznych nosi ślady wycierania - tarcia), wiązek elektrycznych lub któregoś z elektrozaworów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie było tak samo. Raz po prostu nie kontaktowała wsuwka kabelka przy jednym elektrozaworze.

> Drugi raz komputer się zaadaptował tak, że krokowiec się przestał otwierać. Reset kompa gazowego

> załatwił sprawę.

Czy reset kompa gazowego polega na zdjęciu klemy z akumulatora?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy reset kompa gazowego polega na zdjęciu klemy z akumulatora?

> Pozdrawiam

Nie.

Trzeba się wpiąć komputerem i użyć odpowiedniej funkcji choć np. mój ma możliwość zrobienia tego przyciskiem... ale to mój, nie wiem jak inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy reset kompa gazowego polega na zdjęciu klemy z akumulatora?

Nie ma czegoś takiego jak reset sterownika LPG II generacji.

Częstą usterka z podobnymi objawami jest uszkodzenie lub korozja przewodu prowadzonego pod spodem auta zasilającego elektrozawór na butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czegoś takiego jak reset sterownika LPG II generacji.

> Częstą usterka z podobnymi objawami jest uszkodzenie lub korozja przewodu prowadzonego pod spodem

> auta zasilającego elektrozawór na butli.

Dzięki za info

Postaram się sprawdzić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj silnik nie chciał mi pracować po przełączeniu na LPG. Dzisiaj zacząłem sprawdzać kto jest winien. Sprawcą okazał się silniczek krokowy. Po jego wyczyszczeniu narazie jest waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.