Skocz do zawartości

Tylko 3 bieg wycieraczek


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Wycieraczki działają tylko na 3 - najszybszym, ciągłym biegu. Wolniejszy i przerywany - martwe. Co może być przyczyną?

1. silnik?

2. włącznik zespolony pod kierownicą?

3. jakiś przekaźnik?

4. pajęczyna przewodów elektrycznych do ogarnięcia? zlosnik.gif

p.s. marki auta nie podaję, bo chyba nie ma znaczenia, a wywalą mi na kacik, gdzie nikogo nie ma zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stawiam na przekaźnik (o ile się coś tam nie zatarło) - u mnie, jak się zbuntował to pierwszego

> biegu nie było.

we francuskim peżocie 106? cfaniaczek.gif jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> we francuskim peżocie 106? jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie

Jak w 106 i tylko 3 dziala, to poszedl termorezystor, czy jak to sie tam nazywa, w dmuchawie - albo naprawic, albo nowa dmuchawe. 3 bieg chodzi bez zadnych zabezpieczen ( boje_sie.gif ) stad wciaz dziala smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w 106 i tylko 3 dziala, to poszedl termorezystor, czy jak to sie tam nazywa, w dmuchawie - albo

> naprawic, albo nowa dmuchawe. 3 bieg chodzi bez zadnych zabezpieczen ( ) stad wciaz dziala

A co ma dmuchawa do wycieraczek? cfaniaczek.gif Dmuchawa działa na każdym biegu - wycieraczki tylko na trzecim. I nie Pug 106, a 306 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> we francuskim peżocie 106? jeżeli tak - to pewnie znalazłeś rozwiązanie

No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem

> odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny

> nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi...

zerknąłem na allegro i pod hasłem "przekaźnik wycieraczek peugeot 306" wywala tylko jakiś moduł, który nie wiadomo do czego jest - sam sprzedający nie wie pewnie, co to robi zlosnik.gif

gdzie znaleźć w aucie ten przekaźnik - może jakiś kolor? hmm.gif

podejrzewam, że w 106 będzie podobnie jak w 306..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zerknąłem na allegro i pod hasłem "przekaźnik wycieraczek peugeot 306" wywala tylko jakiś moduł,

> który nie wiadomo do czego jest - sam sprzedający nie wie pewnie, co to robi

> gdzie znaleźć w aucie ten przekaźnik - może jakiś kolor?

> podejrzewam, że w 106 będzie podobnie jak w 306..

W 106 był niebieski, ale jak to w 306 może wygladać, nie wiem - wszak to francuz i wiadomo, że Bóg wie, co tam konstruktorzy namodzili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie we francuskim peżocie 106 tak miałem. A dokładniej, to jedna nóżka w przekaźniku "siem

> odlutowała" Dodam, że przełącznik wycieraczek też podejrzewałem, ale po podmianie na sprawny

> nic się nie zmieniło - więc przyjrzałem się dokładniej owemu przekaźnikowi...

Dodatkowe info - włączenie wycieraczek na 3 bieg powoduje, że aby je zatrzymać w dolnym położeniu, trzeba wykazać się nie lada refleksem zlosnik.gif. Po prostu po wyłączeniu zatrzymują się gdzie popadnie a nie wracają na dół szyby....to może być kwestia tego przekaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czasowy cykl działa normalnie ??

działa TYLKO ostani, najszybszy bieg. Reszta martwa, do tego wyłączenie tego 3 biegu zatrzymuje natychmiast wycieraczki tam,gdzie aktualnie się znajdują zlosnik.gif - czyli, żeby sprowadzić je na dół szyby, trzeba mieć niezły refleks zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowe info - włączenie wycieraczek na 3 bieg powoduje, że aby je zatrzymać w dolnym położeniu,

> trzeba wykazać się nie lada refleksem . Po prostu po wyłączeniu zatrzymują się gdzie popadnie

> a nie wracają na dół szyby....to może być kwestia tego przekaźnika?

A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po

> wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają...

Dziś rozejrzę się pod maską w poszukiwaniu niebieskiego przekaźnika - ale czuję, że skończy się na wizycie u elektryka 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to już taki pewny tego przekaźnika nie jestem - za powrót wycieraczek na swoje miejsce po

> wyłączeniu zdaje się jakieś styki w obudowie silniczka wycieraczek odpowiadają...

styki tak ale jak przekaźnik lub elektronika daje ciała to będzie "brakło prądu"

w służbowym Mercu urwali wajchę przełączania, po wymianie na używany niby wsio działa, ale właśnie wycieraczki po wyłączeniu wajchy zatrzymują się tam gdzie im wygodniej, na opcji czasowej wracają do punktu wyjścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> styki tak ale jak przekaźnik lub elektronika daje ciała to będzie "brakło prądu"

> w służbowym Mercu urwali wajchę przełączania, po wymianie na używany niby wsio działa, ale właśnie

> wycieraczki po wyłączeniu wajchy zatrzymują się tam gdzie im wygodniej, na opcji czasowej

> wracają do punktu wyjścia

czyli silnik mogę wykluczyć, tak? nie ma sensu kupowania drugiego, bo problem będzie albo w przełączniku zespolonym albo w przekaźniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli silnik mogę wykluczyć, tak? nie ma sensu kupowania drugiego, bo problem będzie albo w

> przełączniku zespolonym albo w przekaźniku?

podejrzewam że tak, tak jak napisałem został wymieniony przełącznik który działa ale nie do końca zlosnik.gif, ponieważ mam stare "zwłoki" muszę z ciekawości tam zajrzeć to może naprawię ten "nowy".

napisałeś że działa tylko najszybszy bieg więc może tam padła jakaś elektronika hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Padł opornik, a raczej zespoł opornikow."- taka byla diagnoza w servisie jak mialem taki problem z vectrą.

