romano11 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Witka. Podczas przeglądu w OSKP diagnosta poinformował mnie o słabym ręcznym, strona lewa (co dziwne, hamulec zasadniczy był OK ). myślę sobie - no dobra, trzeba to będzie zrobić (podejrzenie padło na rozpierak). i tak kolejno: okładziny szczęk mają ~3 lata, bez ubytków, nie popękane, nie zatłuszczone, samoregulatory OK, rozpieraki ruchome, zakonserwowane, linka tak stara, jak szczęki, wyregulowana, to "kółko" (rolka) na belce, prowadzące linkę, uruchomione, zakonserwowane, okładziny przeczyszczone papierem ściernym, wszystko przedmuchane sprężonym powietrzem i co? i nic... czyli na szutrze prawy tył blokuje, lewy nie... pomysły mi się skończyły, chyba czas to zaakceptować, bo naprawiać nie ma czego (chyba)... ten typ tak ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > Witka. > Podczas przeglądu w OSKP diagnosta poinformował mnie o słabym ręcznym, strona lewa (co dziwne, > hamulec zasadniczy był OK ). > myślę sobie - no dobra, trzeba to będzie zrobić (podejrzenie padło na rozpierak). i tak kolejno: > okładziny szczęk mają ~3 lata, bez ubytków, nie popękane, nie zatłuszczone, samoregulatory OK, > rozpieraki ruchome, zakonserwowane, linka tak stara, jak szczęki, wyregulowana, to "kółko" > (rolka) na belce, prowadzące linkę, uruchomione, zakonserwowane, okładziny przeczyszczone > papierem ściernym, wszystko przedmuchane sprężonym powietrzem i co? i nic... czyli na szutrze > prawy tył blokuje, lewy nie... > pomysły mi się skończyły, chyba czas to zaakceptować, bo naprawiać nie ma czego (chyba)... ten typ > tak ma? No jeżeli jest tak jak piszesz, to faktycznie nic się nie da zrobić- te linki są tak skonstruowane dziwnie... oczywiście możesz jeszcze dla pewności wymienić filtr oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > oczywiście możesz jeszcze dla pewności wymienić filtr oleju prześmiewco jeśli wykażesz wpływ zastosowanego filtra oleju na działanie hamulca ręcznego - wymienię filtr (chociaż nowy jest założony 53h temu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > prześmiewco jeśli wykażesz wpływ zastosowanego filtra oleju na działanie hamulca ręcznego - > wymienię filtr (chociaż nowy jest założony 53h temu) Już by mnie to tknęło - filtr zmieniony a ręczny nie łapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Powiem Ci że też miałem ten problem i po wymianie szczęk i cylinderków jest dobrze. Diagności i mechanicy mówią że ten typ tak ma że ręczny nie chodzi tak jak w innych modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Moje auto ma 17 lat, byłem w kwietniu na przeglądzie i wyszło że mam prawy tył na ręcznym delikatnie słabszy, ale i tak w rolek wyskoczyłem. Po przeglądzie rozebrałem, wszystko było OK. Po miesiącu strzeliła mi linka od ręcznego, po wymianie na nową, zaczął mi ręczny brać na stop, nie wiem dlaczego. Ale teraz mogę postawić koła na suchym asfalcie na stop nawet przy 80 km/h, więc ręczny w uno to zagadka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > Moje auto ma 17 lat, byłem w kwietniu na przeglądzie i wyszło że mam prawy tył na ręcznym > delikatnie słabszy, looknałem do wyników z poprzedniego przeglądu: hamulec roboczy tył różnica 27%, ręczny różnica 47%... zapodać nowe bębny? (bolid ma pewne objawy, ale nie chcę was naprowadzać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nygus1985 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > looknałem do wyników z poprzedniego przeglądu: hamulec roboczy tył różnica 27%, ręczny różnica > 47%... > zapodać nowe bębny? (bolid ma pewne objawy, ale nie chcę was naprowadzać). średnica bębnów nie powinna być mniejsza niż 187mm jeśli jest mniejsza to bębny do wymiany, u mnie lewe koło nie łapało w ogóle na ręcznym bo była zgubiona jedna sprężyna, bodajże od szczęk do rozpieraka sprawdź czy masz wszystkie 3:-) temat ręcznego to wielka zagadka jeszcze nie udało mi się