Grzaniec Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Wycieraczki działają tylko na 3 - najszybszym, ciągłym biegu. Wolniejszy i przerywany - martwe. Co może być przyczyną? 1. silnik? 2. włącznik zespolony pod kierownicą? 3. jakiś przekaźnik? 4. pajęczyna przewodów elektrycznych do ogarnięcia? p.s. marki auta nie podaję, bo chyba nie ma znaczenia, a wywalą mi na kacik, gdzie nikogo nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > p.s. marki auta nie podaję, bo chyba nie ma znaczenia, a wywalą mi na kacik, gdzie nikogo nie ma W poltora rocznym focusie wymienili mi przelacznik zespolony, i wszystko wrocilo do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Stawiam na przekaźnik (o ile się coś tam nie zatarło) - u mnie, jak się zbuntował to pierwszego biegu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > Stawiam na przekaźnik (o ile się coś tam nie zatarło) - u mnie, jak się zbuntował to pierwszego > biegu nie było. we francuskim peżocie 106? jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > we francuskim peżocie 106? jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie Jak w 106 i tylko 3 dziala, to poszedl termorezystor, czy jak to sie tam nazywa, w dmuchawie - albo naprawic, albo nowa dmuchawe. 3 bieg chodzi bez zadnych zabezpieczen ( ) stad wciaz dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > Jak w 106 i tylko 3 dziala, to poszedl termorezystor, czy jak to sie tam nazywa, w dmuchawie - albo > naprawic, albo nowa dmuchawe. 3 bieg chodzi bez zadnych zabezpieczen ( ) stad wciaz dziala A co ma dmuchawa do wycieraczek? Dmuchawa działa na każdym biegu - wycieraczki tylko na trzecim. I nie Pug 106, a 306 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > A co ma dmuchawa do wycieraczek? Dmuchawa działa na każdym biegu - wycieraczki tylko na trzecim. I > nie Pug 106, a 306 Osz... dzis jakis nieprzytomny jestem Sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > we francuskim peżocie 106? jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem > odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny > nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi... zerknąłem na allegro i pod hasłem "przekaźnik wycieraczek peugeot 306" wywala tylko jakiś moduł, który nie wiadomo do czego jest - sam sprzedający nie wie pewnie, co to robi gdzie znaleźć w aucie ten przekaźnik - może jakiś kolor? podejrzewam, że w 106 będzie podobnie jak w 306.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 > zerknąłem na allegro i pod hasłem "przekaźnik wycieraczek peugeot 306" wywala tylko jakiś moduł, > który nie wiadomo do czego jest - sam sprzedający nie wie pewnie, co to robi > gdzie znaleźć w aucie ten przekaźnik - może jakiś kolor? > podejrzewam, że w 106 będzie podobnie jak w 306.. W 106 był niebieski, ale jak to w 306 może wygladać, nie wiem - wszak to francuz i wiadomo, że Bóg wie, co tam konstruktorzy namodzili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 2 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 > No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem > odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny > nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi... Dodatkowe info - włączenie wycieraczek na 3 bieg powoduje, że aby je zatrzymać w dolnym położeniu, trzeba wykazać się nie lada refleksem . Po prostu po wyłączeniu zatrzymują się gdzie popadnie a nie wracają na dół szyby....to może być kwestia tego przekaźnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 a czasowy cykl działa normalnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > a czasowy cykl działa normalnie ?? działa TYLKO ostani, najszybszy bieg. Reszta martwa, do tego wyłączenie tego 3 biegu zatrzymuje natychmiast wycieraczki tam,gdzie aktualnie się znajdują - czyli, żeby sprowadzić je na dół szyby, trzeba mieć niezły refleks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > Dodatkowe info - włączenie wycieraczek na 3 bieg powoduje, że aby je zatrzymać w dolnym położeniu, > trzeba wykazać się nie lada refleksem . Po prostu po wyłączeniu zatrzymują się gdzie popadnie > a nie wracają na dół szyby....to może być kwestia tego przekaźnika? A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po > wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają... Dziś rozejrzę się pod maską w poszukiwaniu niebieskiego przekaźnika - ale czuję, że skończy się na wizycie u elektryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po > wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają... styki tak ale jak przekaźnik lub elektronika daje ciała to będzie "brakło prądu" w służbowym Mercu urwali wajchę przełączania, po wymianie na używany niby wsio działa, ale właśnie wycieraczki po wyłączeniu wajchy zatrzymują się tam gdzie im wygodniej, na opcji czasowej wracają do punktu wyjścia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > styki tak ale jak przekaźnik lub elektronika daje ciała to będzie "brakło prądu" > w służbowym Mercu urwali wajchę przełączania, po wymianie na używany niby wsio działa, ale właśnie > wycieraczki po wyłączeniu wajchy zatrzymują się tam gdzie im wygodniej, na opcji czasowej > wracają do punktu wyjścia czyli silnik mogę wykluczyć, tak? nie ma sensu kupowania drugiego, bo problem będzie albo w przełączniku zespolonym albo w przekaźniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > czyli silnik mogę wykluczyć, tak? nie ma sensu kupowania drugiego, bo problem będzie albo w > przełączniku zespolonym albo w przekaźniku? podejrzewam że tak, tak jak napisałem został wymieniony przełącznik który działa ale nie do końca , ponieważ mam stare "zwłoki" muszę z ciekawości tam zajrzeć to może naprawię ten "nowy". napisałeś że działa tylko najszybszy bieg więc może tam padła jakaś elektronika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 "Padł opornik, a raczej zespoł opornikow."