Okazało sie ,ze nawet mieli racje ,tylko tak nie do konca skromny.gif

Po prostu spalil sie bezpiecznik termiczny na stale zamocowany do opornikow.

Koszt bezpiecznika 2-3zl. Sposob zamocowania to moja tworczosc własna. Lutowac nie mozna bo "strzelają" a tak małej zgrzewarki nie mam. Orginalnie są własnie zgrzewane.

Wiec szukaj bezpiecznika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Padł opornik, a raczej zespoł opornikow."- taka byla diagnoza w servisie jak mialem taki problem z

> vectrą.

> Okazało sie ,ze nawet mieli racje ,tylko tak nie do konca

> Po prostu spalil sie bezpiecznik termiczny na stale zamocowany do opornikow.

> Koszt bezpiecznika 2-3zl. Sposob zamocowania to moja tworczosc własna. Lutowac nie mozna bo

> "strzelają" a tak małej zgrzewarki nie mam. Orginalnie są własnie zgrzewane.

> Wiec szukaj bezpiecznika

No właśnie - mówimy o wycieraczkach, tak? zlosnik.gif Jeżeli tak, to gdzie szukać "zespołu oporników" - przy silniku, w skrzynce bezpieczników auta czy jeszcze gdzieś? blush.gif

Kolega "106" pisał o niebieskim przekaźniku - nic takiego nie znalazłem w aucie...muszę poszukać w sieci schematów do tego auta, bo bez tego to raczej wiele nie zdziałam 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę wygodniej rozszyfrowywać.

> Moim zdaniem za biegi wycieraczek odpowiadają obwody 500 i 501:

> 500 - praca przerywana i I bieg;

> 501 - praca na II biegu.

No dużo na tym schemacie nie ma - włącznik, wycieraczki przód, spryskiwacz, magiczny przekaźnik 5010 i coś ekstra oznaczone 5 - chyba ktoś się korektorem bawił, tym nie mniej wygląda na najmądrzejszą część układu, aczkolwiek w to w przekaźniku tranzystor siedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem ta 5 to nic innego jak wajcha od wycieraczek.

Jest to włącznik pracy wycieraczek.

5010 to moduł elektroniczny odpowiedzialny za pracę przerywaną. Na końcówce nr 1 modułu 5010 powinno pojawić się + 12V po załączenia pracy przerywanej. Jeżeli brak jest tego napięcia to uszkodzony będzie włącznik 5 (styk 1B-3B).

W innym przypadku uszkodzony będzie moduł elektroniczny 5010 lub styk 4A-5B modułu 5 lub włącznik krańcowy umieszczony w silniku wycieraczek 5015. Mając miernik uniwersalny łatwo to wszystko sprawdzić ( gorzej z dostępem do końcówek zlosnik.gif)

EDIT:

Największy prąd płynie poprzez: uzwojenie silnika, moduł elektroniczny oraz styk 4A-5B modułu 5. Tam powinna być usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to włącznik pracy wycieraczek.

> 5010 to moduł elektroniczny odpowiedzialny za pracę przerywaną. Na końcówce nr 1 modułu 5010

> powinno pojawić się + 12V po załączenia pracy przerywanej. Jeżeli brak jest tego napięcia to

> uszkodzony będzie włącznik 5 (styk 1B-3B).

> W innym przypadku uszkodzony będzie moduł elektroniczny 5010 lub styk 4A-5B modułu 5 lub włącznik

> krańcowy umieszczony w silniku wycieraczek 5015. Mając miernik uniwersalny łatwo to wszystko

> sprawdzić ( gorzej z dostępem do końcówek )

> EDIT:

> Największy prąd płynie poprzez: uzwojenie silnika, moduł elektroniczny oraz styk 4A-5B modułu 5.

> Tam powinna być usterka.

ok.gifDzięki bardzo za podpowiedzi 20.GIF

Wychodzi na to, że najprawdopodobniej uszkodzony jest włącznik wycieraczek albo moduł sterujący. O ile włączników jest kilak na allegro - modułu na razie nie znalazłem - chyba, że to jest TO . Na schemacie widzę 6 styków z tego modułu - na foto w aukcji wydaje mi się, że też jest 6, ale foto nie jest dokładne. Spróbuję najpierw namierzyć ten moduł w aucie. Jak myślicie - gdzie można się go spodziewać? hmm.gif

EDIT: Aha - włącznik wycieraczek jest chyba bardziej podejrzany, bo tylna wycieraczka też nie działa zlosnik.gif. Natomiast spryskiwacz przedni jak i tylny - sprawne. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.