doprowadzić do satysfakcjonującego stanu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > średnica bębnów nie powinna być mniejsza niż 187mm jeśli jest mniejsza to bębny do wymiany, chyba jeśli jest większa... > u mnie była zgubiona jedna sprężyna, sprawdź czy masz wszystkie 3:-) wszystkie elementy są na swoim miejscu, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > pomysły mi się skończyły, chyba czas to zaakceptować, bo naprawiać nie ma czego (chyba)... ten typ > tak ma? Ja z racji, że ręczny w Uniaku jest dziwną konstrukcją mam zamiar zmienić patent na dwie osobne linki prosto od dźwigni... mam już pewien pomysł... i jak się troszkę $ uzbiera to napewno się tym zajmę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nygus1985 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > chyba jeśli jest większa... > wszystkie elementy są na swoim miejscu, niestety. tak drobna pomyłka :-) przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 nic nie akceptować... po wymianie rozpieraków, obu linek, zakonserwowaniu rolki na belce, wymianie szczęk u ojca w unie przy 50 km/h zblokowałem oba koła na asfalcie..., u mnie wymieniane były w styczniu, i obecnie też da się zblokować na asfalcie koła (oba, bo taki ślad zostaje)... i doszedłem do wniosku, że szczęki nawet jak mają mięsa ale są starsze jak rok to nie nadają się do użytku... wymieniam je zazwyczaj razem z klockami... może tutaj problem leży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > Moje auto ma 17 lat, byłem w kwietniu na przeglądzie i wyszło że mam prawy tył na ręcznym > delikatnie słabszy, ale i tak w rolek wyskoczyłem. Po przeglądzie rozebrałem, wszystko było > OK. Po miesiącu strzeliła mi linka od ręcznego, po wymianie na nową, zaczął mi ręczny brać na > stop, nie wiem dlaczego. Ale teraz mogę postawić koła na suchym asfalcie na stop nawet przy 80 > km/h, więc ręczny w uno to zagadka. bo 3/4 sukcesu w uno jeśli chodzi o ręczny to linka często zdarza się że linka niby lekko chodzi a ręczny jest słaby. przyczyną jest jej szorstkość w pancerzu - jak nie ma oporu to przesuwa się lekko. Jak przychodzi siła to jej połowa traci się wtedy w pancerzu.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaco696 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > bo 3/4 sukcesu w uno jeśli chodzi o ręczny to linka > często zdarza się że linka niby lekko chodzi a ręczny jest słaby. > przyczyną jest jej szorstkość w pancerzu - jak nie ma oporu to przesuwa się lekko. > Jak przychodzi siła to jej połowa traci się wtedy w pancerzu.... > pozdr A u mnie odwrotnie linka ciężko chodzi jak cholera, maks na 3 ząbki dam rade zaciągnąć a byle góreczka a Uniacz leci.... w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 > looknałem do wyników z poprzedniego przeglądu: hamulec roboczy tył różnica 27%, ręczny różnica > 47%... różnica bodajże powyżej 50% jest już nie akceptowalna i możesz nie przejść przeglądu. Jednak masz coś nie tak. U mnie nie było takiej różnicy, jak dobrze kojarzę miałem tylko7 %. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > różnica bodajże powyżej 50% jest już nie akceptowalna max to 30%. diagnosta był jednak wyrozumiały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > doszedłem do wniosku, że szczęki nawet jak mają mięsa ale są starsze jak rok to nie nadają się > do użytku... wymieniam je zazwyczaj razem z klockami... sorry, ale jak tak dalej będę jeździł, to klocki wymienię za................ jakieś 10 lat po 2 latach mają po ok. 11mm szczęki są od 3 lat, tak jak i linka: poprzednia "przymarzła" do rozpieraków korektor podregulowany, linka też, pozostały jedynie stare bębny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 wiesz, u mnie klocki nawet roku nie wytrzymują, szczeki po roku mają już co najwyżej 1/3 mięsa... więc sam rozumiesz... ale wynika to chyba z faktu że rocznie robię 30kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.