- taka byla diagnoza w servisie jak mialem taki problem z vectrą. Okazało sie ,ze nawet mieli racje ,tylko tak nie do konca Po prostu spalil sie bezpiecznik termiczny na stale zamocowany do opornikow. Koszt bezpiecznika 2-3zl. Sposob zamocowania to moja tworczosc własna. Lutowac nie mozna bo "strzelają" a tak małej zgrzewarki nie mam. Orginalnie są własnie zgrzewane. Wiec szukaj bezpiecznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 piszesz o dmuchawie czy wycieraczkach ?? bo w dmuchawie faktycznie jest, a w wycieraczkach nie słyszałem żeby takie coś instalowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > "Padł opornik, a raczej zespoł opornikow."- taka byla diagnoza w servisie jak mialem taki problem z > vectrą. > Okazało sie ,ze nawet mieli racje ,tylko tak nie do konca > Po prostu spalil sie bezpiecznik termiczny na stale zamocowany do opornikow. > Koszt bezpiecznika 2-3zl. Sposob zamocowania to moja tworczosc własna. Lutowac nie mozna bo > "strzelają" a tak małej zgrzewarki nie mam. Orginalnie są własnie zgrzewane. > Wiec szukaj bezpiecznika No właśnie - mówimy o wycieraczkach, tak? Jeżeli tak, to gdzie szukać "zespołu oporników" - przy silniku, w skrzynce bezpieczników auta czy jeszcze gdzieś? Kolega "106" pisał o niebieskim przekaźniku - nic takiego nie znalazłem w aucie...muszę poszukać w sieci schematów do tego auta, bo bez tego to raczej wiele nie zdziałam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > piszesz o dmuchawie czy wycieraczkach ?? > bo w dmuchawie faktycznie jest, a w wycieraczkach nie słyszałem żeby takie coś instalowali LOL, moj bład Pisałem o dmuchawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > LOL, moj bład > Pisałem o dmuchawie o masz...następny DMUCHAWA DZIAŁA!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 > o masz...następny > DMUCHAWA DZIAŁA!!! I oby tak zostało ......ale jakby co to juz wiesz co sie moze z nia stac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Poniżej schemat wycieraczek tego modelu - może ktoś zerknąć, co tam odpowiada za "biegi" wycieraczek? Inaczej - gdzie może być usterka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Nikt nie rozszyfruje tego schematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Nikt nie rozszyfruje tego schematu? Trochę wygodniej rozszyfrowywać. Moim zdaniem za biegi wycieraczek odpowiadają obwody 500 i 501: 500 - praca przerywana i I bieg; 501 - praca na II biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Trochę wygodniej rozszyfrowywać. > Moim zdaniem za biegi wycieraczek odpowiadają obwody 500 i 501: > 500 - praca przerywana i I bieg; > 501 - praca na II biegu. No dużo na tym schemacie nie ma - włącznik, wycieraczki przód, spryskiwacz, magiczny przekaźnik 5010 i coś ekstra oznaczone 5 - chyba ktoś się korektorem bawił, tym nie mniej wygląda na najmądrzejszą część układu, aczkolwiek w to w przekaźniku tranzystor siedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > ... coś ekstra oznaczone 5 Moim zdaniem ta 5 to nic innego jak wajcha od wycieraczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Moim zdaniem ta 5 to nic innego jak wajcha od wycieraczek. Wajcha wycieraczek to CA00..Chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Moim zdaniem ta 5 to nic innego jak wajcha od wycieraczek. Jest to włącznik pracy wycieraczek. 5010 to moduł elektroniczny odpowiedzialny za pracę przerywaną. Na końcówce nr 1 modułu 5010 powinno pojawić się + 12V po załączenia pracy przerywanej. Jeżeli brak jest tego napięcia to uszkodzony będzie włącznik 5 (styk 1B-3B). W innym przypadku uszkodzony będzie moduł elektroniczny 5010 lub styk 4A-5B modułu 5 lub włącznik krańcowy umieszczony w silniku wycieraczek 5015. Mając miernik uniwersalny łatwo to wszystko sprawdzić ( gorzej z dostępem do końcówek ) EDIT: Największy prąd płynie poprzez: uzwojenie silnika, moduł elektroniczny oraz styk 4A-5B modułu 5. Tam powinna być usterka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Wajcha wycieraczek to CA00..Chyba Chyba to jest po prostu stacyjka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Jest to włącznik pracy wycieraczek. > 5010 to moduł elektroniczny odpowiedzialny za pracę przerywaną. Na końcówce nr 1 modułu 5010 > powinno pojawić się + 12V po załączenia pracy przerywanej. Jeżeli brak jest tego napięcia to > uszkodzony będzie włącznik 5 (styk 1B-3B). > W innym przypadku uszkodzony będzie moduł elektroniczny 5010 lub styk 4A-5B modułu 5 lub włącznik > krańcowy umieszczony w silniku wycieraczek 5015. Mając miernik uniwersalny łatwo to wszystko > sprawdzić ( gorzej z dostępem do końcówek ) > EDIT: > Największy prąd płynie poprzez: uzwojenie silnika, moduł elektroniczny oraz styk 4A-5B modułu 5. > Tam powinna być usterka. Dzięki bardzo za podpowiedzi Wychodzi na to, że najprawdopodobniej uszkodzony jest włącznik wycieraczek albo moduł sterujący. O ile włączników jest kilak na allegro - modułu na razie nie znalazłem - chyba, że to jest TO . Na schemacie widzę 6 styków z tego modułu - na foto w aukcji wydaje mi się, że też jest 6, ale foto nie jest dokładne. Spróbuję najpierw namierzyć ten moduł w aucie. Jak myślicie - gdzie można się go spodziewać? EDIT: Aha - włącznik wycieraczek jest chyba bardziej podejrzany, bo tylna wycieraczka też nie działa . Natomiast spryskiwacz przedni jak i tylny - sprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.